Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

hehe okay :P

men nu har jeg købt kola nød, guarana og ginseng som normalt pulver, :P

Vil prøve mig frem...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fortæl endelig hvordan det går! =)

Titel:
Junior medlem

ole_finland skrev:
Fortæl endelig hvordan det går! =)

Skal jeg gøre :D

Skriver tilbage om noget tid hvad jeg har fundet frem til :P

PS: jeg bruger kapsler på 800mg.

Titel:
Junior medlem

ØV ! ØV ! ØV !

Blev lige taget af mine forældre, og de var ikke glade :P

De tog alle mine ting :cry:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Razz skrev:
ØV ! ØV ! ØV !

Hvor gammel er du?

Men lyder trist, du må konfrontere dem med, at de ikke må tage dine ting, som du tilmed også har brugt penge på.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
kemal skrev:
Razz skrev:
ØV ! ØV ! ØV !

Hvor gammel er du?

Men lyder trist, du må konfrontere dem med, at de ikke må tage dine ting, som du tilmed også har brugt penge på.

Er han under 18 er han deres ansvar og det er derfor op til dem at bestemme hvad de mener er mest hensigtsmæssigt for hans liv og trivsel.
Man kan være enig eller ej om det var det rigtige de gjorde, men de har retten på deres side.
Razz, forklar dine forældre at det kun er koffein i har med at gøre og altså ikke anderledes end den kaffe dine forældre formentlig nedsvælger på et dagligt basis, dit er bare i en anden form.
Hvis de er komplet uimodtagelige, så køb en kæmpe røvfuld energidrikke, det indeholder grundlæggende det samme, indpakningen er bbare flottere.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er du blevet busted for kola nød, guarana og ginseng? Lyder en smule fordækt. Har du forklaret dem hvad det er? Det er jo ligesom kaffe og kostilskud? Det er lovligt og mange vitaminpiller har sågar ginseng i?

Titel:
Junior medlem

jeg er 17...

Men ja, jeg har forklaret dem at der kun er koffein i. (ligesom den kaffe som min far drikker minimum 3 kopper om dagen af!)

Men da de er læger (begge 2) er det umuligt at diskuterer med dem (kender i det?).

De siger bare "vi er læger, og ved derfor at det er et dårligt stof, og at man kan blive afhængig af det, derfor må du ikke havde det." VERDENS dårligeste svar!!

Og lige meget hvordan jeg prøver at forklare dem, at det er ligeså farligt som kaffe, er de ligeglade...

Og en anden ting er også, at mine forældre tror det er farligt fordi der ikke står hvilke ting der er i (ja de er dumme), for self er der Guarana i Guarana osv... :evil:

Jeg flippede også fulstændigt ud på dem, da de bare havde været nede på mit værelse og kigge alt igennem, mens jeg var på arbejde (heldigvis havde jeg lige rodet op i mine andre stoffer, som amf og hash :P).
Men syntes ikke de kan tilade sig det, uden at spørge...

Hva syntes i? skal ens forældre havde lov til at rode i alle ens ting?

Razz ;P

Titel:
Junior medlem

Nomad skrev:
kemal skrev:
Razz skrev:
ØV ! ØV ! ØV !

Hvor gammel er du?

Er han under 18 er han deres ansvar og det er derfor op til dem at bestemme hvad de mener er mest hensigtsmæssigt for hans liv og trivsel.
Man kan være enig eller ej om det var det rigtige de gjorde, men de har retten på deres side.
Razz, forklar dine forældre at det kun er koffein i har med at gøre og altså ikke anderledes end den kaffe dine forældre formentlig nedsvælger på et dagligt basis, dit er bare i en anden form.
Hvis de er komplet uimodtagelige, så køb en kæmpe røvfuld energidrikke, det indeholder grundlæggende det samme, indpakningen er bbare flottere.

HAHA :P

kunne være sjovt at gøre, eller måske skal jeg bare sidde og spise ren kaffe foran dem (selvom det måske ikke smager så godt) bare for at vise min pointe? :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Haha seriøst hvor latterligt. Jeg kan forstå det til dels hvis det var svampe, heroin eller mg men koffein-holdigt pulver? :shock:

Hvis det var mig ville jeg gå amok og bruge timer på at overbevise dem, bare for princippet!

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Nu er der jo lige kommet det nye ginseng tyggegummi.
Det er ikk meget dyrere end normalt tyggegummi og så svarer det lige til en halv kop kaffe samtidig.
Billede
Varedeklaration: Deklaration pr. 2 tyggegummitabletter: Ekstrakt af Guarana frø (fra Paullinia cupana KUNTH)1000 mg. Svarende til ca. 100 mg naturligt coffein. Standardiseret ginseng ekstrakt (fra Panax Ginseng C.A.Meyer).30 mg.

så 1 tyggegummi svarer ca. til 1 energidrik. så det kan jo langt bedre betale sig end energidrik.

og så smager det samtidig godt :wink:

Men 2 kopper ekspresso vil sku altid være en go opkvikker :)

Titel:
Junior medlem

Xpert skrev:
Haha seriøst hvor latterligt. Jeg kan forstå det til dels hvis det var svampe, heroin eller mg men koffein-holdigt pulver? :shock:

Hvis det var mig ville jeg gå amok og bruge timer på at overbevise dem, bare for princippet!

gjorde jeg også, sad og snakkede med dem til klokken 12 om aften, indtil at de til sidst gik i seng.

Men jeg kræver bare, at de skal give mig de penge jeg har brugt på det, og så køber jeg noget andet som inderholder noget fra de forskellige stoffer, bare for at provokere dem, nu hvor de har handlet så idiotisk.

Min mor spurgte mig så om jeg ville havde nogle Ginseng piller? (hun har lige taget MIT ginseng, og tilbyder mig noget nyt, bare fabriksfremstillet i pilleform?) OG JA! HUN ER MÆRKELIG :evil:

PS: grunden til at jeg jo ville tage de koffein holdige produkter (afhængigheds skabene stoffer som er meget farlige ifølge mine forældre :hm: ), er jo fordi jeg er træt om morgenen.
Så derfor spurgte jeg om hun ikke ville give mig sovepiller (da hun er læge), sådan at jeg kan falde i søvn om aftenen, hvilket er grunden til jeg er træt om morgenen.

Og det gad hun heller ikke! det ender sku med jeg kommer ud i et afm misbrug, da jeg allerede har brugt det om morgenen, men stoppede da jeg kunne mærke jeg var begyndt at blive lidt afhængig...

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Tag et tyggegummi :wink:

Titel:
Medlem

Det lyder som om du burde tale med dine forældre om det generelle problem - ikke stimulanserne, men at du har svært ved at holde dig vågen og følge med i undervisningen(?).
Nu er jeg velsignet med et par forstående hippieforældre, men jeg forestiller mig at dine forældre vil forstå dig, hvis du blot forklarer dem formålet med det du laver (m.h.t. stimulanser), og de ville få en noget mere nuanceret opfattelse af situationen. Dine forældre drikker vel selv kaffe (eller kender EN MASSE mennesker, som gør) i ny og næ, hvilket jo er en mildt stimulerende drik i samme boldgade (koffeinhholdig). Men nu kender jeg jo ikke dine forældre - deres argumentering hidtil lader i hvert fald meget tilbage at ønske, lyder det til.

Titel:
Junior medlem

Mungojohn skrev:
Det lyder som om du burde tale med dine forældre om det generelle problem - ikke stimulanserne, men at du har svært ved at holde dig vågen og følge med i undervisningen(?).
Nu er jeg velsignet med et par forstående hippieforældre, men jeg forestiller mig at dine forældre vil forstå dig, hvis du blot forklarer dem formålet med det du laver (m.h.t. stimulanser), og de ville få en noget mere nuanceret opfattelse af situationen. Dine forældre drikker vel selv kaffe (eller kender EN MASSE mennesker, som gør) i ny og næ, hvilket jo er en mildt stimulerende drik i samme boldgade (koffeinhholdig). Men nu kender jeg jo ikke dine forældre - deres argumentering hidtil lader i hvert fald meget tilbage at ønske, lyder det til.

jeg har prøvet at forklare dem formålet, men det er håbløst...

De var begge "englebørn", så de forstår mig ikke... :(

Titel:
Medlem

Razz skrev:

Så må du nok hellere bide det i dig, hvis du føler at din fortsatte brug af stimulanser vil skade forholdet mellem dig og dine forældre. Der er sgu kun meget få ting der er så vigtige at det er værd at skade sit forhold til sine forældre.

Titel:
Junior medlem

Mungojohn skrev:
Razz skrev:

Så må du nok hellere bide det i dig, hvis du føler at din fortsatte brug af stimulanser vil skade forholdet mellem dig og dine forældre. Der er sgu kun meget få ting der er så vigtige at det er værd at skade sit forhold til sine forældre.

ja, det ved jeg, men nu er det altså ikke første gang jeg diskutere med dem.

De har svinet mig til, og sagt ting jeg aldrig vil glemme.

Min far en dag vi var oppe og skændes: "den eneste fejl jeg har lavet i mit liv, var at føde dig"! det siger man bare ikke :!: selvom han måske ikke mener det, kan han ikke tillade sig at sige sådan noget til sit barn (mig)!

Forstår du mig?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hmm.. Hvordan taler du til dem? En konstruktiv samtale har jo to sider, som er gensidigt afhængige.

Burde denne tråd ikke også flyttes til Medaljens Bagside?

Titel:
Junior medlem

And skrev:
Hmm.. Hvordan taler du til dem? En konstruktiv samtale har jo to sider, som er gensidigt afhængige.

Jeg plejer normalt at snakke fornuftigt med dem, og uden hævet stemmen, og kommer med gode argumenter.

men en gang imellem, kan jeg godt råbe af dem, men andet gør jeg ikke.

det plejer at være dem som starter med at bitshe mig... uden grund!

Titel:
Junior medlem

nej, ikke hvis du kigger på overskriften :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]