Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 jul 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Kredes skrev:
jeg røg også bong og en smule pibe i en længere periode.. men for at være ærlig bryder jeg mig sgu ikke om bong russen, plus at man bliver så mærkelig tung i hoved og halsen får det heller ikke for godt af det. Så giver en joint sgu en langt mere hyggelig og behagelig rus, jeg vil overhoved ikke sige at det er spild af hash på nogen måde!

kan kun give ham ret undtagen det med bong rusen. bong, pibe, spand og chillum er godt men Joints er og bliver BEDST :rocking:

Medlem

FredeD skrev:
ville selv have det syn på bongrygere som BryGs, hvis jeg ikke havde venner der ryger bong. kan godt sidde sammen med dem. de har en bong til at gå rundt, mens der også er en pind der sendes rundt. de hygger sig ligeså meget som mig der ikke ryger bong. bongen virker lidt mere bøvlet end en pind, og det synes jeg godt kan tage lidt af hyggen. det handler jo om hvilken form for skævert man kan lide.

:stupid: :)

Junior medlem
Brugeravatar

jeg plejer sku godtnok at ryge cannbis hvis jeg skal være meget skæv eller falde i søvn!
og til det syntes jeg altid at bongen vil være bedst!!
det virker lissom bare.. hver gang! :)

Medlem

Ja, røg mæssigt er spildet størst ved joints.. Men der er også andre faktorer end hvor skæv man bliver der tæller, og for nogens vedkommende går de jo til spilde ved eks. bong rygning ;)

Dog har jeg til tider erfaret et meget stort spild ved at ryge på majspiber :S Andre der har det, eller gør jeg mon noget forkert :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg ryger for at få det fedt. Jeg synes det er fedt at ryge joints.

Således er der vel god logik i at sige, at man godt vil give penge for at få det fedt? På den måde synes jeg ikke rigtig jeg spilder noget rent økonomisk, selvom du naturligvis har ret i, at noget af THC-en spildes ved denne rygemetode.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
fe_faqet skrev:
Jeg ryger sjældent joints, kun når jeg er den eneste der ikke gider det. Grunden er simpelthen at jeg synes spildet er alt for stort, jeg føler at jeg skal ryge dobbelt så meget, hvis ikke mere, som jeg plejer for at blive skæv. Hvordan kan i holde det store tab ud? Tænk på alle de penge man kan spare ved at bruge en pibe eller bong.

Hvis dit mål er at få det maksimale ud af dit dyrt indkøbte røg, bør du slet ikke ryge det, men istedet spise det. Så får du absolut mest muligt ud af det + rusen er meget længere end normalt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Jeg ryger selv bong sommetider, men jeg kan bedst lide joints, som de fleste herinde.

Bong er for narkomaner.. Det er ikke løgn. Folk der bare ikke får nok ud af at ryge en joint, slukke den og så ryge endnu én.. Nej nej, de skal sidde og suge det ene hovede efter det andet som om de var straight out of rehab og ikke har været skæve i 20 år.

Men det er vel op til den enkelte person, hvordan man foretrækker at ryge sit hash : )

Medlem
Brugeravatar

tror også mange ryger joints istedet for bong fordi at bong altså bare fucket dine lunger.

jeg ryger altid joints, vedmindre jeg er på farten så tager jeg den lige i tjubangen!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Uden tvivl.. Ens lunger tager utroligt meget skade af bong. Ja, kloge Åge, det gør de også ved joints, men for lige at sammenligne.. Så får du altså vand i lungerne (uden brug af mundstykke) ved langvarigt brug af bong. Det gør du selvfølgelig ikke ved joints. Men ved bong får du oveni din ellers så fremragende deal med Satan, altså også alle de andre negative ting ved joints.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Nej ens lunger tager ikke mere skade af bong vil jeg sige, hvis du har for køler på! så bliver dit rip overdrevet mildt og selv om du ikke har kommer der mindre røg i dine lunger, i forhold til det røg der ville komme i dine lunger på en joint! og det bliver også filtreret i vand så der ryger også snavs ud der jo. Det med vandet kender jeg ikke til hvad sker der ved at få vand i lungerne?

Men jeg er selv en joint person, synes jeg for mere nydelse ud af at sidde med en joint og ryge på den, bong det går alt for hurtigt. Men en et rip på en lækker glas bong er fandme heller ikke dårligt!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
chancen for at få svamp i mund og lunger er langt større på vandpibe og bong så jeg vil ikke isge det lige fremme er sundere...

Junior medlem

Geografisk sted: En ufattelig træls stol.
Vil også helst ryge hash i joints. Men får jeg noget skunk eller pot, så kommer det som regl i pi'wen.

Junior medlem
Brugeravatar

:gud: Mary-Jane

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
1stofthemonth skrev:
:gud: Mary-Jane

Ja det er mit navn, vil du købe det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
for mig er det meget et spørgsmål om kvalitet. Kan da godt forstå folk som synes det er bedre hvis man sidder med en sur tør standard at komme det i en bong. Men gennerelt bryder jeg mig slet ikke om at ryge bong og derimod hvis man sidder med en rigtigt go ryger og kommer det i en bong kan jeg næsten blive sur.. Synes det er ufatteligt spild på en måde og en skam mod en go hash..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Dxz skrev:
kom lige på en gode ide . lad os da lave en afsteming om hvem der ryger bong, chill, pibe, eller bar godt ville sidde og chille med en gode jonits :D
hva siger i boys ? hvis det ikke har været oppe føre ? hehe

:peace:

Det har det! :badidea: :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg ryger ikke så ofte mere og jeg er begyndt at ryge joints i stedet for gulvspand. Røg gulvspand hver dage, mange gange om dagen, i ca. 1.5 år, hvilket mine lunger ikke kunne lide så godt til sidst. Men efter min mening er gulvspand MEGET bedere end bong. Både smagen, fornemmelsen i hals/lunger + virkning. Forstår slet ikke hvorfor folk overhovedet ryger bong. SPAND FOR LIFE.

Mht. spild, så synes jeg ikke at det er spild at ryge joints, da det jo klart er det, som smager bedst. Man drikker jo heller ikke ren sprut, for at spare penge på sodavand..

Junior medlem

Ryger stort set det hele. Ude hos folk er jeg sku frisk på hvad som helst. hjemme Joints/ måske en pibe..

Det må godt nok være noget forfærdeligt hash i får fat i, hvis i skal ryge det på bong for at blive basked..
Det ser ud til, at folk ryger godt hash på instrumenter og andet omvendt. IMO er det et dårligt valg.. Dårligt fed = Instrumenter ( Bong, spand mm ).. Luksus fed/skunk skal nydes i en joint/blunt uden smag og du bliver VOLD basked. Hvis det ikke er sket for netop dig, må du sku skaffe noget andet galar..

Jeg har selv røget bong og i en periode hvor synes jeg at joints var usselt.. Blev ikke basked.. Eneste mulighed= Gå fra bong til joints med det samme.. Du vil mærke en forandring i dit liv..

Medlem

Personligt synes jeg det er meget hyggeligt med en joint når man er ude eller sidder i bilen på vej til christiania :p

Men jeg foretrækker helt klart et godt bonghoved, det er noget helt specielt ved at sidde samme med gutterne, lave nogle gode bonghoveder og så slamme dem på samme tid... der bliver bare helt stille og så kommer røgskyerne og evt. en der begynder at choke :D

synes også at virkningerne er vidt forskellige fra joint til bong, synes aldrig rigtigt jeg når at blive rigtigt skæv med joints og så kan det også blive lidt nederen at sidde der og vente på at den skal gå på omgang især hvis man ikke rigtigt får nogen virkning af det. På bong kan man virkelig mærke virkningen.

Medlem
Brugeravatar

jeg syntes også at det giver en federe skævert at ryge en joint end sidde og fyre bonghoveder, folk har jo deres fortrukne rygemetode og hvis man bedre kan lide en joint så kan jeg ikke se hvordan man spilder nogle penge. men så længe selskabet er godt kan man vel ryge på hvad som helst ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]