Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 06:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Igen, dyrk selv. Noget udeskunk(nogle ville kalde det stærk pot), er ihvertfald hidsigt!
Er man lidt heldig kan man på en 10 planter høste kilovis af lækker skunk og pot. Og jeg nyder desuden også at følge planterne fra spæd til fuldvoksen, mindst ligeså meget som det at ryge dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg røg forleden (i går :P ) noget hjemmedyrk (er ikke 100% sikker på strain men det er en god udeskunk) på min vandpibe. Det var jeg meget positivt overrasket over, tog bare lidt af skuddet og blandede i vandpibetobakken (nikotinfri kvalitets tobak, ikke det habibi crap), sølvpapir og kul over hovedet og så afsted. Skuddet var ikke tørt da det var blevet høstet i mandags, men smagte dog meget godt :)

Medlem

Geografisk sted: Syd fyn
Xtreme skrev:
(nikotinfri kvalitets tobak, ikke det habibi crap)

Må man være så venlig at spørge hvor du får kvali tobak til vandpiben fra?
Har ledt alle vejne! Men kan bare ikke finde andet en habibi, hvilken er noget værre lort! :(

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har røget masser af pot - danskdyrket og religiøst trimmet til perfektion. Det er super dejligt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg holder meget af Pot, det meste har jeg dog røget i USA hvor det absolut ikke er klasse.
Jeg syntes Hash er måske mere for griner skyld, men Pot er på et lidt andet nivuea.
Det jeg mener er at hash syntes jeg man griner lidt mere sådan: "automatisk" men med pot man ligesom tænker sig frem til det .. ok.. anyways Pot er nice glæd dig til din ven kommer hjem med det grønne!

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
hms117 skrev:
Jeg holder meget af Pot, det meste har jeg dog røget i USA hvor det absolut ikke er klasse.
Jeg syntes Hash er måske mere for griner skyld, men Pot er på et lidt andet nivuea.
Det jeg mener er at hash syntes jeg man griner lidt mere sådan: "automatisk" men med pot man ligesom tænker sig frem til det .. ok.. anyways Pot er nice glæd dig til din ven kommer hjem med det grønne!

Så du foretrækker altså placebo effekt? :D

Medlem
Brugeravatar

Nej det svært at forklare.. :D og jeg tror ikke jeg er i stand til det, men syntes rusen er forkskellig og det flader til Pots side IMO.

Medlem
Brugeravatar

Men det er vel rigtigt det der med at, Pot, så er rusen meget sådan at man "flyver" og med hash er man sofa stener ikke? Fordi det meste pot er jo sativa dominent ikk? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jo bla. Hash solgt hos den lokale pusher, eller på staden er 99% af tiden blandet op med tilsætningstoffer som også kan have en effekt på hvordan din skævert udarter sig. Jeg røg noget lækkert marok som var hentet i marokko direkte i meget små mængder, det var ufortyndet og rent og sativa præget og den skævert mindede mere om pot end normal hash gjorde.

Men pot er stadig anderledes, det er grønt og ubehandlet, den rene plante, det vil altid smage mere grønt og plante agtigt end hash.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hms117 skrev:
Nej det svært at forklare.. :D og jeg tror ikke jeg er i stand til det, men syntes rusen er forkskellig og det flader til Pots side IMO.

Der er flere ting, der påvirker rusens karakter.

For det første er der fra naturens side forskel på hvordan syntesevejen fungerer mellem sativa og indica. Sativa laver fra naturens hånd mere delta-9-THC og efterlader færre af de sløvende/modererende cannabinoider som CBN og CBD. Indica producerer overordnet mere harpiks og mere THC, men syntesearbejdet er anderledes og efterlader mere CBN og CBD.

For det andet er der håndteringen fra høst til slutprodukt. Meget cannabis voldtørres ude i solen, og når hashen bliver presset er det ofte meget hårdt (hvilket giver yderligere varmeudvikling og som slår flere trichomer i stykker). Dette kan sommetider svinge en ellers lækker sativa i retning af mere CDB og CBN. Angående pot er det også et problem, hvis der ryger for meget hanplante og dækblade i slutproduktet, da disse ofte giver mere hovedpine og stener end sativaens opløftende rus.

Junior medlem

men kan man ik trække nol på pot også ryge det eller er det en dårlig ide

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
men kan man ik trække nol på pot også ryge det eller er det en dårlig ide

Jo, man kan trække nol på pot. Har du tjekket trådens alder? Søg på noludtræk, enten her eller på google.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Jeg holder med Malkavian i denne tråd... Købepot smager som regel forfærdeligt og er lyntørrede trim-rester. Hjemmedyrket/vennedyrket pot, der er blevet kælet for, er til gengæld en helt anden sag. Personligt foretrækker jeg klart pot fremfor hash (charas er dog undtagelsen), da cannabinoiderne, som Malkavian også siger, er mere afbalancerede end hos skunkplanter, hvor et højt THC-niveau er målet.
Man kan heller ikke generalisere og sige, at pot gør dig mere høj end skunk/hash, da der også findes både indica, sativa og blandingsstrains indenfor pot. Mht potens, så kan pot skam også sagtens rykke benene væk under en. Fik lidt blomster fra 2011-høsten af en ven, og der blev jeg sgu lagt ned af en halv joint med 0,4 gram, mens en af hans andre planter gjorde mig fnisende og lallet.

Nøglen til god pot er imo kærlighed under dyrkningen, og tålmodighed efter høsten. En god efterbehandling giver et velsmagende produkt, der hverken lugter eller smager af brændte bildæk.

Medlem

har prøvet alverdens pot og skunk .men sys helt klart skunk er bedst. pot smager alt for meget af plantemateriale og selv skunken skal være i den dyre ende. ellers er jeg ved og knække mig af smagen. ryger kun god hash og 120er skunk
god ryger herfra odense

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Af mine erfaringer kalder folk indedørs dyrket pot for skunk, og ikke Skunk (Altså sorten), for skunk, ikke?

Hvis vi bruger de udtryk, så synes jeg helt klart at godt dyrket pot (Altså udendørs pot), smager meget bedre end skunk (Altså indendørs dyrket pot).
Synes indendørs dyrket ofte kan have en tendens til at smage for meget af gødning osv.

Men hvis vi snakker styrke, (Altså mængden af THC) er skunk helt klart stærkere i Danmark, end pot.

Men som andre også påpeger, så er det ofte svært at få fat i god pot. Det gælder som altid om at kende sin pusher godt nok.

Junior medlem
Brugeravatar

Kvaliteten svinger utrolig meget paa alle typer cannabis der findes!
Men specifikt pot er det saadan at nogle af de venner jeg har der altid selv har koebt deres tjald synes pot er ringe. Min teori er at det er fordi alt det pot jeg nogensinde har koebt er utrolig ringe!!! Derimod er hjemmedyrket pot det tjald jeg synes allerbedst om! X100! Kig dig for hvad du koeber, maaske er det delikat ryger til ingen penge, eller ogsaa er de 10kr. Grammet dyrere (thc maessigt) en den normale tjald du koeber! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 36 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]