Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 21:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Grusom skrev:
Jeg synes, det er god orden, at man er enige om, hvem der betaler det, der skal ryges. I visse omgangskredse har jeg ofte set, at én eller to skaffer røgen, og betaler dermed også, mens de andre bare ryger med. Her er det efter min mening god orden, at man enten er enige om at give røg (evt. på skift), at man splejser, eller at man yder tjenester/betaler for andet i dagens løb.
Ikke fordi, jeg er en nærrigrøv, men det kan snildt løbe op i mange kroner, hvis én person betaler hver gang, der skal ryges.

Mvh,
Gargarin

helt enig!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
Åhh, jeg hader nasserøve! Ikke dem der bare ryger med på ens joint engang imellem, fordi de ikke selv er hverdagsrygere, men dem som der gang på gang vil hjem til en fordi de regner med at man har tjald.

I min ryge "kultur" giver man og får... Den som laver og har betalt bestemmer over jointen, det er fuldstændigt tabu at snakke om regler hvis man ikke selv har lavet jointen, men de regler som der plejer at være er bare at man skal nyde en joint,´man ryger ikke kæmpe - jeg skal bare være skæv nu! - sug, men 5-6 mellem sug. (kommer anden på hvor mange der skal ryge med, men vi snakker bare 2-3 personer) Hvis man er joint host ryger man først, man suger ikke igennem, og hvis man bapper eller ryger den skæv, så retter man den op, det er uhøfligt at sende en grim joint videre... Og nu vil jeg fyrre op alene... :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Mixer fixer - op i røven med resten:P

Lige nøjagtigt! :roll:

Jeg har dog lige en enkelt regel at tilføje..

Hvis man laver nikomix, så ryger man hele lortet selv! :D

BASTA !!

Super god HR.. hahah

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
Citat:
Hvis man laver nikomix, så ryger man hele lortet selv!

BASTA !!

forstår godt ideen i det men når det er det eneste gram man har der ligger i mixet så bliver irreteret men ryger det alligevel. har fx en ven der er så ristet at han stortset er ligeglad hvordan det smager bare han bliver skæv så for ham er det sgu ikke en straf, tværtimod han ville juble af glæde...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Regler og regler, herfra hedder det mere generel respekt for andre og deres ting.

Jeg laver for det meste røg, men ryger sjældent først. Giver tit for meget røg ud og bruger en masse penge på klumpen. Forår, kom nu!

Elsker at lave joints, elsker at ryge med andre. Men det værste man kan gøre er at fucke jointen helt grotesk. Hvis jeg har stået og kokkereret i 45min. og byder på en bid, så bliver jeg også pissed hvis 70% af maden ender i næsen/på gulvet. Hvorefter personen brokker sig over at det tog lang tid og derefter spørger om jeg laver mere. Kan i selv se det? :)

Medlem

Xpert skrev:
Regler og regler, herfra hedder det mere generel respekt for andre og deres ting.

Jeg laver for det meste røg, men ryger sjældent først. Giver tit for meget røg ud og bruger en masse penge på klumpen. Forår, kom nu!

Elsker at lave joints, elsker at ryge med andre. Men det værste man kan gøre er at fucke jointen helt grotesk. Hvis jeg har stået og kokkereret i 45min. og byder på en bid, så bliver jeg også pissed hvis 70% af maden ender i næsen/på gulvet. Hvorefter personen brokker sig over at det tog lang tid og derefter spørger om jeg laver mere. Kan i selv se det? :)

:tnx:

Det handler så meget mere om generelle principper i livet end det gøre om cannabis konkret. Og de principper gælder selvfølgelig også for cannabis. Kunne ikke være mere enig!

Desværre er oprigtig respekt for andre mennesker på tilbagetog ?

Junior medlem

Hey med'rygere ! :D

Nu hvor i snakker rygeregler vil jeg fandme ogs være med !

Jeg har to "grupper" jeg ryger med her i det mørke nordjylland .. den ene er mig og 3 andre, hvor vi skiftes til at give røg, og hvis der er en der ikk har noget og det er sidst på måneden, så får han det han skal bruge. Sårn bakker vi ligesom hinanden op.
Den der fylder, fyrer, og så siger man et nummer som man gerne vil ryge. Altså, 2,3 eller 4.
Det eneste problem vi har er at den 3. person er den ene kammerats kæreste. Og hun har aldrig givet en skid, og hun hundser altid med os andre, og tæller vores sug. Så det ender altid med at vi får pillet hende ned, og hun så kommer til at ryge røv :D det er altid sjovt i en skævert.

Den anden "gruppe" er mig og min bedste veninde der ryger og diskuterer verdens'situationen. Hun gir smøger til at riste og sit gode selskab, og jeg ordner alt det andet. Og det har jeg det faktisk helt fint med, selvom hun aldrig nogensinde har givet røg, rullet eller ristet.

Så fik jeg ligesom ogs' lige krænget min sjæl ud :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: bag hampen
Hey Rygere :D

jeg vil da os lige smide nogle regler (:

*ingen tyrepik på jointen
*bongen køre rundt
*mixeren tester mixet
*ham/dem der har smidt tjald i bestemmer over jointen
*folk skal ikke være negative BE HAPPY (:

ja kan ik lige komme i tanke om fler (: men fede regler i forskellige har smidt ind (:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Altså der hvor jeg kommer fra, der kører vi med den alemene respekt, vi har dog 1 regel, og det er at hvis du skal række jointen fra 1 person til en anden, og det ikke er din tur til at ryge, så tager man ET tolderpuff, ellers så får man et dummeslag... Så pas på hvad i gør, hvis i kommer til sy'fyn!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Bager smager - som vi kalder det - mixer fixer er sgu da junkie snak mand.

Hvis hovedet flubber, så ryger man kontra.
Ellers er der sgu ikke de vilde regler

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Vi køre også bare almen respekt her på øen.
Det er lidt steneren at det altid er mig der giver nol, og min ven giver lidt af og til, men han mixer aalt for mildt til min smag, så tit bliver jeg nødt til at putte lidt ekstra i, for at det smager ordentligt.

Vi skal sgu have nye regler hernede og mine venner skal tjene nogle penge, så jeg ikke er ham med nolden altid ...

Medlem

Det værste er når der er en, der bare sidder med jointen og ryger, så man til sidst bliver nød til at bede vedkommende om at sende den videre. Generelt er grådighed omkring jointen bare pisseirriterende, vær nu lidt kosher for satan :x

Junior medlem

Geografisk sted: sydfyn
den der mixer starter selvfølgelig ellers er der ikke rigtig noget den bliver bare sendt videre til den der er tættest på også for man den bare igen når alle har røget og det er den man er hos der giver røgen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Sidder her på arbejdet, en lang dag forude, og så læser jeg denne tråd. Shit man, hvor savner man piben pludselig, og den er bare mange timer væk!
Jeg bryder mig dog slet ikke om regler, i rygning, eller i verden som sådan. Tilgengæld har jeg intet imod at diskutere god skik og moral, og ordentlig dannelse!
Et dannet menneske er, også i hashrygningssammenhæng, i mine øjne en der giver sin del til fællesskabet. Hvis det er en fattigrøv vi har fat i, kan sin del være noget emd at sørge for at der hentes køligt vand, at vandet på piben bliver skiftet, at gammel aske skrabes ud af hovedet, og at lede efter smøger, lighter eller hvad der ellers mangler til mixning.
Derudover er et dannet menneske, en person som forstår at finde sin plads i kulturen. Jeg oplever en person med god skik/stil, som den der formår at afkode kulturen og assimilere. I den kultur jeg voksede op i er det eksempelvis normen at man ryger en gang på piben pr omgang, hvorimod den kultur jeg selv har været med til at opbygge, kører vi 2 hiv. Jeg nyder altid at obsevere hvorvidt folk opdager når der pludselig bliver stillet om fra 1 til 2 eller omvendt. Jeg kan godt forstå at folk synes det er træls hvis de oplever at deres hvæs bliver talt, og beregnet. Men når jeg gør så, skal det ikke opfattes som en kritik, det er mere et studium i forskelligheden i menneskelig adfærd.
Et andet element jeg værdsætter, er kulturen om at deles. I min nære kreds, er det standart at hvis der er røg, så ryges der, og det vil altså sige, at hvis byen er tør, men en af vennerne har, så deler man, og man deler uden fortjeneste. Det kan godt være at man får lov til at beholde lidt mere til sig selv, en vennerne får, men der skal være mulighed for at alle kan ryge. Og som oftest så vil situationen blive vendt i plenum, for også at afdække om der er potentielle kilder der ikke er blevet tjekket.
Well, tak for at jeg kunne komme af med lidt af mine tanker, nu er der også kun 7½ time tilbage på jobbet før weekenden, og piben, er klar!!!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fandens Ferieparadis...
hamp skrev:
I den kultur jeg voksede op i er det eksempelvis normen at man ryger en gang på piben pr omgang, hvorimod den kultur jeg selv har været med til at opbygge, kører vi 2 hiv. Jeg nyder altid at obsevere hvorvidt folk opdager når der pludselig bliver stillet om fra 1 til 2 eller omvendt.

Haha! Hamp, det har jeg sgu aldrig lagt mærke til!
Jeg er bare ikke i stand til at ryge mere end en eller to gange, det er simpelthen fysisk umuligt :D
Men hvis jeg af og til har ladet piben dvæle lidt for længe hos mig, undskylder jeg ;)

Jeg synes bestemt også det er en god ting at dele når andre ikke har, og jeg er glad for, at jeg altid lige kan ryge med. Jeg har sjældent røg, da jeg ikke aner hvor jeg skal købe det (og har det lidt svært med at spørge folk) og vil helst bare ryge pot, så jeg går og venter på, at der kommer gang i min vindueskarm, hehe...

Men jeg husker engang for mange år siden, hvor jeg var til en fest med mange jeg ikke kendte (vist en del herinde fra), og der skulle rulles en joint, og så gik jeg jo selvfølgelig i gang med at hjælpe (tror jeg rullede en cone), men ham der rullede jointen kiggede mærkligt på mig og blev måske lidt fornærmet, for han havde sin egen specielle rulle teknik, dér! :P (Nu kan jeg selvfølgelig godt se, hvad han mente. Ruller også helst med mixet inde i papiret, så det ikke blir noget hø... Mangler dog at lære, hvordan man kun får ét lag papir...)
Når jeg får stukket en joint i hånden til fester er jeg også altid lidt i vildrede over, hvor den så skal hen. Jeg plejer bare at sende den videre til de nærmeste jeg kender eller tilbage til hvor den kom fra, men til en fest for noget tid siden fandt jeg ud af, at det skal man ikke altid gøre. Dem, der havde rullet jointen tog den ud af hånden på ham jeg havde givet den til og stod og var lidt sådan "duh, det var lissom vores joint" :roll:

Men jeg kan godt lide når jointen går rundt og at man ikke bryder cirklen, eller hvad man nu kalder det. Er måske lidt autist på det punkt :)

Medlem

I min vennekreds plejer vi bare at lave hver vores joint, så er der ikke alt det med at tælle hiv osv. :D. Den der har røg giver, vi har heldigvis alle gode kontakter, så hashen er altid god og til få penge :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Indigo> Nej det er ikke noget alle opdager, tilgengæld så har jeg godt lagt mærke til at du ligesom jeg selv, har det der problem der hedder "hvad gør jeg med den her joint jeg har fået stukket i hånden mit på et dansegulv" der er jo ligesom ikke en logisk kreds at følge, det er ikke altid til at se hvad der er til venstre ( den retning jeg har lært man pass'er til). Heldigvis ved jeg da rent personligt at jeg som oftest vil have noget røg, så jeg kan lave en ny, hvis jeg har fået fucket op med en retning, eller antal sug!
Jeg tror mit mest pinlige ryge øjeblik, var til en fest hvor jeg havde røget med på en lækker chillum, og da der senere blev tændt op i endnu en, kunne jeg ikke nærer mig for at ligesom markere at jeg bestemt ville nyde endnu et drag, det var bestemt ikke velset, fordi jeg dermed blev smidt i kassen med nassere, og den slags er jo aldrig velanset. Jeg forstår så udemærket hvorfor han kunne få det indtryk, og jeg hader faktisk at have det hængende på mig. Men faktum er desvære at jeg sjældent har adgang til god håndlavet hash, og derfor alt for ofte ender med at have noget middel kvalitet røg, og den slags er jo altså ikke velkommen i mange personers chillums, så hvad gør man så, lader være med at ryge med på guderøgen, eller håber at de bærer over med en, og eventuelt har lyst til at ryge noget mindre klasse hash i andre rygeinstrumenter!!!

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Grusom skrev:
Jeg synes, det er god orden, at man er enige om, hvem der betaler det, der skal ryges. I visse omgangskredse har jeg ofte set, at én eller to skaffer røgen, og betaler dermed også, mens de andre bare ryger med. Her er det efter min mening god orden, at man enten er enige om at give røg (evt. på skift), at man splejser, eller at man yder tjenester/betaler for andet i dagens løb.
Ikke fordi, jeg er en nærrigrøv, men det kan snildt løbe op i mange kroner, hvis én person betaler hver gang, der skal ryges.

Mvh,
Gargarin

Kan ikke understrege dette nok, i mange tilfælde er det mig der giver ryger fordi nogen af dem jeg ryger med normalt ellers aldrig gør det. En god ordning er ryger for mad :P

Junior medlem
Brugeravatar

Sten saks papir om opfyringen af jointen/jointsne ;)

5x puff then pass regel.. ;)

Junior medlem

Vi bruger ikke regler, vi opfører os bare som tilforladelige mennesker med respekt for hinanden. Hvis en person har givet hash to gange i træk, så tilbyder man at købe en pizza til ham, betaler for taxa hjem, gør ham en anden tjeneste, eller sørger for at én selv eller en tredje køber med næste gang.

Hver enkelt person i selskabet ryger hvad de føler de skal bruge for at opnå et godt high. Hvis ens tolerance er lav, så ryger man ikke liges så meget. Hvis der ikke er meget tilbage af en klump, så tager man selvfølgelig hensyn til det. Hvis en person kommer senere og ikke har røget med på de tidligere joints, så får han eller hun lov til at starte den næste, så personen også opnår et high på linje med os andre, hurtigere

Men ovenstående er ikke noget vi tænker over eller laver regler omkring, det sker helt naturligt og sådan har de fungeret i mange forkellige vennegrupper igennem årene og de steder det ikke har fungeret har været blandt dårligt selskab og steder man alligevel ikke har lyst til at være.

Hvis man har brug for regler for ikke at skynde på smøgristeren etc. skal man måske overveje at få nogle nye venner.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]