Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Troldmanden skrev:
Hey alle!! :D
Jeg vil gerne oprette dette emne, hvor man kan poste information om planter, der kan give klare, virkelige, bevidste, osv.. -drømme.

Jeg kender selv til en del, men jeg vil meget gerne høre om flere!

Her er en liste:
Ilex Guayusa.
It has the interesting effect of inducing lucid dreaming. For this reason, it is known as the "watchman's plant", as even when sleeping you are aware of your external surroundings. For those interested in shamanic dreaming this is certainly the plant to explore.
Hvordan kan man få fingrene i ilex guayusa jeg vil vildt gerne prøve det, det lyder som en vild oplevelse og hvem elsker ikke at drømme

Mugwort (Artemisia vulgaris).
Mugwort is said to induce lucid dreaming and astral travel. Consuming the plant prior to sleeping is said to increase the intensity of dreams, the level of control, and to aid in the recall of dreams upon waking.

Drømmeurt (Calea zacatechichi).
Indtagelse af urten giver en lidt rastløs søvn, som gør at man drømmer mere og har lettere
ved at huske sine drømme.

Afrikansk drømme rod (Silene capensis)
Jeg har ikke nogen erfarring med planten endnu. Men jeg har prøvet at indtage den en gang, uden særlig effekt..
Nogen som kender en måde at indtage den på?

Håber at høre fra nogen som har flere planter at putte på listen! :wink:

Junior medlem

hvor kan man købe de der drømme planter har prøvet mange psychedelia før men vil
vildt gerne prøve Ilex Guayusa.
kan man få det i danmark eller skal man bestile det fra nette og er det lovligt at fragte til danmark ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

På psychedelia er der den politik at vi kun oplyser om stofferne og planterne og brugen af dem men ikke anskaffelse. :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
And skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Koffein er koffein lige meget hvor det kommer fra.

Ja, for koffein kan kun komme fra kaffebønnen. Guaranin, thenin og de andre er fra hver sin plante, men ikke koffein. Hvis det var koffein ville det naturligvis også være ligeså potent som koffein, men det er det bestemt ikke. Guaranin er, så vidt jeg husker, kun 1/10 så potent som koffein.
At molekylestrukturen ligner hinanden er vist nok rigtigt, men det gør det ikke til det samme. Jeg kan ikke huske om guarana, thenin etc. metaboliseres til koffein, men selv hvis dette er tilfældet er det stadig ikke koffein. Så ville heroin være det samme som morfin.
Koffein, guaranin, thenin etc. virker også på samme måde, men derfor er det stadig ikke det samme.

Mvh.
Flueknepper-anden

Flueknepper-anden bør vist lige stramme sig lidt an. Thenin, matein og guaranin er alle synonymer for koffein - og 1,3,7-trimethylxanthine er 1,3,7-trimethylxanthine, uanset kilden.
Wikipedia skrev:
According to the Biological Magnetic Resonance Data Bank, guaranine is defined as only the caffeine chemical in guarana, it is identical to the caffeine chemical derived from other sources, for example coffee, tea, and maté. Guaranine, theine, and mateine are all synonyms for caffeine when the definitions of those words include none of the properties and chemicals of their host plants except the chemical caffeine.

Der er ingen kemisk forskel, som du påstår - server mig meget gerne en kilde for at overbevise mig om andet... Men guaranin er ofte bundet i mindre opløselige komplekser i plantematerialet end koffein fra kaffe, og frigøres derfor langsommere ved indtagelse. Thein og matein forekommer sammen med betydelige mængder af andre alkaloider, f.eks. theofyllin, som kan gøre at effekten føles anderledes end koffein fra kaffe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hmm.. interessant nok. Spøjst man så har forvirret det hele ved at give det forskellige navner alt efter plantekilden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Sært, I har glemt en af de vigtigste urter til Lucid Dreaming.. (se LD4all.com)

Giftsalat!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Og Gråbynke (Artemisia vulgaris) hvis ikke den allerede er blevet nævnt.

Junior medlem

Drømmeurt, mine venner, drømmeurt! Det skal bare gøres over nogle dage, så begynder det at virke, kun 3-4 dage i mit tilfælde! I love it :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

KevGaard skrev:
Drømmeurt, mine venner, drømmeurt! Det skal bare gøres over nogle dage, så begynder det at virke, kun 3-4 dage i mit tilfælde! I love it :P

Taler du om mexicansk drømmeurt aka Calea zacatechichi?

Medlem
Brugeravatar

Hey skulle der være noget i vejen for at sluge Drømmeurt i kapsler eller bomber, for ja det smager godt nok af helvedes til! :P

her taler jeg om Calea zacatechichi

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Nope, der burde det ikke være noget i vejen med. MEN hvis det er fedtopløselige aktive stoffer (som thc) så har det svært ved at blive optaget i kroppen hvis det ikke udskilles i noget væske af en art. Derfor ville en tinktur være det bedste at foretrække.. En hjemmelavet ethanol tinktur burde gøre tricket :)

Medlem
Brugeravatar

hey igen, hvordan er jeres doseringer med drømmeurt? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Alt Ædende Ateist skrev:
Jeg har ikke eksperimenteret med nogen af disse urter og jeg tvivler stærkt på de har en effekt. Jeg kan se potentialet i Guayusa da den indeholder koffein, men for at den skal kunne bruges til noget skal man lave noget forarbejde. Jeg har aldrig selv prøvet Guayusa, men jeg har et par gange brugt kaffe som et effektiv middel til at fuldføre den såkaldte WILD teknink (wake-initiated lucid dream).
Fremgangsmåden er ret simpel: Jeg holder mig vågen i mange timer i træk og sørger for at være fysisk aktiv i denne periode, når jeg kan mærke at jeg vil have meget let ved at falde i søvn, drikker jeg store mængder kaffe og ligger mig til at sove. Den stimulerende koffeinen hjælper mig til at holde mig koncentreret og på den måde kan jeg falde direkte ind i en lucid dream.

Desuden er jeg i gang med at eksperimenter med Ketamin som WILD "hjælp".

Endnu engang vil jeg fremhæve denne side: http://www.dreamviews.com

EDIT: Koffein er koffein lige meget hvor det kommer fra.

Jeg tror at jeg vil prøve dette i aften. Vil bruge et par timer idag på at cykle, eller gå lange ture. Altså holde mig fysisk aktiv! Og så holde mig vågen så længe jeg overhovedet kan, og lige inden jeg falder i søvn vil jeg indtage lidt kaffe/koffein og se om jeg kan styre min drøm ..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Som begynder i lucid dreaming skal du ikke starte med at prøve at opnå WILD, dette er en af de sidste faser af LD. Til at starte med skal du blive rigtig god til at huske dine drømme og der med komme mere i kontakt med dine drømme, i det link som du selv har qoutet er der en udførlig guide til LD og som du vil finde ud af er det hårdt arbejde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, det vil jeg prøve så. Ved du meget om LD, måske enda selv prøvet at opnå det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Guiden til at møde personen du savner (selv om denne er død)

EDIT: Du er velkommen til at PM mig hvis du har spørgsmål.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mange tak, lige nøjagtig det jeg manglede. Jeg vender tilbage altædende :wink:

Medlem

Geografisk sted: slagelse
prøv at være klar i hovedet inden du sover? evt mediter. og fortsær med det når du lægger dig ned.....
flere ting kan være en hjælp. men kan du ikke uden ville jeg ikke gå videre, som du allerede har gjort

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Jeg har lige lavet en ordenlig omgang Drømmeurt snaps af Calea zacatechichi. (70 gram urt til 70 cl. vodka.)
Jeg syntes at det er u-udholdeligt at drikke te lavet af denne urt. Men med snaps er det bare et hurtigt shot!
Jeg er startet på et ritual med tage et shot til et halvandet, før jeg går i seng. Og så en ordenlig omgang mundskyldning bagefter!!

Men det kan anbefales. Te er for klamt! :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Bruger tit bynke (artemisia vulgaris), som krydderi (rigtigt godt i millionbøf eller lammesteg), som smagstof i tobak og til middelalderinspireret øl. Men har dog aldrig lagt mærke til nogen drømme effekter, nogen som kan anbefale en dose til dette?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]