Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 11:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Nå det med det dårlige ry har jeg ikke hørt noget om. For mig lød det som om den slags vapers næsten kunne holde evigt og blablabla. Jeg er bekymret for mit helbred, så jeg vil naturligvis have noget hvor jeg er sikker på at det ikke bliver forbrændt. Nogen der har forstand på hvilke temperature man bør opvarme sin urt til? Skal den være grøn bagefter vaporisering, når det er foregået rigtigt? Hvis urten f.eks. bliver brun, er det så blevet forbrændt? det med tolden aner jeg ikke noget om, jeg troede da det var helt lovligt at bestille et ellers lovligt produkt fra udlandet. hmm. De skriver heller ikek noget om det på siden. Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at opgive min hashrygning skulle jeg til at sige, men jeg mener selvfølgelig mit hashforbrug. Kan man være sikker på at det foregår rigtigt hvis man køber en volcano istedet f.eks.? Ellers mangler jeg lidt råd til hvordan man kan gøre den transportabel. Kan man ikke gøre et eller andet? Ellers nogle gode tip til hvordan den bliver så transportabel som muligt ihvertfald? Jeg er bare vildt bange for carcinogener, når du begynder at snakke om at de har et dårligt ry. På siden siger de at de lavede siden, fordi de var trætte af vaporizers med fejl og mangler, og som bare gik i stykker. De skriver også at hvis man er utilfreds så sender man bare sin vaper til bage og får den returneret, no questions asked. Ja det er vist en 5.0 jeg har købt, og til den pris bør den altså virke upåklageligt! puha, mange spekulationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Klart de skriver deres produkt er bedst og at de har oprettet siden fordi de var trætte af vaporizere med fejl og mangler. De prøver jo at få solgt det. Den der standardsmøre har du åbenbart slugt råt, lige som de håbede. Vær kritisk overfor markedet. ISÆR hvad angår vaporizere. Hvis du vil snakke med nogle smarte folk, så kan jeg anbefale fuckcombustion.com (tak til jimfear). Et fint fora dedikeret til vaporizere.
Problemet med Vapir er at de tidligere modeller har haft problemer med lækager og blæsere der går i stykker. Det burde forhåbentlig være fikset nu med den femte revision af produktet. Det største problem er dog ikke fejlbehæftede vaporizere, men derimod deres latterlige markedsføring. De har lavet en masse review-hjemmesider hvor de kun praiser deres egen (og Volcano fordi den er i en helt anden prisklasse og derfor ikke stjæler deres kunder) vaporizer til skyerne og basher alle andre. Dem kan man slet ikke stole på, plus at de ligefrem lyver om en masse produkter inklusive deres egne. Ikke ligefrem nogle gode, objektive anmeldelser de står bag.
Udover det så har de ofte meldt sig ind på diverse internetfora hvor de spammer det hele til med deres Vapir-modeller. Tilmelder sig som om de er brugere der har købt en Vapir, smider en blændende god anmeldelse af dem og når lige at bashe et par konkurrenter på vejen.
Anyway, det er bare dårlig stil. Det betyder selvfølgelig ikke produktet er dårligt. De nye versioner fungerer sikkert fint, omend jeg husker at have læst de stadig har småproblemer med lækager i nogle af de nye modeller.

En anden ting er, at du ikke kan stole 100% på temperaturangivelserne på din Vapir. Så du kommer sikkert til at brænde noget urt af de første par gange indtil du finder et sweetspot som passer dig. Og sådan er det bare.
Det du skal gøre når du får den, er at starte ud med en lav temperatur indtil du får effekt. Så kan du prøve at skrue længere op indtil du får tydelig effekt og materialet efter endt fordampning er mere end bare brunt. Så ved du temperaturen er lidt for høj og så smider du den bare et sted i mellem dine to nye pejlepunkter. Højst sandsynlig et sted omkring 180 grader celcius. Ifølge nogle studier fra MAPS, så er 180 grader en optimal temperatur, efter 200 grader øges mængden af benzen i dampen betydeligt og omkring 230 grader forekommer afbrænding hvor dine forhadte carcinogener opstår i hobetal.
Men som sagt så synes jeg du skal finde dit eget sweet spot på din Vapir når du får den. Temperaturangivelserne er som sagt ikke altid til at stole på.
Urten skal ikke blive sort, men det gør ikke noget det bliver lettere brunt efter endt fordampning. Hvis det ikke længere lugter af noget og føles tørt og kedeligt, ja så er der ikke så meget ekstra guf at hente.

Ang. at bestille ting udenfor EU så er det fuldstændig ligegyldigt hvad du bestiller. Det er fuldt ud lovligt, problemet er bare at det skal momsregistreres (før skulle der også betales told, men den grænse er steget til langt over tusind kroner for et par år siden) hvis det importeres fra lande udenfor EU. I og med vi ikke selv kan få lov til manuelt at momsregistrere vores ting hos Told og Skat, så er PostDK så "flinke" at de tager stikprøver af alle pakker. Overstiger værdien af pakken/brevet 80,- ja så regner de momsen ud og smækker et fint ekspeditionsgebyr på 160,- på (et cirkatal - jeg kan ikke huske det præcise beløb). Det kan hurtigt gøre billige ting en del dyrere end man troede... Jeg synes i hvert fald det er ærgerlige penge at skulle smide bare fordi vi ikke selv kan momsregistrere vores køb. Og jeg hader PostDK for deres lortegebyr.
Der er masser af tips og tricks med at man kan få tingene sendt som gave, få falske fakturaer der indikerer en lavere pakkeværdi samt at det evt. er noget der er blevet repareret. Men altså, PostDK har sgu set de fleste tricks, så om den slipper igennem tolden eller ej afhænger udelukkende af held. Det er en brøkdel af pakkerne der overhovedet bliver tjekket, så der er nok større chance for at den går igennem og at du slipper for gebyr.
Men ja, nu ved du det i hvert fald til næste gang du overvejer at bestille noget der sendes udenfor EU.

Håber du kan bruge noget af det jeg har skrevet til noget. Og jeg håber ikke du er skræmt helt væk fra din nybestilte Vapir One, for jeg har skam også læst mange positive udtalelser fra henrykte brugere rundt omkring.
Vapir er bare et af de firmaer med flest negative udtalelser i bagagen...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Har i nogle gode fiduser til jointfiltre? Jeg har selv flere gange brugt et lille stykke cigaretfilter i bunden bare for at tage det værste. Dog har jeg frygtet at de aktive cannobinoider også røg med i købet. Nogen der ved noget om eller har erfaringer med brug af forskellige typer filtre?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]