Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
fudge skrev:
Kan du specificere hvor du skaffer de ting? og målene til dem? Ville være fantastisk :D

Jeg købte dem ikke, jeg gik i min fars værksted og fandt det ;)
Målende ? det er faktisk ikke så vigtigt, det kommer jo an på hvor meget olie du vil lave på en gang,
og hvor meget skunk du vil komme i, self skal røret ikke være på længde med din lillefinger, så kommer du ingen vejne :P

Moderator
Brugeravatar

Jeg har de gange jeg har lavet nol, lavet det vha. Xperts Cola-nol-metode, hvor man bruger en sodavandsflaske, I HÅRD PLAST - IKKE DE NYE!, sætter en ventil i låget, fylder sit skunk i flasken (som man har vasket og tørret), og fylder flasken op (halvt op med gas, synes jeg har virket bedst, da det er relativt nemt at udligne trykket, så man kan skrue låget af (langsomt på samme måde, som man stod med en ekstremt rystet sodavand), og hælde gassen ud i et fordampningskar, evt, filtreret igennem noget på vej over i fordampningskaret.
http://community.dcfonline.dk/index.php ... c&p=115148

Nol, laves naturligvis UDENDØRS, medmindre man har laboratorie-udsugning, og i øvrigt ved hvordan man omgåes brændbare/sprængfarlige gasser.

Hvordan vil du i øvrigt lave Budder fra nolen? omrørring/iltning eller hvordan?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøvede også den metode bissman, ja den virker :)
Men hvis der skal laves meget tror jeg røret / honeybee tingen går lidt hurtigere ?
Og den føles mere sikker syndes jeg, ikke for at hakke ned på din metode eller noget,
Men jeg har altid frygtet som en sindsyg at flasken ikke kunne holde til trykket, eller at den skulle have en ujævnhed, et hak, eller noget, og bam.
En af mine venner sagde det til mig, at jeg skulle passe lidt på med trykket, så derfor gik jeg over til den anden metode, hvilket også gik lidt hurtigere,
men direkte bedre var den da ikke, men det er vel en smagssag :) ?

Moderator
Brugeravatar

@eskapisme
Ja det handler jo om at vælge den metode man føler sig mest tryg ved. :) Jeg beroliger mig med at at sodavandsflasken er lavet til at holde et rimeligt tryk, fra producentens side, og at jeg regner med at skruelåget ryger af før flasken eksplodere, jeg piller gummi-pakningen ud af indersiden af låget, netop for at det skulle ske, og så fylder jeg ikke flasken med den fortættede gas mere end omkring halvvejs.
Det er et billigt materiale, den holder tæt, og der kommer ikke gnister eller lign. fra plastikken, der kan antende gassen, hvilket er det jeg har mest noia over.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay gutter, står så i den situation at jeg kun har kunne få fingrene på hash. Har så fået købt en del hash, men er det værd at prøve at udvinde olie ud af hashen, siden det faktisk allerede er okay hash (eller det har min ven da i værtfald fortalt, så vi får at se efter jeg for røget det :P )?

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

EEEEEEEEEEEEEEEndnu et spørgsmål :D! Har ikke fået lavet mit BHO/budder/w.e endnu, og faldt over DCF's ekstraktionsmetode.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår den korrekt, men kan det passe at de bare laver et hul i en 1.5l / 0.5l flaske, hælder hash/pot/skunk derned, fylder op med butan, letter trykket et par gange, også hælder de væsken ud og filtrere den? Vil jeg få ligeså stort udbytte af den metode, som den metode jeg nævnte i hovedpost?

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Moderator
Brugeravatar

Ja det er sådan man gør, dog filtrerer samtidig med du hælder gassen ud, ellers er det noget besværligt. Ja du får lige så meget som havde du brugt en honey bee ekstrakter. Men mængde er nærmest omvendt proportional med kvaliteten og afhænger af trækketiden, altså jo længere gassen er i kontakt med canabisen, jo mere får du, men også af dårligere kvalitet. Jeg vil desuden anbefale dig kun at fylde den halvt op med flydende gas, og i øvrigt læse mine andre svar her i tråden. Pas på, gas er ikke legetøj.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle komme til at lave en gnist da metallet ikke rigtig kommer til at ramme noget, og er pakket ind i tape ?
Måske statisk el var en mulighed for fare ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

så fik jeg sgu lavet det olie, men tror langt fra jeg fik det udbytte jeg KUNNE have fået. Har smidt oliet i en lille flaske parfume jeg har gjort rent (uploader billede senere), også tror jeg sgu det skal testes i aften! :D

EDIT: Det olie er en bitch at få af ! :evil: .....

Medlem
Brugeravatar

Låner lige tråden lidt :)

hvis man nu skal lave budder som hashbean420 på youtube gøre det [youtube]http://www.youtube.com/user/hashbean420[/youtube]

hvordan gør man så det, :roll:

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
http://www.youtube.com/user/hashbean420 ... fb00xDhCqQ

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]