Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Har undersøgt forskellige andre hjemmesider, og har simpelthen besluttet at følge følgende fremgangsmåde.

1) Skræl frøene RIGTIG godt
2) Brand dem 2-3 sek efter de er skrælet
3) Æde dem.
Mit spørgsmål er nu om man bare skal sluge dem hele? Tygge dem kort tid eller gnave på dem i årtier.

Hvad foretrække ri herinde i forbindelse med spisning af frøene ?

:peace:

Medlem
Brugeravatar

Jeg tyggede lidt på frømassen fra fire frø og lod dem ligge i munden og suttede på dem i 15 min inden jeg slugte dem.
Denne måde virker, men jeg fik det som sagt dårligt og knækkede mig for at "lette trykket".
Det med at brænde, vil det ikke ødelægge en del LSA?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland, Danmark.
Hvor har du læst metoden med at brænde frøene, den har jeg ikke hørt endnu? Jeg mener at have læst på DMT-nexus at Argyreia nervosa ikke kan tåle lys/stærk varme? Men måske tager jeg fejl. Tror du ikke det er Anadenanthera colubrina eller lign. du har læst om?? Jeg ville gerne se linket da det er interresant :) Hvis man kan slå nogle giftstoffer ihjeld ved varme er det jo smart - også selvom man skal forøge dosen fordi der går LSA til spilde, for ekstraktion er en sur process. Men jeg ville gerne se en kilde :)

Medlem
Brugeravatar

Her er lidt om min erfaring med "HBWR snaps".
Først blev frøene knust med en tang, så lå massen i rensebensin i et par døgn.
Frømassen blev så tørret (i et mørkt skab) og smidt i en mørk flaske med vodka fra køleskabet - ca. 2 ml pr. frø.
Det hele fik så lov at stå 3 døgn i køleskabet med omrøring 3-5 gange i døgnet. Flasken var viklet ind i sølvpapir for at beskytte indholdet mod lys.

Imorges indtog jeg på tom mave ca. 13 ml af snapsen, dvs. svarende til 6-7 frø.
Det var en mørkebrun væske. Jeg brugte ikke tid på at filtrere den, bare skyllede munden med den i et minut inden jeg slugte den.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige... generelt var oplevelsen ikke vildt behagelig, der var lidt uro i maven men ingen smerter eller kvalme.
Det var ikke et trip men en dyb, kraftig rus, hvor jeg havde det meget godt med at ligge i sengen og smådrømme. Det var dog ikke psykedelisk.
Ca. 7 timer efter indtagelsen var jeg ude at gå en tur i skoven, og følte mig meget fuld, uden af være mærkbart euforisk.

Ved ikke om det hele er et tegn på at metoden ikke er god eller at jeg bare ikke kan trippe.
Jeg var godt smadret i knolden i næsten 10 timer men det var ikke specielt lækkert (mangel på eufori).
Oplevelsen mindede på mange måder om min første svamperus, hvor jeg indtog 0.75g tørrede SN, men denne her rus var kraftigere og varede i hvert fald dobbelt så lang tid som svampe.

Måske kan nogen fortælle mig om min fremgangsmåde eller dosis er forkert?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2 km under år 2000
Her er hvad jeg efter mange LSA trips er kommet frem til, som klart den bedste metode (det mener jeg ihvertfald, ilfg personlige erfaringer). Det er også meget simpelt;

1. Pil skallen af frøene (ordentligt) Jeg tror ikke du bør brænde dem, selv i kort tid. Varme ødelægger simpelthen lysergsyren.
Du knuser dine frø grundigt, og putter dem i et glas vand. Så lader du det glas stå i køleskabet i et døgn.
Når drikken skal indtages, filtrerer du ganske enkelt frømassen fra vha. et kaffefilter. Det tager lidt tid (15-20 min) da frømassen ofte er meget opløst, og du kan med fordel hjælpe væsken igennem filteret ved at vende og dreje/ryste mv. filteret.

Dette har jeg gode erfaringer med, og generelt undgår jeg helt mavegener, og kropsligt ubehag på denne måde.
Bruger du højkvalitetsfrø (et must) - så kan jeg anbefale 10 frø pr person (dette er en god dose (lidt over mellem-halvstærk)
Jo, der går lidt til spilde i ekstraktionsprocessen, men ikke meget! Således vil jeg mene at 10 svarer til omkring 8 frø's effekt.

Igen, jeg har haft meget gode erfaringer med netop denne metode - og så er det såre enkelt.

Medlem

Det overrasker mig hver gang LSA er oppe og vende, at folk stadig bruger HBWR frø. Ololiuqui frø skal man spise lidt over dobbelt så mange af, tilgengæld slipper man for 90 % af ubehaget.

20-25 knust og stående i vand over natten, så er der ingen problemer, og man er fysisk fri til at opleve trippet.

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Det overrasker mig hver gang LSA er oppe og vende, at folk stadig bruger HBWR frø. Ololiuqui frø skal man spise lidt over dobbelt så mange af, tilgengæld slipper man for 90 % af ubehaget.

20-25 knust og stående i vand over natten, så er der ingen problemer, og man er fysisk fri til at opleve trippet.

Hmmm.... de steder, jeg læste noget om dem, stod der at de kun er halv så stærke som MG (HB) frø?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^ Derfor den over dobbelt så store mængde

BTW Hardts: Kunne man bruge en form for sprit i stedet for vand? F.eks. vodka eller klar snaps? Så bryggen også kunne holde sig i længere tid

Medlem
Brugeravatar

Kvart skrev:
^^ Derfor den over dobbelt så store mængde

Dobbelt så stor mængde i forhold til HVAD?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
^^

Det virkede bare som om at det var et problem de kun var halvt så stærke. Men så må man jo bare tage den dobbelte dosis for at opnå samme effekt

Medlem
Brugeravatar

Halvt så stærke som MG (Morning Glory) frø.
HBWR frø er ca. 8 gange så stærke som MG frø.
Derfor kan jeg ikke få det til at passe med at man skulle kunne få en mærkbar virkning ved 25 Ololiuqui frø, hvis de kun skulle have en LSA mængde, der kun svarer til 1/16 af HBWR frø.

Medlem

Er Ololiuhqui frø fysisk farlige i forhold til HBWR frø? vil vildt gerne prøve LSA igen, men den vasikontriction jeg fik af dem skræmmer mig en del...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Exbrugeren skrev:
Er Ololiuhqui frø fysisk farlige i forhold til HBWR frø?

Nej. Der er flere der melder om bivirkninger fra HBWR.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted mellem den anden og tredje Bardo
Hej jeg vil ikke starte en ny tråd, så stiller lige spørgsmålet herinde.
Sidste gang jeg prøvede HBWR frøene røg jeg også Cannabis til, desværre faldt jeg i søvn før trippet rigtig kom i gang for mig. Mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaringer med at drikke Redbull eller Kaffe for at komme ud af HBWR's narkotiske tilstand?

Junior medlem

Geografisk sted: unconditional love
jeg vil foreslå dig at skrabe frøene. Derefter knuser du syv frø, og ligger dem i blød i 2 spsk limesaft. Glassene skal helst stå mørkt.
Efter en halv time hælder du juice i og drikker den over en halv time. Dette gør jeg altid, og virker fantastisk.

husk at faste da det absolut gir det bedste trip/comedown.. Eventuelt drik ingefærte inden indtagelse..

så syv frø til en person.. ti bliver for meget, hvis det ikke er et besværligt ekstrakt.. eller, længevarende ekstrakt =)=)

Junior medlem

Geografisk sted: unconditional love
Schroomers skrev:
Hej jeg vil ikke starte en ny tråd, så stiller lige spørgsmålet herinde.
Sidste gang jeg prøvede HBWR frøene røg jeg også Cannabis til, desværre faldt jeg i søvn før trippet rigtig kom i gang for mig. Mit spørgsmål er om der er nogen der har erfaringer med at drikke Redbull eller Kaffe for at komme ud af HBWR's narkotiske tilstand?

af erfaring kan jeg sige, at det ikke er en go idé at drikke på lsa.

Junior medlem
Brugeravatar

Øhm tak for svaret, men det var egentlig ikke det jeg ville vide.
Jeg tager altid HBWR sublingualt så er der slet ikke nogen mavekramper eller kvalme.
Tilgengæld blev jeg så "beroliget" af LSA'ens virkning af jeg faldt i søvn og missede mit trip, det jeg ville hører er om der er nogen måde at undgå det næste gang, havde i den forbindelse tænkt på en mild stimulans som kaffe kunne give mig en smule energi.

Nogen der har erfaring med dette ??

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Altså jeg ved at guarana ikke skader spor, så det kan du jo prøve.

Medlem
Brugeravatar

Tror man skal passe på blodtrykket, da LSA får blodkarene til at trække sig sammen.
Jeg ville f.eks. ikke tage efedrin eller en større dosis koffein på LSA.
Kan til gengæld anbefale at få sovet ordentligt og indtage LSAen om morgen, så man er så frisk som muligt.
Undgå at ryge hash for det bliver man ekstra søvnig af. Heller lidt god pot eller skunk hvis det absolut skal være.

Junior medlem
Brugeravatar

Det var præcis det jeg gerne ville vide, TAK!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]