Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvornår begyndte du at ryge? Hvordan var situationen...? Hvem fik du det af...?
Første gang, da jeg var 14 år. Sammen med en ven i en park. Rigtig fed dag. En fra min parallelklasse, som vidst tjente 20 kr på det.

Har rygeoplevelsen/grunden til at ryge ændret sig gennem årene?
Det ved jeg virkelig ikke. Altså jeg tror på man indtager alle rusmidler for at komme lidt væk fra Verden. Om det så er ar på sjælen eller en stresset uge, så tror jeg man i bund og grund har noget man ikke vil tænke på.

Oplever I, at I er en del af en subkultur pga. I ryger?
Tjaaah. Jeg er begyndt at være sammen med nogle skatere, rappere og stonere. Vil sige de er fra subkulteren, men synes nu ikke selv jeg er særlig "sub".

Føler du at rygning er en vigtig relation til jeres venner?
Kun til nogle venner. Mine ordentlige venner behøver jeg ikke ryge med.

Ville det være svært for dig at kvitte røgen?
Ikke at kvitte den tror jeg. Men har vildt svært ved at trappe ned.

Hvad synes I om lovgivningen? Skal det gøres lovligt, eller forblive ulovligt?
Eftersom enormt mange bliver så glade for cannabis ved jeg det faktisk ikke længere. Men hvis det ikke var for det psykiske afhængighedspotentiale stoffet har, så ville jeg afgjort gå ind for legalisering.

Junior medlem

Hvornår begyndte du at ryge?
- jeg begyndte fast at ryge det næsten lige efter at jeg var blevet 15. første gang jeg prøvede det var nok da jeg var omkring de 13 år, og så har jeg bare røget mere og mere.

Hvordan var situationen?
- jeg var hjemme hos en af mine veninder. hendes storebror Dennis holdt en fest. han gik i den "bad" omkreds, der var mange som gjorde meget i røg, snif og alt det der - så Dennis havde skaffet sig en hel del skunk, som de skulle ryge til festen. helt tilfældigt begyndte jeg til at snakke med et par af drengene, som var på vej ud for at ryge. de spurgte så om jeg kunne tænkte mig at være med - det kunne ikke have fundet et bedre tidspunkt.

Hvem fik du det af?
- Dennis, og min nuværende kæreste Kasper.

- i starten gjorde jeg det meget for at få den afslappende følelse tilbage. så begyndte jeg at kunne mærke, at jeg egentlig havde brug for det. til at starte med var det at jeg ikke rigtig kunne fungere derhjemme, men så begyndte det med at jeg heller ikke kunne koncentrer mig i skolen. nu har jeg så fået skåret ned på det, og jeg er begyndt at kunne koncentrer mig igen.

- nej, jeg har mange venner som kun vil ryge smøger, efter at de har prøvet det. jeg ved at jeg også har et par stykker som overhovedet ikke vil røre det.

- jeg tror meget at det vil komme an på hvilken af årsag jeg skulle kvitte.

- jeg syntes helt igennem at det er latterligt at man ikke må sælge det, når at det er lovligt at ryge.

Medlem
Brugeravatar

Hvornår begyndte du at ryge?
- 14-15 år

Hvordan var situationen...?
- Grænseoverskridende, men eller ok.

Hvem fik du det af...?
- Min daværende homie.

- nææææææ

- Ja, helt sikkert!

- Meget

- Kvitter aldrig røgen 100% fordi det er meningsløst. Har ingen problemer med at holde pauser

- Synes IKKE det skal lovliggøres, men indføres en tolerance politik!

Medlem

Halløj :) ..

Jeg begyndte af ryge, da jeg mødte en ven for første gang, jeg var 18 år ..

Der var god stemning og vi snakkede lidt om, af han røg hver dag , og det samme gjorde hans familie (hvilket vidste sig af være 100 % sandt :O ) og jeg ringede til en jeg kendte og spurgte om han ku få fat i sån noget - det ku han og så mødtes jeg med ham :)

Jaarh det har ændret sig lidt, først var det fordi jeg synes det var sjovt, så havde jeg et mildt sagt heftigt hash misbrug i 1½-2 års tid, og nu ryger jeg kun af og til, fordi jeg nyder det, nyder selvskabet med andre rygere og det afstresser mig fra mit arbejde , + fjerne "smerte" efter slag og træning .. :)

Føler mig sq ikk del af nogen kultur - er ikk skide kultural ;b ..

Jeg har flere venner jeg "kun" er sammen med for af ryge, for så er vi mere på "bølgelængde", da vi ellers ikk har sååårh meget til sammen ..

Nej , det vil ikk være svært af kvitte.... Hvis jeg vil - har jeg før gjort, og nu er jeg igen på en "tørketur" fordi jeg skal være mere klar i hovedet , da jeg har fået mere arbejde for hånden..

Jeg synes BESTEMT det sq være lovligt af ryge, men skal selvfølgelig være ulovligt af fx køre bil - Vil ha det samme regler som for sprut og alkohol.. Jeg er sikker på det vil ku gi MANGE penge til skattefar, + vi kan stoppe "alle" de skide nedskudninger der hele tiden er her i landet, pga bandekrig og narkosalg..

Jeg håber at du ku bruge mine svar, og af jeg forstod dem rigtigt ..

- Vagten . (Mit job er PT ikk vagt, bare rolig :b )

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Mia. skrev:
- jeg syntes helt igennem at det er latterligt at man ikke må sælge det, når at det er lovligt at ryge.

Du har misforstået noget der.
Det er ikke lovlig at indtage, men det er lovligt at være påvirkett.
Se, det - det er latterligt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Hvornår begyndte du at ryge? Hvordan var situationen...? Hvem fik du det af...?
Røg min første på en tur til Kroatien. Fik det af en lokal henna-tatovør, og vi gik i gang med at rulle vores første joints.
Blev først mega hammered senere på aften, hvor jeg endte med at have sex med en færøer på en tidselmark. Jeg var 16.

Ja, det mener jeg helt bestemt. Dengang røg jeg når jeg blev tilbudt, eller efter en lang pause. Nu skaffer jeg det selv, og ryger en gang i weekenden. Jeg er 18 nu.

Ja lidt - folk kan jo ikke lade være med at have en holdning omkring det, og det er noget jeg interesserer mig for også - subkultur? Man er vel en del af det, ligesom alle der drikker alkohol har noget til fælles.

Egentlig ikke rigtigt - vi kan sagtens bare drikke en aften uden røg - men vi er enige om at det er hyggeligt en gang imellem.

- Det ville være løgn hvis jeg sagde at jeg ikke ville komme til at savne det.

- På recept. Har ikke nok forstand på det til at sige at vi alle skal have en del i det - men det ville hjælpe på statskassen, banderne og staden ville få et nyt rygte. :-)

Bare iorden knægt - god fremlæggelse!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]