Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 00:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
det nemmeste er at riste smøgen ind over et stearinlys.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Kan man egentlig riste en smøg for meget, altså uden at der går ild i den? Synes nogle gange mine ristede smøger kradser selvom jeg har ristet dem utrolig grundigt..

Ja. Har da tit ristet en smøg alt for meget, uden at den blev decideret brændt. Men den blev alt for knastør, og smagte ikke godt.
Mht. at røgen stadig kradser selvom du har ristet, så kan det være din fremgangsmåde der halter. Jeg har set mange der bare rister smøgen lidt, puster helt vildt, rister lidt, puster igen osv., indtil de tror de er færdige. Det bliver tobakken aldrig varmet ordentligt op af, og de får aldrig pustet den gode tåge ud af smøgen, som man gerne vil ha' ud. Så tror de at de er færdige, fordi papiret er blevet brunt.
Smøgen skal varmes godt op, og så plejer jeg aldrig at puste mere end 2-3 gange. Øvelse gør mester.

Junior medlem
Brugeravatar

Beklager jeg poster mit brev her - men kan ikke sende dig en privatbesked da den siger du ikke eksisterer?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.

Kommer den ikke til at smage af stearin ?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nej, men den bliver sodet af h... til. Jeg kan bedre lide spritbrændere.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Kommer den ikke til at smage af stearin ?

jeg har aldrig kunne smage forskel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
så længe der ristes over stearinflammen, soder det ikke...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland

Jeg skal ærligt indrømme jeg aldrig selv har prøvet, kun iagttaget andre gøre det.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet
Jeg bruger et lille metalrør hvor en smøg lige nøjagtigt kan være i, hvor jeg har taget noget sølvpapir og puttet i og hammeret sammen til en bund i røret, og så boret et lille hul i midten af det. Så har jeg spændt et lille håndtag på røret og vupti, så har i min lille opfindelse :D
put smøgen i og varm røret op med en lighter indtil det begynder og ryge/dampe op fra røret. da røret er af metal vil det fordele varmen jævnt over hele smøgen men vil ikke brænde den af da der ikke er noget ilt nede i røret. når vi kan se røgen begynder og komme op så stop med at varme røret og lad smøgen riste i 5 sek. og pust FORSIGTIGT ned i røret (så undgår du og indåne nikotinen) et par gange og "hæld" smøgen ud af røret og placer røret et sted hvor det kan køle af og smøgen er hurtigt, nemt og perfekt ristet :D

Mvh Narkopolo :joint:

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Dedikeret medlem

^Fint aggregat du der har fået samlet dig, men har du aldrig været ude for at smøger bliver så varm at den antænder, når du blæser i den mens den er i det varme rør?

Stearinlys (selvom langt fra alle er lavet af stearin) soder helt vildt, og brænder generelt meget urent. En spritflamme vil være renere og en gasflamme renest.
Hvilket er årsagen til Bubbers observation.
Bubber skrev:
Nej, men den bliver sodet af h... til. Jeg kan bedre lide spritbrændere.

Medlem

Hvis man ikke ryger smøger til dagligt (som jeg) kan man for langt billigere penge købe løst tobak. Jeg plejer at riste hele lortet i en gryde, putte det tilbage i bøtten med låg på, og så har jeg færdigristet tobak til en måned :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The final frontier
^Fint aggregat du der har fået samlet dig, men har du aldrig været ude for at smøger bliver så varm at den antænder, når du blæser i den mens den er i det varme rør?

Stearinlys (selvom langt fra alle er lavet af stearin) soder helt vildt, og brænder generelt meget urent. En spritflamme vil være renere og en gasflamme renest.
Hvilket er årsagen til Bubbers observation.

paraffinlys (det de fleste lys laves af) soder rigtig meget, mens rigtige, 100% stearinlys brænder nogenlunde rent... lys af bivoks brænder også rimeligt rent per min erfaring...

rister kun smøger når der ikke er andet, ellers klares det over et lys... til større batches på komfuret

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Trekantsområdet

Nej men har været ude for den er blevet overristet pga jeg lod den riste for længe :D
tobakken blev ikke antændt men stadig forkullet og papiret blev meget brunt :)

"Kemi, det er satme smart! :D"

Jeg er udlært elektriker med speciale i styring og regulering, så hvis nogen mangler teknisk hjælp, så skriv en PM.

(̅_̅_̅_̅(̲̲̲̲̲̅̅̅̅̅̅(̅_̅_̲̅м̲̅­­­­­­a̲̅я̲̅i̲̅j̲̅u̲̅a̲̅n̲̅a̲̅̅­_­̅­_­̅­_­̅()ڪے

"Mennesker glemmer ofte, at de psykedeliske stoffers virkning, rent faktisk tager udgangspunkt i den individuelles psyke, og at dette ofte kan forklare uventede ubehagelige virkninger."

Medlem

eller købe de nye prince med 1mg nikotin i hele pakken de skal næsten bare tørres så er det ristet nok til bong enda

Dedikeret medlem
Brugeravatar

eller købe de nye prince med 1mg nikotin i hele pakken de skal næsten bare tørres så er det ristet nok til bong enda

Jeg vil VIRKELIG gerne hører nogle "reviews" på denne her metode! Er en royal kagespasser til at riste smøger og har opgivet håbet, så hvis nogle kunne sige GO for denne her metode ville jeg blive mægtig glad! :D

NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vil VIRKELIG gerne hører nogle "reviews" på denne her metode! Er en royal kagespasser til at riste smøger og har opgivet håbet, så hvis nogle kunne sige GO for denne her metode ville jeg blive mægtig glad! :D

jeg er ret sikker på at det ville være pænt krads og så er der også mere end 0,1 mg nikotin i hver smøg. De 0,1 mg er det der kommer igennem filteret.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Jeg bruger et lille metalrør hvor en smøg lige nøjagtigt kan være i, hvor jeg har taget noget sølvpapir og puttet i og hammeret sammen til en bund i røret, og så boret et lille hul i midten af det. Så har jeg spændt et lille håndtag på røret og vupti, så har i min lille opfindelse :D
put smøgen i og varm røret op med en lighter indtil det begynder og ryge/dampe op fra røret. da røret er af metal vil det fordele varmen jævnt over hele smøgen men vil ikke brænde den af da der ikke er noget ilt nede i røret. når vi kan se røgen begynder og komme op så stop med at varme røret og lad smøgen riste i 5 sek. og pust FORSIGTIGT ned i røret (så undgår du og indåne nikotinen) et par gange og "hæld" smøgen ud af røret og placer røret et sted hvor det kan køle af og smøgen er hurtigt, nemt og perfekt ristet :D

Mvh Narkopolo :joint:

kan du ikke lige smække et par billeder op?
kan ikke helt regne det ud, men det lyder smart!

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg er rigtigt doven smækker jeg lige ét lag sølvpapir rundt om smøgen og rister :) .. det er hurtigt og der kommer meget ud, men er nu mest fan af bare at bruge lighter ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]