Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 02:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
At definere cannabis som stoftype til at give en slags effekt der ikke kan sammenlignes med alkohol er ikke helt hensigtmæssigt efter min mening. Et rusmiddel har ofte til formål at løsive og bringe glæde eller følelser. Der rammer begge plet.

Men sativa dominant cannabis kan gøre dig høj, udadvendt og glad, give energi og på mange måder effektmæssigt sammenlignes med alkohol. Mange, betyder ikke alle, alkohols effekt og cannabis er forskellig, men de virkninger jeg nævner foroven kan man jo sammenligne med alkohol som mange også reagere forskelligt på. Her er dosis vigtig hvad du end tager, der er mange grader af påvirket som du bør udforske med fornuft og finde dine grænser for ønsket effekt.

I en social sammenhæng er det ofte en god ide at vælge samme rusmiddel som de andre man er sammen med, det giver mindre modsættende ønkser og lyster under rusen så alle kan være trygge og hygge sig uden bekymringer. Så hvor og hvorfor du vil tage lige præcis et stof så må du vurdere hvad der er bedst og i hvilken mængde.

Jeg har valgt cannabis istedet for alkohol, blander dem ikke, det sker jeg bliver fuld hvis settingen er perfekt, men der kan få mange år imellem. 5 år siden nu snart tror jeg. Har prøver mine grænser af med de to stoffer, ved hvad forskellige mængder har af effekt og hvilke parametre jeg skal bruge for at træffe det rigtige valg.

Begge stoffer er forholdsvis ufarlige på kort sigt og du skal være meget uansvarlig for at komme alvorligt til skade. Men et par gode råd. Bland dem ikke. Man kan godt men det kan være svært at styre og ubehageligt at afprøve sig selv i balancen. For mig ødeligger mere end 1 genstand min rus hvis jeg ryger 15-30 min efter eller omvendt. Kan ikke lide remulade eller lakrids på mine jordbær, eller tør vin til destert, tingene skal passe sammen og det gør de to stoffer ikke for mig. men igen noget du nok skal finde ud af selv.

GHB ligner i rus alkohol, men velvidende det er behandlet printer rens og en "tår" for meget eller blanding med andre stoffer i små mængder., kan slå dig ihjæl og hurtigt. Så er det noget jeg ikke gider at røre ved igen. Tror mange herinde kan fortælle dig langt mere. Brug også søgemaskinen.

Junior medlem
Brugeravatar

fed tråd! men kan nu godt lide at være fuld samtidig med at være baskede! men meget sjældent :cheers: :lol:

:peace:

Junior medlem
Brugeravatar

Nu er det også en af mine første posts, men har fulgt forummet en del tid fra sidebanen.

Har erstattet alkohol med cannabis i over et halvt år nu, synes ikke rigtig mere at jeg har brug for at drikke alkohol når jeg kan ryge og have det 100 gange bedre end når jeg har drukket, det kommer dog også an på hvilken person du er, og hvordan cannabis-effekten virker på netop dig. På mig virker det perfekt og jeg er rimelig sikker på at jeg fremover altid vil erstatte alkohol med cannabis. Min omgangskreds drikker for det meste, men de har ikke noget imod at jeg ryger, har dog mødt mange som var tilbageholdende og negative overfor cannabis og at jeg erstatter det med alkohol, de har også tendens til at sammenligne cannabis med heroin osv., det synes jeg bare er latterligt. Jeg ryger hvis jeg har lyst, synes alle skal gøre det samme :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Pga. den hjernevask vi har fået ind med modermælken om Cannabis vil der altid være nogen der ser det som et "hard drug" på linje med heroin.

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg kan sagtens ryge til fester. Gør det dog oftest til forfester og afterparties, hvor jeg er sammen med folk jeg ved synes det er iorden. Det er egentlig mest det der gør det svært for mig at feste med cannabis. At jeg ved at der er nogle der har ondt i røven over det. Desuden må jeg også erkende at det ikke er alle der synes det er sjovt at være sammen med mig når jeg er skæv. Jeg hygger mig dog ofte selv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]