Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Det der svarede til 30-40 g (Nedkogte frisk kaktus) tørrede grønt skind fra arterne Bridgesii, Peruvian torch og San pedro, hvoraf de 20 af grammene er fra San pedro.

Har du smagt på dit kaktus pulver? Smagen er grim ja, men så er det hellere ikke værre

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Medlem
Brugeravatar

Zh4d0w:
jo det er muligt, hvis man ved hvad man laver men kemi er ikke legetøj så jeg vil først prøve den fulde "kaktus" oplevelse og så måske begynde at læse op på det nødvendige kemi viden.

Xenofanes:
Nix har ikke smagt på det men gider ikke gylpe noget klamt snask i mig hvis jeg kan tage det i kapsler og drikke 1-2 glas vand til og så forholde mig i ro intil det gar forladt mavesækken (så jeg undgår sure opstød der smager af kaktus)

Medlem
Brugeravatar

sælger siger at han har slikket på det og at det smagte fælt.. men mit indtryk er også at han ikke selv bruger sit produkt..
han sælger også Mimosa og B. Caapi m.m.
men hvad fanden "Trøffel Brøderne" i holland der producere langt hovedparten af trøflerne solgt i holland bruger heller ikke deres eget produkt..

Medlem
Brugeravatar

BrightShadowDK:
Jeg har kun brugt San Pedro og har taget omkring 50 gram tørret kaktus, kogt i vand indgydt med citron, hver gang. En af gangene forsøgte jeg at maskere smagen af kaktussuppen med yoghurt, men det virkede ikke. Der var bare mere suppe at få ned.

Jeg forbinder stadig lugten af kaktussuppe med kvalmen, selvom det er flere år siden jeg drak meskalinbryg sidst. Men det er ikke et entydigt dårligt minde. Det hænger sammen med meskalinoplevelsen som helhed, som jo varer 8-10 timer *efter* kvalmen er glemt. 2 timers kvalme og ubehag -> 8-10 timer i en anden dimension. Det er en okay byttehandel.

Jeg synes sgu det er lidt en kryster-attityde at skulle prøve med vold og magt at undgå det ubehag, som følger med. Grow some balls. Tag det som det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xenofanes:
Nix har ikke smagt på det men gider ikke gylpe noget klamt snask i mig hvis jeg kan tage det i kapsler og drikke 1-2 glas vand til og så forholde mig i ro intil det gar forladt mavesækken (så jeg undgår sure opstød der smager af kaktus)

Du er med på at kaktus giver kvalme over længere perioder? Jeg havde det hvert fald dårligt i 2-3 timers tid, hvor følelsen af at skulle kaste op ikke var særlig langt væk. Umiddelbart lyder det til at 50% knækker sig, inden trippet sådan rigtigt er gået i gang.

Men 40 eller 60 gelatine kapsler, det skal nok gemme smagen af kaktus, men tror også din mavepine/kvalme bliver forværret, som så kan forøge risikoen for opkast - Det er så kun et gæt.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...

Medlem
Brugeravatar

Ja jeg er med på at kvalme kan være slem fra indtagelstidspunktet til ca. 2 timer inde når trippet rigtigt tager af og at nogle få har kvalme igennem hele trippet, jeg tager rissikoen for at det er lidt hårdere mod maven mod ikke at smage på det. jeg forventer at mave ondet mimndskes når "gryderetten" af kaktuspulver + gelatine + vand forlader mavesækken og kommer ud i tarmen men der begynder optagelsen af meskalin m.m. rigtigt og så tager kvalmen formentligt til..

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes sgu det er lidt en kryster-attityde at skulle prøve med vold og magt at undgå det ubehag, som følger med. Grow some balls. Tag det som det er.

LOL Tag du den bare som den er frisk fra naturen me tjorne og det hele :wink:

"som det er" er et vidt begreb du kan købe det: frisk, tørede chips el. pulver og jeg forstår din tanke gang med belønding efter strabasserne, men at sige at jeg ingen boller har fordi jeg fortrækker at undgå ubehag siger mere og dig end om mig..

WinterMute:
Citat:
......... En af gangene forsøgte jeg at maskere smagen af kaktussuppen med yoghurt, men det virkede ikke. Der var bare mere suppe at få ned.

if you try and fail, try, try again :wink:

Billede

:peace:

Medlem
Brugeravatar

at sige at jeg ingen boller har fordi jeg fortrækker at undgå ubehag siger mere og dig end om mig..

Tja det kan du måske have ret i :lol: .... du har også ret i at der er flere måder at tage det som det er. Men det skal jo ned i mavsen på en eller anden måde, og jeg synes ikke der er nogen grund til med vold og magt at forsøge at undgå at smage på det. Det *er* bare en smag ;) Hvis du vil lave kapsler, er der vist ingen grund til at lave udkog. Jeg har ikke selv prøvet det, men en af mine kammerater har prøvet at pulverisere tørret kaktus og bare fylde pulveret på kapsler. Du kan ikke komme uden om kvalmen på den måde (og vist ikke med nogen indtagelsesmetode), men måske den grimme smag.

Medlem
Brugeravatar

Nej jeg ser ingen grund til at koge det inden det skal i kapsler men, og min tanke var når folk mens vi stadig kunne købe tørret kaktus i Dk kunne få virkning ved at spise de stjerne formede skiver af hele kaktussen så min min tek. også virke... men ja kvalme og en irreteret mave i nogen grad er nok umuligt at undgå med kaktus/meskalin..

Medlem
Brugeravatar

Jeg overvejede at fryse det tørrede kaktus for at sprænge cellerne men jeg tror kun det virker når der er vand i der bliver til is og udvider sig..!?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ingen ide i at fryse det tørrede produkt.
Det gøres kun for at sprænge cellerne, sådan ekstraktionen fra det friske kaktus bliver lettere.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er i sikker på at det stadig giver kvalme, hvis man har at gøre med syntetisk fremstillet/ekstraheret meskalin, uden nogen som helst former for kaktus rester, og indtager det i et par kapsler?

Kan se på erowid at en normal dose (uden alt det der kaktus suppe afkog crap) er 3-400 mg. Så en enkelt kapsel eller to ville jo faktisk gøre tricket. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Efter en hurtig google søgning, skriver flere at risikoen for kvalme, stadig er der, selv om du har det på krystalform.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Efter en hurtig google søgning, skriver flere at risikoen for kvalme, stadig er der, selv om du har det på krystalform.

Det er godt nok spøjst.. Måske det kan sammenlignes med den slags kvalme folk også nogen gange tillæger svampe? Som jeg ihvertfald aldrig har døjet med.

Jeg tænker ihvertfald at den værste del af det ligger til grund for kaktus resterne, og at man indtager den der ultra nasty bryg der bare smager af kloarkrens. Men skal ik ku' sige det, never tried it..

Googlede det også lige selv. Her er et interessant citat:

"Pedro crystal extract produced mild nausea on the come-up. Not more intense or unbearable than shroom nausea, but longer lasting. It subsided before the real trip started (which was around T+3h), though.

Mescaline causes some nausea by itself (even the old pure pharm mesc), but the cactus has plenty of strong emetics that produce severe nausea.

An a/b gets rid of most of them as far as i know.

http://www.shroomery.org/forums/showfla ... er/3643449

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er en himmelsk drik/spise, som bliver hægede længe.. Mmm :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

:lol:

Jeg har ikke prøvet meskalin endnu, men når jeg en skønne dag gør, så blir det uden tvivl i krystalform som ryger i et par kapsler.

Jer der mener at man ikke er en rigtig "mand" hvis ikke man drikker kloarkrens-suppen og brækker sig, da det er en del af oplevelsen... Well :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A

:lol:

Jeg har ikke prøvet meskalin endnu, men når jeg en skønne dag gør, så blir det uden tvivl i krystalform som ryger i et par kapsler.

Jer der mener at man ikke er en rigtig "mand" hvis ikke man drikker kloarkrens-suppen og brækker sig, da det er en del af oplevelsen... Well :roll:

Du har noget at glæde dig til så! Meskalin er et fantastisk psykedelika, og faktisk det stof der har produceret de mest virkelighedstro OEV's for mit vedkommende (så små mænd, og slanger, der bevægede sig ind i en tredimensional roterende pyramide) :D

EDIT: On topic så mindes jeg ikke jeg havde den store kvalme da jeg spiste meskalin kaktus, men så igen jeg får aldrig kvamle. Men hvis i vil minimere kvalmen, skal i lave et afkog, og inddampe væsken. Eller alternativt indtage det i krystalform som nævnt.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]