Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
lige hurtigt: nu er det jo sådan at pusherne selv ryger i meget store mængder, og også det de selv sælger... så jo, de kan godt forklare dig hvordan man får det af det man køber. men ja, det er usikkert, og ja, man skal da selvfølgelig forholde sig kritisk som med alt andet

de ryger så meget forskelligt og ja de kan fortælle dig om rusen men ikke om bivirkninger og/eller medicinske effekter, de kender jo ikke de kemiske forhold i deres producter, hvad får dig til at tro det ?

og jaja så kan man komme og sige at ens pusher nok ved det hele og det er skide godt for dem der køber hos ham men sådan er det jo langt fra hos alle pushere desværre.

Medlem
Brugeravatar

nu er det jo ikke perfekte forhold vi er ude efter når man snakker om hvorvidt ens pusher ved alt om det de sælger, men med en smule research og et par hurtige spørgsmål kan man opnå en del mht. viden om det man køber... de fleste pushere ved da godt f.eks. hvad der er indica og hvad der ikke er ;)

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville som andre har skrevet herinde, holde mig fra skunk og købe noget hash i stedet (sofa-røg helst). Hvis altså du vil lave eksperimentet. Uanset tror jeg det er en bedre idé at ryge det i første omgang i stedet for at indtage det oralt.

Imodsætning til hvad man måske kunne tro er cannabis dog ikke bare beroligende (nogengange ikke spor...), men også hallucinogent. Derfor kan det være angst-fremkaldende og vil måske kunne gøre det hele værre.

Dog kan du godt prøve det en enkelt gang eller to og se hvordan det påvirker dig. Om det så giver dig en rekreativ pause eller hvad du nu har brug for. Det vigtige er at huske at virkningen aftager, så hvis du pludselig bliver angst for dine naboer eller andet så læg dig på sengen og husk at det nok skal gå over igen. Den andet problem er hvis du synes det er for godt og begynder at dulme de psykiske/fysiske problemer med cannabis for ofte. Hash-misbrug er uanset hvad ikke godt for psyken (taler af erfaring...).

Ihvertfald kan du jo også undersøge mindfulness-meditation og evt. øve dig i at lave dybere vejrtrækninger? Vil måske kunne afhjælpe nogen af de fysiske bivirkninger af angst.

Uanset hvad du beslutter kunne det være spændende at høre om din oplevelse. :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
nu er det jo ikke perfekte forhold vi er ude efter når man snakker om hvorvidt ens pusher ved alt om det de sælger, men med en smule research og et par hurtige spørgsmål kan man opnå en del mht. viden om det man køber... de fleste pushere ved da godt f.eks. hvad der er indica og hvad der ikke er ;)

det er det vel egentlig hvis man ønsker en medicins effekt ? :|
det kan godt være de har en ide om at planterne er sativa eller indica domineret, men det vil stadig ikke give svar på om det har en helbredende virkning her og nu, eller på sigt, eller helt modsat.

Medlem

Jeg lider også af angst, og har eksperimenteret med pot/cannabis, men har ikke haft det store held med det :-( Til gengæld syntes jeg det nogen gange kan hjælpe mig med at komme ind og mærke mine følelser, som jeg kan have en tendens til at undertrykke. (Angst kan være et symptom på undertrykte følelser) Hvis jeg bruger det i ny og næ som et meditativt/terapeutisk værktøj synes jeg det kan have en udemærket effekt, men ikke som en daglig angst-dæmper - i hvert fald ikke for mig...
Noget af det der hjæper for mig til at tage toppen af angsten er motion, yoga og meditation (mindfulness). Leder stadig med lys og lygte efter en urt/plante som også kan hjælpe, men har indtil videre ikke fundet noget brugbart...

Held og lykke på din vej ;-) mvh Gryphon

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]