Basssher har nævnt rullemetoden jeg bruger (papiret lidt rullet ind i filteret), men vil gerne tilføje et par tips.
Når conen skal lukkes, giv den et lille slik på hjørnet, men lad være med at slikke conen helt til før den er fyldt. Så kan du justere på formen efterhånden som du fylder. Lærer du bare dette, får du svært ved at spilde papir og filtr i fremtiden.
Inden jointen lukkes eller fyres stampes blidt efter i toppen med et cigaretfilter el. lign. så toppen er plan. Jointen brænder ikke skæv fra start og man sparer både gas og hash på at rette den 4-5 gange.
Hvis man har øvelsen, så spar 20 kr. på en pakke filtre og klip dem selv. Brug evt. en købt filtertip som skabelon til at starte med, derefter skal man bare igennem den reklamelavine Post DK kommer til dig med ca. hver uge og lede efter papir der ca. er lige så stift som filtertips. Socialdemokraterne var fx meget gavmilde med filtermateriale her under kommunalvalget sidste år

Sidste år omkring jul begyndte Danske Spil også at sælge bundter af pengesedler til en 5'er pr bundt ("sådan føles en million" eller sådan noget) og en af mine kammerater gjorde nogle vigtige opdagelser:
1. Der er rent fakta ikke en million pr. bundt.... mere 30.000 (300 reklamepengesedler a 100 kr.)
2. Papiret sedlerne er lavet af, er PERFEKT til filtertips.
3. Størrelsen og formen på en seddel er PERFEKT til et mixebræt.
Hver seddel kan man få 4-5 filtre ud af, så det er mange for en 5'er... Min kammerat er ca. halvt igennem første bunke efter godt tre måneder, på trods af at der er blevet fyret op for flere joints dagligt;)