Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste
Forfatter besked
Medlem

Måske skulle jeg sende dette regnestykke til samtlige politiker, der er sikkert flere af dem der vil hyle når det går op for dem om hvor mange penge der går til spilde på denne konto!!!

Bare tænk på dem som mister arbejdet samtidig med at kørekortet ryger, her snakker vi jo ikke om små penge, da de fleste folk som arbejder nok tjener omkring/over en 1 million kroner på 3 året, at de bliver arbejdsløse er da vel i ingen interesse!?!?!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg forstår godt at du er helt oppe og ringe, og jeg føler med dig. Det er også nemt at sætte sig ind i for det ku' lige så godt være mig det var gået ud over.
Jeg tror dog også at du prædiker for koret her på boardet. Jeg tror ikke der findes nogen her som mener at bagatelgrænsen er tilnærmelsesvis sat korrekt. Flere af politikerne pralede jo også nærmest af at de med vilje havde sat den så lavt som de overhovedet kunne, fordi ''folk ku' jo bare la være med det hash!''
Jeg tror heller ikke du vil finde mange såkaldte almindelige mennesker, eller Squares, som ville mene at bagatelgrænsen var ok, hvis de virkelig satte sig ind i detaljerne.

EDIT: Jeg bliver mere og mere intereseret i at følge og måske endda overvære den retssag med Knud Foldschack. Der må da være nogen her som kender et eller andet til hvordan man finder ud af hvor og hvornår en bestemt retssag afholdes.

Junior medlem

Nogen som kan svare på hvad en ''principiel sag'' betyder?

Mr.cookie, jeg vil også meget gerne følge sagen med Knud Foldschack, så du må lige sige til hvis du finder ud af noget, det kunne ihvertfald være meget interessant at få vide hvornår den skal i retten. Håber snart den lorte lov, bliver ændret har været stoppet med at ryge i lang tid pga den lorte lov.

Junior medlem

4. Du kan testes positiv flere dage efter du har røget, ergo er din retssikkerhed krænket!!!

Din retssikkerhed er nu nok næppe krænket. Ifølge loven er det ulovligt at ryge hash, og dermed må du jo slet ikke have THC i blodet, uanset om du har røget i går eller i dag.

Og et kæmpe underskud for staten:

Jeg har regnet lidt på! (I må rette mig hvis jeg har regnet forkert)

Straffen til mig bliver:

3 ubetinget frakendelse af kørekort
4% eller 1/25 del af bruttoindkomst (går ud fra de bruger min bruttoindkomst fra 2013) ca. 15.000kr i bøde
Nyt kørekort om 3 år ca. Pris 12000kr

I alt = ca 27.000kr

Staten mister fra mig:

6 gange halvårlig vægtafgift a 1550kr = 9300kr
Bilforsikring pr måned 572,61 heraf 155kr pr måned til statsafgift i 3 år = 5580kr
Benzin!! jeg kør ca 25.000 km om året jeg tager udgangspunkt i med min golf 3!!!!
Den Kør ca 12km pr liter benzin

24.000km/12km/l = 2000 liter benzin pr år gange med ca 10kr pr liter = 20.000kr pr år x 3 år = 60.000kr

Så staten mister fra mig ca 74.880kr på 3 år!!!

Håber jeg har regnet rigtigt!!!
De mister sikkert også penge på andre områder i form af moms på reservedele når bilen skal på værksted!!!

[ Billede ]

Jeg synes dit regnestykke holder et stykke af vejen, men du har glemt at staten jo ikke tjener 100% af dit benzinforbrug. Afgifter udgør omkring 40% af benzinprisen (YRK! :shock: )
Dit regnestykke bliver altså (9300+5580+24.000 (benzin) = 38.800 kroner.

Jeg har egentlig sympati for din situation, men man kommer ikke uden om at hash sløver reaktionerne når man er påvirket. I mine øjne er det naturligt at man skal straffes hvis man kører rundt i påvirket tilstand fordi man udgør en fare for andre. Problemet er så, at der ikke er forsket så meget i hvor længe hash sløver, men mon ikke det ændrer sig efter et par amerikanske stater har lovliggjort hash. Det burde være ret relevant for dem.

Junior medlem

Furysmoker det kan sku godt være man ikke må have thc i blodet men det har INTET med trafiksikkerheden at gøre, så jo hans retssikkerhed er krænket.

Junior medlem

asfs, først og fremmest handler retssikkerhed om at der lighed for loven, og det er der her, da reglen om at man ikke må køre med THC i blodet gælder for alle. Dernæst dækker det også over at reglerne er klare og lette at forstå for alle, og det er de også: Man må ikke ryge hash.

Retssikkerhed handler ikke om, hvorvidt man synes en lov er rimelig eller ej. Jeg synes for eksempel at hash bør være lovligt, men det betyder jo ikke at min retssikerhed bliver krænket, hvis jeg bliver bonget af en en lov der handler om at hash er ulovligt. Jeg synes også at det er tåbeligt at jeg ikke må brænde haveaffald af i min have, men derfor kan jeg stadig få en bøde uden at min retssikkerhed bliver krænket af det.

Junior medlem

Troede ordet retssikkerhed betød noget andet, min fejl ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troede ordet retssikkerhed betød noget andet, min fejl ;)

Mon ikke du mente at det krænker din retsbevidsthed. Betyder: opfattelse af hvad der er juridisk eller især moralsk rigtigt i forbindelse med myndigheders og domstoles behandling af lovovertrædelser.
Det krænker i hvert fald min, at man tager kortet fra folk, som ikke er påvirkede, fordi uduelige politikere skal vise hvor magtfulde og handlekraftige de er, ved at køre en hetz mod cannabis brugere.

Medlem

Ja kan godt se regnestykket ikke helt er rigtigt! Men er også i tvivl om jeg skal starte fra bunden med kørekort (altså betale nypris for kørekort) uanset hvad så mister de betydelige mange penge på det her!!

Jo min retssikkerhed er krænket, idet jeg ikke var påvirket af hash den dag jeg blev stoppet af politiet, havde slet ikke røget røget den pågældende dag! Krænkende er det, det er der ingen tvivl om det!!!

Da man ikke påvise om man var påvirket og hvilken grad på det pågældende tidspunkt for blodprøven er loven jo retssikkerhedskrænkende for dem som bliver udsat for den lov

FurySmoker du må da indrømme loven er unfair og krænkende, og du kan på ingen måder samligne dit haveaffald med det her, du får kun en bøde for det,
Ved Hash kørsel mister man kørekortet 3 år i nogle tilfælde jobbet samtidig, mener du det er fair eller hvad?

Dette er direkte svineri fra politikers side!!!

Man skal have noget tilsvarende ala alkoholtester, så man teste om folk nu også er påvirket af hash!!!

Det er den mest Borgerfjendske regering jeg nogensinde har oplevet i mit liv, er ked af jeg stemte som jeg gjorde ved det sidste valg, prøv at se hvor vi er på vej hen, Danmark har virkelig ændret så meget de senere år, kløften mellem politi/politiker er så stor. Lorte samfund vi er på vej i,

De politiker som har været med til at fratage vores kørekort, er de selvsamme politiker som ikke engang selv følger dansk lovgivning men derimod EU Lov

Danmark er et yndigt land!!!

LAD DET FORBLIVE SÅDAN :-)

Medlem

Det er jo retssikkerheds krænkende hvorfor overhovedet snakke udenom

Hvis man som myndighed ikke kan påvise om man påvirket eller ej på det pågældende tidspunkt er det jo krænkende for retssikkerheden!!!

Hvad bliver det næste????
Tænk over det!!! Det er sgu skræmmende det her!!!
Må ærligt indrømme jeg er virkelig blevet hårdt ramt af det her,
Og har jeg mulig for at gøre en forskel ved at sætte fokus på det her er det tilfredstillende for mig

Hvad fanden er det egentligt for noget at skrive min alkoholpromille i brevet men IKKE min hash "promille" for helvede det var jo pga af hash jeg mistede mit kørekort og ikke alkohol, i må da alle sammen erkende der er noget forkert med denne lov.
Og den skal man sgu da ikke trække ned over hovedet på borgerne, når man ikke engang kan på påvise om man var påvirket eller ikke!!! Skam jer politiker!!!

Junior medlem

100% enig med dig karakanm.

Medlem

Til alle jer der har fået frataget kørekort pga af hash gå ind på dette link http://ekstrabladet.dk/nationen/article ... okalavisen

Der står nederst man skal kontakte eb hvis man er blevet taget med hash i blodet, Det kunne jo ekstrabladet kan være med til at lave loven om hvis de har mange historier.

Forsat goddag

Har skrevet til ekstrabladet omkring at jeg er en af dem som er udsat for det her, har pt stadig ikke hørt fra dem endnu, og tror heller ikke de gør meget ved det!!!

Medlem

Asfs, jeg er kanon glad for at du også sætter fokus på det her, er vi mange som sætter fokus på det her kan vi muligvis gøre en forskel :-)

Junior medlem

Det var så lidt, synes jo det er pisse irriterende jeg ikke mere kan ryge efter jeg fik kørekortet ;) Men vi må jo håbe loven snart bliver ændret, det har faktisk været meget i medierne her på det sidste, så mon ikke der sker noget på et tidspunkt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fik et svar fra Knud Foldschack i dag, ang. det jeg sagde at jeg ville skive til ham om, tidligere i denne tråd.
Ikke andet end at han sagde tak for henvendelsen, og at han vil studere de fremsendte links snarest.
Så jeg ved ikke om de vil bruge undersøgelsen i retssagen.

Junior medlem

Skrev han ikke noget om hvornår sagen skal i retten? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det havde jeg desværre ikke tænkt på at spørge om på det tidspunkt hvor jeg skrev. Jeg havde ikke forestillet mig at det skulle være svært at finde ud af. Men du kan jo ringe og spørge hans sekretær i morgen :-)

Insane psychedelia user!

Fint der er nogen som gør noget ved problemet, som den eskalering af forbuds politikken, har medfødt. Det skal være godt før det bliver skidt. Lad nu den enkeltes fri valg komme først!

Junior medlem

Mr.cookie har ikke haft tid til at ringe, men skrev en email til dem for lang tid siden og har fået svar.

Tak for din henvendelse. Sagen vil blive behandlet ved Københavns Byret, men der er endnu ikke fastsat en dag for sagens videre behandling.

Jeg er ganske sikker på, at sagen vil få omtale i medierne i forbindelse med dommen, så du hører sikkert om det .

Fortsat god dag.

Med venlig hilsen

Knud Foldschack

Marianne Jensen

Advokatsekretær

Advokaterne Foldschack & Forchhammer

Skindergade 23 TEL: (+45) 33 44 55 66

Postboks 2257 FAX: (+45) 33 93 30 43

1019 København K WEB: www.ecolaw.dk

Denne meddelelse er alene bestemt for den angivne modtager, og kan indeholde såvel private som fortrolige oplysninger. Har De ved en fejl modtaget denne meddelelse, bedes De straks orientere afsenderen og slette meddelelsen.

This message is intended only for its addressee and can contain private and confidential information. Have you by mistake received this message please immediately inform the sender and delete the message.

Medlem

Hej alle sammen prøv at læse den artikel:

http://hilleroed.lokalavisen.dk/retten- ... 29939/1139

Forstår ikke hvorfor de fleste medier skriver "Den første hashkørsels sag er på vej i retten"
Når denne artikel jeg linker til skete i december 2012!!!

Eller er det mig som har misforstået noget???
Jeg har snakket med Advokat Linda Christensen fra Stage advokatfirma i telefon, og de havde haft 2 sager om dette, begge blev tabt fik jeg af vide hende, mener også jeg har skrevet noget om det længere oppe i dette forum emne!

Jeg har jo selv mistet mit kørekort pga af dette, og vil ikke finde mig i at jeg skal miste mit kørekort når jeg ikke var påvirket på den pågældende dag!!!

Jeg har søgt om aktindsigt i mit cpr angående denne sag hos sydøstjylland!
Er der nogen der ved hvornår jeg senest skal modtage disse dokumenter fra dem?
Kunne være rart at se hvor på grænsen jeg lå i henhold til bagatelgrænsen, jeg har i skrive stund ingen anelse om hvor meget jeg var over bagatelgrænsen, fandme krænkende for ens retssikkerhed !!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]