Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jesus christ :D

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Vi er her i et klassisk dilemma, som ofte har prydet psykedelias tråde: en dude fortæller om sin oplevelse og sin fortolkning af sin oplevelse, og folk forlanger dokumentation, og så ender vi ud i en kamp om hvis virkelighed der er virkeligst!

Trådstarter: Du er fuldstændig i din ret til at fortælle om din oplevelse uden at skulle komme med alle mulige videnskabelige facts, men samtidig må du acceptere, at der er folk som ikke deler din fortolkning af din oplevelse, uden at beskylde os alle sammen for at være som dem på Ingeniøren.dk.

Jeg er selv yderst skeptisk over for homøopati, men har samtidig flere venner som siger de har haft virksomme oplevelser med det. Din oplevelse bliver her lagt oven i den pulje.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ah, sorry. Ja jeg mener Gryphon istedet for "trådstarter". Så ikke lige at vi er på side 2 i tråden ;)

Junior medlem

Gryphon skrev:
Jeg bliver sikkert buet ud ved at nævne ordet 'hømopati', men man kan faktisk få en hømopatisk opløsning af dødelig natskygge, den hedder "Belladonna D30" fra firmaet "Allergica". Den bruges blandt andet som hjælp til at sove og mod infektioner. Hømopatisk opløsning er en metode, hvor man opløser planten/stoffet så meget, at der til sidst stort set ikke er noget materiale tilbage, men essensen af planten/stoffet siges at være tilstede (lidt hurtigt forklaret, google evt. hømopati for en dybere forklaring) - det betyder altså at det ikke er farligt, da der ikke er nogen fysiske giftstoffer i blandingen... Jeg har brugt den en periode til at sove på, og en aften hvor jeg rigtig gerne ville sove tog jeg en stor dosis (50 dråber, anbefalet dosis er 10-15 dråber), hvilket resulterede i at jeg vågnede midt om natten og havde det meget meget mærkeligt, som om tidsbegrebet var blevet opløst og jeg "var tvunget" til at forholde mig til evighedsbegrebet, hvilket jeg dog ikke rigtig kunne kapere og i stedet blev temmelig bange - også fordi jeg ikke på det tidspunkt tænkte over at det måske kunne skyldes Belladonnaen, og derfor ikke rigtig forstod hvad der skete med mig! (placebo kan altså også udelukkes) Jeg brugte nogle åndedrætsøvelser, lagde mig tæt ind til min kæreste, og fik mig selv beroliget, men "trippet" tog et par timer...

:offtopic:
Jeg skal ikke dømme nogen eller noget, men bare fordi du ikke overvejede at belladonnaen var årsagen, betyder det altså ikke at placebo kan udelukkes.
Du vidste at du havde taget en ekstremt kraftig dosis(ift. hvad du tilsyneladende har været vant til), mere er ikke nødvendigt for at opleve placebo.
Desuden lyder din oplevelse præcist som én jeg selv har haft, da jeg engang var en knægt på mellem 12 og 15, uden at have taget hverken ulovlige stoffer, håndkøbsmedicin, eller medicin på recept.

Men igen, jeg siger ikke at din oplevelse ikke var forårsaget af Belladonna D30.
Jeg siger blot at det ikke er sikkert. Og at din sikkerhed er irrationel.
Og jeg tror at enhver vestlig psykiater/laborant/kemiker med respekt for sig selv, ville fortælle dig det samme.
Men dog stadig gå ud fra at din antagelse er korrekt(ligesom jeg selv).

Jeg håber det er skrevet så det er til at forstå. :)
M.v.h.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Nu har jeg ikke læst tråden igennem så undskylder på forhånd hvis det er blevet nævnt før
skulle meget vel mene at datura er den plante der bliver nævnt i Vice's dokumentar "The worlds most dangerous drug" der skulle tilsyneladende også være myter om forældre der fortæller deres børn at de ikke må falde i søvn under datura træet pga. evt fare for at blive påvirket af bladende
Alt i alt skulle datura være ret så farligt og vil foreslå at du holder dig fra det
Vil ikke prøve at stoppe dig blot lige pointere at datura har et ret så dårligt ry

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]