Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 15:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Ja det må siges og være lav dosis, hvad tid skal du spise pillen?

Junior medlem

Jeg skal tage den om aftenen. Håber den kommer til at hjælpe

Insane psychedelia user!

Den vil virke dæmpende på tankerne og sløvene så mon ikke ellers skal du højere op i dosis.

Sov godt

Junior medlem

Jo det skal jeg også med tiden men jeg starter stille og roligt op

Tak min ven

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Angående søvnproblemer, isoleret, uden depression og hashforbrug, så jeg engang en dokumentar, hvor der var personer som kun kunne sove 1-3 timer om natten. De fik problemerne løst ved længere tids omstilling af det "indre ur", og istedet for at prøve på at sove, holdte de sig vågen i endnu længere tid, for derefter at lade kroppen falde i søvn af sig selv, pga udmattelse... Prøver lige at søge efter dokumentaren...

Junior medlem

Den er jeg meget interesseret i at se da jeg helst vil gerne vil have en naturlig søvn. Men depressionen er noget lort den holder mig fra at sove. Men jeg er meget interesseret i at se den

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Rover699 skrev:
Den er jeg meget interesseret i at se da jeg helst vil gerne vil have en naturlig søvn. Men depressionen er noget lort den holder mig fra at sove. Men jeg er meget interesseret i at se den

Har søgt og søgt... Tror måske det er en BBC dokumentar som hedder 10 tings you need to know about sleep... Men Kan desværre ikke Finde et link til den, så er ikke sikker på det er den rigtige.. Hmm... :peace:

Medlem

Bør tages med stor skepsis og logisk tænkning det som står skrevet på følgene linjer, advarer kraftigt mod spirituel forvrænget forklaring på mentale dysfunktionelle problematiker.

Bare en tanke, hjernen gennemstrømmes af tanker som et vandfald løber ned i et vandhul, hvis vandet er forurenet vil vandfaldet være giftigt at have med at gøre, skal vandet være fri for forurening må dette ske ved at finde metoder hvorpå vandet ikke bliver forgiftet.

Angst, had, jalousi, vrede, er de gifte som forurener vandfaldet, så får at få udlignet sin forurening må dette ske ved at forstå hvor problemet til denne forurening foregår.

følelser er tit det afkom som ens tanker skaber, det følges ad, så hvorfor får man så de ubehagelige tanker som får ens krop til at føle de ubehagelige følelser ?

Er løsningen på alle ens problemer at spise en pille som styre neurologiske processer i hjernen, det hele handler om serotonin, dopamin og nordadrenalin, kunne der være en naturlig måde at få styr på de processer?

Er man så psykisk ustabil at man er til livsfare, så er det nok meget smart at starte med pillerne.

påpeger dog at der findes andre løsninger som på sigt måske er mere holdbare end piller...

( kost, motion, meditation, at nyde at være til uden brug af nogen former for fysiske genstande kan lade sig gøre ) vær god ved sig selv, kig dig selv i spejlet og sig til den person du ser at du elsker denne person, virker måske mærkeligt men inderst inde skal man nok finde ud af hvad det gør ved en. Angst, had, jalousi, vrede, bliver uoverskueligt jo mere energi man bruger på det.. Som indianerne engang ( muligvis ) udtalte : Der er 2 ulve, den man fodrer bliver størst.

Jeg tager forbehold for alt der står skrevet i dette indlæg, da jeg muligvis ( måske ) er den eneste som forstår hvad jeg måske selv har skrevet, hvis jeg overhovedet selv forstår det hvem ved...

Ønsker dig bedring i dit forløb, tid og alder hjælper tit med at løse problemer, tit løser de sig selv uden man behøver at anstrenge sig.

Junior medlem

Nu har jeg prøvet truxal/nozinan en enkelt aften og må indrømme at jeg aldrig rører det skidt igen. Det var en meget dårlig oplevelse. Havde det dårligt hele dagen efter jeg tog dem. Stærke sager som kun skal uddeles til psykotiske personer. Ikke for at være hellig det hjælper sikkert nogen. Men jeg fik bare mere angst af dem og så gik jeg rundt i en komalignende tilstand. Kan ikke anbefales som sovepiller. Så jeg er tilbage til startpunkt

Junior medlem

Hej jordforbindelse

Jeg takker for dit svar. Men jeg er så hårdt ramt af angst depression og søvnløshed. Jeg vil helst gerne leve uden piller men jeg tror i mit tilfælde er det en nødvendighed

Medlem

Kan godt forstå dig, når du en dag får det lidt bedre, så prøv undersøg Perikon, denne plante er god mod mild angst og depression, men må ikke blandes med andre ssri mediciner da de så vil modvirke hinanden, og jeg ville ik anbefale dig at skifte over til Perikon, men hvis du trapper ud af den anden medicin og bliver helt fri for den, også angst og depression kigger frem igen, så prøv perikon, da den lige tager toppen af det. Bare giv det tid, og få snakket ud med nogle du elsker om dine følelser, fortæl verden hvordan du har det ( kun til betroede venner eller familie selvfølgelig, eller psykolog ) når man deler sin smerte med nogen, så kan det gøre man nemmere kommer over det :)

Junior medlem

Hej jordforbindelse

Jeg har netop talt med min psykiater idag og vi blev enige i om at jeg skal trappe ud af antidepressiver da de ikke hjælper mig. Næste led er at se hvordan jeg klarer den uden medicin og hvis det ikke går så skal vi prøve noget andet evt perikon

Medlem

Wow er jeg virkelig glad for at høre på dine vejne, men husk at forbered dig på nogle dæmoner, jeg har selv været den tur igennem, og nogle dage er bestemt sjovere end andre, men med tiden får man flere gode dage end dårlige, også er det ens liv begynder at give mening, Perikon skal du være meget opmærksom på at du ikke blander med andet SSRi, eller P-piller for den sags skyld, perikon virker og modvirker andet medicin, og skal virkelig understreges, så man ikke ender med en meget træls situation, når det så er sagt så er har Perikon virkelig reddet min røv, uden min daglige dosis på 1200mg Pulveriseret perikon, så ved jeg ikke hvordan jeg skulle have kommet ud af den depression jeg var i, Perikon virker for mig, har hørt fra andre at de ikke synes at perikon virker for dem, så det variere fra person til person, jeg er så hyper modtagelig overfor perikons virkning + lidt placebo, så snart jeg tager de 2 piller om morgenen, så er det som om alle mine dæmoner forsvinder, der findes mange planter som afhjælper angst og depression, søg på google, jeg har forsøgt mig med en del efterhånden og Perikon er til dags dato stadig den som gør at solen altid skinner :peace: Prøv eventuelt at læs om Perikons bivirkninger, mener vist at den værste bivikning ud over interraktion med SSRI er mundtørhed, jeg har aldrig i min tid på perikon oplevet en eneste Bivirkning, det fortæller lidt om hvor godt det harmonere med menneskekroppen, hvor imod quetiacipin, truxal, serquel, aderal U NAME IT af kemisk fremstillet piller, de har Bivirkninger som bare fanden.

Ønsker dig held og lykke med udtrapning, skriv endelig hvis du får brug for det, under udtrapning kan man godt få grov nedtur på, men det skal nok gå over :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]