Please, lad vær' med at stjæle valmuer fra min kolonihave, i hvert fald.

Dyrk jeres egne eller køb dem hos blomsterhandlere. Det er verdens nemmeste plante at dyrke og øko-birkesfrø fra supermarked er fint nok at starte med. Ellers flyder nettet med diverse sorter. Inddampning af valmue-te og efterfølgende ekstrakt med alkohol, virker okay, men smager virkelig skidt. Det er meget nemmere bare at spise det inddampede ekstrakt eller putte det på snus, der smager fint af lakrids. Og det kan nemmere doseres.
Hver gang man eksperimenterer med det her, så gå langsomt frem, lad vær at være utålmodig og tag for stor en dosis. Især "Poppy seed tea" er langsomt om at virke... og som folk skriver har der været dødsfald, og det er ikke en af de utallige myter der er på det her område:
https://www.oregonpainguidance.org/wp-c ... pdf?x91687PS. Måske lidt hyklerisk, men hvis nogle kan anbefale et særligt dansk mærke af birkes til "te", så send gerne en pm. Så kvitterer jeg med min erfaring.
pps. uanset hvad, om det laves på den ene eller anden måde, er der stor fare for afhængighed. Nå man først har brugt det en del gange, vil der altid være et lille savn i én. Et svært irriterende savn.