Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 22:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

CannaChem skrev:
Jeg er enig i bufferkapaciten, men det er jo trods alt frø, hvor størstedelen jo blot består af stivelse og cellulose.
En pH på 9,3 lyder jo heller ikke rablende sindssygt, men er det hvad du måler i pastaen(frø+NaOH+vand) før tørring?
Men en pH 9,3 indikerer jo at der er NaOH tilstede. Når denne base tørres og sniffes kunne det jo tænkes, at den kunne lave små lokale ætsskader, når den opløses i en minimal vandmængde, som der jo nogen gange er i snuden og i mindre grad svælget, hvis f.eks. slimhinderne er lidt tørre e.l...

Mit første forsøg (Hjemme) var ved at opløse en smule pasta i rent vand (kemisk) som har en ringe bufferkapacitet, herefter målte jeg på væsken.

pH 8,7

Dog valgte jeg, grundet den overvejende fare kontaminering af salte m.m. fra frø ikke at stole på mine målinger og tog herefter en lille klat med på arbejde til test i rigtigt udstyr.
(Det drejede sig trods alt om mine slimhinder :D)

pH 9,3

Ang. indikering af NaOH tilstede, ja det er rigtigt men der vil altid være en høj pH med yopo-snus –eller har det ingen funktion.

Man kan nemt bruge bagepulver eller lign. men tro mig, din snude kommer til at gøre ondt…derfor forsøgte jeg med natriumhydroxid (Han skriver faktisk også at han vil forsøge at finde en mere effektiv base til næste forsøg)

Faktisk er jeg overbevist om at risikoen er større ved muslinge-skaller, kalk o.l da mængden af fremmed matriale er større og derved muligheden for en evt. infektion - men dette er ikke mit område, så se det som et gæt.

Ja, det kan med garanti godt lave små lokale overfladiske ætse skader, men tænk på at flydende brun sæbe har pH 7-9 og fast brun sæbe har pH 9-12, og her snakker vi brugs opløsning.

Håb på det bedste, men planlæg ud fra det værst tænkelige
Kan ikke give dig nok ret

[edit] Jeg glemte, en tommelfinger til alle der har deltaget i debatten - fedt at se lidt sjæl

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
På trods af CC's advarsel, valgte jeg at prøve blue's opskrift på yopo snus her for et par timer siden..
Jeg sniffede hvad der svarede til omtrent 2 frø.. Det sved lidt i næsen de første 20 sekunder, det træk lidt tårer, men det var så det.. Ikke nær den samme smærte som normalt yopo snus..

Virkningen kom meget hurtigt og kraftigt.. Virkeligt kraftigt body load, og efter få minutter var der cev's og lidt efter var jeg også omgivet af rimeligt kraftige visuals.. Efter at have trippet et godt stykke tid, begyndte jeg at få kvamle, endda så meget at jeg var nødt til at gå ud på toilettet for en sikkkerhedsskyld.. Lidt efter lagde jeg mig på min seng igen og blev liggende med kvalme et godt stykke tid (måske 45 min), og faldt så næsten i søvn og er så lige vågnet for lidt tid siden..
Så kvalme-fri er denne metode ikke.. Ihvertfald ikke for mit vedkommende..

Jeg vil tro at virkningen på denne måde er kraftigere end ved normalt yopo snus, men har kun prøvet det 2 gange under indflydelse af syre, så kan ikke rigtigt sammenligne det..
Ellers har jeg prøvet det uden blanding af kalk, hvilket ikke har givet nogle særligt gode resultater.. (Kun en gang, men der havde jeg også sniffet kola hele dagen, men der gav en bane (lidt under 2 frø vil jeg gætte på) en meget kraftig og langvarig virkning, meget visuelt) Det er også væsentligt kraftigere end hvis røget..

Det var mine erfaringer med NaOH og yopo..

Mvh spacey ;)

//Edit: Indlæg redigeret for overskuelighedens skyld. -Halifaxxx.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Men spacy... Så kommer det gyldende spørgsmål.. Var det det værd??

kunne godt finde på at gøre det, men kun hvis der er mindst to der anbefaler det :wink:

/Cope

Titel:
Junior medlem

spacey, ang. kvalme så kan det ikke udelukkes at jeg er mere resistent over for den del som giver kvalme, men…

1. Huskede du at lave ’grønhakker’ tricket? (Går på kvalme)
2. Var der tale om yopo-støv (Går på kvalme og smerte)

Ud over det, fedt at du gad forsøge (Tak for tilliden)

Jeg vil yderligt, i aften, måle hvor mange mg NaOH der præcist er tale om – måske har dette noget at sige?

Mvh
blue

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Genial tråd, det er den slags psy.dk skal bruges til!

MEN jeg vil nu som CC aldrig sniffe NaOH, og det med den begrundelse at du ikke får det fjernet igen. Som blue nævner, så har sæbe pH 9-12 men det er ikke vigtigt da der bliver skyllet med rigelige mængder vand bagefter. Desuden kommer sæben på hud og ikke på slimhinder, der jo er lidt mere følsomme!
Prøv at lav en tyk sæbeopløsning og smør det på overfladen af jeres hænder og lad den sidde i en halv times tid, og jeg skal garantere at jeres hud bliver forstyrret kraftigt!

Det samme gør sig gældende med brun sæbe, det har jo hellerikke nogen positiv virkning hvis det kommer i kontakt med hud over længere tid...

Dog vil jeg så sige at det selvfølgelig er folks eget valg, det er som nævnt ikke giftigt men "kun" irriterende og ætsende.

@blue: Hvis du nu vejer den mængde NaOH ud, kan du så ik tage et billede og poste det her, så folk har en ide om hvor meget det er? Det nytter ik noget at sige 6 mg til en der kun har en almindelig vægt.

Og forresten så går jeg ikke ud fra at afløbsrensen fra supermarkedet er kemisk ren da den jo bare skal bruges til at rense afløb med, derfor ved jeg ikke om det er specielt sikkert at bruge den. Desuden er det ikke kun NaOH men også KOH, det kan sæføli være ligegyldigt da det også er en stærk base.

Titel:
Junior medlem

noname, du har ret i at sæbe - specielt brun - giver en reaktion hvis det sidder på hænder osv. i længere tid (Ja, bare man vasker gulv begynder det at klø)

Jeg må lige påpege at jeg netop skrev at man ikke måtte bruge afløbsrens - men kun ren NaOH.

Ang. slimhinder..."Nu nar neg nugt nopo nus navet ned nanoh ni nang nid nuden nogen ni nirkninger"

Behover jeg at "novernætte" ? :D :D

[Edit] Min udvejning bliver først i morgen, er lige kommet hjem og fik ikke vægten med - men jeg lover at tage billeder (Af en komplet produktion af yopo-snus lavet med NaOH)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder godt blue :wink: Kunne du ikke tage billeder løbende? Sådan at man kan se hvordan man gør i praksis også?

/Cope

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Citat:
Men spacy... Så kommer det gyldende spørgsmål.. Var det det værd??

Jeg ved det ikke helt.. Det var lækkert det meste af tiden, men den kvalme var lige kraftig nok synes jeg.. Så vil lige prøve det en gang til og så bedømme..

Citat:
1. Huskede du at lave ’grønhakker’ tricket? (Går på kvalme)

Nej det gjorde jeg ikke, tænkte slet ikke over det faktisk... Det vil jeg prøve næste gang..

Citat:
2. Var der tale om yopo-støv (Går på kvalme og smerte)

Støv vil jeg ikke sige det er.. Men jeg tror ikke det kan blive meget finere, har virkelig været omhyggeligt med gøre det så fint som mulligt..

Titel:
Junior medlem

Infected Cope, klart jeg laver en step-by-step

I mangel af en vægt har jeg lige lavet en experiment (Det er ok hvis i syntes jeg er et fjols :wink: men har lavet ting som var meget værre)

Nå men med baggrund til noname's kommentar om at jeg ikke havde fjernet NaOH igen, begyndte jeg tænke lidt over tingende.

at fjerne NaOH var ikke noget som jeg på stående fod var istand til, men så faldt tanken på nogle tidligere experimenter omkring at lave fribase af diverse aktiver, hvor der ved nogle tidligere forsøg har vist at man kan holde den aktive tilstand ved at fælde det som salt.

Som i nok ved er den 5-MeO-DMT man køber på diverse obskure websites som fribase...

Workflow var:
Jeg fulgte min egen opskrift på nær af at jeg ikke lavede en pasta men en suppe istedet.
Suppen blev pH justeret til 12, med natriumhydroxid, hvor jeg lod den blive i ca. 5 minutter
Efter en filtering for fjernelse af organisk matriale, blev den nedjusterede jeg til pH 7, ved hjælp af citronsyre.
Da der var rimeligt meget vand, opstod der næsten ingen salte - dette klarede 45 minutter i ovnen ved lad temp. <60 grader.

Jeg sad nu med en minimal mængde fast stof, der helt tydeligt var krystaller - dog var den en lille kontaminering af organisk stof.

Først, delte jeg disse krystaller i 2 små bunker...da jeg kun kunne beregne hvilke stoffer der var tilbage på det erkendte valgte jeg lave en minimal bane (Desuden havde jeg cellers reaktion på salte i tankerne :) )

Nå men "snoOOOrt" :shock: og jeg fik promte en lektion på osmosisk tryk!
Hvor vidt det var smerten eller en lille effekt kan jeg ikke bedømme - men det var på tide at ændre strategi :lol:

Først en lille smagsprøve, det smagte af salt med et swist af citron
tog jeg 1/5 af bunke og kørte på tungen.
Smagen er ikke særligt fedt, men ikke helt værst - igen reaktion??
Der gik ca. 5-10 minutter før jeg begyndte at føle noget.
Svagt ændring af syn (som små fuld eller skæv)
Chills (Lidt amf-agtigt)
Skide godt humør

Et lille stykke tid efter begyndte jeg at miste balancen

Jeg vil skyde det til at var en 2+

Senere (Skal lige have lidt mad) så forsøger jeg mig med en større dosis.

Status lige nu, ændring af syn forbliver det samme og balancen er ikke helt tilbage.

Jeg skriver om 1 time or so.

Titel:
Junior medlem

Dosering:
Jeg lavede et salte fra 4 frø, en mindre portion (1/10) var gået til tidligere forsøg.
Af det resterende portion spiste jeg 1/4.

Tiden er målt i minutter.

T+0 (Lige efter indtagelse)
Spjættende muskler (Overarme og ryg) – kan være en tilfældighed

T+1
Svedeture, små bølger af svedeture

T+3
Ændring af syn, lidt svampeagtigt, men ikke så klart
Manglende evne til at koncentrere sig, samt stave

T+5
Svedeture forsætter
Kraftig kvalme (Har lige ligget ved toilet, dog uden held)
Syn yderligt ændret, nu dannes mønstre på overflader
Følelse af at blive kastet tilbage
Muskler hopper konstant
Små panik angreb
Kroppen ’ryster’ inden i
Mind swist

T+6
Kvalme væk

T+7
Næsten nede igen, kvalmen er nu tilbage men ikke kraftigt (Minder om transportsyge)
Svært ved at koncentrere sig
Svag ændring til syn
Flashback til den styrke jeg havde tidligere (Men så snart jeg fokuserer på det er det væk)

T+13
Yderst træt, følelse af influenza
Stadig forvrænget syn
Helt klar i hoved, tænker normal

T+16
Muskler hopper stadig i perioder
Stadig helt væk i kroppen, føles som når man har feber (temp. målt 37,4)
Reklame i TV gjorde mig forskrækket 2 gange i træk (Jeg troede der var andre tilstede)
Et par bukser og en bluse jeg havde smidt gav mig undren over hvor personen var henne?
Konklusion, jeg er ikke helt i kontrol som jeg trode??

T+23
En lyd gav mig til at lede efter den, efter et stykke tid erkendte jeg at det var et stykke fyrværkeri fra naboen (det er skudt af et stykke tid) når jeg skriver erkendte, så var det som om jeg fortalte mig selv hvad jeg endeligt havde oplevet??
Ellers er jeg ovenpå igen, kroppen er ved at komme sig og min udbrændthed er næsten væk

T+26
Mit syn er ikke helt sig selv igen
Jeg er dejlig afslappet har lyst til at stene fjernsyn
Lettet over at turen er overstået, har endeligt ikke lyst til at gentage eksperimentet

T+30
Jeg vælger at stoppe noteringen her, det eneste som er tilbage er mit lettere forvrænget syn – men jeg har fået de informationer jeg søgte.

Konklusion:
Dette var sidste gang at yopo blev forsøgt indtaget på denne måde (fra min side) – godt nok reducerer man materialet kraftigt (omkring 30/1) og der virker godt igennem, men ubehaget gør at det ikke er det værd.
Til næste eksperiment tror jeg at det skal forsøges at ’cutte’ saltet op med druesukker eller lign. og derefter tages nasalt – sammen med en trip-sitter, er det stoffet eller mig som gør det til en dårlig tur?

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Har eksperimenteret lidt med min pyrex-kolbe, der er godt på vej til at blive en elegant inhalator. De lader til at det er rimelig svært at få Dimitri (DMT/5-MeO-DMT) til at fordampe fra frø-pulveret selvom hans kogepunkt er forholdsvis lavt, så jeg bliver måske nødt til at lave et ekstrakt. På den positive side er der næsten intet ubehag ved denne metode...
Ellers vil jeg snart prøve den ægte indianske metode med to personer og et meterlangt sugerør (lyder lidt skummelt ikke?), det skulle efter sigende også nedsætte ubehaget.

//Edit: Indlæg ændret for overskuelighedens skyld. -Halifaxxx

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Corvid skrev:
Ellers vil jeg snart prøve den ægte indianske metode med to personer og et meterlangt sugerør (lyder lidt skummelt ikke?), det skulle efter sigende også nedsætte ubehaget.

//Edit: Indlæg ændret for overskuelighedens skyld. -Halifaxxx

Tror ikke du skal regne med at det bliver mindre ubehageligt af at gøre det på traditionel vis :wink:
Hvis du har Hørt Terence McKenna's oplevelser med det så... Han siger/sagde noget i retningen af: Ipina, Yopo, Cohoba, Vilca, Cebil er de indfødtes navne for Anadenathera snuffs. De indtager snusen ved at en ven sætter sig en meter fra dig med et meter langt pusterør. Så fylder han en "spiseskefuld" snus i røret mens du sætter den op til det éne næsebor. Så puster din ven med fulde styrke snusen ind i hovedet på dig og du falder skrigende tilbage på jorden og ømmer dig og føler at en eller anden lige har sparket dig i hovedet. og da du kommer op på knæene igen sidder din ven klar med endnu en ladning som er ligeså stor som den anden og denne ladning er til dit andet næsebor :shock:

Jeg siger NEJ TAK du :P

/Cope

Titel:
Junior medlem

Når jeg ryger yopo får jeg faktisk en kvalme der overskygger turen - så ryge eller vapo - nej tak for mit vedkommende.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Kiøbenhavn
Jeg har aldrig oplevet kvalme... ?
Men, jeg var vist lidt for hurtig til at skrive at der ikke var nogen hallucinogen effekt. Sent om aftenen efter mit spaede fordampningsforsoeg, mens jeg mediterede, gik jeg pludselig i trance, havde klare CEVer af alkymistiske symboler, som jeg var ude af stand til at kontrollere. Hvis jeg abnede oejnene forsvandt de, men jeg forblev ude af stand til at bevaege mig. Havde ogsaa de foer omtalte fornemmelser i rygsoejlen. Der burde da ikke vaerevirksomt DMT i kroppen efter syv-otte timer? Maaske stimulerer det koglekirtlen paa en eller anden subtil maade?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske er det Magi :wink:
Synes det er sejt at du fik visuals efter DMT indtagelsen da du mediterede. Måske booster 5-MeO-DMT'en den iforvejen værende DMT du har i rygsøjlen??

/Cope

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ja, jeg skal heller ikke nyde at sniffe NaOH!

Prøv engang at gøre din hånd våd og drysse en lille knivspids ud på din håndflade... avs!

Har i set Fight Club?

Der hvor de ætser deres hænder med Lye..?

Ja, det er NaOH!

Titel:
Insane psychedelia user!

noname skrev:
Og forresten så går jeg ikke ud fra at afløbsrensen fra supermarkedet er kemisk ren da den jo bare skal bruges til at rense afløb med, derfor ved jeg ikke om det er specielt sikkert at bruge den. Desuden er det ikke kun NaOH men også KOH, det kan sæføli være ligegyldigt da det også er en stærk base.

Matas plejer at have angivelser på deres produkter, det er desværre ikke tilfældet med deres afløbsrens på perleform, så jeg spurgte ekspedienten. I følge hende var det altså rent NaOH. Jeg spurgte også en kemi-kompetent person omkring det, og han mente også at det rent.

Dextrose skrev:
Der hvor de ætser deres hænder med Lye..?

Bedre kendt som lud på dansk.

Anyway, nok offtopic, back on track folkens.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jaja, men nu foregår filmen jo lissom på engelsk, ordkløver! :P

Desuden tror jeg da nok at NaOH'en fra supermarkedet er bedre kvalitet end limestone fra diverse smartshops, som sagtens kan indeholde grus, småsten og alt andet godt fra naturen.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nelzon det kan godt være det fra Matas er rent nok, kan ikke huske at jeg har tjekket det. Det jeg tænkte på var det fra Borup i de grønne bøtter, det er hvertfald en blanding.
Desuden tror jeg ikke en Matasekspedient kender forskellen på NaOH og KEMISK REN NaOH... Der er en del forskel!

Titel:
Junior medlem

noname skrev:
Nelzon det kan godt være det fra Matas er rent nok, kan ikke huske at jeg har tjekket det. Det jeg tænkte på var det fra Borup i de grønne bøtter, det er hvertfald en blanding.
Desuden tror jeg ikke en Matasekspedient kender forskellen på NaOH og KEMISK REN NaOH... Der er en del forskel!

Det fra Borup er også rent, blot man undlader at købe det som hedder "Afløbsrens" - men finder den som er mærkeret "Kaustisk soda"
J.f. dansk lovgivning må der ikke aktive kemikalier hvis dette ikke er angivet på informations blanketten.
Og jo, en rigtigt matrialist kender godt forskellen på NaOH og kemisk rent NaOH (Men mange af dem som der arbejder der er kun butiks uddannet) - i vores by spørger man blot efter indhaver.
Der skal være en tilstede (igen j.f. dansk lovgivning) som har den nødventige viden om de kemikalier de sælger.

Corvid skrev:
Sent om aftenen efter mit spaede fordampningsforsoeg, mens jeg mediterede, gik jeg pludselig i trance, havde klare CEVer af alkymistiske symboler, som jeg var ude af stand til at kontrollere.

Jeg mediterer også (Mu chin) og CEV er en normal del af dette? - tanken bag meditation er netop man tømmer sin hjerne for tanker og kontakt til det kendte (Alle sanser), når det sker opstår der altid CEV's på linie med psykoaktive stoffer - blot mere simpelt (overskueligt)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 77 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]