Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Lolland/Falster
I kan gøre begge dele. I starter fks med at riste cigaretten, og når den er ristet godt igennem, så kan i riste det på sølvpapir også, hvor i kan riste hashen sammen med. Men man behøver ikke at riste hashen også. Nogle mener det smager bedre af den grund. Jeg kan personligt ikke smage forskellen.
Man kan købe små filterchips, som sådan set bare rulles sammen, hvis man ikke har et jointrør.
Så plejer man at bruge rislerpapir, eller cigaretpapir, som folles som et langt rør af papir, over filterchipsen. Det skal foldes så det er tyndest for neden, og så bliver bredere og bredere for oven.

Hvis man bare skal lave en almindelig joint, så plejer man at bruge 1 cigaret, og et gram hash. Men det kommer også lidt an på hvad for noget hash man har. Men ellers et gram hash til en cigaret.
-Og lad være med at bruge mentol cigaretter (: Det ødelægger jointen fuldstændig.

-Held og lykke herfra .

Mvh Zinette P.

Titel:
Junior medlem

Petter skrev:
Sagde heller ikke den blev dårlig. Men....

Det er bare altid sjovt at tænke tilbage på de joints man engang lavede i starten, helt deforme, nogen både med filter og rør (toppen af en grøn tusch) og alt muligt crap :roll:
Det er din første joint, kan næsten garrantere at den bliver lorte-grim, medmindre du er yderst talentfuld :)

Nu har de unge begyndere selvfølgelig også guides på nettet, et forum som Psychedelia (TAK!) og kan endda købe færdiglavede cones i "døgneren".

Det med proppen fra en tush har jeg også brugt i starten :D Haha. De var så grimme ! (:

Titel:
Junior medlem

terningmanden skrev:
og forresten, er det muligt at smuldre hashen og lave jointen, og så gemme den væk i måske flere måneders tid og så ryge den, eller skal hashen være fastform indtil det skal ryges?

Aldrig lade en joint ligge i ret lang tid af gangen (En time eller to højest)
Både hashen og tobakken bliver tør, og mister smagen. Virkningen forsvinder også.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ZinetteP skrev:
terningmanden skrev:
og forresten, er det muligt at smuldre hashen og lave jointen, og så gemme den væk i måske flere måneders tid og så ryge den, eller skal hashen være fastform indtil det skal ryges?

Både hashen og tobakken bliver tør, og mister smagen. Virkningen forsvinder også.

Hvad får dig til at tro at THC´en forsvinder fordi jointen ligger nogle timer?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ZinetteP skrev:
Virkningen forsvinder også.

Forkert! Så hurtigt går det altså slet ikke...

terningemanden - hvordan gik det så? Fortæl, fortæl!

Titel:
Junior medlem

Farmand skrev:
ZinetteP skrev:
terningmanden skrev:

Jeg mener ikke at virkningen forsvinder efter nogle timer, jeg mener hvis det var som han skrev at den havde ligget et par måneder. Så er jeg rimelig sikker på at virkningen ikke er helt optimal.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

ZinetteP skrev:
Farmand skrev:
ZinetteP skrev:
terningmanden skrev:

Jeg mener ikke at virkningen forsvinder efter nogle timer, jeg mener hvis det var som han skrev at den havde ligget et par måneder. Så er jeg rimelig sikker på at virkningen ikke er helt optimal.

Okay så. Det var bare ikke det du skrev... :wink:

Jeg har aldrig kunnet lade en joint ligge så lang tid så skal ikke kunne sige om det er rigtigt :P

Titel:
Junior medlem

Farmand skrev:
ZinetteP skrev:
Farmand skrev:
ZinetteP skrev:
terningmanden skrev:

Okay så. Det var bare ikke det du skrev... :wink:

Jeg har aldrig kunnet lade en joint ligge så lang tid så skal ikke kunne sige om det er rigtigt :P

Nej , det kan jeg godt se nu. Dårligt formuleret (:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg kan stadigvæk ikke se hvorfor der skulle være nogen forskel på at have en klump hash liggende, og så have en færdig joint liggende.

Hvorfor skulle hashen i jointen miste potensen hurtigere end en normal klump?

Jeg kan desværre ikke finde nogen kilder, men hvis man opbevarer sit hash væk fra sol, varme og ilt (for så vidt det er muligt), så tror jeg bestemt ikke at det tager skade af at ligge et par måneder.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Mecka skrev:
Hvorfor skulle hashen i jointen miste potensen hurtigere end en normal klump?

Fordi overfladearealet er mange gange større når klumpen er mixet ud end i fast form, og der derved er mere hash der kan blive påvirket af luft og varme. Det er dog helt sikkert at det ikke mister kvalitet på 2 timer. Tvivler også på at der er nogen nævneværdig forskel på effekten efter 2 mdr.

Men i teorien er det bedst med en hel klump

Citat:
Jeg har før læst om filterløse joints, men jeg har ærlig talt lidt svært ved at se hvordan det skulle fungere i praksis. Hvordan undgår man at mixet ender i munden? Suger man bare direkte af en flap slasket jointpapir - og bliver denne flap ikke ret tilsavlet ret hurtigt? Kan man få ordentligt sug i jointen?

Jeg har aldrig forsøgt mig med en filterløs joint (da jeg ikke rigtig kan se pointen, og ikke har problemer med at lave filtre), men jeg vil gerne høre lidt om metoden - da jeg umiddelbart ikke rigtig kan se hvordan det skal fungere.

Normalt ryger jeg kun håndrullede joints (spliff's ikke-koniske) med ren pot/skunk, og der virker det rigtig godt.

Du ruller med det grønne i, og sørger for at den bliver tilpas tæt uden at stoppe helt.
Rul papiret med potten lagt med lige meget pr. cm mellem fingrene. Du vil nu mærke at indholdet former sig. Lav en "pølse" af potten, og rul den ned til enden modsat limen. Brug tommelfingrene til at bukke papiret ind under den anden, og fold det store stykke papir rundt om uden at slippe taget. Ruld papiret rundt om til du når til limen. Slik og forsegl jointen.

Twist enderne en smule, du finder hurtigt ud af hvad der virker bedst. Evt. twist som på en normal joint i enden i begge ender, og klip af så der er et 1½-2mm stort hul hvor man skal suge. Bare tænd direkte i den anden ende

Selvf. går der lidt til spilde, men bumserne fra rene skunk-spliffs er den rene dødsnarko nogen gange. Rigtig stærk og kraftig røg grundet oliens vandring gennem jointen. Gem dine næsten færdigrøgede joints og put dem i en anden joint når du har nogle stykker.

Ellers så er der jo normalt inkluderet stilke i et skunk/pot bud. Dem plejer jeg alligevel ikke at ryge. I stedet ligger jeg dem knækket i passende stykker i den ende hvor man suger, for at lave et primitivt filter

Og så skal man bare lade være med at patte på jointen, ligesom man ikke skal gøre det på en normal joint ;)

Synes ikke man kan tage store lunger på en spliff, men synes det er dejligt at ryge dem. Selvom man tager små lunger, tager man bare mange af dem, og det virker skide godt med grønt imo. Bliver skæv på en lidt anden måde. Også de eneste joints som man kan suge på med mellemgulvet, uden at skam-suge den til ukendelighed

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dr. X skrev:
Fordi overfladearealet er mange gange større når klumpen er mixet ud end i fast form, og der derved er mere hash der kan blive påvirket af luft og varme. Det er dog helt sikkert at det ikke mister kvalitet på 2 timer. Tvivler også på at der er nogen nævneværdig forskel på effekten efter 2 mdr.

Men i teorien er det bedst med en hel klump

Dejligt at blive sat på plads af en der har styr på tingene! Jeg kan godt se logikken i at et større overfladeareal vil føre til hurtigere nedbrydning af THC'en, men jeg tror nu stadig at forskellen er uhyre lille, hvis man blot sørger for at holde jointen væk fra sol, varme og ilt. Og som du siger skal der nok et ret væsentligt tidsrum til før der overhovedet går noget til spilde. Konklusionen må være, at hvis man ikke regner med at lade jointen ligge i længere tid end et par måneder, så kan man trygt rulle på forhånd. Right?

Mht. filterløse joints, så takker jeg for den fyldige forklaring - men jeg tror sgu ikke jeg tør eksperimentere med det foreløbig. Jeg er bare for glad for store joints med filtre til at turde forsøge noget så dramatisk. Men jeg har ikke længere nogen tvivl om at det sagtens kan lade sig gøre, hvis man kender teknikken. Hvem ved, måske sidder jeg en dag i en situation hvor jeg ikke har mulighed for at lave filtre - så vil denne filterløse teknik komme mig til gode!

Titel:
Junior medlem

Vi har skaffet nogen prerullet scones, det bliver en gang i ferien. Men her i går røg vi på en waterfall bong..

Der skete ikke en skid den første gang, så vi ventede 20 minutter og prøvede igen.. Tog mere end før.. Nu skulle jeg fandme være skæv tænkte jeg.. 1. havde fået at vide at en skævert på bong kun varede omkring 15 minutter.. 2. hey, kunne vel højest få det lidt dårligt, big fucking deal.. det var det så..

Efter anden gang skulle jeg frem og tilbage nogen gange, og hver gang over en "stenmur" der var ca 1 meter.. første gang tråtde jeg bare op normalt. anden gang hoppede jeg og landede på maven.. tredje gang kravlede jeg hele vejen fra mit værelse og dertil, men var stadig helt klar i hovedet, og følte ikke at jeg var skæv.

5 minutter efter: Der var sådan en dør.. ligepludselig lyste det voldsomt meget fra den anden side af døren. Jeg sagde 'kom lige' til mine venner.. Jeg gik hurtigt derud og stilte mig i solen. Så sagde ven A til ven B "hent lige noget mere vand".. Der knækkede jeg sammen af grin. Jeg syntes ikke det var sjovt, og det var ikke en latter der føltes godt, men jeg kunne ikke lade være.. fik ondt i maven af grin. så fik jeg en slags 'blackout' hvor jeg så mig selv knække sammen af grin oppefra. og jeg så mig selv som om jeg var malet på et maleri. Bagefter kom jeg tilbage, og grinte videre. Mine venner fattede intet, gjorde jeg sådan set heller ikke. Pludselig gik det op for mig at det her faktisk ikke var en drøm, og jeg var blevet hammer skæv. Det føltes som om jeg sank kugler af luft.

Det var ubehageligt. Mit hjerte bankede rigtig hurtigt, var bange for at mine forældre som først kom hjem om 6 timer ville opdage det. Havde ondt i maven, og det prikkede i hele min krop. Gik i panik og sagde at vi skulle tilbage på mit værelse.. Da vi sad derinde prøvede jeg at sove skæverten af, men kunne ikke. mit hjerte hamrede så meget, og det føltes som om at det det fik hele mit værelse og min krop til at vibrere. Sagde så til min ene ven "skynd dig ud i køkkenet og find alt med sukker i!".. han kom tilbage med en rittersport, som jeg tog et stykke af.. ca 1½ minut senere sad jeg stadig og tyggede på det stykke, var voldsomt tør i kæften.. Kiggede mig selv i spejlet, og jeg lignte en heroin addict. Helt hvid og helt rød om øjnene :|

Spurgte om vi ikke kunne gå en tur ned i byen, og det gjorde vi så. Jeg gik med lukkede øjne ned af min vej med de to andre (som forresten ikke mærkede nogen speciel virkning).. Jeg kunne høre min stemme som andre hørte den når jeg snakkede. Kunne høre hvor stenet jeg var at høre på.

Da vi kom ned i byen havde jeg voldsom paranoia. Rystede mit hår ned foran øjnene for at ingen skulle se mit ansigt. Overvejde hele tiden om jeg skulle løbe.. Biler og huse var nogengange skæve, slørede osv. gemte mig bag mine venner.. hvergang vi kom til et sted hvor man kunne sidde/ligge, lagde jeg mig ned og prøvede at sove.. Vi gik så op og købte noget slik, og åd det ret hurtig. Bagefter gik vi hjem til min ven og hørte musik, og jeg lagde mig i hans seng og halvsov i ½ time.. da jeg vågnede igen var jeg nogenlunde klar i hovedet, så smuttede hjem ad. Da jeg var hjemme var jeg helt normal igen.

Hele skæverten varede ca 3½ time før jeg blev sober igen.

Det var sgu ikke så godt.. Men er dog ikke skræmt væk, glæder mig stadig til at prøve joints og dosere ordentligt dengang..

Jaja, i behøves ikke fortælle mig det, ved at bong er en dårlig ting at starte med, men havde sgu ikke regnet med det slog så hårdt :) Men når jeg tænker tilbage på det kan jeg grine af det, og er glad for at jeg prøvede det alligevel.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]