Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 08 maj 2025 01:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Medlem

-*+[S3K]+*->> Mmmm kunne du ikke evt. give en god guide over hvordan man laver et godt bongmix?.. det er helt sikkert ikke min stærke side, og som du selv siger er det mega nitte at ryge bong med et lortemix...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja Jensus,det er fedt at du er tilbage.Har du været ude og tømme medicinskabe? [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Tidligere holdmedlem

Borgtu>>>Min måde:

Brug størrelsesforhold 1.5-2 smøg per gram hash....

Du har brug for en gryde, kogeplade og en mixe skål....

tøm tobakken i en gryde.....tænd den når alt tobakket er der i.......

hvis interval på kogepladen=1-12 så brug 7/8

ryst tobakken lidt af og til...

når du ser der kommer røg så hiv op og ned i gryden...altså sådan at tobakken hopper...

hop det op og ned til edet ikke ryger mere...ryst gryden fra venstre til højre et par gange så alt tobak flyttet.

så hop med tobakken igen til det fylder hele gryde pladen......

sæt på kogepladen igen i ca. 5 sekunder...
så skulle det gerne begynde at ryge igen.

løft gryden hop med tobakken igen til det stopper med at ryge..og ryst så det blir fordelt....

det gentager du ca. 10 gange...så vil du kunne se at tobakken ikke ryger så meget mere...+ hvis du lugter til røgen med næsen skulle det gerne ikke svie...

lugt til det første gang du får det at ryge..så du har noget at sammenligne med.....

hæld nu tobakken oven i en skål...

tag gryden af kogepladen...hvis gryden e3r varm når tobak er støv=PUF

knus alt tobakken med dine fingre...nuller det........ det skulle gerne være fint støæv nu.....

tag nu hashklumpen og kør den over den varme kogeplade med en kniv ca. 2 gange på hver side......

fnuller nu hashen ned i tobaksstøvet...og fnuller det hele sammen....

opvarm nu det hele i gryden....og fnuller det igen....gør det 2-3 gange..indtil det hele er som muld...og der ingen noller er.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Ja Gonz, det burde han sgu gøre for vores skyld. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] Vi skal sgu nok få ham ud i en kriminel løbebane! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Herfølge
bong er for en bums

Medlem

Thujoin: tak for den meget detaljerede guide, men jeg ville nok foretrække en ligther og noget sølvpapir [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Holte, Storekbh.
Jeg foretrækker da helt klart en god joint, synes at bong er alt for 'stresset'. Jeg kan bedst lide at nyde en god joint, det kan da godt være at man bliver mere baske af en bong, men joint er nu mere afslappet og hyggelig IMO!

Junior medlem

Geografisk sted: Århus
Bongen virker men den stinker. der er sku mere stil over en herrer super j når man ligger og stener... men en bang er nu osse godt [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Jeg vil også give jer ret i at joint er den stilede måde at ryge på. Bong derimod er for de mere hardcore hashrygere der vil være mest skæv for pengene. Joint belaster ikke lungerne nær så meget, men man bliver heller ikke nær så skæv af det, som hvis man ryger den samme mængde på bong.

Venlig hilsen
Fråder

Junior medlem

Geografisk sted: KBH.
Wow - der er sandelig mange meninger om hvorledes man bør indtage sin ryger.

Personligt har jeg selv været helt på bong-vognen. Da jeg begyndte at ryge syntes jeg joints var noget fis, jeg brugte endda den præcis samme argumentation som den der har været her (at et er uøkonomisk, at man bliver mindre skæv, at det er lettere, etc...). Men tingene ændrer sig jo med tiden, jeg har stadig nogen venner der sværger til bongen, men jeg må indrømme at jeg er begyndt at holde mig fra den.

Min indstilling til stoffer generelt er den at det er noget man tager for at nyde livet og for at teste bevidsthedens grænser (hvis det kan formuleres sådan). Man tager ikke stofferne for at blive så lam at man ikke nyder dem. "Dont trip to live - live to trip"...
Et ting som rygeren udemærker sig ved at der er mange der kan lide det, at det er et festligtog socialt, men også afslappende stof og at der er masser af kultur omkring det (i hvert fald for nogle - resten kan få en kugle). Den måde man indtager sin fed på skal selvfølgelig være i overensstemmelse med den måde man opfatter stoffet på (sårn er det vel med alle stoffer). Derfor skal det indtages på en måde der kan være både festlig og social, men også afslappende - her er joints ofte et godt bud.

Jeg sværger til ideen om at en god pind er som et kunstværk, det er klart at man hurtigt får et bestemt "rul" der bare ligger der, men så kan man jo godt begynde at eksperimentere med nye og anderledes metoder (f.eks. 'tulip-joints' der er ret blærede). På den måde er jointen også en fed blanding mellem det interne venne-rygning og det sociale og lidt mindre eksperimenterende fest-rygning.

Joints er det fedeste og det er også det mest demokratiske - for hvor alle der ryger fed vil sige ja til en joint - så er det guddødemig ikke alle der vil ja til en bong. Det er ikke et argument men måske en anskueliggørelse af at man ikke er sammen med nok almindelige mennesker hvis man gider ryge så meget bong(?).

P.S. Det blev vist aldrig helt afgjort med sprit-kølet tju-bang. Det er en glas tjubang som har hule sidevægge, i disse vægge kan man placere sprit eller en anden kølevæske. Man kan så nedkøle hele sin bang (med kølevæske) i f.eks. en fryser og bringe den frem når lejlighed byder sig. Man får en meget glat og blød røg, den er behagelig fordi den er kold og voldsomt snigeren fordi den ikke kan mærkes [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

P.P.S Jeg er i øvrigt stor fan af chillumer, det er nok in hippie fortid, men [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] når man sidder omkring et bål en sommeraften så er der intet federe end at sende en chillum rundt (det sku da lige være at kværne en håndfuld islandske [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] )

Medlem

Bong er for fedt når man giver sig tid til at konstruere et rigtigt gennemtænkt stykke rygeapparatur! En god bong tager mindst 3 timer at lave...
Så ryger man lidt på den, og så får man endnu flere fede idéer til at lave en ny supercool bong. Har blandt andet lavet en 25 liters sag med gutterne af en vinballon af glas, enormt cool instrument. Man kan sætte benene på den og alt muligt.
Joints styrer derimod også, men på en HELT anden måde IMO. Det er mere et hippieagtigt hyggetrip man får ud af at ryge joint. Bong er til special occasions, hvor man lige gør lidt ekstra ud af rygeren! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

@ Post 1, fonky
Er tatu da ikke lebber... [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]
Så dem i Jay Leno i dag (fedt fornavn btw [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]), og de så da ud til at være MEGET glade for hinanden... [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img]

Nå tilbage on topic:
Jeg foretrækker en god bang, frem for bong eller jay. Det giver en hurtig og effektiv skævert. Ca. som bong, men uden det forbandede vand i lungerne.

Tobakken skal bare ristes 5-6 minutter på noget sølvpapir, det gør sgu ikke så meget at der er en lille smule nikotin i, og der skal smuldres 1 gram hash i 1 smøgs tobak.

Så er der kun tilbage at stoppe et hoved, og SUUUUUUUUUG! [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af Zikterion:
det er sq da netop pointen med en joint hvis man er flere!!!!!!!!
Joints er sociale, ligesom smøger er sociale fordi de tvinger folk til at stå i kulden samme og fryse og snakke!!!!!!!!!!!
<HR></BLOCKQUOTE>

Fint, hvis du har det sådan!!!!!!!!! Jeg synes ikke om det!!!!!!!! Har du svært ved at acceptere det?

Medlem
Brugeravatar

Bong me is terning til, det fandme skønt!

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Tråden er 11 år gammel Nørskov, så lad den hvile i fred ;)

Hilsen Fanny

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]