Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 18:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Et par af mine venner er gamle bong rygere fra 80érne. Specielt den ene er så præget af det at det ligger i ham så mange år efter.

(Fra en tid hvor vi skulle løbe efter pusheren og vi ingen penge havde. Men vi skulle have vores røg, også selv om der ikke var penge til mad)

Smøgen skal ristes på den og den måde, der skal så og så meget i. Der er også en hint af paranoia omkring at passe på klumpen, uha tænk hvis man blev snydt...
Der er så mange regler, at jeg står af.

Ofte ender det med at vi sidder med hver vores joint..LOL

Twoshot

Medlem

Selvfølgelig skal man altid vise respekt og ryge ordentligt. Hvis jeg ryger med folk hvor jeg ved at de ikke ryger særlig tit, forklarer jeg dem stille og roligt hvordan vi gør. Ikke sådan at jeg sætter mig ned med dem før og siger "før vi ryger den her pind, bla bla bla". Men bare henad vejen. Sig det med et smil på læben, og folk respekterer det og ser dig ik som en sur nar :)

Nogen går ikke så meget op i jointen, andre går ekstremt meget op i det. Jeg forstår på en måde godt folk der siger at "den skal jo bare ryges", for hvis det at være skæv er det de lægger mest vægt på, så fred være med det. Men selv har jeg det helt modsat. Jeg vil sige det at sidde med 1-2 venner og selve det at ryge jointen og snakke med dem er det der gør at jeg ryger fede. Jeg ryger 80% for det at ryge jointen og 20% for rusen. Derfor så SKAL jointen også være perfekt, og sådan har jeg sgu altid haft det, selv da jeg var en kid.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
hvis du bruger 80% på at ryge jointes og kun 20% på rusen ( hvorfor så bruge penge på det ) jeg ryger 100% for rusen og jeg har rullet 10000 joints så jeg laver dem alle skide gode og perfekte til at ryge på !

Medlem

Ja, du er klog at høre på.

Jeg nyder cannabis fuldt ud. de 20% som rusen udgør, er alligevel meget. jeg er glad for rusen. Men jeg er meget mere glad for det at rulle en flot pind, det at sidde og sende den rundt og hygge sig med vennerne mens man får en god snak. Ved ikke om du har det på samme måde når dig og drengene fra 7.a smutter ud i frikvarteret og ryger en joint som er "skide god og perfekt til at ryge på".

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

haha du sjov ? jeg er 17 år og jeg har ikke gået noget klasse om så jeg har faktisk afsluttet en 10 klasse ! syntes bare man skal ryge for at blive skæv det med vennerne kommer automatisk når man har rullet en fed og hyggen kommer når jointen er tændt . bruger du også 80% af tiden på at lække gode streger op og 20% på en få en kriller i næsen ? man skal gøre alt 100%

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Nu har jeg set det her fænomen med nogle ret lange filtre et par steder og jeg spørger af rent nysgerrighed, hvad er idéen med det? Et mindre filter ville jo give en større joint, så kunne man altid slukke den halvvejs, hvis det bliver for meget..

Hvis man ruller papir om filteret først kan jointen jo indeholde lige så meget, ja faktisk mere.
http://jointen.dk/bigjoint/jointrolling.html

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Budha skrev:
haha du sjov ? jeg er 17 år og jeg har ikke gået noget klasse om så jeg har faktisk afsluttet en 10 klasse ! syntes bare man skal ryge for at blive skæv det med vennerne kommer automatisk når man har rullet en fed og hyggen kommer når jointen er tændt . bruger du også 80% af tiden på at lække gode streger op og 20% på en få en kriller i næsen ? man skal gøre alt 100%

Hvad er det for nogle procenter? Procenter af hvad? -Og hvis man skal bruge 100% på at ryge, har man så nogle procent tilbage at rulle for overhovedet????

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Bull Lee : nu forvire du mig ? altså man skal ik snif coke fordi man syntes det er sjovt at ligge streger op ! jeg prøver bare at forstå hvorfor de kun nyder jointen 20% når de ryger den, jeg elsker hash 100% og elsker at ryge den derfor ligger jeg 100% i at rulle og 100% i at ryge !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Budha skrev:
Bull Lee : nu forvire du mig ?

nej det klarer du selv :wink:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

men forstår du min pointe i at man ik bare skal skal ryge hash for kun 20% for virkningen det lyder åndsvagt i mine øre

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Budha skrev:
men forstår du min pointe i at man ik bare skal skal ryge hash for kun 20% for virkningen det lyder åndsvagt i mine øre

For min skyld kan i ryge jeres galar som i vil, bare i hygger jer. Så nej, jeg forstår ikke helt.

Medlem

Budha skrev:

Hører du med dine øjne? Sejt.

Jeg ryger med mine venner, fordi jeg synes det er hyggeligt at sidde med en pind og snakke, mens skævheden trædder ind og får mig til at slappe af.
IMO, så kan det ikke gøres op i procenter, for man kan jo sige, at rusen er med til at bidrage til hyggen omkring rygningen.

En god joint tager den tid, den skal tage - og folk som skynder på mig, må bare vente endnu længere. Hundseri under jointrulning, er uforskammet.
Endvidere, så gider jeg ikke lade folk som er ubehøvlede, ryge med på mine joints.

They will respect my authority.

Glædelig jul og god ryger til jer allesammen. :)

Titel: Re:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Kong_Koger skrev:
Yir, Jugg, For mig er det at rulle en god én nærmest halvdelen af hele oplevelsen.

Uh yea, det skal det være! Der er intet værre end en krøllet pind, bøjet ved filteret, tilstoppet med kæmpenolder, uristet tobak, rullet med Rød Rizla.. Så kan det fandme være ligemeget hvor god røgen er.. Jointen er lort og ødelægger hele oplevelsen i sig selv.

Titel: Re: Re:
Medlem

Dette er IMO en god joint;
1. Hash:
Billede
2. Ristet smøg:
Billede
3. Mix:
Billede
4. Cone:
Billede
5. Færdigt arbejde:
Billede

Hvis man lige tager en snuser langs jointen, så bemærker man helt sikkert den krydrede duft. Mmmh!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Er det bare mig eller har der været ild i din cigaret? IMO, er det no go. Nyt forsøg ; )

BongmanHasholix skrev:
Billede

Medlem

Paranoid skrev:
Er det bare mig eller har der været ild i din cigaret? IMO, er det no go. Nyt forsøg ; )

BongmanHasholix skrev:
Billede

Der har ikke været ild i. :)
Ryger ikke brændt tobak.

Jeg har selvfølgelig røget svinet, og den var skam god. =)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: fwe
Fedt på selve nytårs aften,
hvor man hjemmefra aftaler med en body at vi ikke skulle ryge den dag, så tager ikke noget med,
hvor man så senere får giga løst og møder nogen man finder ud af har noget
hvorefter man så også finder ud af de var nogle af de mest respektløse for røg i dk
og derfor intet må få .. :evil:

men det blev nu aligevel en okay nytårsaften :peace:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

weed is for all people ;D jeg passer faktisk tit min joints til folk jeg ikke kender til fester det spreder altid glæde ;D og hvis man er heldig har de jo et eller andet de så deler ud af , har tit fået streger og alt muligt sjovt fordi jeg var venlig at passe jointen til dem også spørger de jo om man skal have en streg eller noget ;D karma kommer hurtigt igen

Junior medlem

Hader dem som "Bare vil ryge" det er ligeså hygge at lave Gar'en og ryge den, som at være høj!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
i mit slæng kører vi altid 3 sug og send hvis ikke andet er aftalt. og hvis en kommer til at tage 4, så fuck det, det er jo ikke den sidste pind i verden :wink:
det er altid mig eller en af mine venner som laver joints fordi de så bliver bedst, og ingen klager over tiden. for de andre vil jo også have en god pind.
sætter en stor ære i at lave en ordenlig pind, det skal være godt nuldret, godt ristet, og en godt cone. især cones går jeg meget op i. de SKAL bare være i orden.

FredeD"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 61 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]