Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 jul 2025 12:50

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel: Re:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Child of Aum skrev:
Jeg har snakket med gudinden en enkelt gang. Salviapigen er ikke en pige for mig. Det er 6 år siden og jeg har stadigvæk en hallucination på en væg hjemme hos mine forældre. Godt nok er det "kun" nogle sølv ridser, men de er der virkelig... Bare ikke for andre end mig, men kombinerede også min førstegangs oplevelse med andre psykedeliske stoffer, der dog ikke var begyndt at virke, salvia'en skulle være en slags "guide". Ja tak.

Dette fænomen har jeg ikke hørt om før. En vedvarende "hallucination", der forbliver uændret efter trippet. Hvor mange har oplevet dette?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Citat:
og du skal bare helt glemme dine tanker omkring psykoser, da sådanne tanker nemt kan skabe bad trips..

Lige præsis, det er tankerne der driver ens trip.
Jeg vil derfor også sige, at man bør være veludvilet, så man er frisk til at tænke stort. :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Man kan jo ikke tænke under et salviatrip. Jeg kan i hvert fald ikke. Jeg har røget 6½x ekstrakt, og flere gange oplevet det samme. Under come-up som varer ca. 20 sek. :lol:, foregår der bare en kamp i mit hovede om at holde fast i en rationel tankegang. Jeg mærker et tryk på siden af kroppen og det føles som om jeg gør modstand. Når jeg giver op og frigører mig fra denne fastfrosne tilstand, begynder trippet. Herfra er ingen konceptualisering mulig. Jeg oplever at blive tiltalt fra noget bekendt fra en side og noget ukendt fra en anden side. Det bekendte er et ubestemt familiemedlem der siger noget jeg ikke forstår. Jeg er ikke bange, men alting bider sig selv halen. Rummet opsluges fra den ene side, men genopbygges i den anden. Jeg vil gerne enten tilbage eller videre men ved ikke til hvad. For at undgå at blive tilintetgjort, flygter jeg(i tankerne) over til den side af rummet som genopbygges. Jeg bliver et med reolen, som alligevel bliver opslugt til sidst. Jeg genopbygges som en stol og vil hellere være en reol. :lol:

Om man kan blive psykotisk efter et Salvia Divinorum trip? Ved ikke. Men man er godt nok psykotisk under det!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Tak, halu, for at sætte ord på den psykiske voldtægt som er Salvia.

Det er en så abstrakt oplevelse at INTET i hele verden kan forberede en på det.
Du eksisterer ikke, hvis du er brudt igennem. Derfor er det overflødigt at forberede sig mentalt.
Det eneste man kan, må være at sørge for at det foregår i trygge omgivelser. Med hensyn til psykoser efter salvia... jeg oplever blot at oplevelsen er så voldsom og abstrakt at det er svært at forholde sig til. Ikke ligesom et tungt trip som skal fordøjes. Men altså, jeg kender ikke den præcise årsag til at psykoser opstår, så hvem ved. Hvis du er i tvivl, så hold dig fra psykedeliske stoffer. Der er en lille risiko.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Hehe, lyder vildt. :D
Har ikke prøvet Salvia.
Så det med at kunne tænke stort, det var bare gennerelt.
Det ved jeg ivertfald med Cannabis og svampe. :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Jeg oplever blot at oplevelsen er så voldsom og abstrakt at det er svært at forholde sig til. Ikke ligesom et tungt trip som skal fordøjes.

Det er meget præcist. Ens reaktion bagefter er mere 'hvad i helv... skete der'. Der er ikke noget at gå og grue over fordi dine "tanker" under trippet ikke kan relateres til noget i ens normale tilstand. Og det er måske egentlig det som gør det relativt harmløst. Det som måske kan sætte sig er den viden om at man totalt har mistet kontrollen for en periode. Hvis man har en angst for at slippe kontrollen skal man holde sig langt væk fra salvia. En ting jeg lagde mærke til, er at man har en tendens til at gå i baglås i forsøget på at skabe mening, når små øjeblikke af kohærens opstår men hurtigt opgiver igen, da det ikke er muligt.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet salvia 5x nogle gange nu, og jeg kan sige at jeg dog stadig kan tænke en smule klart. Det er i hvert fald lykkedes mig at sige til mig selv under trippet at jeg IKKE skal komme i nærheden af trapper ;D

Men på svampe, føler jeg faktisk at jeg er mere til fare for mig selv. Da jeg bliver tiltrukket af bilerne, som af og til kører på de små landeveje. Jeg får altid sådan en lyst til at opleve at blive smadret ned af en bil. Bare det der mikro-øjeblik. Og jeg bliver også altid tiltrukket af at røre ved bilerne. Den samme følelse har min svampeven også. Men vi kan dog stadig holde os fra det. Men ja, man ved aldrig hvordan det en dag kunne blive på et meget kraftigt trip. Derfor prøver vi dog så vidt muligt også at holde os fra veje og stier. Men det kan være svært, da veje altid fasinerer mig under et trip. ==`? :peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
jeg bliver tiltrukket af bilerne, som af og til kører på de små landeveje. Og jeg bliver også altid tiltrukket af at røre ved bilerne

Lyder som om du har en bil-fetish :lol: :lol: :lol:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

kære admin, må jeg ikke nok pleaze få lov at poste et billede af en mand i korset, der knepper en fiat i udstødningsrøret.. pleeeeazzz.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]