Man kan jo ikke tænke under et salviatrip. Jeg kan i hvert fald ikke. Jeg har røget 6½x ekstrakt, og flere gange oplevet det samme. Under come-up som varer ca. 20 sek.

, foregår der bare en kamp i mit hovede om at holde fast i en rationel tankegang. Jeg mærker et tryk på siden af kroppen og det føles som om jeg gør modstand. Når jeg giver op og frigører mig fra denne fastfrosne tilstand, begynder trippet. Herfra er ingen konceptualisering mulig. Jeg oplever at blive tiltalt fra noget bekendt fra en side og noget ukendt fra en anden side. Det bekendte er et ubestemt familiemedlem der siger noget jeg ikke forstår. Jeg er ikke bange, men alting bider sig selv halen. Rummet opsluges fra den ene side, men genopbygges i den anden. Jeg vil gerne enten tilbage eller videre men ved ikke til hvad. For at undgå at blive tilintetgjort, flygter jeg(i tankerne) over til den side af rummet som genopbygges. Jeg bliver et med reolen, som alligevel bliver opslugt til sidst. Jeg genopbygges som en stol og vil hellere være en reol.
Om man kan blive psykotisk efter et Salvia Divinorum trip? Ved ikke. Men man er godt nok psykotisk under det!