Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 maj 2025 22:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg har faktisk fået en mail fra dem om at Knud Foldschack gerne vil præpresentere mig i retten, hvis jeg vælger at benægte det og have sagen i retten!

Junior medlem

Ville lade vær, hvis du taber skal du helt sikkert betale langt mere, :) Så det nemmere at betale bøden og '' glemme sagen ''

Junior medlem

Zhou15 - det lidt svært bare at ''glemme en sag'' hvor man har mistet kørekortet i 3 år, for noget man endda er udskyldig i.

Karakanm - hvad vælger du så at gøre? :)

Medlem

Asfs, jeg tager den i retten, er bare bange for det ikke bliver andet end en ekstra udgift til staten, efter at have læst den artikel jeg postede tidligere, frygter jeg at også min sag ender nogenlunde sådan som den, retssystemet er så kold og kynisk ligesom vores nuværende regering!

jeg er 26 år og har aldrig oplevet noget så forkert som det her, hvis min chef finder ud af jeg har mistet kørekortet så mister jeg også mit job, da jeg bruger truck i mit daglige job, godt nok er det i en lukket indendørs lagerhal, men hvor postmanden kan komme!!!

Taget fra eb.dk:

Man skal være 18 år for at få truckcertifikat, men der er ikke krav om kørekort. Det er dog meget begrænset, hvor kan bruge det uden kørekort. For selv i en lukket lagerhal gælder færdelsloven, hvis der også kommer kunder eller bliver leveret varer.

Undskyld men fucking lorte regering i er ved at ødelægge mit/dit/vores eksistensgrundlag
Fuck jeg er gal, dette kan kun ende galt i sidste ende!!!
Jeg er absolut ingen kriminal, jeg tjener ca 1,2 millioner brutto på ca. 3 år, helt seriøst hvad får staten ud af det her, andet end hvis jeg bliver arbejdesløs og skal begynde at modtage dagpenge, og ikke kan hjælpe med at bidrage til fællesskabet mere

Jeg er af denne type menneske:

Hvis jeg kan tjene 500kr mere i måneden ved at være i arbejde så vælger jeg også dette end at være uden. Jeg har aldrig modtaget så meget som en krone fra den danske stat, og vil heller ikke modtage noget, da jeg elsker den frihed et job giver mig,

Jeg har faktisk ikk haft et job i mit liv hvor jeg IKKE skulle bruge truckcertifikat, så er virkelig bange for jeg mister mit arbejde nu pga. dette!!!!

Please en eller anden politiker se dette og få så ændret denne lov med tilbagevirkende kraft!!!
I ødelægger virkelig mange mennesker på det her!

Jeg har skrevet til Folketingsmedlem Trine Bamsen om det her, nu må vi se om hun overhovedet svarer tilbage,
Jeg har tænkt mig at sende mit brev til samtlige folketingspolitikere, der må da være nogen som er menneskelige, og som vil forsøge at ændre dette!!!

INGEN SOM ER UDSAT FOR DETTE SKAL LADE DET GÅ STILLE HEN!!

SKRÆMMENDE HVAD BLIVER DET NÆSTE???

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du må købe en Fiat Panda, eller en Berlingo, så bliver du ikke stoppet. Civil ulydighed i en Berlingo, lol!

Medlem

Du må købe en Fiat Panda, eller en Berlingo, så bliver du ikke stoppet. Civil ulydighed i en Berlingo, lol!

Hehe :-)

Junior medlem
Brugeravatar

Hej er helt ny herinde. Men har siddet og kigget inde på domstol.dk og set under straffesager i uge 14, og fik sakset dette.
Håber det er sagen vi venter på, kan næsten ikke være andet.

Straffesag, Sager u/lægdommere, Øvrige
02-04-2014 kl.14:15. retssal 21. Rettens j.nr.:SS 2-31295/2013
Retsmødet er offentligt
Dommer: Ditte Juhl Nielsen
Sagen drejer sig om: kørsel med bevidsthedspåvirkende stoffer i blodet i
København
Advokat: Knud Foldschack
Anklagemyndighed: AS-g
Politiets journalnr.: 0107-80244-00394-13

Medlem

Tusind tak for Info :-)

9 dage tilbage så ved jeg også om jeg skal benægte eller erkende det :-)

Krydser fingere for det går godt :-)

Junior medlem

Karakanm - Havde ikke lige set den artikel du linkede til men har læst den nu, har ikke så meget forstand på retsager men sådan som jeg har forstået det, er at de sager som har været indtil videre har været i små retslokaler og at den sag som Knud Foldchack er igang med bliver taget i højeste ret og at det ikke kun kommer til at omhandle hans klient men også hvor vidt, om loven omkring hash kørsel er rimelig, men igen du skal ikke hænge mig op på det da jeg ikke har så meget forstand på det, det bare sådan jeg har forstået det. ;)

Miguel - Godt fundet, håber godt nok det er den sag, fordi så kommer den for retten her meget snart :) Ved du forresten om det kommer til at stå på www.domstol.dk hvem der vandt sagen ?

Junior medlem
Brugeravatar

Tror det umiddelbart ikke. Men vil næsten formode at sagen blusser lidt op på medierne igen, når det er overstået.
Er nemlig selv super spændt på en afgørelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Men i bedste fald, hvad er så realistisk at der sker ved sådan en sag? Altså hvis den falder ud til fordel for ham som har mistet kortet. Kan dommeren beslutte at han får en bøde på f.eks. 1500, og ikke mister kortet?
Kan dommere i landsretten eller højesteret f.eks. beordre politikerne til at lave bagatelgrænsen på en rimeligt niveau? Kan de befale at alle der har mistet kortet, men som var under den nye rimelige bagatelgrænse får kortet tilbage, med en undskyldning og en plade chokolade?
Eller hvad er det realistisk bedste man kan håbe på?

Senest rettet af Mr.Cookie 23 mar 2014 20:37, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Godt spørgsmål mr.cookie havde bare selv, forestillet mig at hvis sådan en sag vinder i retten så ville de ændre bagatel grænsen til noget realistisk.

Medlem

Vi skal da bare have kontaktet ekstra bladet, tror sgu nok vi kan få dem til at sende en journalist afsted til retten den dag også skrive om det!

Håber ikke at vi bliver skuffet over udfaldet!

Jeg fandt dette link med den dommer som skal dømme i sagen:

http://www.sn.dk/naestved/oekonomien-go ... y892ni9LCQ

Håber hun skaber en god stemning fremover til os som har mistet/i fare for at miste kørekortet :)

Medlem

Er der nogen af jer herinde som tager i retten og følger det i morgen???

Har ikke selv mulighed for det :-(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er der nogen af jer herinde som tager i retten og følger det i morgen???

Har ikke selv mulighed for det :-(

Jeg gør ikke da det bare er byretten. Jeg forestiller mig ikke at der sker andet end han taber, og først når(hvis) det bliver anket, og kommer til landsretten bliver det rigtig interessant.

Junior medlem

Nej desværre har heller ikke selv mulighed for at komme ind og se det.

Prøv lige at se det her

http://navisen.dk/blog/hash-i-blodet-ka ... spjaeldet/

Medlem

Det ser også ud til at det heller ikke er gået godt i retten i dag :-(
Jeg kan heller ikke finde noget på nettet :(

Tror det er billigst bare at erkende i mit tilfælde, er nok billigere sådan!

Held og lykke til alle jer andre med det her :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er i morgen.

Medlem

Haha :-)
Nå ja for fanden :-)

Junior medlem

Lad os alle sammen krydse finger for at de vinder sagen imorgen ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 153 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]