Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jun 2025 21:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det behøver ikke nødvendigvis være pga misbrug at hun har aborteret. Nogen gange sker det bare.
Der bliver jo født børn hver dag som er gået igennem flere trimestre med meth, coke, heroin osv flydende igennem sig.

Men det kan være hun lærer noget af det alligevel. Koldt og kynisk, men helt ærligt, det er sgu fucked up at tage stoffer imens man er gravid.

Man rider som man sadler. :?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Nu mente jeg ikke mor som en generel ting men som de første måneder af barnets liv hvor at jeg ikke føler nogle rusmidler er passende
Synd at det skulle ende så ekstremt men som Flux siger er det nok for det bedste måske næste gang at det er mere velovervejet og noget hun er klar til at lægge rusmidlerne på hylden i graviditeten i det mindste :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Som søn af en misbruger, kan jeg kun sige "heldigvis". Intet barn fortjener at vokse op med en forælder, der prioriterer rusmidler fremfor sine børn.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Præcis hindbærroulade.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh.
Hindbærroulade skrev:
Som søn af en misbruger, kan jeg kun sige "heldigvis". Intet barn fortjener at vokse op med en forælder, der prioriterer rusmidler fremfor sine børn.

Det har du naturligvis ret i. Det sidste altså, ikke det med "heldigvis". En af mine gamle bekendte er hardcore junkie (opiater, coke, alkohol) og har tre børn, hvis opvækst jeg har fulgt på vekslende afstand. De børn har haft en meget svær opvækst, og har derfor en del "baggage", som de må prøve at deale med, som de bedst kan. Men nu er de efterhånden voksne, og selvom jeg ikke ser deres far mere, har jeg beholdt kontakten til børnene, og der er virkelig kommet nogle søde, kloge og dejlige mennesker ud af den forsømte søskendeflok. Så der synes jeg altså, at du udtaler dig alt for kategorisk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan desværre ikke helt se, hvor du vil hen med din besked. Måske bør jeg stoppe med at browse Psychedelia i nattetimerne?
På intet tidspunkt har jeg sagt, at der ikke kan komme fornuftige unger ud af et misbrugerhjem, blot at børnene ikke har fortjent har vokse op under de vilkår.
Jeg kender også voldtægtsofre, som i dag studerer på universitet, har kærester og er lykkelige, men det ændrer ikke på det faktum, at deres liv ville have været en hel del nemmere uden de traumer.

.

Senest rettet af Hindbaerroulade 29 sep 2015 02:03, rettet i alt 2 gange.

Medlem
Brugeravatar

Okay, så er vi enige. Det var bare det der "heldigvis".

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tja, udover en forfærdelig opvækst, så er der jo også en endnu større risiko for, at barnet ville blive født med fysiske og/eller psykiske defekter, såfremt det altså har været "hårde" stoffer. Det ville have været helt katastrofalt.

Medlem
Brugeravatar

Så hvad er det, du siger?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Præcis det jeg skriver. What the fuck?

Er det virkelig så fucking svært for dig at forstå, at det barn ikke skulle være bragt til verden? Barnet ville jo være totalt smadret allerede ved fødslen, hvis moderen havde taget narko under hele graviditeten. Ærgerligt at din veninde er ked af det, men så mon hun fandeme da også bruge resterne af hendes kogte hjerne.

Nu gider jeg altså ikke diskutere mere. Det er en selvfølge, at man holder sig fra stoffer under en graviditet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror altså, ligesom Pestilence, at hendes abort ikke nødvendigvis havde noget med narko at gøre. Og hids dig så lige lidt ned, bror.

Insane psychedelia user!

Hav dog lidt medfølelse. Det er fandeme vammelt at glædes over at pigen har mistet sit barn, uagtet om det muligvis kan være selvforskyldt.

Misbrug er en svær en at tøjle. Også selvom alle sikkert kan blive enige om at stoffer ikke er smart under graviditet, inklusive misbrugeren selv, er det bare ikke så lige til når misbruget har magten.

Misbrug og forældreroller er sjældent et godt match, men det er ikke 100% sikkert det ender som en fiasko.

Medlem
Brugeravatar

Ikke alene er det vammelt, det er hykleri. Det er vel noget af det nemmeste som mand, der ikke har oplevet eller kommer til at opleve graviditet, at se ned på den slags, og så endda uden at kende til pigen eller hendes situation. Selvfølgelig er det forkasteligt at være forældre og misbruger, men at miste et barn kan være, som i nok ved, ret hårdt. Det virker ikke som om, i har sat jer det mindste ind i, hvad det er for en beslutning, at vælge abort, når i dømmer og taler så grimt om hende.
Ad...

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skal vi ikke prøve at forholde os til, det vi ved, og ikke hvad vi tror? Der står ordret, at hun tabt barnet pga. hendes narkomisbrug. Ergo har hun ikke "valgt" en abort.
Hvad der virkelig er vammelt er, at man prioriterer sin rus fremfor et menneskeliv. Endnu klammere er, at man forsvarer denne form for handling. Drop nu jeres politisk korrekte hippie fis.

Desuden tror jeg ikke, at der nogen af os, der ligefrem er glade, fordi hun har mistet sit barn. Jeg ville derimod være glad, hvis hun havde søgt hjælp og satte sit misbrug på standby i sølle ni måneder. I det mindste kom der ikke et svært handicappet barn til livs. Så lidt positivt kom der jo ud af det.

Medlem
Brugeravatar

Nej, men abort var det du agiterede for på en måde, der i mine øjne forudsætter at hendes dømmekraft i langt højere grad skulle tage udgangspunkt i fornuft, moral og etik frem for de stærke moderinstinkter, som kvinder nu engang er udrustet med. Du må da kunne se bare en anelse mere nuanceret på det end at 'hun fandeme må bruge resterne af hendes kogte hjerne'.
Et spørgsmål om prioritering? Come on...
Du kommer i øvrigt ikke ret langt med at kommentere på noget, jeg ikke har udtalt. ("Endnu klammere er, at man forsvarer denne form for handling"). Jeg har ikke forsvaret noget som helst, har kun kritiseret dit ret så primitive og ensidige syn på problemet.

og de svære slipper fri.

Vi er ikke smidt ned her på jorden, til at bedømme hvad der er vammelt og forkert af andre mennesker at lave. Jeg er ret sikker på, at alle kvinder vil være nogle gode mødre. Og da de så ikke formoder at være det, må der altså være en helvedes god grund til det, andet kan ikke lade sig gøre.

Hindbærroulade
Du siger at vi skal forholde os til det vi ved, og ikke hvad det er vi tror. Men min kære ven, hvad ved du om hendes tilstand, og om hun virkelig har aborteret pga sit misbrug? Der er ingen i verden, der med sikkerhed kan sige, at hun har aborteret pga sit misbrug, så hvordan skal du vide noget om det? Det er bare noget du antager, pga at nogen har skrevet det. Hvis du er kommet her for at analysere tekster, så tror jeg, at du er kommet det forkerte sted, og du burde måske læse noget Platon eller Aristoteles i stedet for. Husk på at det er også for det meste "misbrugere" der skriver her inde, der også kun har "resterne af vores kogte hjerne tilbage", så det kan ligeså godt være forkert beskrevet!
Hun har altså lige mistet et barn, og er muligvis også misbruger, det er helt sikkert ikke noget du kan sætte dig ind i. Hverken hvis du ikke har været en misbruger selv, og da bestemt ikke hvis du er en mand, og aldrig kan komme til at sidde i samme situation.
Også formoder du at skrive: "I det mindste kom der ikke et svært handicappet barn til livs. Så lidt positivt kom der jo ud af det". Hvem tror du, at du er? Nu skal du altså til at bruge "resterne af din hård kogte hjerne" som du nu har tilbage.
Ingen tvivl om at det er tragisk, når en moder, ikke formoder at være en god mor. Men hvad nu hvis kvinden har været udsat for alt muligt pis og lort, som vi ikke aner noget om, og slet ikke har været i stand til at tage vare på sig selv, men aldrig selv har fået hjælp? Så kan hun ikke finde ud af resten, og heller ikke at beskytte sig selv for, at blive mor. Det er sådan det går til, når junkier bliver forældre. Og det er sket overalt i verden i mange hundrede år.

Vh Ø Tripperen!

Senest rettet af Ø Tripperen 29 sep 2015 21:45, rettet i alt 4 gange.

Medlem
Brugeravatar

Og det var så her, tråden blev til et sølle skænderi.
Du burde, Ø Tripperen, også selv læse lidt af de oldgræske filosoffer og lære den kølige diskussions kunst.
Men udover dit mudderkast deler vi jo standpunkt.

og de svære slipper fri.

Hmm da jeg efter læser det nu, kan jeg ikke gøre andet, end at give dig ret. Mit temperament løb vist afsted med mig... Det tager jeg i mig. Men jeg synes ikke det er pænt, at skrive sådan om mennesker, man ikke kender.

Men jeg står ved synspunkterne, jeg har ikke skrevet noget slemt, men tonen kunne være bedre:-/

Vh Ø !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mener du, at det er en forkastelig holdning, at jeg ikke ønsker flere børn i den her verden, som ikke kan trække vejret uden et iltapparat, mangler ekstremiteter og har alverdens psykiske lidelser, Ø Tripper? Nej vel. Det ville hverken være sjovt for barnet eller moderen.

Jeg mener da også, at det er synd, at skæbnen endte således, men man har altså også et ansvar som menneske. Ligegyldigt hvor hårdt man sidder i sit misbrug. Dog må jeg erkende, at mine indlæg har været lidt blottede for empati, men jeg kan love for, at hvis kvinden selv havde skrevet herinde, havde piben haft en pænere lyd.

Luk den her tråd. Det er simpelthen for latterligt nu.

Medlem
Brugeravatar

Jeg undskylder også min nedladenhed, Ø Tripperen.
Roulade, du skriver nu det samme som før, og jeg kan dertil genbruge min forrige kritik... :|

og de svære slipper fri.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 81 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]