Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
 Titel: Re: Pigæble
Insane psychedelia user!

Synes du den var relevant nikolaisen? Sådanne historier er lige så skadelige og dumme som den alle steds nærværende "fyr hopper ud fra bygning på LSD".

Lad nu for helvede bare fyren eksperimentere med natskygger hvis han virkelig har lyst til det, og giv ham gode råd med på vejen. I stedet for at køre samme skræmmekampagne som vores regering kører.

Jeg har selv 1 enkelt gang brudt igennem til delirium på natskyggeplanten Brugmansia. Det var absolut ikke sjovt, men jeg døde altså ikke af det. Og der er heller ingen af mine bekendte som har leget med natskygger som er døde. -ikke at det ikke kan ske men, det er helt vanvittigt så højt denne risiko er blæst op.

Hvis man tager sit eksperiment alvorligt, researcher om emnet og har hjernen med når man udfører det. så er det sgu ikke meget farligere en så mage andre stoffer.

Til topic starter:
Held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
Synes du den var relevant nikolaisen? Sådanne historier er lige så skadelige og dumme som den alle steds nærværende "fyr hopper ud fra bygning på LSD".

Lad nu for helvede bare fyren eksperimentere med natskygger hvis han virkelig har lyst til det, og giv ham gode råd med på vejen. I stedet for at køre samme skræmmekampagne som vores regering kører.

Jeg har selv 1 enkelt gang brudt igennem til delirium på natskyggeplanten Brugmansia. Det var absolut ikke sjovt, men jeg døde altså ikke af det. Og der er heller ingen af mine bekendte som har leget med natskygger som er døde. -ikke at det ikke kan ske men, det er helt vanvittigt så højt denne risiko er blæst op.

Hvis man tager sit eksperiment alvorligt, researcher om emnet og har hjernen med når man udfører det. så er det sgu ikke meget farligere en så mage andre stoffer.

Til topic starter:
Held og lykke med det.

Har man hjernen med når man er 15 år? Mener du han skal lege med natskygger når han er 15 år?

Insane psychedelia user!

Nej, Jeg mener ikke at 15 år er en særlig god alder for at eksperimentere med natskygger, eller nogen andre stoffer for den sags skyld.
Men hvis han har besluttet sig for at gøre det, er der ikke så meget andet at gøre end at prøve på at guide ham, så godt så muligt.
Løftede pegefingerer med trusler om døden, virker ikke. Det ved vi jo fra erfaring med den politik staten og hele antinarkomaskinen kører.

Edit:
Hvis man vælger at spørge efter gode råd på et HR-narkoboard, så kunne det godt tyde på at man er klar over at der er en hvis risiko forbundet med det man begiver sig i kast med.
Hvis ikke havde man vel bare guffet en håndfuld frø.

Medlem
Brugeravatar

Fjas skrev:
Nej, Jeg mener ikke at 15 år er en særlig god alder for at eksperimentere med natskygger, eller nogen andre stoffer for den sags skyld.
Men hvis han har besluttet sig for at gøre det, er der ikke så meget andet at gøre end at prøve på at guide ham, så godt så muligt.
Løftede pegefingerer med trusler om døden, virker ikke. Det ved vi jo fra erfaring med den politik staten og hele antinarkomaskinen kører.

Edit:
Hvis man vælger at spørge efter gode råd på et HR-narkoboard, så kunne det godt tyde på at man er klar over at der er en hvis risiko forbundet med det man begiver sig i kast med.
Hvis ikke havde man vel bare guffet en håndfuld frø.

Jeg synes sgu en skræmmekampagne er på sin plads, der er mange tråde herinde som heldigvis har fået skræmt de fleste væk fra at prøve den ene eller den anden form for natskygger.
Jeg er glad for at høre du kom helskindet ud igen, det gjorde opretter også efter et lidt mislykket trip - men derfor kan man stadig godt risikere at næste gang bliver helt fucked, for det er det godt nok mange eksempler på!
Derudover.. er det stadig pissesvært at guide ham til et godt trip, når ingen af os kender en dosis, stadig fordi potensen varierer så meget.Hvordan vil du have vi skal vejlede ham ?

Dedikeret medlem

Selv Erowid, som jo ellers sværger til HR-tankegangen, har valgt at skrive følgende i deres dosisvejledning til natskygger:
Citat:
As a general rule, Erowid neither recommends nor discourages the use of any psychoactive, however, in the case of tropane alkaloid-containing Solanaceae plants, we think it is important to note that an overwhelming majority of those who describe to us their use of Datura (and to a lesser extent, Belladonna, Brugmansia and Brunfelsia) find their experiences extremely mentally and physically unpleasant and not infrequently physically dangerous.

There is no way to guess a reasonable dose, because potency of the plant material itself and appropriate dose for an individual appear to vary so much. The question of what "reasonable" means for something that so often leads to such ridiculously negative effects is hard to say.

Junior medlem
Brugeravatar

Trylleherren skrev:
for at opnå hallucinationerne, delirium. At kunne forme hvad jeg ser, flyde ud og flyde med. At være blæst og bare ikke forstå.
For efterfølgende at have noget man kan tænke over og forstå.
Bare for at opleve det. =)

Hey Trylleherren.
Ved du godt at du højest sandsynligt slet ikke kan styre noget som helst? Der er absolut intet der kan forberede dig på hvad du kan opleve på scopolamin. Det vil de fleste der har prøvet det også fortælle dig.

Desuden er det det rene gift du vil indtage, og det kan føre til lever- og nyre svigt. Man skal ikke føle sig uovervindelig, læs bare på Erowid.org, der er et flertal af folk der ender på hospitalet, bl.a. med kateter (dvs. en dejlig slange) i urinrøret, som resultatet af indtagelsen af netop dette stof. Der er mange flere og værre komplikationer der kan ske, så hvorfor lege med dit helbred?

OG selvom du nu så gerne vil opleve noget flot og spændene, så er det de -færreste- der kan huske noget fra deres trip.. Og et trip som kun kan huskes via. venners forklaringer om hvordan du opførte dig, er da slet ikke alt det lort værd.

By the way, prøv at læs Carlos Castanedas bøger der omhandler Don Juan (Google that shit). Han skriver meget om sine oplevelser med bl.a. Datura og andre hallucinogener :)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jeg synes der virker til at være en tendens til at nogen finder effekten af natskygger spændende mest fordi det er farligt, uforudsigeligt og noget man generelt bliver frarådet af mere erfarne brugere. Når det er SÅ vildt og farligt, må det jo også være fantastisk?
Jeg har aldrig selv taget delirianter, og tror ud fra beskrivelsen at jeg ville finde effekten ret modbydelig. De fleste melder om kraftigt hukommelsestab (så man ofte ikke har fokus til at fuldføre en sætning), og skopolamin anvendes da også til dyremodeller for demens. Jeg gider ikke spilde tid (og løbe en relativt stor risiko) på en oplevelse som jeg alligevel ikke kan huske andet end ganske rudimentært. De fysiske bivirkninger lyder også ubehagelige. Sammenholdt med at folk under påvirkning af natskygger ofte bliver rigtigt dårlige til at passe på sig selv og handle nogenlunde rationelt, vil jeg fastholde at det for de fleste vil være en tåbelig ting at udsætte sig selv for.
Trylleherren skrev:
john doe< delerium er da meget hyggeligt =)

Jeg tror at de fleste delirium tremens-patienter ville erklære sig ganske uenige i det udsagn.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har du tænkt dig at fortsætte med eksperimentet?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Indlæg slettet.
@Ganesh: Hvis du har efterladt din computer kan det måske være en af dine venner der har drillet lidt ;-).

Medlem

Shit! Prøv lige at læse denne her "trip"-rapport fra Erowid! Datura er bestemt ikke legetøj, og i hvert fald ikke noget, jeg har lyst til at "lege" med.... :shock:

http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=71660

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Gryphon skrev:
Shit! Prøv lige at læse denne her "trip"-rapport fra Erowid! Datura er bestemt ikke legetøj, og i hvert fald ikke noget, jeg har lyst til at "lege" med.... :shock:

Nej føj for fanden.. Trylleherren Har du gjort det :?:

Junior medlem

Gryphon skrev:

syg nok rapport.. ik lige noget man har lyst til at opleve.. :shock:

Junior medlem

Er du her endnu Trylleherre?
Vi havde en stor flot pigæbleplante på gården hvor jeg arbejdede, og synes det er en virkelig flot plante, og fascinerende! At den holder på så mange kræfter er vildt!
Og at det ikke hjælper nogen at fygte...?! Det er grunden til at mennesket er her endnu. Fight or flight! Og ja irrationel frygt er bare dumt, og hjælper ingen, som f.eks. racisme og udlændninge-politik, men sund fornuft er altså temmelig smart. Af alt hvad jeg har læst er pigæble som før sagt i tråden russisk roulette, og jeg ville meget hellere lege med lidt kaktus, salvia eller svampe!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Enten så er trylleherren spærret inde på den lukkede eller for flov til at skrive fordi han ikke vil indrømme at andre havde ret i det ikke var legetøj.

Jeg håber han er stoppet med narko og er ude og rage på patter og drikke ethanol-opløsninger - sådan en holdning og narko er bare no-go.

P.L.U.R

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 74 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]