Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 10:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 115 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Klart, Portishead... How could I forget...

Titel:
Junior medlem

BONE THUGS AND HARMONY !

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Shpongle seføli... den er sikker hver gang =D
eller så hvis jeg skal vågne lidt op: Infected Mushroom, Dj Tiesto, Rinkadink, Broken Toy, armin van buuren og sasha.
hvis det bare er stener så: Mylo, Hevia og Silent Hill 4 soundtrack =)
og nogen gange noget så poetisk som "Humleridderne - Brobyggeri" den er dejlig afslappende =)

For God Sakes

Senest rettet af Sakes 18 okt 2005 03:31, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

OG NIK OG JAY!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et eller andet sted og så alligevel ikke..
Cypress Hill..

Titel:
Psytrance - hård hip-hop - go dansk rap (f.eks suspekt, L.O.C)

men tit så hører jeg slet ikke noget når jeg ryger - nyder at stene til mine egne tanker.....

Kan osse finde på at høre: Psyched Up Janis - Placebo - Portishead - Metallica - D-A-D - RATM - RHCP - Sepultura - The doors

og alt muligt andet crap

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Wilco

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg høre sådan noget psychedelic rock eller prograssiv rock musik. Der er fedt hehe ;)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Faldt lige over et vældig chillern nummer, som er lidt optur når man er baske, og der en god bas på =)

Masta Ace - Take a walk

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg æder, ryger, sover, vågner, drikker og danser til verdens største musiske oplevelse:

Muse!

P.s. Det er definitivt og indiskutabelt.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
Boards of Canada, Cinematic Orchestra, Funki Porcini, The Streets, Amon Tobin, Richard Devine, Burnt Friedman, Mr. Scruff, etc...

Altså sådan lidt blandet Ninja Tune og Warp Electronica-D&B-TripHop-ting :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
TheBo skrev:
Jeg æder, ryger, sover, vågner, drikker og danser til verdens største musiske oplevelse:

Muse!

P.s. Det er definitivt og indiskutabelt.

Da kan jeg kun sige mig meget enig, ikke at jeg kun hører det, men hold da kæft Muse er fedt!!
Hører også bl.a Dropkick Murphy´s, Flogging Molly, Dream Theater,Boards of canada,Bob Marley, Tool, Queens of the stoneage(OHH yeah), Kyuss( Hvor Josh Homme er leadguitarist), Pink Floyd, Led Zeppelin The Doors, Stone Temple Pilots o.s.v o.sv... Og ja ved godt jeg er et rockhoved... :P

Mhv Zachyon

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Når jeg ryger så hører jeg musik i alt, folk der går på gaden, en ventilators sagte brummen bliver til tekno hos naboen, så behøver slet ikke musik :lol:

Meget sjov effekt af cannabis, og en af de ting jeg elsker ved at ryge... :D

Men hvis det skal være noget musik jeg selv vælger, tjaaa næsten alt musik lyder godt når jeg er skæv :D

Men normalt kan jeg godt lide stilheden mens jeg ryger, og bagefter sætte hvad jeg nu vil høre på. Det skifter lidt...

Elsker de mindfucks der kommer, elsker at sidde og tænke over alting, og ingenting. Det sjove ved det er nemlig at der ikke er noget der er skørt nok til ikke at blive tænkt på :lol:

Go smoker

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Pendulum, Aphex Twin, Squarepusher, Amon Tobin, DJ Krush(coffee talk og song 1 er gode til ren afslapning), Infected Mushroom, Cypress Hill, Wu-Tang Clan, Jedi Mind Tricks, Madvillain, Quasimoto

Titel:
Dedikeret medlem

zachyon skrev:
Da kan jeg kun sige mig meget enig, ikke at jeg kun hører det, men hold da kæft Muse er fedt!!
Hører også bl.a Dropkick Murphy´s, Flogging Molly, Dream Theater,Boards of canada,Bob Marley, Tool, Queens of the stoneage(OHH yeah), Kyuss( Hvor Josh Homme er leadguitarist), Pink Floyd, Led Zeppelin The Doors, Stone Temple Pilots o.s.v o.sv... Og ja ved godt jeg er et rockhoved... :P
Mhv Zachyon

Det lyder næsten, som om dit hoved er den lejlighed, jeg bor i :-)

Bor sammen med 2 fyre, som begge er Pink Floyd fans, den ene kæmpe Dream Theater-fan (også Tool), og jeg selv er helt tosset med Led Zeppelin. Når alt kommer til alt er rocken vejen frem!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Jeg hører normalt alt, hvad jeg finder godt, indenfor alle genrer. Klassisk, elektronisk, rock, jazz, rap, pop, latin, heavy, folk osv. Jeg synes hver genre har meget forskellige ting at byde på. Det er ligesom med stofferne - de påvirker én på forskellige måder, det handler bare om at bruge dem på den bedste måde. (Dermed ikke sagt, at jeg synes, alt musik er godt. Jeg er meget kræsen og selektiv, og det er altid nogle meget klart definerede ting, jeg går efter i musikken - de ting, der passer ind i min definition af 'kvalitet', eller ting med et bestemt filosofisk indhold.)

Når det så handler om musik i forbindelse med stoffer, er der i mit hovede bestemte genrer, der passer bedre til bestemte stoffer end andre. Pop lyder tit meget indholdsløst på LSD (hvor f.eks. Spiritualized er bedre), men kan være vældig sjovt på ketamin. Osv.

Med hensyn til at ryge sig skæv og lytte til musik, tror jeg mest, jeg er til mindre krævende ting - gerne noget man kender i forvejen, og så kan føje en ekstra dimension til. Pink Floyd kan være fint sammen med tjald. Tror også, mange ville nævne reggae i den forbindelse.

Hyggemusik skal gerne være rart, og give god stemning, og det synes jeg ofte er det største problem...! Når jeg ser på min musiksamling, er 90 % af mere eller mindre melankolsk karaktér, og jeg tror, det er, fordi den dybde, jeg altid søger efter, kun rigtig kommer i de nedtrykte numre :-) Ellers kan det jo blive for lalleglad og poppet, og det bryder jeg mig ikke om.

Hvis jeg er lidt nede, og har brug for noget opmuntrende musik, leder jeg ofte meget længe. Rock er tit enten heavy eller klynkende sentimentalt og progressive er for koldt. Klassisk swinger ikke nok. Pop (som på The Voice...) har jeg ikke så meget af, og jeg bliver for det meste i dårligt humør af det, fordi jeg bliver mindet om alt det onde, kapitalistiske osv. Og så er der elektronisk. House er jo meget glad, men for ensformigt, trance er enten for mørkt eller for sært, og ting som Boards of Canada er bare... depri.

Den mest glade genre, jeg kender, er muligvis den populære del af jazz'en, som jeg også sætter pris på af og til, og ellers bliver det fjollede 'evergreens' indenfor poprock. Beatles er forresten ret gode i den sammenhæng, kommer jeg lige i tanker om. Bach kan også være ok :-)

Men kunne det være, at nogle havde forslag til munter musik, som måske tilfældigvis kunne ramme ind i min definition af kvalitet?? :-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Som I kan se, oprettede jeg en ny tråd om munter musik i Generelt-forum'et...

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a dream...
Jeg ryger personligt til neo-folk/ambient/techno som Coil, Boards of Canada, Aphex Twin, Incredible String Band, Era, This Mortal Coil, Brian Eno og Animal Collective.

Jeg får også tidt lyst til at høre japansk hip hop når jeg kommer ind i drømmen. Genier som King Giddra, Kohei Nippon, Zeebra, Ozawa Kenji og DJ Krush sætter et godt mood.

Junior medlem
Brugeravatar

Hehe... Det er skam meget forskelligt.

Er jeg i godt humør, hører jeg mest:
2pac
Nas
Eazy E
Bob/Ziggy Marley
osv.

Dårligt humør:
Arch Enemy
Blood For Blood
Chimaira
Superjoint Ritual
Machinehead
Children of Bodom
Dimmu Borgir
osv...

Men det er forskelligt.... I Fleste tilfælde sætter jeg "How high" på... Altid en klassiker :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
LOL Splixfire!!

Der er GODT nok stor forskel på din smag når du er i godt og i dårligt humør :D OMFG

Hahah Dimmu Borgir? :shock: looool!! De er syge i hovedet xD

Hører selv:

Tu Pac
Biggie
Snoop Dogg
Luniz
P$C
Ludacris
Method Man
Busta
The Game
Mista Grimm
Nate Dogg
Dr. Dre
Cypress
Suspekt
L.O.C

Trance
Ambient
Psychedelic
Rave

Har sikkert glemt nogen i min tåger :x

Hvis jeg bliver rigtig lalleglad eller voldt skæv kan jeg godt finde på at sætte De La Soul på :)

Er nu villig til at høre det meste mens jeg ryger, men jeg siger stop ved:

Tøse pop (Britney og lign.)
Heavy Metal og lign.

Er nu lidt ligeglad med hvad for en genre sangen har, så længe den er god så betyder genren ikke noget :)

-c0ne :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 115 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]