Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 jul 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Usually not far from a keyboard
En lille status på min pause: Jeg har ikke indtaget cannabis siden den 12. december. Dvs lige over en måned. Før da røg jeg stort set hver dag i ca to-tre år.

Faktisk regnede jeg ikke med det ville blive det store problem at holde op, men jeg tog godt nok fejl. De første par dage var fine nok men efter 4-5 dage begyndte jeg at få det meget underligt om aftenen. En form for "sense of doom" hvor alt føltes forkert og ubehageligt. Fornemmelsen fik mig til at blive ret nervøs, da jeg var bange for min hjerne var fucket op osv. Naturligvis til dels noget vrøvl, men stadig ret svært at skyde nervøsiteten fra sig. Samtidigt var jeg totalt drænet for energi og drive hvilket naturligvis heller ikke hjalp på nervøsitets-situationen. Noglegange blev jeg så nervøs at jeg rystede helt vildt og ikke kunne slappe af. En slags light panic-attacks. Jeg vidste udemærket at jeg hidsede mig selv op, men kunne alligevel ikke styre det. Det eneste der hjalp var motion -- går ud fra at endorfiner i hjernen modvirker ubehaget. Heldigvis havde jeg ikke søvnløshed (faktisk nærmere det modsatte). Svedeture havde jeg i stor stil om natten. Begyndte at sove med t-shirt, da den så tog lidt af sveden og var nemmere at skifte end sengetøjet.

Det er så blevet mindre og mindre efterhånden som der er gået en måned, men jeg har stadig ind i mellem. En helt igennem ubehagelig oplevelse, som jeg ikke ville ønske for min værste fjende. Muligvis er det blevet lidt værre fordi jeg efterhånden er blevet 42 år -- har lidt på fornemmelsen kroppen ikke kommer sig helt så hurtigt pga alderen.

Jeg vil helt klart anbefale jer som ryger næsten hver dag og har gjort det længe om lige at tage en pause bare for at checke hvordan jeres krop reagerer -- jeg blev ihvertfald ret overrasket over hvormeget min krop var påvirket. Faktisk er jeg efterhånden ret sikker på jeg er færdig med cannabis. Jeg kan SLET IKKE LIDE den måde det påvirker mit humør og min energi på efter jeg er stoppet. Har faktisk ikke spor lyst til at tage nogle chancer med mit mentale helbred efter de oplevelser jeg har haft med nervøsitet og ubehag. Siger ikke at alle nødvendigvis vil blive påvirket på denne måde -- det er sikkert ret individuelt, men det her var min historie.

Medlem

Geografisk sted: Norge tæt på slalom bakkerne
Stoppede 13.dec og det har egentlig ikke være så slemt .. det var den første uges tid der var lidt svær.. Og det er enda efter at have røget i 15+ år....
Men lidt som jeg frygtede så temprament vendt tilbage for fuld styrke.. Hvor jeg førhen ikk gad slås e.l. da har jeg nu fået den korte lunte tilbage igen.. MEGET kort lunte

Hashkælken er dog blevet luftet dagligt i pudderet.. Så sent som igår kørte vi i 2½ time for at komme til ½m nyfalden pudder da vi ikke mente at der lå nok på det lokale skicenter

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Jeg skal ikke stoppe, bare begrænse mit weekends forbrug til noget der ligner nul.
Problemet er at når jeg keder mig, så har jeg lyst til at ryge <-- samtidig svaret på min løsning
så jeg skal vel bare finde noget jeg kan bruge min weekend på, udover by ture

Medlem

Zatii .. Find en dame der er nymfoman så har du noget at bruge tiden til i weekends :D

Junior medlem

Geografisk sted: Skanderborg
Det en mulighed.. jeg fandt en bog at læse og familie hygge ;)
Det der med fast dame har jeg seriøst ikk overskud til :D

Medlem

Røg sku i .....

Damen skred i weekenden så det var ret så tiltrængt.. Så der er lige blevet røget igennem igår og idag.. Og fy for satan den slår efter en måned som røgfri

Dedikeret medlem

Røg sku i .....

Damen skred i weekenden så det var ret så tiltrængt.. Så der er lige blevet røget igennem igår og idag.. Og fy for satan den slår efter en måned som røgfri

Ja det er en klassisk :( stopper du igen af hensyn til jobbet eller får det hele lov til at sejle?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København N
Hey, God idé med Ryge stop/Pause!

Jeg er på 6. dag og vil først ryge igen når det varme vejr kommer til Danmark i April/Maj. Jeg har næsten røget med på en daglig joint i 6-8 måneder, så synes det er blevet for kedeligt i længden og savner at være ordenligt skæv. Synes det lækkert at være røgfri igen, man er meget mere positiv igen. Januar har jeg også virkeligt strammet ned, der har gået 6-10 dage mellem vær ryger.

Kan kun anbefales med en pause, eller bare holde de små pauser mellem vær joint.. Men jeg er på den lange pause nu!

:peace:

Medlem

Fso <<<<<<< Det var bare lige de par dage.. Det hele skulle lige på afstand

Men jobbet betyder mindre for mig nu .. Omkring 1. maj så skrider jeg anyways herfra og ud i verden for at opleve noget nyt.. Omkring 250Kkr opsparet burde jeg nok kunne få til at holde et par mdr eller noget

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
75 dage uden rygeren!!! WUP WUP! Har dog lige købt nogen feminiserede autoflower frø(kan ikke huske navnet) som skal stå i vindues karmen! så på et eller andet tidspunkt i løbet af sommeren skal jeg nok få fyret en lille pind med noget hjemme groet :D

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt på en løg mark.
2 uger og 1 dag uden røg. Mit mål var 8 uger i alt, nu er der kun 6 uger tilbage.. Det er svært, men jeg er fast besluttet på, at jeg ikke skal falde i! - På trods af min lyst er enorm!

Jeg har forresten været sammen med et par drenge der røg, men jeg takkede nej!

Nu håber jeg, at jeg klare pausen 6 uger endnu, og så skulle det gerne blive en episk første gang igen, uden en tårnhøj tolerance! :-)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
jeg er ikke på pause! men siden starten af december jeg har skruet mit forbrug ned fra hver dag hele tiden, til et par gange om ugen højst

Dedikeret medlem

Fso <<<<<<< Det var bare lige de par dage.. Det hele skulle lige på afstand

Men jobbet betyder mindre for mig nu .. Omkring 1. maj så skrider jeg anyways herfra og ud i verden for at opleve noget nyt.. Omkring 250Kkr opsparet burde jeg nok kunne få til at holde et par mdr eller noget

God tur - det bliver da super dejligt :)

Junior medlem

Geografisk sted: Fyn
Jeg har røget siden 17-18 års alderen, og de seneste 3 år har det stået på hver dag. (er 22 i dag)
Dog har jeg holdt - sammenlagt - 3 mdr pause på de sidste 8 mdr...
Jeg ville ønske at motivationen var der til at holde helt op, og den ambivalente følelse omkring hashrygning ville forsvinde... Jeg ELSKER at ryge, det får mig ned på et plan, hvor jeg nyder tilværelsen og observere alting omkring mig med andre øjne.. jeg kan slappe af i mit eget jeg, og slappe af.. men samtidig mærker jeg, at det er skidt - jeg er helt ude af mig selv når jeg ikke er påvirket, bliver snotforvirret, og kan ikke huske hvad jeg lavede dagen før.
Når jeg prøver at stoppe er mine tanker KUN rettet mod hash og rusen bag.. Bliver helt ude af den, og kan næste bryde ud i gråd over ikke at have røget.
Men vi kender det vel alle sammen, at man er helt ved siden af sig selv, når man ikke får sin daglige effekt fra planten...

Evt. råd til håndtering af pauser??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg hopper på pausen igen :) Stoppede til nytår, men den sidste uges tid, er det blevet hverdag igen.

Medlem

Jeg har røget siden 17-18 års alderen, og de seneste 3 år har det stået på hver dag. (er 22 i dag)
Dog har jeg holdt - sammenlagt - 3 mdr pause på de sidste 8 mdr...
Jeg ville ønske at motivationen var der til at holde helt op, og den ambivalente følelse omkring hashrygning ville forsvinde... Jeg ELSKER at ryge, det får mig ned på et plan, hvor jeg nyder tilværelsen og observere alting omkring mig med andre øjne.. jeg kan slappe af i mit eget jeg, og slappe af.. men samtidig mærker jeg, at det er skidt - jeg er helt ude af mig selv når jeg ikke er påvirket, bliver snotforvirret, og kan ikke huske hvad jeg lavede dagen før.
Når jeg prøver at stoppe er mine tanker KUN rettet mod hash og rusen bag.. Bliver helt ude af den, og kan næste bryde ud i gråd over ikke at have røget.
Men vi kender det vel alle sammen, at man er helt ved siden af sig selv, når man ikke får sin daglige effekt fra planten...

Evt. råd til håndtering af pauser??

Indstil dig mentalt, det gør jeg.
Men har da altid nogle svedige dage i starten :D

Synes tit at det forholder sig sådan med hash, at det er hvad man gør det til.

Så hvis man er indstillet på at det bliver svært at stoppe, så bliver det også svært.

Men ellers kan en glimrende motivation også være at kigge på økonomien.
Har selv opdaget hvor meget jeg har brugt siden i sommers, er i chok og tror der går LANG tid før jeg vil ryge igen.

Medlem

5 måneder og 2-3 uger nu, damn!

Medlem

@yodawgyo - fandme imponerende, men nu er det vel ikke svært at sige nej længere?! :D
Min rygerkammerat og jeg røg i sammen på den grumme klinge igen, røg flere joints hver dag i 2-3 uger. Stoppede sammen sidste søndag efter at have hilst på den gode gamle bong, jeg stoppede også med cigaretter, og det holdt til i lørdags, hvor der var koncert på Staden (jeg mener, helt ærligt, koncert på Staden uden joints?). Der er lige endnu en koncert næste weekend, hvor der skal fyres, og så må næste gang blive til Distortion og Roskilde - men det er vel også at karakterisere som et normalt forbrug.

Keep up the good work!

Medlem

Jo tak, men er dog "faldet" i siden da, da jeg også selv skulle på Staden i anledning af en studietur til København :P
Men nej, det er ikke svært længere, og det er heller ikke noget problem at jeg lige røg igen en weekend - tværtimod synes jeg, at jeg blev mindet lidt om hvor tung jeg bliver i hovedet, og det savnede jeg egentligt ikke ;)

Junior medlem

Jeg har været stoppet siden den 03-04-2012 og jeg er 17 og har røget i lidt over 2 år, ca 5+ joints om dagen :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 159 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]