Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 18:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: nyborg
Hej
Jeg er forholdsvis erfaren hashryger og holder meget af det, men jeg kunne godt tænke mig at prøve noget med noget mere tryk på. Jeg kan huske at jeg så et program i fjernsynet om salvie før det blev ulovligt, forsøgspersonerne så ud til at morer sig. Hvad er godt for en newb, er salvie et godt/nemt sted at starte? og hvad hvis man eventuelt selv har lyst til at dyrke det/ finde det i naturen, er hjemmebrygget absinth så en ide?

mvh dr.Fruhstuck

Titel:
Medlem

Salvia er en meget meget kraftig substans, som mange erfarne brugere af psychedelika beskriver som ekstremt intens. Rusen er dog kortvarig, så et decideret "bad trip" tror jeg ikke du kan opnå, har selv haft nogle ubehagelige oplevelser med det, men jeg kom tilbage til mig selv efter 10 min. Hvis du skal eksperimentere med det, anbefaler jeg på det kraftigste at du læser om det, både her i forumet, i "lexikon"-sektionen af psy.dk, og på http://www.sagewisdom.org.

Held og lykke :)

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Nogle af mine venner har prøvet salvia som det første psykedeliske stof efter hash, og det er heldigvis gået fint nok for dem. Selv jeg, der efterhånden har en del erfaringer med psykedeliske stoffer, blev voldsomt skræmt af salvia. Du kan læse min rapport her:
http://www.psychedelia.dk/trips/trips.p ... iew&id=760

Salvia er i stand til at fjerne dig fuldstændig fra virkeligheden og smide dig i en anden virkelighed, som du ikke kan benægte. Det bliver din virkelighed hele trippet igennem, og din hjerne kan godt blive sat på overarbejde efter trippet... og dette kan ske selv ved små doser.

Find dig nogle svampe eller noget LSD, som du kan starte med. De er også kraftige substanser, men kan slet ikke måle sig med Salvia, og de er meget mildere ved sindet end Salvia. Start lavt, og tag det derfra - du har hele livet foran dig, ingen grund til at begynde med det kraftigste. Når du synes du har nok erfaring og kan håndtere dine mange trips, så kan du gå på besøg hos salvia.

Titel:
Medlem

slettet

Senest rettet af deletedusername 16 okt 2013 14:43, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Hvorfor gå den vej?
Jeg har en veninde, som prøvede narko for første gang, sidste weekend, hvor hun tog lsd & ghb. Og hun er utrolig glad for at det var det valg hun tog...

Jeg er personligt også utrolig glad for at jeg havde prøvet lsd, inden jeg prøvede svampe... For de kan godt nok freake en ud IMO...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
Find dig nogle svampe eller noget LSD, som du kan starte med. De er også kraftige substanser, men kan slet ikke måle sig med Salvia, og de er meget mildere ved sindet end Salvia. Start lavt, og tag det derfra - du har hele livet foran dig, ingen grund til at begynde med det kraftigste. Når du synes du har nok erfaring og kan håndtere dine mange trips, så kan du gå på besøg hos salvia.

Jeg prøvede salvia et godt stykke tid før jeg prøvede LSD og svampe og IMO er salvia altså ikke så kraftigt i forhold til de andre substanser. Jeg har godt nok aldrig brudt helt igennem på salvia, men har da haft nogle ret kraftige oplevelser med det. Jeg synes altså stadig det er vigtigt at pointere at svampe og LSD kan virke MEGET kraftigere på nogle folk end salvia kan. Desuden er virkningen af salvia, som HardcoreWizard også siger, også meget kortvarig i forhold til f.eks. LSD og svampe.

Jeg startede selv med en medium dose HBWR og det synes jeg var en helt udemærket introduktion til den psykedeliske verden :)

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hvis hippierne i 60-70'erne kunne trippe første gang på LSD, så kan du også! :P

Men okay, de havde ikke så stort udvalg dengang.
Psilocybin-svampe var ikke så tilgængelige som de er idag - det vil helt klart være mit bedste bud til et førstegangstrip.
Evt. 2C-B, det er meget visuelt og pålideligt, empatogent uden at være overdrevent, og tilpas kort varighed - men ikke så tilgængeligt for en førstegangsbruger.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
2-CB er et godt begynderstof, da det tillader opmærksomheden at surfe frem og tilbage mellem "base line" og dybe psydeliske niveauer. LSD er mere rigid. Den åbner op for den psykedeliske verden, og så har opmærksomheden pænt at blive der, til trippet er slut. Det kan godt virke voldsomt for førstegangs trippere, så jeg vil anbefale 2-CB, hvis du kan få fat på det.
Personligt synes jeg også svampe har lidt den samme elasticitet som 2-CB, men det er der meget delte meninger om.

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Men husk, det var ikke for at fraråde dig at starte med Salvia, det kan man sagtens. Jeg selv, og alle dem jeg har introduceret til det (4-5 personer tror jeg) har alle kun prøvet alkohol og hash før det. Det er så bare vigtigt at man starter med en lille dose, og så langsomt bygger op. Både fordi folk har forskellige tolerance overfor det (nogle skal have lidt, nogle skal have rigtig meget for at få en effekt), og fordi man så får en lille indsigt i den mærkelige verden som der bliver åbnet for en.
Jeg havde læst MEGET inden jeg prøvede det, og mit første deciderede trip på det (det tog lige et par forsøg) overraskede mig en del. Det er ikke til at beskrive det, det er vitterlig en anden verden, og en omvendt logik, så hav altid en ædru ven med første gang du prøver det!

Junior medlem

Geografisk sted: nyborg
Tak for alle de gode svar, der er i hvert fald nogen råd jeg vil tage til mig. Jeg kan se nogen anbefaler LSD hvilket kommer meget bag på mig. Jeg havde en forestilling om at LSD skulle være noget af det hårdeste man kunne tage. Jeg vil overveje de forskellige muligheder, men hvor kan man få mere information om 2CB??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Hej.
Mit første psykedelika efter cannabis var 1,6 g cubensis-svampe. Det syntes jeg, var en fin introduktion til den psykedeliske verden, da det milde trip gav mig en fornemmelse af, hvad det gik ud på uden at være skræmmende. Jeg havde læst en del om det og følte mig helt klar til at kaste mig ud i det. Det synes jeg, uanset hvad dit valg ender på, at du også bør gør.
Jeg ved, der er forskellige meninger om hvor vidt LSD er "dybere" end svampe. Selvom jeg ikke har prøvet LSD, synes jeg dog, man bør have sig for øje, at det giver et noget længere trip en svampe.
Mht. 2C-B så prøv at se på erowid. Jeg påtænker selv at prøve det snart og synes at man her får et godt overblik over stoffets virkninger etc.:

http://www.erowid.org/chemicals/2cb/2cb.shtml

Her på boardet findes der også en tråd om emnet:

http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... hlight=2cb

Held og lykke med valget og det efterfølgende trip! Regner selvfølgelig med at høre om det herinde :wink:

Mvh

Edit: Dosis

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
dr.Fruhstuck skrev:
hvor kan man få mere information om 2CB??

Det kan du via vores søgemaskine !

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]