Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har nu set dikutionerne på psy.dk omkring Morning Glory.. Jeg vil så nok lige tage et smut op forbi havecenteret og købe nogen frø før de ryger af hylden.
Men da jeg ikke pt. har prøvet andet en hash, kan jeg så godt våge mig ud i LSA? Vil umiddelbart mene at min viden omkring psychedelic's er stor, da jeg har gjort en del ud af at læse om det da jeg bestilte svampe. Mine svampe kommer desværre først et stykke tid efter sommerferien og er virkelig opsat på noget psychedelics..
Er Morning Glory for kraftigt for en som ikke har prøvet andre psychedelics-stuff, eller kan jeg godt indtage nogen frø? Inde på erowid læste jeg at 50-100frø skulle være en let førstegangsdose, så overveje bare at fyre 75stk. ned i halshullet, selvfølgelig først efter at jeg har fulgt morning glory guiden..

Peace out

Titel:
Medlem

Geografisk sted: KbhK
INTET du har læst kan forberede dig den slags...
men siden du gør det - og det er der jo ikke noget ondt i :wink: - sørg for at have en GOD og ikke-påvirket ven med.

Og en lille husker, der altid har virket for mig... Psykedeliske stoffer er som en tur i rutchebanen. Du kan tage turen eller du kan lade være. Men du kan ikke stige ud halvvejs, selvom du har lyst. Du må pænt vente til turen slutter.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Jeg har fået opgivet at ét Morning Glory frø indeholder det der omtrentligt svarer til 1 mikrogram LSD.

Et almindeligt LSD trip indeholder ca. 200 mikrogram, så kan man selv regne ud.

Der er dog nogle ting man skal tænke på:

For det første kan frøene man køber i havecentrerne være behandlet med giftige antisvampemidler, hvilket kan resultere i en forgiftning / slem maveonde hvis ikke værre.

For det andet indeholder snerlefrøene flere andre stoffer med bivirkninger der kan give symptomer som svimmelhed mavepine og andet. Nogle indianske stammer der bruger frøene anvender vist udvaskningsteknikker til at slippe af med de uheldige bivirkninger. På nettet har jeg også set opskrifter på hvordan man udvasker de skadelige stoffer.

Hvis man vil forsøge sig med frøene, så brug ikke frø fra frøposer, men dyrk planten selv, hvilket nemt kan lade sig gøre og giver et meget stort frøudbytte. Dyrkningen skal dog begynde tids nok til at frøene kan nå at udvikle sig helt og modne, hvilket kan tage temmelig lang tid. De kan også fint dyrkes inden døre.

Prismæssigt bliver det også et forholdsvis dyrt trip at spise frø direkte fra poserne, da et almindeligt LSD trip kun koster ca. 50 kr., og en frøpose indeholder et ret begrænset antal frø.

I det hele taget er det langt mere sikkert at spise rigtig LSD og vil helt sikkert ikke give direkte fysiske bivirkninger som hovedpine (indsnævring af blodkar i hjernen), maveonde osv.

LSD trip er forholdsvis sikre (fysisk set) fordi de frimærker der sælges stort set ikke kan indeholde andet end LSD, da de fleste andre stoffer skal indtages i kvanta der regnes i milligram (til forskel fra mikrogram) og således fylder langt mere end der kan opsuges i det lille stykke trækpapir.

Snakken om "speed i trippene" er for frimærkernes vedkommende da også en skrøne, da en lille dosis amfetamin trods alt også fylder for meget til det kan være i et frimærke. (fornemmelsen af "speed i trippene" som jeg før i tiden har hørt mange folk snakke om er da også en psykisk projektion).

Jeg er så udmærket bekendt med virkningen af både amfetamin og LSD at jeg nemt ville kunne mærke hvis der skulle være amf i et trip.
Det har jeg ikke oplevet de sidste 25 år hvor jeg lejlighedsvis har taget LSD, ikke en gang med de gammeldags piller hvor det fysisk set ville have været muligt.

I virkeligheden vil (og her mener jeg LIDT) lidt amfetamin sammen med LSD gøre trippet lidt mere "sikkert", da det faktisk giver mere ro og fysisk velvære. Det er faktisk med til at holde en (lidt) ned på jorden, hvilket er godt hvis det er det man ønsker. Timothy Leary foreslår da også for nogle personer indtagelse af lidt amfetamin for at skabe en afslappet stemning. (http://tibet.t35.com/Hallucinogener-Og-Dosering.php)

Min egen erfaring er da også at det kan være meget fint med en smule amfetamin lige inden/under trippet; på den anden side kan amfetaminen være medvirkende til at stimulere kropsbevidsthed / erotisk - fysiske fornemmelser, hvorved trippet også kan udvikle sig i en mere fysisk / erotisk præget retning.

Det er fint med romantikken omkring naturlige stoffer, og der er da også en del naturlige psykedelika der er udmærkede, men når alt kommer til alt er LSD noget af det mest (fysisk) sikre, mens en del naturlige psykedelika alligevel har utilsigtede bivirkninger.

LSD

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København.
LSD skrev:
For det første kan frøene man køber i havecentrerne være behandlet med giftige antisvampemidler, hvilket kan resultere i en forgiftning / slem maveonde hvis ikke værre.

Man plejer somregel, at lave et koldtvands ekstrakt eller osse er der en lidt mere avanceret en her.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... y+ekstrakt

LSD skrev:
I det hele taget er det langt mere sikkert at spise rigtig LSD og vil helt sikkert ikke give direkte fysiske bivirkninger som hovedpine (indsnævring af blodkar i hjernen), maveonde osv.

Jeg syntes personligt, at gå fra Hash til LSD er et stort skridt, men det er selvfølgelig bare min mening.

Btw, correct me if Im wrong, men laver man ikke et LSA ekstrakt af Morning Glory for ligesom, at slippe for den mavesmerte, og de andre bivirkninger som følger ?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
#LSD Morning Glory frø indeholder ikke LSD men LSA som på nogle måder kan minde meget om LSD men alligevel ikke. Læs evt. om det på erowid.com

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Citat:
Jeg syntes personligt, at gå fra Hash til LSD er et stort skridt, men det er selvfølgelig bare min mening.

Btw, correct me if Im wrong, men laver man ikke et LSA ekstrakt af Morning Glory for ligesom, at slippe for den mavesmerte, og de andre bivirkninger som følger ?

Jo fra hash til LSD er et meget stort skridt..

Hash er for de fleste et "nydelsesmiddel", det er LSD ikke, det er et middel til atudvide bevidstheden og få indsigter. Jeg anser det som "hårdt arbejde" at indtage LSD (og lignende stoffer).
Morning Glory frø oplevelsen er i det store hele det samme som LSD, men har desværre flere bivirkninger i hvert fald hvis man spiser frøene direkte. Selv små bivirkninger vil kunne føles meget kraftigt på et trip, og kan give anledning til angst eller paranoide tanker samt aflede opmærksomheden fra den indre oplevelse, da man selv ved lette symptomer har en tendens til at fokussere på disse fysiske oplevelser.

Og, jo man laver ekstrakt af Morning Glory frøene for at slippe for bivirkningerne, men disse ekstraktionsmetoder fjerner næppe evt. svampemidler eller insektgifte de måske er behandlet med.

Tak for linksene til ekstraktion af frøene, men under alle omstændigheder vil jeg holde mig til lsd så længe man kan få fat i det.. (Det er nu ikke ret tit; måske fire gange årligt!).

Jeg går ellers meget ind for biologisk producerede fødevarer osv., men lige i dette tilfælde tror jeg at syntetisk fremstillet lsd er langt mere sikkert end både Morning glory, peyote, psylocybinsvampe og en lang række andre naturlige "hallucinogener".

Men selvfølgelig kan naturlige stoffer også give en ekstra dimension til oplevelsen, og brækfornemmelser og lignende der kan opleves ved indtagelse af f.eks. peyote kan opleves/tolkes som en slags katarsis; en renselse, hvilket kan give trippet en ny betydning.

Mens erfarne brugere vil have lettere ved at forholde sig til evt. ubehagelige symptomer, og vil kunne skubbe dem i baggrunden, vil det sikkert være sværere for novicer at adskille det psykiske indhold fra de fysiske symptomer.

Hvor mange mennesker er der ikke der har røget hash én eller to gange og er blevet syg af nikotinen (pga. de dybe indhalationer af røgen) og givet hashens skylden, hvorefter de siger "aldrig mere".

Mine første to eksperimenter med hash endte i brækorgier, fordi jeg ikke var vant til at ryge tobak..

LSD

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]