Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har indtil nu har haft den overbevisning, at når vi sidder i en gruppe og ryger joint, så tager man en lunge og holder den inde til man får jointen igen. Men kan man virkelig sidde med røgen i lungerne og opsuge det sidste THC efter 30 sekunder? Har nemlig lige læst at THC'en i røgen er væk efter få sekunder..
Håber i forstod spørgsmålet!

Mit andet spørgsmål er ang. pot som jeg diskuteret med XX med herfra, men ville gerne have nogle flere synspunkter. Hvorfor er det sværere at skaffe pot? Potten er billigere, så man får generelt mere ud af det (selvfølgelig god kvali.). Altså hvorfor er pot ikke så udbredt som hash? Fordi det ikke lige er sæsonen eller fordi det er en udbredt misforståelse at det smager af tis??

Chill..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja okay, det er jo så smag og behag. Personligt kan jeg bedre lide pot da jeg føler mig mere frisk og opstemt..

EDIT: Hvor er dit indlæg Aliårhus?

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Mht. dit første spørgsmål, så kunne jeg forestille mig at folk der anvender den slags teenage-metoder, når de ryger deres hash, satser kraftigt på at få en effekt ud af den iltmangel der nødvendigvis må opstå i sådan en situation. Om det er hele forklaringen ved jeg dog ikke...

Hash er væsentligt lettere at smugle, og der er vel ikke nok mennesker her til lands der gider løbe risikoen med at dyrke large scale til at det kan føre til en solid leverance af pot til markedet.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

1. Ok, men du har altså ikke noget bestemt antal tid på hvor lang tid der går førs thc'en er væk?

2. Ja, det var jo en god grund!

Titel:
Tjaaa sådan set så forsvinder THC'en jo ikke bare sådan lige, det optages i dine lunger og det tager ja ca 25-30 sekunter for at optage største delen.
Rygning er den dårligste metode at indtage THC på, hvis man ønsker 100% effect fra sine Cannabis produckter og det er lige meget om det er hash eller pot.

Hvis man ønsker mere ud af sit produckt end at ryge det, så vil jeg anbefale at tilberede det i mad og spise det.

ang det der med pot og hash rygere, tjaaa så må jeg nok erkænde at jeg generelt ikke gider ryge dansk pot. For det smager af sur hæk og det gør mig ikke hverken skæv eller glad og opstemt, mere skuffet over at jeg har røget noget der smagte grimt og ikke virker anyway.

Og jeg tror folk ryger hash fordi de bedre kan li det, pot er meget op og ned og du kan nemt opleve det smager af tis. Generelt så er min oplevelse også at folk ikke ved hvad de dyrker for noget pot og ikke bekymre sig om kvaliteten på deres frø særlig meget.

Piercer :twisted:

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Lad være med at holde røgen inde så længe, det er mere usundt for lungerne end nødvendigt, og du bliver ikke nødvendigvis mere skæv af det. Hvis du vil have mere ud af dit hash/pot så gør som Piercer forslår og bag en hashkage eller lignende istedet for.

Grunden til at det er svært at skaffe pot/skunk i øjeblikket er at hash er mere kompakt og udsender en mere diskret duft og derfor er lettere at skjule for pusheren samt lettere at smugle for en smugler.

Til sidst vil jeg lige tilføje at pot dyrket ordentligt sagtens kan smage og virke himmelsk. Men ja, meget af det pot man kan købe smager desværre af sur røv og virker dårligt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for svar!

Hmm, spørgsmål 1 var bare for at høre om det kunne nytte noget at holde det inde så længe.. men det kan det jo nok ikke på den lange sigt.

Ja, så er spørgsmål 2 vist også blevet besvaret. Tak!

God ryger!

Titel:
Medlem

FUSK skrev:
Tak for svar!

Hmm, spørgsmål 1 var bare for at høre om det kunne nytte noget at holde det inde så længe.. men det kan det jo nok ikke på den lange sigt.

Ja, så er spørgsmål 2 vist også blevet besvaret. Tak!

God ryger!

Altså du får da sikkert lidt mere ud af din hash... men hvor hyggeligt er det at sidde og se en film eller bare ryge lidt hvis man ikke kan snakke sammen fordi man holder vejret? :)

Ryg almindeligt og så bare ryg lidt mere end du ellers ville have gjort.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk
Hvis du vil have alt ud af dit hash, så få dig en vaporizer...
Har du ikke lyst til at spendere $$$ på en dyr elektrisk, kan du i headshoppen få en "shake & vape" for 139,-...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Rigtig god læsning, I har lige lært en gammel hund i hashrygningens kunst nogle nye tricks! :lol: Takker!!

¤ D ¤

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]