Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 mar 2024 13:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 19 jun 2009 17:01 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 jun 2009 01:14
Indlæg: 9
Selvfølgelig er der også de andre cannabinoider, men THC og CBN er de eneste som er psyko-aktive, altså de eneste som gør planten ulovlig (der er jo ingen der ville gide arbejde på at gøre en ikke-psyko-aktiv plante ulovlig - man ville i hvert fald ikke få stor succes med det). Ja, selvfølgelig skal det nævnes at de andre eksisterer, men detaljerne om disse bør gemmes til medicin-afdelingen af skriftet.

Jeg troede at 100% sativa betød 0% CBN, men der tog jeg så fejl. Tak for det :)
Men det betyder bare endnu mere for vigtigheden af at nævne CBN..

Endnu et par små tilføjelser til siden:

1. De fleste bivirkninger forsvinder, efterhånden som man opbygger tolerance

2. Tolerance for cannabis udskilder sig fra tolerance for andre stoffer i og med at der ikke skal mere og mere til, før man opnår en virkning, men simpelthen at hjernen bare nedgraderer antallet af cannabinoid receptorer, hvilket medfører at man simpelthen bare ikke kan blive mere skæv end man bliver; man har lavet et forsøg på rotter, hvor man har opbygget en tolerance hos dem og derefter sprøjtet dem med 10 mg TCH per 1 kg kropsvægt (1000 gange "minimum-dosis" for at blive skæv; ville svare til 100 joints eller 650 bonghoveder, sådan ca!) og de reagerede på samme måde som hvis de fik normal dosis; altså de blev ikke mere påvirkede af store mængder end de gjorde af små. Det betyder at man ikke kan kompencere for tolerance ved at ryge mere, hvilket gør, at tolerance i forb. med cannabis ikke spiller nogen rolle i spørgsmålet om afhængighed.

3.
Citat:
For det fjerde går meget THC tabt når man ryger cannabis, mens der ikke er noget tab når man spiser det.

Der tabes THC, når man spiser det. Hvis man spiste hash rent, ville det meste af det sandsynligvis blive dræbt af mavesyre før det når ud i kroppen. Hvis man trækker hashen ud i olie eller et andet fedtstof og spiser det, vil mere end 90% af THC'en blive optaget i kroppen, men stadig en del mindre end 100%.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2009 10:56 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 sep 2009 09:25
Indlæg: 10
Geografisk sted: Aalborg
Artiklen er rigtig godt stillet op, overskrifterne er korte og sigende, så der er et godt overblik. Selve indholdet er gennemarbejdet og velformuleret, den får sgu lige en thumbs up herfra i hvert fald :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2009 11:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 feb 2007 11:23
Indlæg: 2308
Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
fedt site, har jeg vist sagt før - hvorfor er det at du mener at mavesyren opløser thcolien men ikke fedtstoffet?
Jeg har rigtig mange gange i mit liv, bare spist 1g-1½g hash - og er blevet så meget mere skæv end hvis jeg f.eks havde røget det hele. onset er godt nok 60min+ men det kommer - har du eventuelt en kilde på det du påstår - vil rigtig gerne læse det fordi så har jeg jo haft ekstrem placebo virkning, hvis det altså forholder sig sådan at du har ret i hvad du påstår.

Vil også gerne have en kilde på det med bonhovederne - fordi sjovt nok - så virker hash forskelligt på mig - også doserne - den med resistensen er noget bavl - hvis jeg satte mig ned og røg ligenu og ikke stoppede før engang i aften, ville jeg kunne have røget langt over 20g hash og være kæmpeskæv - men hvis jeg stoppede i en måned og bare røg 2g hash resten af dagen, vil jeg ikke være sikker på at jeg faktisk var vågen iaften.

Har set folk gå kold af at ryge hash som andre ikke går kold af - så hvad er det for noget resistensbavl du er ude i.. har du nogle kilder på alt det der - eller er det bare rent gætværk - fordi jeg vil da garanteret dig for der skal større mængder til at gøre mig skæv nu, end der skulle for 10 år siden..... Måske mus og rotter mangler de nødvendige chems i hjernen for at kunne blive påvirket af THC optimalt... Men det ikke noget jeg ved om - det var bare et gæt - baseret på at mennesker kan have forskellig resistens overfor cannabis...

PLUR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 sep 2009 22:23 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 nov 2007 14:38
Indlæg: 4
Geografisk sted: Paradise
Så blev man lige lidt klogere :)
Thanks!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 dec 2009 11:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 sep 2009 23:53
Indlæg: 364
Child of Aum skrev:
Måske mus og rotter mangler de nødvendige chems i hjernen for at kunne blive påvirket af THC optimalt... Men det ikke noget jeg ved om - det var bare et gæt - baseret på at mennesker kan have forskellig resistens overfor cannabis...

PLUR


Det gør de ikke, mus og menneske hjerne er på det punkt temmelig væmmelig ens hvad angår receptorer i hjernen til THC
http://www.youtube.com/watch?v=Vr04g0xc ... 7A&index=5
Resistens overfor et stof er jo i princippet, et forsvarsværk imod fremmedlegmer..
Men da vi i tidernes morgen var en del af det fremmedlegme, kan man så kalde det resistens eller naturligt tilpasset???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 jun 2010 08:27 
Rigtig god læsning, og som alle andre herinde synes jeg tonen er rigtig rigtig god og en ren fornøjelse at læse. men jeg er lidt uenig i risikoen man tager med lungerne og diverse lungesygdomme, fordi undersøgelser viser at cannabis ikke øger risikoen for kræft, som jo også er den største synder indenfor rygning.

http://www.webmd.com/lung-cancer/news/2 ... ung-cancer


Top
  
 
Indlæg: 17 jul 2010 12:19 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
http://avisen.dk/k-afviser-at-legaliser ... 04765.aspx
59%? Hvorfor filen er det så ikke lovligt?
RETTET
Jeg synes det er sjovt at de siger at det er narko, og basta. Fordi alkohol er da også narko? Men det forholder de sig fint til?

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2010 12:42 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jul 2002 01:01
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Tannhäuser Gate
HrKnudsen skrev:
http://avisen.dk/k-afviser-at-legalisere-hash_104765.aspx
59%? Hvorfor filen er det så ikke lovligt?
RETTET
Jeg synes det er sjovt at de siger at det er narko, og basta. Fordi alkohol er da også narko? Men det forholder de sig fint til?


Jeg kan godt lide det selvmodsigende i at Hr. Behnke bruger problemerne som hashhandlen giver som argument for at det skal forblive ulovligt. Forstår han slet ikke at det er den illegale status af cannabis der giver problemerne i forhold til handlen?
Og så har han ovenikøbet den frækhed at kalde politkken de fører "sagligt funderet".
Tom Behnke er da på alle leder og kanter intellektuelt underfrankeret...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2010 13:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
fra http://www.cannabismyter.dk/cm/
Citat:
Tabet af korttidshukommelsen føles subjektivt, som om tiden er gået i stå. Selv korte øjeblikke kan føles som evigheder, og man føler sig tabt, svævende og glemt i tidens strøm

Det kunne jeg ikke have beskrevet bedre selv :)
Det eneste jeg hader ved det hashmisbrug jeg sommetider tager på frakken,
er den fandens tidsfornemmelse der ryger i havnen vær gang.

Og pludselig står man og tænker...
Hvad fanden har jeg lavet de sidste 3 år ud over at sidde herhjemme og ryge mig skæv ? :|

forresten nummer to link artikel i bladet STOF virker ikke hos mig ?

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 16:13 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 jun 2010 13:01
Indlæg: 666
Geografisk sted: Ved et træ, nær en flod hvor manden fra Aran går rundt og rundt.
eskapisme skrev:
fra http://www.cannabismyter.dk/cm/
Citat:
Tabet af korttidshukommelsen føles subjektivt, som om tiden er gået i stå. Selv korte øjeblikke kan føles som evigheder, og man føler sig tabt, svævende og glemt i tidens strøm

Det kunne jeg ikke have beskrevet bedre selv :)
Det eneste jeg hader ved det hashmisbrug jeg sommetider tager på frakken,
er den fandens tidsfornemmelse der ryger i havnen vær gang.

Og pludselig står man og tænker...
Hvad fanden har jeg lavet de sidste 3 år ud over at sidde herhjemme og ryge mig skæv ? :|

forresten nummer to link artikel i bladet STOF virker ikke hos mig ?

Helt enig.. Selv 2 min føles som en time.. :joint:

_________________
“The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it.”
Neil deGrasse Tyson

"The universe doesn't owe us condolence or consolation; it doesn't owe us a nice warm feeling inside." ― Richard Dawkins


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 17:38 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 feb 2008 20:46
Indlæg: 637
Geografisk sted: København
Sugardad skrev:
Rigtig god læsning, og som alle andre herinde synes jeg tonen er rigtig rigtig god og en ren fornøjelse at læse. men jeg er lidt uenig i risikoen man tager med lungerne og diverse lungesygdomme, fordi undersøgelser viser at cannabis ikke øger risikoen for kræft, som jo også er den største synder indenfor rygning.

http://www.webmd.com/lung-cancer/news/2 ... ung-cancer

Det gælder kun rygning af ren cannabis. Altså uden f.eks. tobak.

Jeg kender ingen mennesker som bare 10% af tiden ryger ren cannabis!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 18:04 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg gør 100 % af tiden når jeg 'ryger' det. Faktisk spiser jeg det meste at det jeg indtager. Jeg ku ikke drømme om at indtage tobak. Og når jeg 'ryger' det er det på min volcano vaporizer.
Sådan har jeg gjort i 6-7 år. Før det sad jeg også med ristebakken og tobakken, altså den gammeldags måde. Når jeg tager til holland og cruiser coffeeshops går jeg også kun ind hvis de har en vaporizer jeg kan bruge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 20:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2009 14:55
Indlæg: 71
Mr.Cookie skrev:
Jeg gør 100 % af tiden når jeg 'ryger' det. Faktisk spiser jeg det meste at det jeg indtager. Jeg ku ikke drømme om at indtage tobak. Og når jeg 'ryger' det er det på min volcano vaporizer.
Sådan har jeg gjort i 6-7 år. Før det sad jeg også med ristebakken og tobakken, altså den gammeldags måde. Når jeg tager til holland og cruiser coffeeshops går jeg også kun ind hvis de har en vaporizer jeg kan bruge.


God stil ! :D føles det så mildere på lungerne end den gang du kørte den standardmetoden eller har du intet bemærket? :)

:rocking:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 20:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Der er stor forskel.
Især på det at jeg aldrig hoster når jeg vaporizer. Dengang jeg brugte den gamle metode var jeg altid en hoster, ligemeget hvor mildt det var.
Jeg har også observeret et besynderligt fænomen i forbindelse med det. Dem som ryger dagligt, tobak og Cannabis blandet, og kommer hos mig og vaporizer, hoster og hakker sig igennem seancen, mens dem som stort set kun 'ryger' når de besøger mig, aldrig siger et pip, og synes det er meget mildt at suge fra ballonen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 20:26 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jul 2009 14:55
Indlæg: 71
Hmm tjo men der er vel også altid en tilvæning, man hoster og hakker jo altid igennem når man ryger først gang om det er smøger, joint, bong, spand osv. Men hvad med eksempelvis plantetjære fra skunk eller bindemidler fra hash må da også være usundt i sig selv. Men selvfølgelig hvis man ryger samme mængde hash/skunk/pot som man plejer, minus tobakken er det vel logisk at det bør være sundere medmindre nogen skulle hævde at det dæmper bivirkningerne på hinanden, for det syntes mine lunger ikke :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 20:53 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Men det er ikke kun tobakken du vælger fra når du vaporizer. Du brænder heller ikke selve skunken. Du fordamper kun de aktive cannabinoider,så du slipper for at indhalere en masse ligegyldige stoffer fra cannabis planten. Det urt der har været i vaporizeren, kan man så lave nogle fantastiske kager eller anden mad med, hvis man lige vasker det i vand. Maden/kagerne får en meget lækker smag af ristet urt.


Senest rettet af Mr.Cookie 19 jul 2010 22:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 jul 2010 21:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 mar 2009 19:14
Indlæg: 653
Jeg glemte at nævne fordelen ved at urterne/røgen ikke bliver varmet op til en temperatur hvor de beviseligt kræftfremkaldende stoffer opstår.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 jan 2011 07:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 25 jan 2011 19:15
Indlæg: 3
Det er rigtig flot skrevet. Har du ikke lyst til at være tekstforfatter på mit site? Kan godt lide din måde at kategorisere rygerne på (= Jeg mangler stadig rigtig meget indhold på mit site http://www.kanju.dk/vforweed ... Det gælder om at få budskabet ud! Og derfor er det også lækkert at se at der er andre end mig der ligger meget energi i at gøre noget aktivt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 jun 2011 12:06 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 nov 2010 14:39
Indlæg: 1017
Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Artiklen i STOF er sindsyg god. den fortæller en masse gode ting som bliver udlignet med lidt negative ting.
den er meget vel-afbalanceret og rigtig god til at forklare. lige nu synes jeg personligt at alle der ikke har prøvet at ryge skal læse den inden de prøver så de er lidt på forkant med rus osv.
Kunne godt lide afsnittet med blanding af alkohol og hash for det er der mange nybegyndere der ikke tager hensyn til og så drikker de sig i hegnet og ryger en joint og bliver så syge at de ikke kan stå op. (common fejl) hvis jeg fx blander Cannabis og alkohol så ryger jeg ALTID først og drikker bagefter eller får jeg det dårligt.
hvis jeg skulle give artiklen en karakter så fik den 10+/10 da den er så gennemtænkt og der står ikke alt mulig pis som staten vil have os til at tro.

_________________
// "Pain is only a physical condition//
Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 jan 2012 20:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 jul 2010 05:51
Indlæg: 244
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... 695150.ece


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 76 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team