Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Jeg har lagt mærke til noget interessant her den sidste tid når jeg ryger

Tidligere blev min korttidshukommelse under rusen meget forringet, og efter større mængder så dårlig at jeg konstant glemte hvad jeg talte om, gik i stå i en sætning, eller kunne ikke lige huske ordet
Mine tanker gjorde tit noget lign. hvor jeg var igang med at tænke noget, hvorefter jeg glemmer hvad det var jeg tænkte på, men kun indholdet af tankerne, og mens jeg så tænker tilbage på "overskriften" for mine tanker, glemmer jeg indholdet så jeg står tilbage med ingenting i hovedet. Kan bare huske jeg tænke et-eller-andet

Hvis i forstår? :)

Ryger hver dag for øjeblikket, og blev pludselig opmærksom på at jeg ikke snublede over sætninger eller glemte mine tanker lige med det samme. Meget stor forskel, men det er åbenbart foregået over et stykke tid så jeg ikke har lagt mærke til det

Hvordan kan det være, og er der nogen der har det på samme måde?

Er det noget tolerans så THC ikke påvirker hukommelsen så meget?

Btw. så har jeg moret mig en del når jeg glemte hvad jeg tænkte på, var af en eller anden grund ustyrligt morsomt engang, under rusen ;)

Titel:
Admin
Brugeravatar

Det kan jo være, som du siger, at du har udviklet en slags tolerans som gør at du husker bedre. Jeg vil nu nærmere tro at det er fordi du har vænnet dig så meget til rusen og at tænke i de baner. Sindet prøver jo altid at tilpasse sig så man kan opnå/yde det optimale. Jeg oplever også at i takt med at man prøver at ryge flere og flere gange, blir man væsentlig bedre til at tackle diverse situationer mentalt mens man er skæv. Jeg tror såmænd bare det er tilvænning du :)

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
har det PRÆCIS på samme måde vedr. når man prøver at tænke noget når man er skæv, faktisk er jeg glad for at se jeg ikke er den eneste der "taber" mine tanker på præcis den måde. J er faktisk enormt filosofisk og min hjerne tænker skarpt, det virker bare ikke når man ikke kan huske hvad man tænkte :D. Næste gang jeg kommer ud for det, vil jeg gribe pen og papir, og se om der kan komme noget godt ud af det.

Nu hvor din korttidshukommelse har tilvendet sig rusen, har du så oplevet at din kreativitet ikke er på samme niveau, som det var da din korttidshukommelse ikke fungerede korrekt?

Jeg oplever færre bivirkninger når jeg ryger dagligt, end hvis jeg kun ryger fx hver 2. dag. Hjernen tilpasser sig den konstante påvirkning af thc, og hvis man kun ryger hver 2. dag så har den svært ved at lave disse tilpasninger. Det er bl.a. også disse tilpasninger der volder abstinenser ved rygestop.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Xp3rt skrev:
Er det noget tolerans så THC ikke påvirker hukommelsen så meget?

Btw. så har jeg moret mig en del når jeg glemte hvad jeg tænkte på, var af en eller anden grund ustyrligt morsomt engang, under rusen ;)

Jeg stemmer for tolerans.

Det med at miste tidsfornemmelsen er helt klart et n00b-tegn. Og ja, ganske sjovt :) Jeg har tit fået grineflip netop over det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]