Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 apr 2024 04:03


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006 10:00 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
c0ne: Lyder godt ;)

pheux skrev:
Hvis man benytter ryste-metoden, hvor meget udbytte får man så af eksempelvis 100g? Er det ikke omtrent 15-20%? Altså 15-20g?


Kommer an på hvor mange krystaller der er på planten...

Men regn med 10-15%


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006 14:13 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
I går aftes smed jeg ca. 12-15g pot, af en kvalitet jeg ellers ville have kasseret, i en pollinator (med 160 micron screen). Udbyttet blev på i alt 0.6g fin hash, ikke meget, men en rigtig god kvalitet- og havde jeg ikke lavet hash af det var potten sikkert blevet smidt ud eller foræret væk.

Billede

Billedet kan ses i fuld størrelse her: http://i18.photobucket.com/albums/b135/ ... G_1440.jpg

Jeg brugte en Pollinatior: http://www.high-land.co.uk/acatalog/1-p ... or-150.jpg


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006 14:17 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
Stonez det er vel samme princip som når man ryster?

Citat:
en pollinator (med 160 micron screen).


Du må gerne uddybe hvad det betyder :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006 14:25 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2001 01:01
Indlæg: 1406
Det er finheden i det filter, potten er blevet rystet igennem. Bruger man f.eks. et filter på 100mc, vil man få mindre fin hash.
160 mc betyder vel et eller andet i stil med 160 huller pr cm2, vil jeg tro- er ikke sikker, så du må ty til google for at få et sikkert svar ;)

ThomHash skrev:
det er vel samme princip som når man ryster?


Ja, det er det. Ved denne metode slipper man dog for de urenheder der ikke kan slippe igennem filteret. Det kan f.eks. være planterester mm.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006 14:35 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2002 01:01
Indlæg: 501
Geografisk sted: Århus
Arh okay så er jeg med. Har godt læst topics om det, bruger selv organza.

Men lækkert ser det ud :twisted:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 jan 2006 18:40 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Stonez skrev:
Det er finheden i det filter, potten er blevet rystet igennem. Bruger man f.eks. et filter på 100mc, vil man få mindre fin hash.
160 mc betyder vel et eller andet i stil med 160 huller pr cm2, vil jeg tro- er ikke sikker, så du må ty til google for at få et sikkert svar ;)


160 micron er størrelsen på hullerne i stoffet

hvert hul er derfor i 160 micron stof 160 micron


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006 04:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 jun 2006 01:25
Indlæg: 7
Geografisk sted: Kbh
Hvor kan man anskaffe sig sådan en pollinator?

Og turen i fryseren og alle de andre ting er vel samme fremgangsmåde ik?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006 17:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 nov 2005 08:46
Indlæg: 270
bubblehash er det man får fra f. eks ice-o-later o. lign. , ryst fra en pollinator (der er blevet presset helt flad ændres den kemiske struktur hvilket skulle frigive olien så hashen kommer til at ligne tyggegummi (før eller siden)) eller (ryst) der er blevet blandet med gas eller alkohol.

Citat:
Opti says: "Hash is a pile of THC resin glands and minute plant material from the cannabis plant which have been pressed into a cohesive piece!" That's about it really.


jeg vil mene at pot er slang for hamp (man kan ryge)
skunk er slang for stærk hamp (får navnet fra stinkdyr pga den kraftige lugt(det ved ville sammen vist))
et højt thc-indhold kan ligge i generne på cannabis eller f.eks pga plantens miljø (meget sol gode forhold o. lign.)
bubblehash vil jeg skyde på har fået sit navn fordi det ligner bubblegum (tyggegummi :wink: )

http://www.informationon.com/bubble-has ... hash-1.jpg

Citat:
All hash comes from marijuana (pot) plants. There are as many types of hash and bubble hash as there are marijuana plant strains.

Opti says: "Any Hash or Pile of THC Crystal more than 50% pure resin glands can be called Bubble Hash!" Even the most pure bubble hash often has about 15% to 30% plant material still in. The high THC crystal content in the modern bubble hash causes it to bubble if you bring a flame close to it. THC crystals can have a very 'honey like' texture and flavor - hence the REAL honey oil back in the 70's.


http://www.informationon.com/bubble-hash-hashish/

hej ali
Citat:
Hvad med at snakke ordentligt til folk herinde? Ville være optimalt


---SLUT---

Citat:
Hvor kan man anskaffe sig sådan en pollinator?


jeg tror ikke jeg kan linke til siden da de sælger frø (det må man jo ikke mere på psychedelia)

Citat:
hvert hul er derfor i 160 micron stof 160 micron

så 100micron forøger kvaliteten... eller..?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006 17:22 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
hampdyrker skrev:
bubblehash vil jeg skyde på har fået sit navn fordi det ligner bubblegum (tyggegummi :wink: )


Eller fordi det bobler af helvedes til ligesom nol når man varmer det op :)

mht. 100 micron, så ja det kan man godt sige, der skulle ihvertfald i teorien komme mindre plantemateriale igennem, men det kommer også an på størrelsen på de trichomes man vil ryste af


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006 17:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 nov 2005 08:46
Indlæg: 270
så glemte jeg selvfølgelig at skrive det sidste i mit lange indlæg.
Citat:
Suuuuuuuug... Mærk røgen fylde dine lunger, helt ud i kanterne, i ti sekunder sidder du nærmest i ektase, ingenting betyder noget, misforståelser bliver glemt, roen fylder dig, du puster ud, lægger dig tilbage og føler hvordan røgen får dig til at opnå en højere bevidsthed

det hedder reduktionisme


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jun 2006 19:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 feb 2003 02:01
Indlæg: 2902
Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
hampdyrker skrev:
så glemte jeg selvfølgelig at skrive det sidste i mit lange indlæg.
Citat:
Suuuuuuuug... Mærk røgen fylde dine lunger, helt ud i kanterne, i ti sekunder sidder du nærmest i ektase, ingenting betyder noget, misforståelser bliver glemt, roen fylder dig, du puster ud, lægger dig tilbage og føler hvordan røgen får dig til at opnå en højere bevidsthed

det hedder reduktionisme


eller en skunkrus ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 okt 2006 20:50 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 okt 2006 19:34
Indlæg: 29
Thomhash skrev:
Stonez det er vel samme princip som når man ryster?

Citat:
en pollinator (med 160 micron screen).


Du må gerne uddybe hvad det betyder :)


160 micron screen = maskestørelse på 0,160mm. el. 160/1000mm.

Brightshadow..


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 06 mar 2009 16:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
c0ne skrev:
Det er faktisk ikke på den måde hash jo.. Fordi det bliver så rent at THC niveau'et når over en hvis grænse..

Når man laver sådan noget så kaldes det normalt for "ryst" i DK, og det ligner "ice" i styrken... Det er simpelthen så rent.. Selvom det stadig ligner hash til en hvis forveksling..

Man tripper os sygt til det! Der skal ikke meget ryst til at gøre en skæv :lol:



-c0ne


NU må jeg rette dig. Ice, ryst, sort nepal, charas og al den slags er hash. Der er ikke nogen thc grænse hvor det ikke længere er hash, selvom nol f.eks. aldrig bliver hash fordi det er definitionen på et produkt hvis produktionsmetode er en helt anden. På det illegale marked kan man kalde næsten ethvert mærkeligt cannabis produkt for hash, men jeg vil næsten sige at det ikke er ryst, men standart der til forveksling ligner hash. Standart er også hash, det er lavet som hash og det indeholder hash, det er så bare højst 1/10 så rent som ice. Når man laver traditionel hash ved ryste metoden kommer der altid planterester med, derfor har hash ekstremt sjældent været et 100% rent produkt. Til gengæld er folk blevet mere udspekulerede og pengegriske og pga. forbudslovgivningen har de frie tøjler til at behandle deres produkt som de vil. Oppe hos min pusher er hashen helder ikke i top, der er semi, ryger og super-ryger. Disse er alle forholdsvist hårde klumper, som skal varmes op for at noldres hvis klumpen ikke er bette. Disse rygere er såkaldte standart typer, dog af højere kvalitet end en typisk billig standart. De billige hashformer bliver tilføjet mange mærkelige bi-produkter, men den egentlige metode til at lave standart hash er ryst, tyndet op med pulveriserede marijuana stilke og planterester. Hvis der ikke er nok ryst i, så binder det ikke automatisk og derfor må man tilføje ubehagelige bindemidler. Grunden til at en lækker blød pollen der lugter af skunk kan være på linje med en hård standart rent virkningsmæssigt er fordi folk tit blander ting i hashen der får den til at dufte bedre og være blødere. Det mest udbredte er petrolium som er iblandet næsten alt hash på christiania og verden over. Du kan aldrig være sikker på dit produkt, ikke engang hvis du køber skunk. De satans pushere er snedigere end vi tror.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re:
Indlæg: 06 mar 2009 16:26 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 jun 2008 19:12
Indlæg: 463
Geografisk sted: Bornholm
c0ne skrev:
For at forklare så mente jeg at det er ikke hash i den forstand fordi det er så rent. Ved godt at f.eks. bubblehash stadig er hash, men på den anden måde er det jo heller ikke hash, for det ligner ikke rigtig hash og både smager anderledes og virkningen er anderledes. Ligesom med ryst, man kan da selvfølgelig godt kalde det hash, men det synes jeg nu ikke er en god beskrivelse, det er nemlig der de felste falder fra og så tror at man skal bruge ½g ryst til at blive skæv, ligesom med "normal" hash.

Ligesom der er forskel på pot og skunk både i udseende og i smag/styrke, så er der forskel på hash og ryst.

Det kan ikke rigtig sammenlignes, det var sådan set bare det jeg mente.


Der er selvfølgelig forskel i smag og styrke, men ryst det er altså bare hash der ikke er presset endnu hvis du forstår.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 aug 2009 17:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 jul 2009 22:12
Indlæg: 25
det må prøves!!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 10:19 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2009 17:08
Indlæg: 487
Geografisk sted: Århus
Lavede engang ryst på 100gr go' pot fra djursland og der fik vi alt i alt 38gr samlet og presset HASH/ryst.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 11:50 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Pot er sgu egentlig meget nemmere :D Og stadig pisse godt. Nu har jeg dog aldrig prøvet ICE osv.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 11:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 dec 2008 13:35
Indlæg: 227
Bliver ens pot/skunk ikke dårligere bagefter?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 13:31 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Birkes skrev:
Bliver ens pot/skunk ikke dårligere bagefter?


Hvis jeg forstår det rigtigt tager du alle trichomes væk fra det. Og det er dem du bliver skæv af så ja det bliver ubrugeligt bagefter. Men det er nok også mest folk der dyrker selv der vil lave det da det er billigere at købe et par gram ICE Hash end så meget pot som du skal bruge til det.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 15:20 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 05 jun 2009 17:08
Indlæg: 487
Geografisk sted: Århus
Det kan bruges bag efter. Enten til at mixe istedet for tobak. Til kager, drikke, mad, trække nol. Det er slet ikke spildt bagefter.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team