Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Det mørke jylland...
Mig og en ven besluttede, at nu skulle vi sgu prøve det meget omtalte muskatnød. Efter hvad jeg har søgt rundt omkring, skulle det have en effekt som en blanding af ryger og amphetamin, i en dosis af 10 gram eller mere..

Dog skulle det være dødeligt i doser omkring 80 gram, hvilket "kun" er ca. 8 spiseskefulde af lortet.

Har også hørt, at det skulle indeholde nogle af de samme stoffer som findes i ecs osv.

Vi har derfor besluttet os for at prøve ca. 3 gram til at starte med, her før skole i morgen...

Nogen der har prøvet det? Eller har andre slags erfaringer med "stoffet"?

PS. Ved det smager af RÆVEPIS osv., men vi er forberedt :D

Titel:
Dedikeret medlem

Læs lige her:

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... uskatn%F8d

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... uskatn%F8d

Lader lidt til, I måske bare skal lade være.

Senest rettet af TheBo 11 jan 2006 04:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Muskatnød er hallucinogen i store doser; men dosen er alt for tæt på den dødelige dosis, så brugen frarådes.

.. 8)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har læst på en Amerikansk hjemmeside, 5-6 erfaringer, hvor folk har fået kæmpe trips på over 24 timer ved blot 20 gram, og det er jo langt fra den dødelige dosis.. har læst næsten alt på nettet om det, inklusiv de to indlæg TheBo henviser til.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil på det stærkeste fraråde dig og din ven at prøve det her.

trip/døds ratioen er simpelthen for risikabel.

Stoffer virker forskelligt fra person til person, så du kan ikke regne med at du får samme slags trip som dem der beskriver deres, det er alt afhængig af indholdet af det aktive stof, og din vægt plus hundredevis af andre ting.

Oven i det vil jeg bare informere dig om at det er det samme aktive stof som der er i malurt du prøver alt eksperimentere med, hvilket er et ekstremt farligt stof. På langsigtet basisbrug er det farligt for især hjernecellerne.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Room 420
Ja, som sagt: La' vær'!

Man skal æde rigtig meget, før det virker psykedelisk, og ikke ret meget mere før man kreperer af det.

Jeg har ædt muskatnød (mindre dosis) en gang, da jeg var ung og kåd og dumdristig og gik i folkeskole og bare ville være lam. Det eneste resultat var, at jeg havde det virkelig skidt i et døgns tid. Og så kunne jeg ikke udstå mad med muskatnød i flere år efter. Fuck, hvor smagte det ulækkert... :oops:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Er det virkelig så farligt..? Tænker mere på, at størstedelen herinde nok tager noget lidt hårdere? Eller er jeg helt ude i hampen :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ja det er så farligt.

Nej det gør størstedelen ikke, for denne side og de fleste af dens medlemmer (ihvertfald dem med hoved det rette sted) går ind for harm-reduction og ikke bare at blæse sig selv ihjel i drugs.

Der er ikke noget der er hårdere end de stoffer der er dødelige.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
dokat skrev:
Vi har derfor besluttet os for at prøve ca. 3 gram til at starte med, her før skole i morgen...

hvorfor har i tænkt jer at tage det før i tager i skole?
Går du i folkeskole?
Hvis du gør så er det nok ikke den bedste langsigtede plan at begynde at rode med stoffer, og slet ikke noget så åndssvagt som muskatnød.
Hvis i har lyst til at prøve noget andet end alkohol, så lav dog en hashkage - det er en voldssom rus i sig selv.

Mvh Jonas!

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
c0ne skrev:
Oven i det vil jeg bare informere dig om at det er det samme aktive stof som der er i malurt du prøver alt eksperimentere med, hvilket er et ekstremt farligt stof. På langsigtet basisbrug er det farligt for især hjernecellerne.

Ovenstående er ikke korrekt. Malurt indeholder thujon som aktivt stof (det diskuteres endda hvor aktivt det egentlig er), mens muskatnød indeholder myristicyn som primære aktiv. Malurt finder hovedsageligt anvndelse i absinth, og er ikke decideret farligt på kort sigt. Dog kan det tænkes at medføre visse mærkelige forstyrrelser ved kronisk brug, blandt andet skader på farvesynet. Van Gogh's atypiske farvevalg i senere værker er ofte blevet fortolket som en effekt af absinth-misbrug, men for mange virker det dog mere plausibelt at det skyldes medicinering med digitalis. (offtopic)
Tilbage til emnet: Muskat mener jeg er noget de færreste får noget godt ud af at rode med - ud over til madlavningen. Påvirkningen ER lettere psykedelisk, men "tømmermændene" er slemme og føles ikke sunde + der er en risiko for akut forgiftning.
dokat> Nu ved jeg ikke hvordan du definerer "hårdere stoffer", men det er rigtigt at størstedelen herinde tager, eller har taget, forskellige ulovlige substanser. At de er ulovlige betyder vel egentlig bare at de har et anerkendt potentiale for brug/misbrug. At muskatnød ikke er ulovligt, synes jeg siger noget om hvor lidt rekreativt potentiale der er i det. Lad hellere være med at tage det - specielt før I skal i skole! Der går RET lang tid før det virker, og så kan man godt gå og være mere eller mindre påvirket i et par dage.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dokat skrev:

"Før skole" kan næppe betegnes som særlig god harm reduction stil (for skader i den sociale sfære).

Pas på jer selv og jeres liv, hvis I altså mener at være det værd.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ja som sagt, lad være...

Og 3g hver ? Det er totalt ligegyldigt at tage 3g da du ikke vil mærke noget til det overhovedet udover en UTROLIG dårlig smag i munden...

Muskat smager godt, men ikke i de mængder :twisted:

Lad være, og køb noget tjald i stedet

Medlem
Brugeravatar

FarmerFy- skrev:
Går du i folkeskole?

Går i 2.g.

Vi har skam også prøvet alt muligt andet, men vi ville bare tjekke det ud, om det virkede. Vi tog de 3 gram her på trods af jeres advarsler (ja sorry). Vi kunne mærke en let rus, men meget lidt. Så nej, det er ikke det værd. I hvert fald ikke i sådanne små mængder.

Der er også grænser for om 3 gram (1 teske) er SÅ farligt igen. Det er cirka så meget, som der skal i en salat til 4-5 personner, iflg. en opskrift jeg har fundet.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Jeg tvivler på at I har fået en effekt af de 3 gram. Jeg tror nærmere det har været placebo. Nogen egnetlig effekt skulle ikke kunne mærkes ved så små doser, men selvfølgelig er vi skruet forskelligt sammen.

Titel:
Medlem

Lad vær det er ikke det værd.
Forsøgte mig en gang og det eneste jeg fik ud af det var kvalme.
Fuck hvor var det klamt man. Kvalmen kommer tilbage igen bare jeg lugter til en muskatnød så jeg holder mig langt væk idag :P

*EDIT* Ja jeg var måske en smule sent på den :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
c0ne skrev:

Ovenstående er ikke korrekt. Malurt indeholder thujon som aktivt stof (det diskuteres endda hvor aktivt det egentlig er), mens muskatnød indeholder myristicyn som primære aktiv. Malurt finder hovedsageligt anvndelse i absinth, og er ikke decideret farligt på kort sigt. Dog kan det tænkes at medføre visse mærkelige forstyrrelser ved kronisk brug, blandt andet skader på farvesynet. Van Gogh's atypiske farvevalg i senere værker er ofte blevet fortolket som en effekt af absinth-misbrug, men for mange virker det dog mere plausibelt at det skyldes medicinering med digitalis. (offtopic)
Tilbage til emnet: Muskat mener jeg er noget de færreste får noget godt ud af at rode med - ud over til madlavningen. Påvirkningen ER lettere psykedelisk, men "tømmermændene" er slemme og føles ikke sunde + der er en risiko for akut forgiftning.
dokat> Nu ved jeg ikke hvordan du definerer "hårdere stoffer", men det er rigtigt at størstedelen herinde tager, eller har taget, forskellige ulovlige substanser. At de er ulovlige betyder vel egentlig bare at de har et anerkendt potentiale for brug/misbrug. At muskatnød ikke er ulovligt, synes jeg siger noget om hvor lidt rekreativt potentiale der er i det. Lad hellere være med at tage det - specielt før I skal i skole! Der går RET lang tid før det virker, og så kan man godt gå og være mere eller mindre påvirket i et par dage.

Jeg læste på en hjemmeside at muskatnød også indeholder thujon (hvilket var det jeg mente, ikke noget med primære, skrev jeg intet om) og det stof påvirker dine hjerneceller kraftigt på langsigtet brug. Så kan ikke rigtigt se hvad du mener er forkert ved det jeg skrev :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Tak for alle svarene :) Det skal dog understreges igen, at vi jo heller ikke havde tænkt os at starte et muskatnøds-misbrug, men vi ville blot prøve effekten af. Til daglig holder vi os til tjald.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dokat skrev:
Til daglig holder vi os til tjald.

God idé :)

Det er også meget mere sundt :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
c0ne skrev:
Jeg læste på en hjemmeside at muskatnød også indeholder thujon (hvilket var det jeg mente, ikke noget med primære, skrev jeg intet om) og det stof påvirker dine hjerneceller kraftigt på langsigtet brug. Så kan ikke rigtigt se hvad du mener er forkert ved det jeg skrev :?

OK, jeg ser følgende galt med hvad du skrev:
a) Ifølge mine referencer indeholder muskatnød IKKE thujon. Der er i hvert fald ikke så meget som 10 mg pr. 20 g nød - hvilket vil sige at et eventuelt indhold må regnes som negligibelt. Se oliesammensætningen f.eks. HER
b) Hvor har du fra at thujon "påvirker dine hjerneceller kraftigt ved længere tids brug" - og er det overhovedet det mindste relevant for nogen der har tænkt sig at forsøge med en plante en enkelt gang?? Jeg tror ikke ligefrem at de som har skrevet det oprindelige indlæg påregner at blive kroniske hardcore muskat misbrugere. Man bliver IKKE kronisk skadet af en enkelt gang at tage et glas absinth - som helt sikkert indeholder betydeligt større mængder thujon end selv en RET kraftig dosis muskat. Faktisk er det meget omdiskuteret hvorvidt der er reélle risici, selv ved ret massiv kronisk eksponering.
Altså: Der findes ikke det stof i muskat som du advarer om, og selv hvis der gjorde ville det ikke udgøre nogen fare.
Nogen indvendinger?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
c0ne skrev:
Jeg læste på en hjemmeside at muskatnød også............
........Nogen indvendinger?

Nej, ingen indvendinger. Men c0ne, måske ville det være smart at du inden du postede alt for meget om alting, lige undersøgte det på google eller erowid... Synes du har kommet med mange ting som enten er forkerte, misvisende eller til dels ukorrekte. Ikke nogen kritik af dig, men det ville nok være en god idé.

Derudover så kan det sagtens være rigtigt at du har læst at der er thujon i muskat, men en stor fordel og en stor ulempe ved Internettet er de store mængder information. Men med så store mængder, kan det ikke undgås at en vis procent del af infoen ikke passer, eller er delvist korrekt

Jo flere steder der skriver noget info om en ting, jo mere anerkendt siden er indenfor korrekt info (f.eks. erowid.org) jo mere sikker er du på at oplysningerne du videregiver er korrekte. Ellers så giv et link med noget underbyggelse, og undgå alle disse ting som i div. journalister/skribenters øjne er rigtige, men som ikke nødvendigvis passer...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]