Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 18:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Hvor synes du aldersgrænsen for køb og brug af cannabis skal/burde gå?
15 år 8%  8%  [ 9 ]
16 år 15%  15%  [ 18 ]
18 år 58%  58%  [ 68 ]
20 år 6%  6%  [ 7 ]
21 år 13%  13%  [ 15 ]
Afgivne stemmer : 117
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Hey! :) Jeg er som sagt ny i forummet her, har først lige for nylig fundet siden vha. google. Jeg har de seneste par dage læst en masse tråde herinde på cannabis-forummet og bl.a. også en stor del af malkavians (tror nok det var sådan han hed... :roll: ) dokument om legalisering af cannabis.

Det er så nu jeg simepelthen går linen ud og laver en poll/afstemning, som går ud på hvor DU synes alderbegrænsningen for, en eventuelt legaliseret brug af hash, burde sættes :?:

Min mening ligger et sted mellem 16 og 18 år. Jeg var selv 16 år da jeg prøvede det, det var en o.k. oplevelse men, jeg ville meget hellere have ventet et år eller to, hvad synes du :?:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
15 er for ungt...
18 er på en måde lidt sent....
så har sagt 16.... men mellem 16-18 burde det være fint... ik under! ved fra mig selv af at jeg er sgu træt af alle de små GaNgStArS der løber rundt og ryger deres super hash (60'er hvis de er heldige) og spiller herre seje med det! GROW UP GOD DAMNIT!!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg har stemt på at grænsen bør gå ved 21 år. Det har jeg gjort primært fordi det simpelthen er mere realistisk, og fordi der burde ens identitet være ved at være på plads. Jeg synes ikke det er nogen god idé at rode med bevidsthedsmodificerende stoffer, mens ens identitet kun er ved at etablere sig.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Min mening ligger et sted mellem 16 og 18 år
17? :wink:

Stemte selv 18, men havde stemt 17 hvis den mulighed var der.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
jeg synes det skal skrives ind i efterlønsbeviset samtidig med at små gangstere får inddraget deres lommepenge og have stuearrest indtil de bliver 21.

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Randers
Jeg mener helt klart at grænsen skulle ligge på 21 år.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Tilfældig Fyr skrev:
Citat:
Min mening ligger et sted mellem 16 og 18 år
17? :wink:

Stemte selv 18, men havde stemt 17 hvis den mulighed var der.

Hmmm yeah, tænkte også på at skrive den ind... Ville bare begrænse mig og ligesom holde mig til de aldre hvor der sker "specielle" ting i ens liv. Men det kan svært at bedømme eftersom en 18 -årig sagtens kan have en psyke som en 16-årig og omvendt.

Titel:
Dedikeret medlem

jeg har stemt 18. Der vil jeg mene at den forsvarlige grænse ligger, og de fleste vil også være et godt stykke inde i deres uddannelse. Man skal tænke på at det skal være forsvarligt!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Syns ikke der bør være nogen grænse, det problimatisere imo. grund ideen bag legaliseringen, så er det nærmere en afkriminalisering end en egentlig legalisering, det vil ikke fratage det statusen som "noget sejt at gøre", og nogle folk vil forsat ryge hash i trods end af egen vilje.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

BisMann skrev:
Syns ikke der bør være nogen grænse, det problimatisere imo. grund ideen bag legaliseringen, så er det nærmere en afkriminalisering end en egentlig legalisering, det vil ikke fratage det statusen som "noget sejt at gøre", og nogle folk vil forsat ryge hash i trods end af egen vilje.

Normalt hader jeg at gå til ekstremer, men nu gør jeg det lige alligevel :D :

Lad os sige at hash lige var blevet legaliseret. Du har en søn på ti år som har hørt om det dersens hash der, i den eller så keeeedelige TV-avis. Sønne får lyst til at prøve hash og går ned til den lokale forhandler og køber en 2 grams klump og æder det hele, fordi røg er sgu noget ubehageligt noget...

Behøver nok ikke uddybe mere derfra. Min pointe er bare at der bliver nødt til at være en substans mere som overvåger folks, hovedsagligt unges, forbrug; for mor og far er ikke altid nok tror jeg.
Et eksempel herpå kunne være at du som 14-årig var gået ned for at købe en 6-pack, trods dine forældres forbud, og ved kassen var blevet spurgt om ID, det hører hele køen bag dig, og frygten for ydmygelsen tror jeg vil holde de helt unge fra det...

Det kan selvfølgelig godt være at du ikke har noget imod at sønne indtager 2 gr af det fede og får en dårlig oplevelse, men i tilfælde af en legalisering ville en alderbegrænsning være det mest realistiske, i hvert fald til at begynde med. IMO :lol:

Med hensyn til det med "noget sejt at gøre" statusen kan det godt være at du har ret. Men sådan er det lidt med alle rusmidler i dag, nikotin alkohol osv. vi gjorde det allesammen lidt for tidligt, bare for at være seje, den kan blive meget svær at undgå med hash.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Du har ret i at der praktisk set kan være nogle problemmer med ikke at have en alders begrænsning. Jeg mener dog det kan løses ved at få en masse informationen sammen med en legalisering, sammentidig med at forældre snakker og informere deres børn. Kan godt se den afskrækkende virkning, men jeg tror bare at det vil skabe fortsat grundlag for det illegale ukontrollerede marked, hvor man ikke nødvendigvis for den rette information af brug og dossering.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er aldersgrænse på alkohol og cigaretter.. Det er fuldstændig urealistisk at der så ikke skulle være grænse på hash.

Titel:
Dedikeret medlem

Især når alkohol og tobak slår ihjel i langt større stil :shock:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Lilleso skrev:
Der er aldersgrænse på alkohol og cigaretter.. Det er fuldstændig urealistisk at der så ikke skulle være grænse på hash.

Er det ikke også rimelig urealistisk at cannabis skulle legaliseres i Danmark?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Lilleso skrev:

Er det ikke også rimelig urealistisk at cannabis skulle legaliseres i Danmark?

Jo men som OP siger. "Hvis nu..".

Derfor er udgangspunktet for mit svar at det på mystisk vis ville lykkes med en legalisering.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
hash burde kun legaliseres HVIS det kunne fås som medicinsk forbrug på apoteket... ,ellers burde grænsen vel være 16, det var jeg selv, det synes jeg er en god alder... :roll:
og man skal osse huske på at der er rigtig mange der ikke blive skæve første gang de ryger, pga éns hjerne skal vænne sig til thc -én
JEG blev ikke skæv første gang, fik grund grineflip, ellers ingen forandringer

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Jeg må sige jeg er enig med Bismann. Men det er svært at tage stilling til da det er fuldstændig urealistisk at sætte aldersgrænse på køb,brug,besiddelse lalala af cannabis.

Den dag vi får en aldersgrænse har vi som samfund accepteret cannabis.. Og det kommer sgu ikke til at ske i lille dejlige konservative Danmark!

Men IMO bør der ikke være grænse på...

Ku dog være fedt hvis min pusher begyndte at tjekke ID.. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

18 år.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Jeg må sige jeg er enig med Bismann. Men det er svært at tage stilling til da det er fuldstændig urealistisk at sætte aldersgrænse på køb,brug,besiddelse lalala af cannabis.

Den dag vi får en aldersgrænse har vi som samfund accepteret cannabis.. Og det kommer sgu ikke til at ske i lille dejlige konservative Danmark!

Men IMO bør der ikke være grænse på...

Ku dog være fedt hvis min pusher begyndte at tjekke ID.. :)

Hvis det blev legaliseret slipper vi jo for pusherne, men god pointe hehe. "Jeg skal lige se ID, ellers risikerer jeg at få en kæmpe bøde!"

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Stemte 18 da jeg synes at man skal have overstået folkeskolen. Det gør man selvf. også før, men der er stor forskel på folk. Nogle 18-årige ville ikke være modne nok til at ryge, mens andre 16-årige godt kan styre det.
Er svært at sætte en grænse, ellers skulle det være samme grænse som for alkohol. Ikke lavere ihvertfald

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]