Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 maj 2024 09:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 02 nov 2000 01:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Denne ide er nok andre der har fået før mig, men jeg skriver den nu alligevel.
Hvis alle folk (som altså ikke dyrker) sendte alle deres frø fra deres pot til en specifik adresse igennem en kort årrække, ville der samles en anseelig mængde frø på dennes adresse.
Hvis personen på denne adresse derefter samlede en del frivillige rundt omkring i Danmark til at sprede disse frø i den danske natur, ville cannabis sativa/indica blive en fast del af den danske natur.
Det ville selvfølgelig være nemmere hvis manden på adressen havde adgang til et minifly og en pilot der var villig til at flyve land og rige rundt og sprede frøene vilkårligt.
Bare en ide, som måske er en smule utopisk.

Ashoka


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 02 nov 2000 09:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 15 aug 2000 01:01
Indlæg: 30
Geografisk sted: Danmark
Den ide den er for genial!!!
Det skal man da helt klart g¿re!
Cannabis og diverse sjove planter lever vildt i Danmark!
Seri¿st den ide burde virkelighedsg¿res!

Tak
Vh SwarmpJ


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 02 nov 2000 09:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 540
Geografisk sted: nordjylland
Er det muligt ?!

Det lyder vanvittigt smart!

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 02 nov 2000 14:09 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Problemet er at hvis frøene ligger bliver de svære ved at spire så idéen er god men er ikke sikker på det reelt kan lade sig gøre ! Jeg har da også lidt frø jeg kan undvære men mine planter gav ikke nogen i år !

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 02 nov 2000 14:31 
Jeg så man kunne købe hampfrø i Zoozity (en dyrehanden), billigt. Men det er vel skodfrø, gensplejset til ikke at producere THC, eller?


Top
  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 03 nov 2000 12:40 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
det er det nødvendigvis ikke... men højestsandsynligt. nogle frø som kan give en ok pot.. under de rigtige omstændigheder... eller oxo er det "INDUSTRIHAMP" ØWØW og så er det jo ikke noget værd...



------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
http://www.smurf3000.com


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 03 nov 2000 18:00 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Hvis det er til dyrefoder, så indeholder de næppe THC - tror ikke at Emma på 5 år vil være glad for at Piphans er superbaske efter at ha' guffet lidt for mange hamp-frø Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 03 nov 2000 18:17 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 604
Geografisk sted: Århus
*LOL*
Der kommr vel ikke THC før at det fine lille frø bliver til en plante.. eller har jeg misforstået noget der ?..

Til: Ashoka, fed ide.. lad os sprede en masse frø til forår/sommer ;-))


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 03 nov 2000 18:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2000 01:01
Indlæg: 134
Geografisk sted: Denmark
TM, du har ikke misforstået noget!
Frøene indeholder ikke THC. Planten producerer ikke THC i frøene men kun i plantedelene. THC findes i den fedtede substanst som er på topskuddene. Den fedtede substans gør at planten ikke tørrer ud i meget tørt og varmt vejr.

------------------
"når vi har grinet så skal vi snakke, dit sorte hår drypper smukt fra din pande "
-steppeulvene


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 03 nov 2000 19:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Der må jeg så sige dig imod ADB Jeg er ret sikker på at frøene også har noget THC i sig. Jeg kender en der røg nogen frø og han siger han fik en virkning af knuste frø (ca. 30-40 stk.) Men jeg har hørt fra anden side at de indeholder nogle stoffer som skulle gøre dig lidt syg og igve mave/hovedpine !Derfor lad være med at ryge jeres frø. Så frø for fri hamp !

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 04 nov 2000 12:48 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Det skulle faktisk være således at folk altid havde en ordentlig pose frø på sig. Især dem med bil, så kunne de jo altid kyle nogle ud igennem vinduet, mens de var på farten. Det der med at de spirer er jo egentligt ikke noget problem. I naturen bliver de jo ikke gravet ned, men bliver derimod dækket af dødt plantemateriale. Det ville nok tage et par år før man rigtigt kunne se resultatet.
Kunne man ikke oprette en postbox hvor folk kunne sende deres frø til?

Ashoka


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 05 nov 2000 06:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
gf


Senest rettet af loader 09 feb 2005 11:55, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 06 nov 2000 10:49 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
det er skam muligt at blive skæv af frøene. Men nej de indeholder ikke THC. Men hvis frøene er friske så sidder der tit og ofte lidt THC fra planten på skallen... Men frø skal sku plantes, ikke ædes. Har man lyst til at æde frø kan man gå ind i hemp house i Århus og købe en pose frø af industrihamp. 50 g. for 15 kr.

------------------
Respect the shrooms and the shrooms will respect you :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 07 nov 2000 10:36 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 19 jul 2000 01:01
Indlæg: 1250
hehe...

hvis hun-planten bliver bestøvet af han-planten, så producere den frø, hvis ikke producere den THC der hvor frøene ville have været..(sinsemilla).

men når den er bestøvet bruger den mange af sine krafter på at producere Frø istedet for THC + div. stoffer.

Frøene indeholder sikkert en meget begrænset mængde THC,,, og noget uden på skallen (ja),

En helt anden ting er at man næppe får en god skævert af at ryge frø... jeg tror at den samme virkning kan opdrives ved at ryge solsikkekerne, birkes og mange andre plantedele,,, det er jo bare en slags røgforgiftning,, som kan virke lidt trykkende i hovedet... har i prøvet at ryge noget damiana,,, det virker heller ikke,, men man kan godt mærke man har røget noget men det er jo ikke behageligt. som THC....

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
http://www.smurf3000.com


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 07 nov 2000 16:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 75
Geografisk sted: somewhere green
Frø er der overhovedt ikke noget THC i men som Flashback siger sidder dermoske lidt på skallen (af frøet) frø er faktisk også totalt lovlige selv hvis de stammer fra den stærkeste skunk

men fed ide med at plante DK til med hamp
(tror jeg skal ud med lidt frø til forået)

------------------
God ryger!!!


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 08 nov 2000 01:34 
Offline
In our memories

Tilmeldt: 18 jul 2000 01:01
Indlæg: 1323
Geografisk sted: Periferien af Århus
Damiana er faktisk udemærket til at mixe med hvis man 100% vil undgå nikotin eller man bare er for doven *GGG* Billede

------------------
Respect the shrooms and the shrooms will respect you :)


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 08 nov 2000 02:26 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2000 01:01
Indlæg: 1461
Geografisk sted: Sjælland
Hvis frøpuljeideen skulle kunne lykkes vil det indebære følgende ting:

1. En adresse hvor alle hamp interesserede kan sende deres overskydende frø til.

2. Seks adresser i Danmark hvortil frøene skal distruberes. En i nordjylland, en i vestjylland, en i østjylland, en i sønderjylland, en på fyn og endelig en på sjælland.

3. Ærlige personer der villige til at møde op på den adresse nærmest dem, i det tidlige forår for at afhente frøene til spredning.

4. Et par års tålmodighed før at resultatet kan ses.

5. En kyndig botanikers ord for at denne spredning af hamp ikke ødelægger det danske økosystem, ved foreksempel udrydning af sjældne planter.

---------------------------------------------

Specielt angående det sidste punkt er jeg blevet urolig for hvilken effekt denne aggressive indførsel af hamp i den danske natur har. Disse planter under rigtige forhold, vokser meget hurtigt, skygger hurtigt mindre lyselskende planter ihjel, bliver op til 2-3,5 meter høje og derved trækker lys og næring væk fra ikke så agressive planter.

En anden ting er om hvor lovligt det egentligt er at sprede/så hamp vilkårligt. Er der nogen der kan informere mig mere om det?

Angående det med om frøene kan spire er ikke et så stort et problem. Alle frø kan bruges, det er ligemeget om et par af 100 skunkfrø spirer, bare de planter overlever den danske sommer og smider sine egne frø og nogle af dem kommer næste år, da ville de nye planter allerede være meget mere tilpasset det danske udendørs klima - året efter vil endnu mere klimatiserede planter komme frem etc. Hampfrø har vist ikke videre problemer med frost, da der vokser stærk tjald på de afghanske højsletter, i tibet og andre højt beliggende steder.

Men når alt kommer til alt bliver vi nok nød til at spørge en kyndig botaniker, før vi sætter en eller anden naturlig katastrofal kædereaktion igang. Eller har jeg for mange moralske skrupler?

Med Venlig Hilsen
Ashoka


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 11 nov 2000 02:36 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Jeg kan ihvertfald sige en ting som du spørger om og det er at det er helt klart ulovligt !! Fordi selvom vi ikke dyrker det selv men gør det i naturen er det stadig dyrkning der foregår !!! Jeg er sikker på det er illegalt !! Men ellers støtter jeg da helt klart op om dine forslag og spørgsmål... Men jeg tror faktisk personligt det ville være en fordel hvis vi satte planter ud der ikke var alt for stærke eller satte dem i skove !! Hvis de står i grøfter vil de blive store, opdaget , taget og røget !!! Hvis de ikke blev særligt store ville de kunne sprede frø først også først efter et par år blive store og måske ville der være nok til at kunne modstå et "tab" fra lange fingre ! Men hvis de blev d´sat i skove uden for stier kunne de brede sig og lade frøene flyve med vinden og dermed blive spredt over hele DK !!!

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 01 dec 2000 11:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 13 okt 2000 01:01
Indlæg: 474
Geografisk sted: Skandinavien
HeHe vi har faktisk noget lignende igang her i odense, problemet er bare at vores møde sted her i odense er blevet lukket af en flok snart døde palæstinensere (PERKERE!!!)der krævede beskyttelses penge(beskyttelse mod dem selv)så tingene er midlertidigt gået i stå, men vi vender frygteligt tilbage og sikre at fyn kan blive ved med at bevare statusen som danmarks grønne hjerte.

Men selv om jeg ikke er uddannet botaniker endnu tror jeg at jeg med stor sikkerhed vil kunne sige at det vil være nogle lidt uheldige bivirkninger, bla. at vis den først kommer i gang og over lever frosten så vil de sprede sig uhæmmet (ligesom brændenælder) men undskyldningen for dette er at planten engang har vokset i danmark så vi genindføre den bare (ligesom bæveren).

Men fed ide


Top
 Profil  
 
 Titel: Frøpulje
Indlæg: 01 dec 2000 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 sep 2000 01:01
Indlæg: 415
Det her er nok den mest interessante topic nogensinde.

Jeg har aldrig selv overvejet dette, men jeg tror også at det bliver for svært at holde kontrol med planten.

Men seriøst: Kartofler gror godt på Samsø, så hvorfor skulle hamp ikke gøre det? =]

Jeg støtter helt sikkert dette projekt, men da jeg ikke i øjeblikket dyrker hamp, kan jeg kun bistå med mine - beskedne - økonomiske midler.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team