Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 maj 2025 20:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
Jeg har læst en del inde på hempcultivation.com, og har taget notater som en eller anden karakter rytter.

Så vidt jeg kunne forstå på det, ville det give det bedste resultat at bruge rockwool istedet for jord, da det skulle give mere luft til rødderne.

Nogen der på dansk kan forklare fremgangsmåden på det? - mængde, urtepotter, osv...

~Wiruz, The Digital Hippie

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
Jeps rockwool giver klart de bedste resultater.

Se f.eks. bare på et tomatgartneri, hvor en tomatplante sagtens ka blive 12 meter høj.

Men der er desværre bare det lille problem ved uorganiske medier (som rockwool, perlite, vermiculite) at der er jo ingen næring i.

Så for at planterne skal overleve så skal de have helt vildt grotekst meget gødning. Og det kan godt blive lidt vanskeligt at få den rette ph-værdi og ledningsværdi uden de rette instrumenter til at måle med.

Så mit råd vil klart være at starte med noget jord, evt. blandet op med lidt vermiculite/perlite

Junior medlem

Geografisk sted: Skive, Danmark
ok - så går jeg efter jord-løsningen...

Vermiculite og perlite - hvor kan jeg få fat i det?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
fff

Senest rettet af guffe 16 feb 2005 19:28, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Viborg
En simpel, men effektiv måde, er ganske alm. pottemuld, som du blander med leca sten i rigelige mængder(50/50). Det er en ok blanding til at starte med, og du skal nok få sunde planter ud af det. Du skal selvfølgelig tænke på af give dem næring når de er begyndt at vokse, men en alm. gødning kan sagtens bruges. Start med at give ekstra næring i små mængder, og øg så mængden efterhånden som planten vokser. I starten skal du kun give meget små mængder (nogen siger slet ingen!) ekstra næring. Som regel kan man få pottemuld hvor der er tilsat næring, så den bruger planten i starten af væksten. Så ville jeg nok lade planten gro et par uger måske, før jeg begynder med ekstra næring.

Peace...

Dedikeret medlem

neeej ikke helt rigtigt....

så meget næring skal man heller ikke give... det kan godt være med en tomatplante men ikke en hampplante.. den skal bare have næring engang imellem..

men når du dyrker i rockwool så er ofteste i sammenhæng med et hydroanlæg.. derfor har planten muligheden for at vokse sig størrer end normalt, fordi rødderne kan udvikle sig helt vildt. ikke pga af rockwool eller noget andet geil. det er simplethen bare plantens mulighed for at optage næring som bliver udviddet ved et størrer rodnet, og giver planten mulighed for at vokse sig størrer end normalt. det går ikke hurtigere af den grund....

husk dog: Du ikke kan bruge alm organisk gødning (fx suptral) du skal bruge hydronute,
hydropnics nutritents.

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART =-
www.smurf3000.com

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]