Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Havde tænkt på at dyrke mit eget ephedra, for senere at lave et ekstrakt.. Er der andre der har erfaringer med dette, eller kender til gode links? Det er jo lidt sjovere at lave sit narko helt fra bunden af :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
www.ephedra.nu skrev:
Can I grow my own Ephedra?
Ephedra normally grows in subtropical conditions making it very hard to grow some yourself. Also, a lot of plants are needed to get the amount you need for a good dosage. Still, there are grow kits available for those who would like to try.

Svjv er ephedra ganske lovligt i Danmark, så der er nok ikke specielt god økonomi i et gro det selv. Ret mig endelig.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg vil foreslå dig at købe nogle frø, for derefter at smide dem i noget muldjord og vande dem... Det er som regelt sådan man sår botaniske vækster. :D

Min egen erfaring med Ephedra Nevadensis, er at den faktisk ikke behøver særligt meget pleje.

http://www.erowid.org/psychoactives/cultivation/cultivation_growing-the-hallucinogens.shtml#MORMONTEA skrev:
Cultivation and Propagation: Ephedra should be planted in dry locations. It thrives in ordinary loamy soil and does very well in a loose rocky soil with full sun and little water. It is most often propagated by division of the clumps in spring, and seeds sown in a light sandy soil in early spring. It may also be propagated by layers and suckers. It makes an excellent ground cover on rocky slopes.

Harvesting: The tops of the branches may be picked and dried at any time as long as the plant is not denuded or the branches cut back past the viable buds.

Titel:
Medlem

lallehat skrev:
www.ephedra.nu skrev:
Can I grow my own Ephedra?
Ephedra normally grows in subtropical conditions making it very hard to grow some yourself. Also, a lot of plants are needed to get the amount you need for a good dosage. Still, there are grow kits available for those who would like to try.

Svjv er ephedra ganske lovligt i Danmark, så der er nok ikke specielt god økonomi i et gro det selv. Ret mig endelig.

True that, men ville gerne lave mit eget fra bunden af :)

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
Jeg vil foreslå dig at købe nogle frø, for derefter at smide dem i noget muldjord og vande dem... Det er som regelt sådan man sår botaniske vækster. :D

Min egen erfaring med Ephedra Nevadensis, er at den faktisk ikke behøver særligt meget pleje.

http://www.erowid.org/psychoactives/cultivation/cultivation_growing-the-hallucinogens.shtml#MORMONTEA skrev:
Cultivation and Propagation: Ephedra should be planted in dry locations. It thrives in ordinary loamy soil and does very well in a loose rocky soil with full sun and little water. It is most often propagated by division of the clumps in spring, and seeds sown in a light sandy soil in early spring. It may also be propagated by layers and suckers. It makes an excellent ground cover on rocky slopes.

Harvesting: The tops of the branches may be picked and dried at any time as long as the plant is not denuded or the branches cut back past the viable buds.

Ja vand og jord plejer at hjælpe :) tænkte mere på høsttidspunkter osv.? der må vel være højere aktivt stof i forskellige perioder oder?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Som jeg har quotet står der at man bør så dem i let sandet jord i det tidlige forår (hvornår det så end kommer)...

Mht. høsttidspunkter - you're on your own!

Titel:
Medlem

Dextrose skrev:
Som jeg har quotet står der at man bør så dem i let sandet jord i det tidlige forår (hvornår det så end kommer)...

Mht. høsttidspunkter - you're on your own!

Okay, vil jeg så forsøge mig med.. Tak for svar :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hey, var der noget held med dyrkningen?
Jeg har selv lige anskaffet mig 50 Ephedra frø og vil selv til at afprøve det.
Måske man skulle prøve at dyrke dem i drivhus?

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Hej Heden, det er en meget gammel tråd du har genoplivet, så du skal ikke forvente svar.

Hilsen Fanny

Junior medlem
Brugeravatar

Ja det kan jeg se, men jeg har ofte haft held med genoplivninger af gamle tråde og så er det også for ikke at lave så mange nye opslags med de samme svar mm.. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]