Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Jeg kan godt lide virkningen af meskalin, men jeg tror jeg gør noget galt. Jeg har forsøgt mig med tørret kaktus fra EP tre gange før, men med varierende held. Og det er jeg lidt utilfreds med, så her er et par spørgsmål:

* Hvis det har at gøre med hvor længe jeg holder "suppen" i mig, hvordan kan jeg så holde det nede længere? Vil det hjælpe at justere pH på det meget sure indkog til ~7?

* Kan man (vha. køkkengrej) fjerne unødvendigheder fra indkoget?

* Ville det være mere effektivt (virkning kontra pris) at lave A/B-ekstrakt?
Jeg tænker på om ekstraktet vil være mindre kvalmefremkaldende end suppen, og på den måde mere effektivt?

* Hvad er bedst at "skylle efter" med?

Alle tre gange har det været indtaget med samme kammerat, der har fået samme dosis (50g pr. mand) og samme eller lidt stærkere effekter. Og hver gang fastede vi >10 timer inden:

Første gang skulle det bare gå stærkt: 50g san pedro blev kogt en time med citron, blendet, kogt en halv time mere og (med stort ubehag) spist i form af ~300ml grød.
INGEN virkning, men heller ingen kvalme/mavesmerter!
Jeg ved godt at jeg gjorde det helt forkert, men burde der ikke have sket NOGET?

Anden og tredje gang:
50g Peruvian torch blev kogt 4 gange á 1½ time (6 timer total) med rigeligt citron og den fra-siede væske kogt ind til ~150ml tyk, MEGET sur væske med bræksmag.
Det blev taget indenfor en halv time som shots, med et minimum af sodavand til at skylle efter med.
Efter 1½ times kvalme kom det hele op igen og i løbet af endnu en time kom virkningen snigende, men blev aldrig rigtig kraftig. Ingen visuals, ikke engang CEV's, ingen vilde mindfucks.

EDIT: Har lige skåret et par ting ud i pap :)

Senest rettet af lallehat 13 feb 2006 17:54, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg skal ikk kunne svare dig men et muligt bud fra min side er at du har været en lallehat..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C
Gaia skrev:
Jeg skal ikk kunne svare dig

Så lad være med at skrive, for dælen...! Hyggesnak er helt fint, men det hører hjemme i Fuck, på IRC eller over messenger, i private mails, i chatrooms, på cafeer eller hjemme i stuen! Ikke i et forum, hvor det er meningen at folk skal have en lille chance for at finde den information, de leder efter. :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Første bryg:
1. Ingen citron (det er med til at trække meskalinen ud meget hurtigere)
2. Du har ikke kogt det længe nok

Anden og Tredje bryg:
1. Var det 50 g peruvian Torch, til 2 mennesker? Det er vist lige i underkanten til 2 mennesker.
2. Du siger i indtog det i shots på en halv time? Det vil nok være meget hensigtsmæssigt at hælder det hele ned på en gang, hvis det er muligt.. :P
3. Igen, du har stadig ikke kogt det længe nok, langt fra.

Her er en god opskrift

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg er ret sikker på at jeg fik >85% "goodness" trukket ud af kaktusstykkerne 2. og 3. gang, da sidste (4.) afkog ikke blev voldsomt farvet/klistret, men jeg kan huske forkert.

Jeg har dog overvejet at pulverisere de tørre kaktusstykker med en kaffekværn først, men jeg er bange for at det vil være fuldkommen umuligt at filtrere efter kogning.

Det første, åndsvage forsøg gik faktisk bare på, at hvis nu man kan spise friskt kaktuskød, må man også kunne spise tørret kaktuskød, med eller uden citron og vand. Bare se bort fra det. Det er absolut ikke noget jeg har tænkt mig at prøve at spise igen.

Mine spørgsmål går mest på hvordan man bedst indtager/optager indkoget for max effekt :)

Bonusspørgsmål:
Hvad er bedst til tage kvalmen? En pind? Antihistaminer?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
lallehat skrev:
Jeg er ret sikker på at jeg fik >85% "goodness" trukket ud af kaktusstykkerne 2. og 3. gang, da sidste (4.) afkog ikke blev voldsomt farvet/klistret, men jeg kan huske forkert.

Jeg har dog overvejet at pulverisere de tørre kaktusstykker med en kaffekværn først, men jeg er bange for at det vil være fuldkommen umuligt at filtrere efter kogning.

Det første, åndsvage forsøg gik faktisk bare på, at hvis nu man kan spise friskt kaktuskød, må man også kunne spise tørret kaktuskød, med eller uden citron og vand. Bare se bort fra det. Det er absolut ikke noget jeg har tænkt mig at prøve at spise igen.

Mine spørgsmål går mest på hvordan man bedst indtager/optager indkoget for max effekt :)

Bonusspørgsmål:
Hvad er bedst til tage kvalmen? En pind? Antihistaminer?

Ohhh sorry, synes du havde skrevet tidligere at de kun havde kogt det 1½ time sammenlagt, men der stod 6 timer... :oops:

Jeg kan ikke rigtig se anden grund end at der ikke var nok kaktus i bryggen.
Jeg tror ikke rigtig du kan få noget der tager kvalmen, det er en del af det at spise kaktus... :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Den ene gang jeg har indtaget kaktus-bryg kogte vi det helt ind til vi havde en klam halvflydende gummi-agtig substans som vi indtog indpakket i toiletpapir.
Vi havde 20-25 af disse" bomber" hver som vi skyllede ned med ca. 1,5 liter vand...
Det er en ret tung måde at indtage det på, men vi havde mere lyst til at gøre det sådan end at drikke det, da det smagte helt ubeskriveligt klamt før vi kogte det ind og det umuligt kunne blive bedre.
Næste gang kaktus står på menuen tror jeg jeg vil prøve med et lidt bedre ekstrakt som kan indtages i et par enkelte kapsler.

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
Den ene gang jeg har indtaget kaktus-bryg kogte vi det helt ind til vi havde en klam halvflydende gummi-agtig substans som vi indtog indpakket i toiletpapir.
Vi havde 20-25 af disse" bomber" hver som vi skyllede ned med ca. 1,5 liter vand...
Det er en ret tung måde at indtage det på, men vi havde mere lyst til at gøre det sådan end at drikke det, da det smagte helt ubeskriveligt klamt før vi kogte det ind og det umuligt kunne blive bedre.
Næste gang kaktus står på menuen tror jeg jeg vil prøve med et lidt bedre ekstrakt som kan indtages i et par enkelte kapsler.

Mvh Jonas!

Ja, det smager fantastisk fælt og trigger næsten brækrefleksen når man drikker det :( Tørring og bomber var måske en ide...

Det ekstrakt du snakker om, ville det være et A/B-ekstrakt eller et snedigt solventekstrakt?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak

Det at koge det helt ned til tyggegummi lignende sort masse en klar fordel istedet for at drikke det. tror/ved at jeg aldrig ville ku få mig selv til at drikke det., kapslerne virkede meget bedre. Ingen smag overhovedet og nemt og lige til. Lidt pakketid men det er også det eneste minus.

Mvh Mikkel

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dopenhagen

Har kogt det ned til små hårde "bolcher" som kan spises/sluges, slipper for dårlig smag. men maveonde uundgåeligt

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg vil anbefale at bruge eddike i stedet for citronsyre. Eddike er et ganske effektivt til at trække det interessante ud af plantematerialet og fordamper desuden under kogning.

Det resulterende bryg har en meget mere acceptabel smag end citron brygget, der nemt leder tankerne hen på friskt opkast. Sådanne tanker er ikke ønskværdige i en situation der involverer indtagelse af en snot-agtig masse, indeholdende et molekyle der i sig selv er dyspepsi fremkaldende.

Har I overvejet at undersøge fremgangsmåden for en simpel A/B ekstraktion?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]