Spar penge - lav dine rygeinstrumenter selv!Jeg vil med denne guide gøre det muligt for folk at spare en del penge, når det kommer til rygeinstrumenter. Der har gennem tiden været en del indlæg om forskellige metoder til at lave forskellige rygeinstrumenter. I denne tråd vil jeg indsamle de bedste/billigste idéer og præsentere fremgangsmetoden i billed-form.
Jeg vil forsøge kun at bruge de materialer, der er nemmest at komme til, men som samtidig er særdeles brugbare. Dog vil jeg til nogle rygeinstrumenter selv anvende dele, der kan købes i headshops. Dette er ikke nødvendigt, og derfor vil jeg også notere, hvilke andre ting, du kan erstatte netop disse dele med.
Kommentarer og idéer er mere end velkomne!
TjubangMaterialerPaprør fra sølvpapirsrulle (relativt langt, solid pap-masse)
Gummistykke til bong-hovede samt bong-hovede eller gulerod (bong-hovede vil være at fortrække, men gulerod kan sagtens bruges)
Fremgangsmetode
Her er delene, jeg har valgt at bruge. Hvis du vil erstatte gummistykke til bong-hovede samt bong-hovede med en gulerod, skal du skære en gulerod over ca. ved midten og snitte den til, så den får en form ala et bonghovede. Form derefter en skål i toppen (hvor guleroden er tykkest), og brug enten en kegleformet eller cylinderformet, skarp genstand og lav et hul fra toppen til bunden. Sørg for at hullet i bunden er meget lille, så dit stash ikke falder igennem.

Så tager du en saks/kniv og borer ned i paprøret. Form et hul, der passer til enten dit gulrods-hovede eller gummistykket til dit bong-hovede.

Hvis du bruger gummistykke til bong-hovede så skal du stoppe gummi-stykket så langt ned, du kan. Det skal sidde så tæt som muligt! Hvis du derimod bruger et stykke gulrod, så tag noget tape og sæt det fast omkring gulerods-hovedet, så der ikke kan komme luft ned af hullet der, hvor gulerods-hovedet ikke sidder helt tæt.

Her er det færdige resultat i mit tilfælde. Hovedet slutter helt tæt, og tjubangen er lige præcis lang nok til at kunne håndteres og afkøle røgen en smule. God ryger!
BongKommer snart!