Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 10 jul 2025 20:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Spar penge - lav dine rygeinstrumenter selv!

Jeg vil med denne guide gøre det muligt for folk at spare en del penge, når det kommer til rygeinstrumenter. Der har gennem tiden været en del indlæg om forskellige metoder til at lave forskellige rygeinstrumenter. I denne tråd vil jeg indsamle de bedste/billigste idéer og præsentere fremgangsmetoden i billed-form.

Jeg vil forsøge kun at bruge de materialer, der er nemmest at komme til, men som samtidig er særdeles brugbare. Dog vil jeg til nogle rygeinstrumenter selv anvende dele, der kan købes i headshops. Dette er ikke nødvendigt, og derfor vil jeg også notere, hvilke andre ting, du kan erstatte netop disse dele med.

Kommentarer og idéer er mere end velkomne!

Tjubang

Materialer

Paprør fra sølvpapirsrulle (relativt langt, solid pap-masse)
Gummistykke til bong-hovede samt bong-hovede eller gulerod (bong-hovede vil være at fortrække, men gulerod kan sagtens bruges)

Fremgangsmetode

Billede

Her er delene, jeg har valgt at bruge. Hvis du vil erstatte gummistykke til bong-hovede samt bong-hovede med en gulerod, skal du skære en gulerod over ca. ved midten og snitte den til, så den får en form ala et bonghovede. Form derefter en skål i toppen (hvor guleroden er tykkest), og brug enten en kegleformet eller cylinderformet, skarp genstand og lav et hul fra toppen til bunden. Sørg for at hullet i bunden er meget lille, så dit stash ikke falder igennem.

Billede

Så tager du en saks/kniv og borer ned i paprøret. Form et hul, der passer til enten dit gulrods-hovede eller gummistykket til dit bong-hovede.

Billede

Hvis du bruger gummistykke til bong-hovede så skal du stoppe gummi-stykket så langt ned, du kan. Det skal sidde så tæt som muligt! Hvis du derimod bruger et stykke gulrod, så tag noget tape og sæt det fast omkring gulerods-hovedet, så der ikke kan komme luft ned af hullet der, hvor gulerods-hovedet ikke sidder helt tæt.

Billede

Her er det færdige resultat i mit tilfælde. Hovedet slutter helt tæt, og tjubangen er lige præcis lang nok til at kunne håndteres og afkøle røgen en smule. God ryger!

Bong

Kommer snart!

Senest rettet af DrK 09 nov 2006 23:38, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lidt uden for fredericia
Bong kommer snart.
Det glæder jeg mig til.... :joint:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
hehe fint nok initiativ, jeg har dog en skummel anelse om Piercer et.al. nok har en kommentar eller to til kvaliteten af sådan en paprørsryger, og vil da råde gør-det-selv-folket til at lave sig en ordentlig læderbang i stedet, som førnævnte har smidt en guide til et sted i nærheden. Nu er næste kapitel forhåbentlig ikke noget som indebærer ½liters flasker og grøn haveslange vel? :)
men ellers som sagt godt initiativ :joint:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
hehe fint nok initiativ, jeg har dog en skummel anelse om Piercer et.al. nok har en kommentar eller to til kvaliteten af sådan en paprørsryger, og vil da råde gør-det-selv-folket til at lave sig en ordentlig læderbang i stedet, som førnævnte har smidt en guide til et sted i nærheden. Nu er næste kapitel forhåbentlig ikke noget som indebærer ½liters flasker og grøn haveslange vel? :)
men ellers som sagt godt initiativ :joint:

Jeg vil forsøge at gøre det billigst muligt, så selvfølgelig bliver det ikke kvalitets-rygeinstrumenter, der bliver nævnt her. :)

Det næste kommer, når det kommer. ;)

Titel:
Junior medlem

Jeg er først lige kommet her ind og det første jeg trykke på var denne tråd, syntes det er et superinitiativ at tage, og hvad er bedre end at ryge en dejlig joint, jo at ryge en dejlig joint på et intrument man selv har lavet..
MEN, jeg har ikke den mindste ide om hvad du skrive, fx en Gulerod? er det seriøst? det virker ikke optimalt..
skriv den så newbs som mig kan komme ind i kampen :) ellers fortsæt det gode arbejde, glæder mig til at se mere fra dig :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det var en sølle tjubang. Hvad med at bruge de der paprør man får plakater i?

Tjubang sjokolademand, det er mig der bestemmer her!

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nørrebronx
uden at sige hvad kjær mener så tror jeg bare at de var et forslag til en "krop" da den er, som han siger, en relativt langt, solid pap-masse, du kan jo bare skifte den ud med en ande ting

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
hvor nemt er det ikke at lave en bong ? :D

Du tager en ½liters flaske laver et hul nede ved bunden af etiketten og stikker et stykke haveslange igennem på ca 9cm, må du selv finde ud af.

ellers kan du altid ryge på frugter som æbler er gode, eller gulerødder..
en spand er også relavtivt nem at lave, ´men den er os meget kraftig :D

god ryger

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
KingSize01 skrev:
MEN, jeg har ikke den mindste ide om hvad du skrive, fx en Gulerod? er det seriøst? det virker ikke optimalt..

Ja, det er seriøst med en gulerod, den skal bare skiftes ofte så virker det skam udemærket.
Om det er optimalt? Nej sgu, han siger jo netop

Kjær skrev:
bong-hovede vil være at fortrække, men gulerod kan sagtens bruges

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

KingSize01 skrev:
skriv den så newbs som mig kan komme ind i kampen :) ellers fortsæt det gode arbejde, glæder mig til at se mere fra dig :)

Jeg vil mene, den er skrevet, så de fleste vil kunne forstå den. Hvad er det, du vil have mere detaljeret?

Fafler skrev:
Det var en sølle tjubang. Hvad med at bruge de der paprør man får plakater i?

Sølle? Jeg synes, den er meget fiks til prisen. Du kan da bare gå ud og købe en plakat for så at få det paprør?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Kjær skrev:
Sølle? Jeg synes, den er meget fiks til prisen. Du kan da bare gå ud og købe en plakat for så at få det paprør?

Jeg tænkte nu mest på størrelsen. Men det er måske bare de tjubanger jeg er vokset op med ;-)

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
hvad Kjær så laver du vel også en gør det selv rygeinstrumenter i bedre kvalitet? vil nemlig godt ha en guide til at lave feks en rigtigt lækker 7 lags læderbang

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

sekstoi skrev:
hvad Kjær så laver du vel også en gør det selv rygeinstrumenter i bedre kvalitet? vil nemlig godt ha en guide til at lave feks en rigtigt lækker 7 lags læderbang

Det skal jeg da tage op til overvejelse. :)

Titel:
Junior medlem

jeg forstår det nu, skulle bare lige læse imellem linierne :)
forstod bare ikke det der gulerod ting, men gør jeg nu..
ret smart ide hvis man ikke lige har et hoved..
det er perfect, du fortsætter bare :P

Titel:
Junior medlem

sekstoi skrev:

advarsel: i kan finde dette som et dumt spørgsmål...
Hvad er et 7 lags læderbang?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
KingSize01 skrev:
sekstoi skrev:

det er et forsøg på at være dumsmart - 2-3 lag gør jobbet hvis det er lavet ordentligt.

drop rygegrej - joints holder, hele livet - selv en 7 lags bang går der mug i engang når du forhåbentlig holder rygepuse i et par år.

Titel:
Junior medlem

Kaktus Klausen skrev:
KingSize01 skrev:
sekstoi skrev:

det er et forsøg på at være dumsmart - 2-3 lag gør jobbet hvis det er lavet ordentligt.

Hvad er et 2-lags læderbang så? jeg prøver ikke på at lege dum, jeg er virkelig dum på dette område, sry..
forstår slet ikke "lag" konceptet..

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
KingSize01 skrev:
Kaktus Klausen skrev:
KingSize01 skrev:
sekstoi skrev:

Hvad er et 2-lags læderbang så? jeg prøver ikke på at lege dum, jeg er virkelig dum på dette område, sry..
forstår slet ikke "lag" konceptet..

forestil dig 2-3-4-5-6-7 lag køkkenruller inde i hinanden - bare af læder - syet modsat. I 80'erne var der faktisk mange der lavede dem, hvor blev de af?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kaktus Klausen skrev:
drop rygegrej - joints holder, hele livet - selv en 7 lags bang går der mug i engang når du forhåbentlig holder rygepuse i et par år.

Jeg holder også mest på joints, men kender mange, der foretrækker rygeinstrumenter. Selv bruger jeg sommetider rygeinstrumenter som bong og tjubang til at slutte et trip af med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]