Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, jeg ved at dette emne har været oppe et utal af gange her på forummet, men til denne tråd er der tilknyttet et par ekstra spørgsmål, som jeg ikke kunne finde direkte svar på. :)

Men først vil jeg lige bede alle skrive, hvordan de "tilbereder" og ruller den perfekte joint, og hermed håber jeg også på at få en del tips. ;)

Jeg har røget cannabis i ca. 2/3 år, og jeg har kun 3 gange røget joint. Ca. 90% af mit cannabis bliver røget på bong, men bongen har det altså med, ifølge mine egne erfaringer, at slå rimelig hårdt på hukommelsen. Jeg klarer mig dog fantastisk godt i gymnasiet, men kan alligevel ikke lide, at det slår så hårdt på hukommelsen, så jeg vil begynde at ryge joints og i stedet begrænse bongen til én gang om måneden. :)

Men grunden til jeg ikke ryger joint er: Jeg får det dårligt af at ryge joint. :/ Så vil gerne lige have nogle gode råd. ;)

Derudover vil jeg lige sige, at jeg ryger af jointrør, og problemet når jeg ryger er: Røgen er satans varm, og den giver mig kvalme (ryger ca. 20-30 cigaretter hver weekend, så det er sgu ikke fordi jeg ikke er vant til at ryge tobak). Derudover er jeg ikke specielt glad for smagen, den bliver alt for "harsk" og tobaksagtig, hvis I forstår. Nogle der har nogle gode tips til disse to store problemer? :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Lær at lave et ordentligt jointmiks, øvelse gør mester.
Husk på at virkningen fra en joint træder ind noget senere end ved bong, måske er det derfor, du får det dårligt af at ryge joints, du ryger måske for meget før THC'en overhovedet er begyndt at virke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det med joints er diskuteret utallige gange, brug søgemaskinen hvis den eller vil som vi vil i dag ;)

pheux skrev:
problemet når jeg ryger er: Røgen er satans varm, og den giver mig kvalme (ryger ca. 20-30 cigaretter hver weekend, så det er sgu ikke fordi jeg ikke er vant til at ryge tobak). Derudover er jeg ikke specielt glad for smagen, den bliver alt for "harsk" og tobaksagtig, hvis I forstår. Nogle der har nogle gode tips til disse to store problemer? :)

Sørg for at du bruger god hash

Sørg for at tobakken er ristet godt, men ikke brændt

Sørg for at den bliver stampet ordentligt, dog uden at blive stampet for meget. Hvis den ikke bliver stampet godt nok, brænder den dårligt, der kommer for meget luft, den smager varmt og ulækker og kradser/brænder i halsen

Mht. at du får det dårligt. Har jeg også lagt mærke til med joints en overgang. Får det ligesom varmt, begynder at få hjertebanken og bliver let utilpas. Ikke voldsomt, men lidt.
Sørg for at du slapper godt af og lad være med at haste igennem jointen. Sug stille og roligt og nyd den, ikke ligesom mange ryger bong, slammer hovedet hurtigere end man kan nå at fylde det op igen ;)

Håber det hjalp dig lidt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Ja det er jo sagt før allerede, men:

Ryg stille og roligt, lad være med at sug for hårdt hvis du ikke kan lide den harske smag, eller måske skift til skunk?

En af grundene til at du får det dårligt kan være fordi du ryger dårlig røg, altså hash af ringe kvalitet.

Den eneste måde du egentlig kan lære det rigtigt på er at lære fra en der ved hvad han gør (altså irl), den anden måde er erfaring. Bare rolig, du lære det med tiden, og så begynder du nok at grine af de dårlige joints du lavede i starten :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Ja...... Tobakken i jointen skal være ristet ikke brændt..... Med lidt øvelse er dfet faktisk muligt at få en joint, næsten uden krads tobaksmag, jeg fortrækker dog at der er lidt smag tilbage i tobakken.

Og som det er blevet sagt: Man kan sagtens få det dårligt af dårligt hash........ Personligt får jeg let hovedpine, og smagen tager lidt af fornøjelsen ved at ryge joints væk.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor er jeg?
Den perfekte joint? det er jo meget en smagssag, men i korte træk..
Rister smøgen stille og roligt over en lighter, uden at smøgen bliver helt sort, bare branket efter 2-3 minutters ristning. Så tager jeg og noldre min hash ud på en papir bakke, og blander de to ting, uden at gøre mixet alt for fint (bong agtigt). Så folder jeg et 2x5 cm papir/karton 4 gange i enden og ruller om de 4 folder, så der kommer et lille M i enden af filteret.
Så ruller jeg papiret om filteret, kræver vel lidt øvelse, men et tip til det er at rulle jointen uden at slikke på limen, og så tilsidst lige flappe enden ud nede ved filteret, og slikke op af limen ca. 2-3 cm.. og så lukke den :)

Tænkte mere på mine lunger da jeg stoppede med bong.. det andet, med hukomelsen.. - hvad man ik ved har man ikke ondt af..

Du får det måske dårligt af joints fordi:

Tobakken ikke er ristet ordenligt, rist rigeligt.. Vis du rister smøgen direkte over flamen, syntes jeg sjællent den bliver brændt pga, papiret ligesom skåner den lidt..

At det er noget shitty weed, og det smager af hundelort eller gummi..
Man smager det jo meget mere på joints end på bong, så enden er det noget skod hash, eller også skal du måske bare lige vende dig lidt til det :)

Jointen er for varm: Måske stamper du den ikke nok, så der kommer en kæmpe lang glød på jointen når du tar dine hvæs.. eller også tager du måske for store hvæs?..

smagen: har du mere at brokke dig over :D jeg elsker smagen af både tobak og hash.. men prøv evt. at købe de der Savoy smøger, (mener det er lilla) der er nada nikotin i, og de smager virkelig ikke af noget..
smagen af hash kan du nok ikke rigtig gøre noget ved, andet end at ryge noget pot eller skunk.. som IMO smager meget værer..

PS: det ik altid en lækker smagsoplevelse man får når man tager stoffer.. men det er vel heller ikke det vi gør det for? :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
MaKseN skrev:
andet end at ryge noget pot eller skunk.. som IMO smager meget værer..

I beg to differ...vel-tørret og -fermenteret grønt smager da himmelsk :)
men nå smag og behag ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
:yeah: Der må jeg også lige give Thirdeye ret der.
Hjemmedyrket og vel-curret grønt er fanme da himmelsk!
Har endnu ikke fundet en hash eller skunk, der var bedre end det jeg havde hjemme i min have sidste sommer... :P
IMO er der mange pushere der prøver at prakke en alt mulig lort på, dælme sjældent de har noget ordentligt.
Grow your own shit, ti gange bedre efter min mening, og så kan du jo lave det til hash hvis det er det man vil... :P

Titel:
Junior medlem

Jeg er ganske enig i mange af de gode tips... Især mht hjemmedyrket.
Men med hensyn til en velsmagende joint, mener jeg det er helt essentielt, at der er tilstrækkeligt med hash i forhold til cigaret...

Jeg plejer at bruge 1 g til en smøg hvis det er skodhash og 0.8 g til en smøg hvis det er 80-90 kr's hash...
Et hash-fattigt blandingsforhold kan også være skyld i den gennemtrængende tobaksmag

Mvh. Pigen

Insane psychedelia user!

pheux skrev:
Derudover vil jeg lige sige, at jeg ryger af jointrør, og problemet når jeg ryger er: Røgen er satans varm

Et lille fif herfra: Tag små sug. Tag jointen til munden, inhalér kort, fjern jointen, men fortsæt med at inhalere således du får blandet røgen med luft. Du bliver selvfølgelig nødt til at inhalere flere gange, for at få samme effekt som hvis du tog store sug, men det er min erfaring at lungerne foretrækker mange små portioner af lavkoncentrations røg end få portioner højkoncentrations røg.

Tag det fra en gut, som aldrig har røget smøger, og maximalt ryger hash få gange om måneden.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: _LSD_Heaven_
heey.
kunne forestille mig at det tjald du plejer at ryge på din bong ikke er meget værd i en joint, sådan noget sandet standard-tjald smager helt ad helvedes til i en joint uanset hvor god du er til og rulle og riste.
men sørg for at riste dine smøger ordenligt, lav nogle små nolder og rul din joint så du kun har et lag papir over det hele enten ved at rive papiret over inden du ruller eller lav tricket med at rive flappen af bagefter. og til det med det grønne; så er der altså ikke noget der smager bedre end en god joint (eller en blunt IMO) med noget god skunk eller noget lækkert dansk pot!!!

men held og lykke med det, håber du finder ud af det så du kan nyde en masse gode joints ;) Peace!!

DOWNERS FOR THE WIN!!![/quote]

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

heey.
kunne forestille mig at det tjald du plejer at ryge på din bong ikke er meget værd i en joint, sådan noget sandet standard-tjald smager helt ad helvedes til i en joint uanset hvor god du er til og rulle og riste.
men sørg for at riste dine smøger ordenligt, lav nogle små nolder og rul din joint så du kun har et lag papir over det hele enten ved at rive papiret over inden du ruller eller lav tricket med at rive flappen af bagefter. og til det med det grønne; så er der altså ikke noget der smager bedre end en god joint (eller en blunt IMO) med noget god skunk eller noget lækkert dansk pot!!!

men held og lykke med det, håber du finder ud af det så du kan nyde en masse gode joints ;) Peace!!

DOWNERS FOR THE WIN!!!

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

PS. det der med et helt gram til en smøg, er efter min personlige mening lige i overkanten, plejer selv at bruge en smule over et halvt gram, og jeg har alligevel røget i nogle år

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]