Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Er det normalt at få hallucinationer efter at ha røget en massa tjums...?
jeg sa hos en a mine venner og røg. senere på aftnen tog de andre i byen og eg blev tilbage. pludselig begyndte jeg at sen en masse ting og en masse af mine kammerater, men jeg var helt alene...det var ret underligt...

Det er så kun sket for mig den ene gang og det var ret fedt...

Så hvis der er nogen der kendr en god måde at få hallucinationer på, kun ved hjælp af gras, så please skriv til mig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Ja jeg tror din bong er "cracked".

Nu er det self ikke et retstavningskursus det her, men come on, græs ik?

Det er ikke mange der får hallus af græs, jeg har personligt aldrig fået det, mm. det tæller med som en combo til LSD :)

Men jeg ville da gætte på at chancen eller sandsynligheden for at få hallus via at ryge weed er større når man ryger det i højere koncentrationer og når man ryger det hårdere, altså jeg tror at det er nemmere at få det vha. en bong eller måske en vaporizer.

Men det må du jo nok hellere tage og prøve lidt ud, så du kan finde den metode der passer dig bedst.

Hygge hejsa.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej det er ikke normalt at få rigtige halluer på hash.

Citat:
pludselig begyndte jeg at sen en masse ting og en masse af mine kammerater, men jeg var helt alene

Som jeg læser det så du dine kammerater uden de rent faktisk var der. Det lyder mere som et trip på pigæble (datura) eller lignende kraftige stoffer. Men du sværger at du kun havde røget tjald?

Lyder underligt.. måske er du bare overfølsom?

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har en enkelt gang fået hallucinationer (mon ikke du mener visuals?) på meget god skunk røget af tjubang. Min kammerat fik det også. Det kan du jo prøve, men vær opmærksom på, at du bliver MEGET blæst på den måde.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
En del af de aktive stoffer i cannabisplanten påvirker den del af nervesystem i kroppen, der bliver kaldt for det cannabinoide system (søg evt. på dét, eller efter "anandamid"/"anandamide", "palmitoylethanolamide", og "2-AG"/"2-arachidonoyl-glycerol" for mere viden). Dette nervesystem spiller blandt mange andre ting også en rolle hvad angår ens syn. Derfor er der ikke noget mærkeligt i, at ens syn bliver påvirket, således at man ser farver og mønstre af cannabisprodukter.

Der er mange delte meninger om man kan opleve det på cannabis eller ej, men faktum er at nervesystemet tillader det at ske - derfor er muligheden der. Det afhænger meget af ens egen biokemi, ens psyke, indstilling til trippet, omgivelserne, det produkt man ryger og hvor ofte man ryger.

Der er over 400 stoffer i cannabisplanten, hvoraf en håndfuld af dem menes at virke psykoaktivt (de er langt fra identificeret allesammen). Af disse psykoaktive, er der nogle imellem der særligt påvirker synet. Uden at det er nødvendigt at sige det, så svinger balancen mellem disse 400 stoffer ekstremt fra cannabisprodukt til cannabisprodukt - dette betyder også, at mængden af de molekyler, der særligt påvirker synet, også svinger i mængder. Af den grund kan et produkt have en tendens til at give flere synsforstyrrelser end et andet.

Personligt har jeg selv været temmelig udsat for disse synsforstyrrelser på cannabis (uanset hvad jeg røg af cannabisprodukter), og der ligger nogle rapporter om det i triprapport-sektionen. Men denne effekt er med tiden faldet ret drastisk da jeg ryger mere end før, med mindre jeg ryger et cannabisprodukt af overdrevet god kvalitet. Det samme kan jeg tilskrive nogle af mine venner, specielt veninder, der ryger cannabis.

Hvis man gerne vil opleve en anderledes rus, og i mange tilfælde også en kraftig påvirkning af ens syn, så er 5-HTP og cannabis en god blanding. Jeg plejer at indtage 50-300 mg 5-HTP (start lavt!) 30-60 minutter inden jeg ryger, og det fungerer fabelagtigt psykedelisk. Derudover bliver man mere frisk og mindre sumpet, mere euforisk, tankerne kører på højtryk, og ja... det skal opleves.

Jeg ved ikke helt hvorfor 5-HTP virker så forstærkende på cannabisrusen, men det kunne have noget at gøre med, at større mængder af serotonin tilføres nervesystemet (5-HTP bliver omdannet til serotonin i kroppen, til dem der ikke er klar over det). Og serotonin virker netop i den del af nervesystemet (serotoninsystemet), der har en meget kraftig effekt på synet. Samlet set bliver mindst to systemer i kroppen, der har med synet at gøre, påvirket - og dette ser ud til at forstærke synseffekterne af cannabis, men bestemt også euforien, da serotoninsystemet også påvirker ens øvrige perception/opfattelsesevne/sansning.

Afslutningsvist vil jeg kommentere dit tilfælde... når man påvirkes af psykedeliske rusmidler (inkl. cannabis), så kan man sagtens lade sig rive med og opleve endnu vildere ting, end hvad produktet selv byder på (ISÆR når man er alene!) - man kan sige, at du transcenderer, du går ud over det sædvanlige, hvilket også må være meningen med psykedelika.

En sidste ting: Jeg vil anbefale dig lige at læse lidt om visuals og hallucinationer. Der er oceaner til forskel på disse to ord.

Håber ikke jeg har gjort det for kryptisk :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Wow tak Ali - Et godt indlæg der gav mig et lidt større indblik i cannabis verdenen :shock:

Titel:
Junior medlem

Hej ville lige give et godt råd... har selv prøvet Halo... men det var fordi jeg drak mit græs i en god Kakao så for du alt med ;)... jeg så lyserrøde vand mænd som fløg rundt. Det kan tage op til 2 timer når man har drukket det til du kan føle det, så vær ikke for utolmodig.
HUSK! at passe på hvor meget du smider i da det er alt! græset du intager, jeg havde ikke tænkt over det ;)... nok også der for jeg så vand mænd og når ja min hun blev til en ulv =P... og en mer god ting ved at drikke det i kakao er at kakaoen smager Fantastisk =P kan kun anbefale. men pas på hvor meget du smider i =P

ps: mine væge begynte at smulre ;) og loftet fløg op op op =P
send mig en beske vis du også har prøvet noget lindende =P

Senest rettet af Meyer F 25 maj 2006 19:33, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: God's blind spot
Meyer F skrev:
Hej ville lige give et godt råd... har selv prøvet Halo... men det var fordi jeg drak mit græs i en god Kakao så for du alt med ;)... jeg så lyserrøde vand mænd som fløg rundt. Det kan tage op til 2 timer når man har drukket det til du kan føle det, så vær ikke for utolmodig.
HUSK! at passe på hvor meget du smider i da det er alt! græset du intager, jeg havde ikke tænkt over det ;)... nok også der for jeg så vand mænd og når ja min hun blev til en ulv =P... og en mer god ting ved at drikke det i kakao er at kakaoen smager Fantastisk =P kan kun anbefale. men pas på hvor meget du smider i =P

ps: mine væge begynte at smulre ;) og loftet fly op op op =P
send mig en beske vis du også har prøvet noget lindende =P

... :shock:

Lækkert indlæg Ali btw :)

Jeg har kun oplevet direkte visuals ved store mængder oral cannabis. Har set farver på væggene og gult mos der groede på mit toilet.

Når jeg ryger får jeg ikke direkte visuals. Har nok nærmere været mindfucks hvor jeg har troet jeg har set underlige ting.

Titel:
Junior medlem

tak =P.... mos på WC lyder også sjov ;) men jeg tror ikke det er på grun af maind fuck=P

Titel:
Junior medlem

=P

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
:yeah:

De første gange jeg røg kunne jeg også opleve mindre synsforstyrrelser/visuals, dog ikke det store.. Men tror da klart at det kan lade sig gøre hos visse personer, som Ali også så pænt forklarer.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]