Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kratom dosis?
Junior medlem

First post, be gentle :wink:

Jeg har efterhånden prøvet kratom et par gange, først som ekstrakt og nu også som de tørrede blade Ethnoplanet har anskaffet. Ekstraktet indtog jeg en dosis på ca 2,5-3 gram af, og med de tørrede blade har den største dosis nok været på 5-6 gram.

Jeg har ikke overskredet denne dosis, da det fremgår af ethnoplanet.dk at en typisk dosis er på 3-5 gram. Better safe than sorry, og alt det der. Mit spørgsmål går på, hvor store doser i har prøvet at indtage, da jeg aldrig selv (eller mine kammerater, der har prøvet det sammen med mig) har oplevet en synderligt stærk effekt. Der er en effekt, tag ikke fejl, men jeg har endnu ikke opnået den effekt jeg havde forestillet mig, første gang jeg prøvede det. Jeg føler som regel en mild svimmelhed, min næse kilder altid, "dovenskab" i forbindelse med at udtale ord og den slags..

Jeg har set at sagewisdom.com (mener jeg nok siden hedder), snakker om doser helt op på omkring 15-25 gram, hvilket har fået mig til at overveje om jeg spilder den dejlige plante på for små doser :) Den slags går jo ikke.

Jeg har forgæves prøvet at søge her på forummet men uden held, må jeg hellere lige indskyde hvis jeg har overset noget. Jeg er også klar over, at styrken på kratom kan variere meget, så det er mest af alt jeres oplevelser med det fra ethnoplanet jeg er ude efter.

Mvh
Mr. Jim Sonweed

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Kratom blade har forskellige styrker når de høstes alt efter vokse sted og årstid. Derfor vil resin og ekstrakt altid være uberegnelig i styrke.

Jeg selv holder mig til kun at købe en god portion af råstoffet som jo er bladende som kan fås til mellem 2 og 3 kr per gram, alt efter købs mængden. Dem finder jeg så styrken på ved, at blænde dem og putte pulveret i kapsler og forsøger mig frem.

Jeg bruger det selv en del og har opdaget, at styrken på bladende kan svinge mellem 10 og 30 gram tørret blade for, at give en oki reaktion på mig. Bruger der tager kratom med lang mellemrum skal kun bruge sikker det halve.

Man kan finde ens max styrke ved, at skrue gram indtagelsen op og stoppe ved den mængde der giver en kvalme.

Virkningen er opkvikkende (energi overskud) blandet med opiat AAA følelse, næsten som en speedball (Speed og heroin) – Så den reaktion du beskriver ligner ikke kratom.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
De kratom-blade som ethno har for tiden tror jeg ikke man skal spise 10-30 gram af, i så fald tror jeg man får det dårligt.
De er vist ret potente.

Mvh Jonas!

Titel:
Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: Vejle
Nu har jeg godt nok ikke prøvet kratom fra ethnoplanet, så kan ikke sige noget om det, men har prøvet lidt forskelligt fra maya en del gange..

Af pulveriserede blade af deres "top quality" kvalitet, plejer jeg at tage fra 6 til 10g og har en enkelt gang prøvet 12g. Det er tilpads for mig.
Deres resin ekstrakt var det første jeg eksperimenterede med, og med det synes jeg at 4-5g var grænsen til en god virkning. Har max prøvet 6g af det så vidt jeg husker.
Så havde de vidst også noget 5:1 ekstrakt på et tidspunkt, der var 1-2g nok.

Så vil mene at det nok er smartest at prøve sig stille og roligt frem, til man finder en dosis der tilpads for en.

Titel:
Junior medlem

Først og fremmest tak for svarene.

Jeg var godt klar over, at styrken kunne svinge meget, men jeg er alligevel lidt overrasket over hvor forskellige doser folk taler om.

Jeg har indtil videre prøvet at tilberede det på to måder. Den første er ved at koge det af to omgange, filtrere bladene fra og drikke resten, som det fremgår af sagewisdom. Den anden er old school sømands metoden, med at smide det hele i en kop kaffe og bunde alt inkl bladene. Sidstnævnte er ikke behagelig, men det er mit indtryk, at jeg har fået mere ud af den.

At putte det i kapsler har jeg dog ikke overvejet tidligere, men det kunne godt virke som et glimrende alternativ, da man jo også på den måde får det hele med. Er der andre der har erfaring med det? Og er det i øvrigt muligt at putte det ordentligt i kapsler uden at investere i en masse udstyr til formålet?

Mvh
Mr Jim Sonweed

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
Hvis du ser på gram priserne, vil du opdage at rene blade er det billigste, også selvom der skal lidt flere gram til end resin og ekstrakt.

Jeg ved at kratom blade fås helt ned til 1,50 kr grammet, og at spiser bladende via kapsler giver, som du selv nævner fuld udnyttelse af indholdet, hvorimod 10 til 15 procent går tabt ved te.

Kapsler og ”putte i” mekanik fås billigt på nettet. Kapsel størrelse skal helt værre size ”00” eller ”000” – HUSK at blende de tørret blade først.

http://www.spectrumwellbeing.co.uk/acat ... iller.html
http://www.capsuline.com

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhouse
Over en måned siden der blev skrevet i denne tråd, vil bare lige komme med lidt input, for arkivets skyld;-)

Har selv brugt kratom en del.

Der er skrevet gode ting i denne tråd vedr. dosis.

Dog vil jeg tilføje:

1.
Jeg har læst at kratom ikke sådan lige kan overdoseres. Der skal adskillge gram ren alkaloid (ikke bare råt plantemateriale) til en overdosis.

2.
har også læst at man efter sigende brækker sig inden kroppen optager en overdosis alkaloider.

3.
Generelt kan siges at kratom i lavere doser virker stimulerende, og i højerere doser sederende (afslappende).

Kratom er et materiale som kan bruges meget alsidigt - jeg bruger det selv til at hjælpe mig med koncentration og fokus på arbejde. Dertil er lave doser (5 gram rå blade EP pt beholdning) i en kop the en rigtig fin dosis. Mærkbar og effektiv, ikke "et trip", men effektivt til formålet.

Hvis man skal have et "kratom trip" altså en decideret "nu er jeg påvirket" oplevelse med kratom, er ml. 15 og 30 gram af plantematerialet betragtet som standard dosis.

Personligt er jeg ret forsigtig med dosering af stoffer, men kratom er et relativt sikkert stof, og det værste der kan ske er at du nyder din sofa;-)

I lavere doser vil du højst sandsynligt føle dig aktiveret;-)

Med andre ord er kratom et stof som gør dig til en *god* narkoman!

=) Hæhæ... altså kratom gør en arbejdsom. <Burde erstatte kaffedrikning i erhvervslivet. Fogh burde lovgive på området;-)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: in fantasyland
dieselpower: Det da rart og vide det kan bruges til så meget. Men kan man ikke bare indtage det i kapsler? eller er effekten ikke nær så stor så?. Det der med ml 15 og 30g tørret plantemateriale hvordan skulle den forstås?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
SmølfeSkak Aka. Farmer skrev:
De kratom-blade som ethno har for tiden tror jeg ikke man skal spise 10-30 gram af, i så fald tror jeg man får det dårligt.
De er vist ret potente.

Mvh Jonas!

Åhh ja... 3g af dem gav en ret fin effekt :twisted:

Næste gang skruer jeg dog dosen lidt op, men har ihvertfald ikke lyst til at spise 10-30g af, det tror jeg ikke er smart :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Ca. 7 gram tror jeg, det halve af en pose med 15g(?)..... Dette laver jeg the af, og så spiser jeg bladende bagefter. Så har jeg en dejlig rus, varm afslapende og energisk i adskillige timer.
Første gang jeg prøvede det var det vist sådan en sort klump ressin (udtræk af 10g mener jeg) og der var det altså også mere det sløve og lettere desorienterende der slog igennem.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]