Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 06:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg drikker ikke kaffe længere. Eller næsten ikke. Jeg har igennem lang tid følt mig udbrændt og rastløs efter morgen kaffen, så jeg valgte at skifte til Yerba Maté istedet.

Yerba Maté (Ilex paraguariensis) vokser i Paraguay, Brasilien, Argentina og Uruguay hvor en the af de ristede blade er blevet drukket igennem århundreder af gauchoerne og sikkert igennem årtusinder af indianerne.

Den indeholder koffein, theobromin og theophylin og en helvedes masse andre gode sager og antioxidanter.

Traditionelt drikkes maté af en udhulet kalabas med et jernsugerør. Beholderen med sugerøret i fyldes op til kanten med maté og varmt vand hældes over, og en sådan dosis kan drikkes af en halv dag.

Personligt brygger jeg min maté med en espresso kande og drikker den resulterende bryg med mælk og sukker.

http://www.rain-tree.com/yerbamate.htm

Jeg anbefaler Yerba maté på det varmeste.

Mvh
Has Oak

Titel:
Tidligere holdmedlem

det smager ligeså slemt som kaffe, og er halvt så opfriskende.........

var dit i tørret eller frisk form?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Mit Maté er tørret og fra natur-drogeriet. Smagen er ligesom med kaffe, tilegnet.

Jeg lavede en lækker ice-maté den anden dag. Bryg noget maté på espresso kanden, køl det ned. Bland det med citron-saft, sukker, vand og isterninger. Forfriskende her i heden.

Titel:
Nu er jeg ikke voksen nok til at drikke kaffe, så jeg tager det med sprøjte primært.

Dertil er denne smarte Coffee syringe [kaffe sprøjte] sikkert skide god, fandt den på google en dag jeg lige havde brug for en kop kaffe i en fart.

Billede

Mon ikke også Maté kan indtages sådan hvis de smager bare ½ så meget af røv som kaffe gør :)

MVH
Piercer

sry for min lamme post :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]