Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 02:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
.. Og nu er jeg glad.. Jeg var efterhånden rimelig træt af at ryge dårligt rullede joints med stramme filtre og en dårlig fordeling af hashen i tobakken.. I aften skal mig og mine kammerater ryge på den, men jeg ved sgu ikke hvordan det fungerer med pibe mht. mix, tænding og alt det fis, så jeg ville lige høre om jer på Psy.dk kunne fortælle mig alt hvad jeg bør vide før jeg begynder at ryge på den..

På forhånd tak..

P.S Det er en gammel normal pibe der bruges til at ryge tobak i, ikke sådan noget merskumsfis..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Chanders skrev:
.. Og nu er jeg glad.. Jeg var efterhånden rimelig træt af at ryge dårligt rullede joints med stramme filtre og en dårlig fordeling af hashen i tobakken.. I aften skal mig og mine kammerater ryge på den, men jeg ved sgu ikke hvordan det fungerer med pibe mht. mix, tænding og alt det fis, så jeg ville lige høre om jer på Psy.dk kunne fortælle mig alt hvad jeg bør vide før jeg begynder at ryge på den..

På forhånd tak..

P.S Det er en gammel normal pibe der bruges til at ryge tobak i, ikke sådan noget merskumsfis..

Tjahh, der er vel ikke så meget andet at sige end:

Rist tobakken ordentligt

Mix det godt sammen

Lad vær med at stoppe piben for hårdt

Og skaf en lighter der kan præstere en ordentlig flamme, ellers brænder du pølserne når du skal tænde op i piben... :wink:

Men jeg vil da hellere råde dig til at lære at lave en ordentligt joint.
For en almindelig pibe vil IMO aldrig blive en specielt god rygeoplevelse.
Men det finder du jo nok selv ud af... :)

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Jeg vil nok sige hvis det er en brugt pibe du bruger til at ryge på, så kommer det højst sansynligt til at smage hæsligt, det i hvert fald min erfaring.

Ellers synes jeg da majspibe er en fin måde at ryge sin tjald på, hvis man da ikke har jointpapir :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det blev så også noget lort.. Jeg kunne næsten ikke suge i piben, så vi slukkede den og rullede en joint med mixet..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Chanders skrev:
Det blev så også noget lort.. Jeg kunne næsten ikke suge i piben, så vi slukkede den og rullede en joint med mixet..

vil nok også sige det råd der var med at mixe det godt sammen ikke lige holder i min verden, da det vil få det hele til at brænde sammen for der efter at stoppe piben til.

Jeg ville have mixet det ligesom i en joint hvor inted bliver mixet "godt" sammen og derfor kan trække luften igennem

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Some where in Dk
Piv skrev:
Chanders skrev:

vil nok også sige det råd der var med at mixe det godt sammen ikke lige holder i min verden, da det vil få det hele til at brænde sammen for der efter at stoppe piben til.

Jeg ville have mixet det ligesom i en joint hvor inted bliver mixet "godt" sammen og derfor kan trække luften igennem

Huh?
Jeg ved ikke med dine joints, men jeg knuser da mit mix ret kraftigt til en joint.
Man skal jo bare lade vær med at stampe den så meget at den stopper til.
Så brænder den mere stille og roligt, men helt lige.
Med hensyn til piben, kunne det jo også tænkes at han fik stoppet den alt for hårdt, så den ikke er til at få gang i.
Det kræver jo lidt fine touch at stoppe en pibe så den brænder ordentligt... :wink:

-Fluffy

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aner ikke hvor jeg er :s
Fluffy McPooch skrev:
Piv skrev:
Chanders skrev:

Huh?
Jeg ved ikke med dine joints, men jeg knuser da mit mix ret kraftigt til en joint.
Man skal jo bare lade vær med at stampe den så meget at den stopper til.
Så brænder den mere stille og roligt, men helt lige.
Med hensyn til piben, kunne det jo også tænkes at han fik stoppet den alt for hårdt, så den ikke er til at få gang i.
Det kræver jo lidt fine touch at stoppe en pibe så den brænder ordentligt... :wink:

-Fluffy

sådan kan vi diskuterer vores måde at mixe på her fra og til juleaften hæhæ, men ja det lyder som om den lige fik en ordenlig tommefinger.

Men når jeg læser mixes godt sammen, lyder det i mine øre som bongmix ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
At stampe en pibe:

1) Fyld den 1/3 op med mix - Vær rolig med presset, blid som når man tager en jomfrus mødom.

2) Fyld den 1/3 mere i piben - Pres lidt hårdere end før, som man tager en erfaren dame.

3) Fyld den sidste 1/3 mix i piben - Pres så hårdt som hvis man boller en gammel luderkælling der skal have den banket i sig, bare for at mærke noget.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Under min hat!
Hov hov :lol:

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kosmos
Citat:

Merskumsfis? Efter mine erfaringer er merskum da det bedste materiale at fyre sit mix i når der skal fyres op.

Undskyld jeg siger det, men tror du mangler at opbygge dig en basal viden indenfor rygning ..

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

HelixNebula skrev:
Citat:

Merskumsfis? Efter mine erfaringer er merskum da det bedste materiale at fyre sit mix i når der skal fyres op.

Undskyld jeg siger det, men tror du mangler at opbygge dig en basal viden indenfor rygning ..

Er basal viden om rygning da at man skal mene at merskum er det bedste?

Jeg mener personligt at det ér, men det er vel ikke en nødvendighed for at være "proffesionel" ryger?

Karl Smart.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Optimus Prime skrev:
HelixNebula skrev:
Citat:

Er basal viden om rygning da at man skal mene at merskum er det bedste?

Jeg mener personligt at det ér, men det er vel ikke en nødvendighed for at være "proffesionel" ryger?

Karl Smart.

Der ER en basal almen viden,som man skal/burde have et minimum kendskab til før man begynder på at ryge..

ikke nødvendigvis at vide alt men det basale..

Hvis chanders ikke kan finde ud af at rulle en joint eller rense/fikse en pibe så burde han lige tænke sig om en ekstra gang..

ikke at der er noget i vejen men at prøve sig frem, men man må gøre det på en ordenlig måde efter min mening..

så shh Optimus "Wanker" Prime

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I de tusind landes sø
Verner skrev:

Der ER en basal almen viden,som man skal/burde have et minimum kendskab til før man begynder på at ryge..

øhh, der er da mange som ikke har en "basal almén viden" omkring f.eks om merskum er the shit eller ikke..
Næsten alle rygere jeg kender startede da på stadens hjemmerullede i sin tid.. Er det så forkert?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

MethylOle aka bling bling skrev:
Verner skrev:

øhh, der er da mange som ikke har en "basal almén viden" omkring f.eks om merskum er the shit eller ikke..
Næsten alle rygere jeg kender startede da på stadens hjemmerullede i sin tid.. Er det så forkert?

Chanders skriver at han ikke v hvordan man tænder en pibe eller ruller en joint...

og hvis man har prøvet begge dele vil man klart foretrække merskum frem for gammel tilrøget morfarpibe...

man lærer det meste på vejen men der er ting man bør vide før begynder..

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kosmos
Optimus > Jeg ved ikke hvorfor du misforstod det, men du må da for fanden være enig i, at merskum er meget mere behageligt at ryge på end en gammel tilrøget morfar-pibe, som Verner så flot siger det. DERFOR siger jeg, at jeg synes at manden burde læse/spørger sig til lidt viden inden han begynder, istedet for at anskaffe sig en lusket morfor-pibe og tro at han har skudt bjørnen, og OVENI kalde merskum for noget fis.

Karl smart selv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad snakker i om, kammerater?

Det er da komplet individuelt hvad man foretrækker? Basal viden indenfor rygning kræver ikke at man foretrækker det ene (merskum), frem for det andet (alm. pibe)!

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hmm, har ét godt råd, når du ryger pibe... Du skal ikke holde piben og ligtheren sådan, så du sætter ild til dit hår med en dårlig joke af en reaktionsevne. Det brænder vanvittigt godt, sådan noget hår...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Hmm, har ét godt råd, når du ryger pibe... Du skal ikke holde piben og ligtheren sådan, så du sætter ild til dit hår med en dårlig joke af en reaktionsevne. Det brænder vanvittigt godt, sådan noget hår...

Hår i ansigtet følger også de regler...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
R. Gurk skrev:

De skal da også bare væk! hehe!

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

R. Gurk skrev:
Hvad snakker i om, kammerater?

Det er da komplet individuelt hvad man foretrækker? Basal viden indenfor rygning kræver ikke at man foretrækker det ene (merskum), frem for det andet (alm. pibe)!

Lige præcis dét jeg prøvede at sige.

Citat:

Jeg barberer mig 1 gang om ugen med en lighter. No shit. Har ikke rigtig penge til en barbermaskine :D

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]