Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 17:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: bangebuks
Junior medlem

Jeg er vist lidt af en bangebuks for jeg tør ikke engang at ryge pot af bekymring for mit lidt skrøbelige sind...men er der nogen som har gode råd om en førstegangsrus af et eller andet?

Titel:
Methylon Connoisseur

Geografisk sted: Roskilde
Må jeg spørge lidt indtil hvor gammel du er og hvad for en omgangs kreds du er fra :)? (hvordan ser familie og venner på det at "beruse" sig?)

Titel:
Junior medlem

Jeg er i starten af 20erne
selv kommer jeg fra en familie hvor alle former for beruselse er fuldstændig utænkeligt og næsten unævneligt, hvorimod det altid har været en del af min kærestes familie og omgangskreds.

Titel:
Methylon Connoisseur

har beruselse i alkohol også været forbudt?

i starten af 20'erne så er alderen i hvert fald med dig til at jeg ikke syntes det er uansvarligt :)

Men alder er jo ikke det samme som modenhed og jeg syntes ikke man skal kaste sig i krig med nogle bevidsthedsændrerne stoffer før man syntes man har nogenlunde styr på sit sind :)

Grunden til jeg spørger til din omgangs kreds er at dennes holdning tit vil præge din, og med det mener jeg at når du ved hjælp af et bevidsthedsændrene stof får adgang til din dybeste tanker og holdninger. Og hvis du her finder ud af at det nok ikke er smart du har taget det stof (fordi det er du van til din omgangskreds syntes) så kan det godt give lidt paranoia :)

Men hvis du selv er afklaret med det så vil jeg klart mene at svampe er en god måde at starte på :) Gjorde jeg selv :) Bare husk at starte lavt :)

Titel:
Junior medlem

Jeg har brug for at kunne "komme lidt væk" nogengange og ikke altid bare være den lille, søde perfekte, men triste og ulykkelige..

Tanken om en rus af en eller anden slags gør mig ret ambivalent. På den ene side er jeg møg nysgerrig, men det skræmmer mig samtidig også hvad det evt vil kunne gøre ved mig. Jeg vil nødig tilbage til hvor jeg tidligere sindsmæssigt har været i mit liv, men føler mig samtidig fuldstændig uerfaren med livet og trænger til at mærke det

Titel:
Junior medlem

nej, der er ikke noget der som sådan her været forbudt, meeen...på trods af min alder har ejg kun været rigtigt fuld 1 gang :wink: men det skyldes nu at jeg den ene gang blev endnu mere nedtrykt end jeg var i forvejen så jeg havde lidt svært ved at se det fede i det...

Titel:
Admin
Brugeravatar

Hvis du har svært ved at se det fede i en rus og endda alkohol gør dig nedtrykt, så tror jeg ikke det er en god idé at beruse sig. Det med at komme lidt væk fra hverdagen og opleve nogle lidt vildere ting kan sagtens opleves på andre måder. Gå ud og spring i faldskærm eller begynd at dyrke en anden form for ekstremsport. Du siger at du føler dig uerfaren i livet, men på hvilken måde? Hvis det er generelt du mener synes jeg ikke rusmidler er måden at blive erfaren på. Man kan sagtens gå ud og opleve gode ting og blive erfaren uden rusmidler :) Ret mig hvis jeg misforstår dig.

Mvh.

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem

Det er bestemt ikke generelt jeg føler mig uerfaren på livet, jeg føler mig bare mest erfaren på alle de alvorlige ting

Dybest set tror jeg også mest at det handler om at jeg ønsker at turde turde at slippe kontrollen mere
...og at jeg er nysgerrig på hvorfor det tilsyneladende er så fedt for min kæreste at ryge hash (tidligere) og pot (nu), hvilket jeg dog stadig ikke er sikker påa t jeg selv "tør" at kaste mig ud i...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er svært for os at opfordre dig til at prøve et rusmiddel, der potentielt kan gøre dit sind mere ustabilt. Måske skulle du prøve at ryge en joint med din kæreste i stille og rolige omgivelser, hvor der ikke er noget forventningspres. Tal med din kæreste om det og gør det kun hvis du er klar.

Det er normalt at være nervøs første gang man prøver noget, men det hjælper altså ikke på rusens kvalitet at være bange. Og, husk det kan være en ganske ubehagelig oplevelse at give slip for kontrollen, især hvis man stritter i mod, men i sidste ende er jeg overbevist om at det er sundt. Måske er dit sind skrøbeligt fordi kontrollen får så stort et spillerum.

Lige et spørgsmål... Får du let angst? Hvis du gør det, burde du nok holde dig fra pot.

Senest rettet af Has Oak 18 aug 2006 23:27, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du ikke mener at du er klar til det, så synes jeg heller ikke det er en god idé..
Vent til du er klar, hvis det sker..

Titel:
Junior medlem

Nej jeg lider ikke af angst men har tidligere været i behandling for en depression...
Ved godt at dette vist er det forkerte forum at spørge i, men hvordan er det at ryge pot? Jeg har selvfølgelig snakket med min kæreste om det før, men vil gerne høre andre også,,.
Vi har også snakket om at jeg jo bare kunne prøve det én gang,,men jeg har også ofte hørt at første gang sjælden rigtig er noget, så..?

Titel:
Admin
Brugeravatar

Prøv at gå i gennem vores sektion for triprapporter ude i venstre side hvis du gerne vil vide hvordan det er at ryge pot :)

Hvis du har været i behandling for depression synes jeg du burde holde dig fra alle rusmidler. Folk der er eller har været mentalt ustabile bør imo ikke tage rusmidler. Og navnligt ikke noget som cannabis som kan virke psykedelisk. Men så igen, hvis du føler du er kommet dig 100% over din depression og føles dig klar til at prøve cannabis, så kan det vel være ok. Husk bare, som Has Oak også siger, at tage dine forholdsregler. Gør det i rolige omgivelser med gode venner og/eller din kæreste.

-Jimmy Carter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I dine sko
Velkommen til, RJ.

Snup noget læsestof:

- Malkavians Cannabismyter
- Erowid.org
- Nogle af Erowids triprapporter

Titel:
Methylon Connoisseur

Jeg har også lidt af depresioner, især vinter depresioner, end dog i så grald stil at jeg har mistet lysten til overhovedet at eksistere i perioder og kun hængt ved fordi jeg vidste at det ikke var mig der havde det sådan men bare en depresion.

Siden jeg begyndt på svampe har mit liv faktisk fået lidt en anden drejning, har ikke en eneste gang siden haft en depresion eller bare været virkelig ked af det. Hermed ikke sagt at svampe er kuren mod alle depresioner, men de gav mig nogle insigter der virkelig har gjort mit liv meget bedre. Det kan da også godt være at uanset hvad ville jeg have været lykkelig i den tid jeg har taget svampe, men jeg tror nu på at min insigt i rusmidlernes verden har været med til at jeg har fået det så harmonisk.

Personligt er jeg ikke så meget for hash/pot/skunk til andet end en kicker på et trip da jeg bare syntes de generelt sløver mit sind (dog med undtagelser, sativa..) og jeg har meget svært ved at se hvordan nogle af de stoffer skal kunne have en indvirken på din mentale situation men har ikke så meget erfaring med dem at jeg vil udelukke det og vi reagere jo alle forskelligt :) Men som de andre også siger er det vigtigt du ikke giver dig i kast med noget før du syntes du er klar :) for det kan være en meget overvældene oplevelse første gang man mister "kontrollen" med sit sind og især hvis man kæmper imod kan det blive ubehageligt..

Men mine erfaringer viser klart, at hvis bare man møder stofferne med et åbent sind og ikke er bange for at få tæv men gør sig klar på at selv de værste tæv dem lærer vi af, så er det nemmere at lade frygten gå, og så kan man for alvor nyde livet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Winta skrev:
Jeg har også lidt af depresioner, især vinter depresioner, end dog i så grald stil at jeg har mistet lysten til overhovedet at eksistere i perioder og kun hængt ved fordi jeg vidste at det ikke var mig der havde det sådan men bare en depresion.

Siden jeg begyndt på svampe har mit liv faktisk fået lidt en anden drejning, har ikke en eneste gang siden haft en depresion eller bare været virkelig ked af det. Hermed ikke sagt at svampe er kuren mod alle depresioner, men de gav mig nogle insigter der virkelig har gjort mit liv meget bedre. Det kan da også godt være at uanset hvad ville jeg have været lykkelig i den tid jeg har taget svampe, men jeg tror nu på at min insigt i rusmidlernes verden har været med til at jeg har fået det så harmonisk.

:yeah:

Fordi man har haft en depression, betyder nødvendigvis ikke at man er skrøbelig, og ikke bør tage rusmidler. Jeg tror at alle kan få en depression, også folk der generelt er "psykisk stærke".
Det du skriver med svampe, kan jeg sagtens sætte mig ind i, har også selv oplevet på svampe, at se tingene fra en anden vinkel, som kan give en indsigt eller viden man ikke før har haft.

Hvor lang tid siden er det du har haft en depression?
Og hvad mener du når du siger "skrøbeligt sind"?

Jeg vil bede dig om at ryge en joint med din kæreste engang i er alene, jeg vil foreslå at du første gang gør det hjemme, og tag lige et par sug først, og så vent lidt og se hvordan det føles - Første gang folk ryger, er de endten totalt resistente, eller også bliver de overdrevet skæve.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
.............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Troll skrev:
Snup lidt kratom .... det kan kun være positivt og uskyldigt.

Eller utroligt kvalmefremkaldende. Dårligt råd.

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
..............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:58, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
For mig lyder det lidt som om du vil "lamme" dig - hvilket også er ok, det kan lette en trist dag - eller forgylde en god... for mig lyder det ikke som om at det er de psychedeliske stoffer du skal kaste dig ud i... Og uha måske er dette upopulært, men et semi-psychedelisk stof som MDMA ville måske være mulighed under kontrolerede forhold osv.... Men læs læs læs, løs!

NB!!! Måske stoffer slet ikke er løsningen for dig.........!!!! :!: :idea:

Titel:
Dedikeret medlem

RJ, det lyder som om, du gerne vil bryde ud af et mønster, som du føler dig lidt fanget i. Det er ENORMT svært at bryde ud af et sådant mønster, både fordi man føler, at andre mennesker har en fastlåst ide om éns identitet men også fordi det kan være hårdt at revidere sin egen. For mig lyder det ikke som om, du bør bryde dette mønster ved at "flippe lidt ud" med stoffer. Jeg vil nærmere foreslå dig at stikke af fra Danmark og tage til Sydamerika, Asien, Afrika... where ever! Alene eller med en ven, det kan du selv finde ud af, men der er ingen tvivl om, at et par måneders rejse i udlandet (og især i andre kulturer) kan rykke meget ved selvopfattelsen og éns syn på livet - ofte i den positive retning, forstås :-) Der er en meget stor frihedsfornemmelse over den slags rejser, og det lyder lidt til, at det er det, du har brug for at opleve.

Men måske tager jeg fejl, måske har du ikke råd til den slags, måske har du bare ikke lyst. Og siden du spørger netop herinde, kan det lyde som om, du egentlig bare godt kunne tænke dig at opleve en rus. Og forstå mig nu ret, en rus kan skam være meget befriende, hvis man er vant til strenge rammer - det kan endda være befriende selv efter rusen er overstået, eftersom man oplever sig selv og virkeligheden fra en lidt anden vinkel. Det er vigtigt at kunne opleve en rus og slå sig løs UDEN brug af stoffer, men der er ingen tvivl om, at forsvarlig brug af stoffer kan lære én, hvordan det er, så man derefter kan klare sig med en "naturlig" rus.

Men hvis du vælger den vej, vil jeg faktisk foreslå dig at prøve MDMA. Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, om det er klogt i forhold til din tidligere depression, men jeg er overbevist om, at der er folk her på forum, som ved, om MDMA kan give tilbagefald til den slags. Ellers kan du helt sikkert finde information om det, hvis du søger lidt efter det.

Her er i hvert fald lidt information om det, hvis du finder det interessant:

http://psychedelia.dk/wiki/index.php/MDMA

Men uanset hvad: Hvis du vælger at beruse dig, så gør det med folk, du stoler på. 100%!!

Håber du finder en løsning, uanset hvad du så finder på. Held og lykke :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]