RJ, det lyder som om, du gerne vil bryde ud af et mønster, som du føler dig lidt fanget i. Det er ENORMT svært at bryde ud af et sådant mønster, både fordi man føler, at andre mennesker har en fastlåst ide om éns identitet men også fordi det kan være hårdt at revidere sin egen. For mig lyder det ikke som om, du bør bryde dette mønster ved at "flippe lidt ud" med stoffer. Jeg vil nærmere foreslå dig at stikke af fra Danmark og tage til Sydamerika, Asien, Afrika... where ever! Alene eller med en ven, det kan du selv finde ud af, men der er ingen tvivl om, at et par måneders rejse i udlandet (og især i andre kulturer) kan rykke
meget ved selvopfattelsen og éns syn på livet - ofte i den positive retning, forstås

Der er en meget stor frihedsfornemmelse over den slags rejser, og det lyder lidt til, at det er det, du har brug for at opleve.
Men måske tager jeg fejl, måske har du ikke råd til den slags, måske har du bare ikke lyst. Og siden du spørger netop herinde, kan det lyde som om, du egentlig bare godt kunne tænke dig at opleve en rus. Og forstå mig nu ret, en rus kan skam være meget befriende, hvis man er vant til strenge rammer - det kan endda være befriende selv
efter rusen er overstået, eftersom man oplever sig selv og virkeligheden fra en lidt anden vinkel. Det er vigtigt at kunne opleve en rus og slå sig løs UDEN brug af stoffer, men der er ingen tvivl om, at forsvarlig brug af stoffer kan lære én, hvordan det er, så man derefter kan klare sig med en "naturlig" rus.
Men hvis du vælger den vej, vil jeg faktisk foreslå dig at prøve MDMA. Jeg må indrømme, at jeg ikke ved, om det er klogt i forhold til din tidligere depression, men jeg er overbevist om, at der er folk her på forum, som ved, om MDMA kan give tilbagefald til den slags. Ellers kan du helt sikkert finde information om det, hvis du søger lidt efter det.
Her er i hvert fald lidt information om det, hvis du finder det interessant:
http://psychedelia.dk/wiki/index.php/MDMAMen uanset hvad: Hvis du vælger at beruse dig, så gør det med folk, du stoler på. 100%!!
Håber du finder en løsning, uanset hvad du så finder på. Held og lykke