Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 19:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Hey

Jeg har hørt folk tale om at Lunnaria annua (judaspenge) er euforiserende.. Jeg kan ikke finde noget om den på erowid og google gav heller ikke særlig meget info om plantens mere suspekte egenskaber :D

Nogen der kan gøre mig lidt klogere på denne plante?

Mvh
Jonas

Titel:
Dedikeret medlem

Jeg har kigget lidt rundt på forskellige sider, som plejer at være gode i forbindelse med planter og urter, men jeg har intet fundet om nogen euforiserende virkning.

Hvad har du hørt om den? Jeg tænker på præcis virkning, indtagelsesmetode og den slags.

Titel:
Medlem

Jeg har ikke fået beskrevet rusen i detaljer, da det sådan set var et uheld at de involvrede blev påvirket. Det var en hændelse en veninde fortalte mig om tidligere i dag. Nogen i hendes familie havde brændt planten af på et bål og var begyndt at få noiern på og hun nævnte også noget om visuals.. At man skulle kunne blive påvirket af røgen fra et bål lyder i sig selv lidt for langt ude, og når planten heller ikke figurerer på nettet, virker det endnu mere utroværdigt. Dog ved jeg, at hun ikke bevidst har sagt noget forkert... Måske er hun fejlinformeret?

Titel:
Quarrelsome sponser

Geografisk sted: Den ukendte frihed - Fri af underudviklet stakler, der fylder verden med mørke og ulykkelighed
............

Senest rettet af Troll 10 okt 2007 11:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Citat:
HEIII - der findes altså MANGE planter som der ikke kendes til her i forummet.
Ikke alle naturens ”gaver” findes endnu på nettet. Alene i Danmark kender jeg til mange planter som ingen ved noget om her.

Nu hentydede jeg ikke til dette board, men mere hele internettet.
Hvilke euforiserende planter vil du mene er umulige at opstøve info om på nettet? Mine erfaringer siger mig, at 99% af de kendte planter er nævnt et eller andet sted på nettet. Selvfølgelig er nogle mere udbredte og anvendte end andre, men basisviden plejer at være til at få fat i.

Jeg kender selv til svaleurt uden dog at have eksperimenteret med den og da jeg ikke ved voldsomt meget om planter, går jeg udfra at mange andre også ved mere eller mindre om denne plante.

Citat:
Så hold inde med at tro nettet og dette forum er alt vidende om planter. Ingen grund til at få dårlige vibs mellem dig og andre, blot fordi du tror alt findes på nettet.

Hvad jeg tror, har du ikke rigtig belæg for at udtale dig om, men indtil videre ser jeg ikke noget bedre alternativ til internettet som informationskilde.

Når dette er sagt, kan jeg egnetlig ikke se hvorfor du poster dette svar.. Det har intet med topic at gøre.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
:o såså

Manden hjælper jo bare, eller forsøger.. syntes da at det var en god bemærkning at få med på vejen.. Det har vel en form for relevans?

Titel:
Medlem

Tjoo.. Måske. Jeg synes ikke selv jeg kunne bruge det til så meget, men håber da ikke jeg fik det udtrkt for groft. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]