Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 03:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vordingborg
Jeg er vidst en af de "gamle" her, 42 år..men er sikker på alder kun er et begreb (en floskel folk i min alder altid kommer med! :D ), nå men frem til sagens kerne, jeg er kronisk smerte patient og derved bliver jeg medicineret syntetisk (Temgesic til de moderater smerter og Ketogan til de mere slemme smerter) Men har nu flere steder læst og hørt at, man har forsket i cannabisens effekt på netop kroniske smertepatiener med stor success, at cannabis rent faktisk er bedre som smertedræber end så mange andre smertmiddler.

Jeg ville jo gerne, bruge dette i stedet for at skulle fylde min krop med syntetisk stof som jeg gør hver dag af nødvendighed, for et sted, tror jeg cannabis er meget bedre for kroppen....fordi det er udvundet fra naturen (tror på naturen har en plante der kan hjælpe på enhver sygdom der findes)....

Men jeg ved det egentlig ikke er lovligt i DK endnu, at give dette til smertepatienter, men jeg håber en dag det bliver. For et sted er jeg ikke så hook på at skulle ud på det sorte markede og købe mig til dette.

Men meningen med mit indlæg er, er der nogen her der har efaring med cannabis som smertehæmmer, eller som har hørt noget om det netop omtalte cannabis som smertemedicin?

DaEvilWitch :twisted:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
hey du - ja du er da vist en gammel hejre :wink: Ej, velkommen til!

Der findes det der hedder Marinol - hvis det gives, er det virkelig få i DK der får det... Mod schlerose og gigt.... men undersøg sagen ved din læge...

Desuden - efter min menning - burde du stole mere på kemien end naturen (strengt sagt), kemien er jo bundet ud i naturen, naturen er meget kemisk - kemien isolerer de gode egenskaber og evt modificerer dem....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
der er mange aktive stoffer i cannabis, primært er der tetrahydracannabinol(thc), og cannabidiol. Det er cannabidiol der har den smertelindrende effekt, og thc der har den psykoaktive effekt. det "hash" medicinalfirmaerne sælger i nogle lande, er cannabidiol(desværre :p). Men hvis man alligevel skal indtage hash, ville jeg da klart vælge også at tage thc'en med :P.

Jeg læste en artikel i Illusteret videnskab om thc, der roste thc'ens smertestillende evner. Bl.a. skulle det være rigtig godt til gigt og sklerose patienter. (http://www.illvid.dk/Crosslink.jsp?d=103&a=147&id=9192)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DaEvilWitch: Prøv at kigge her til at starte med, og klig rundt på de forskellige links du finder derinde : http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_marijuana

Cannabis/THC har den heldige effekt, at det forstærker opiaters smertelindrende virkning. Det vil måske være muligt for dig, at indtage mindre mængder af de piller du tager, hvis du blander det med cannabis. Planten hjælper utroligt mange mennesker gennem et smertefuldt liv overalt i verden, desværre er det bare ikke lige noget man får recept på i danmark (her tænker jeg på det syntetiske Marinol), medmindre man er døende.
På det "sorte" marked, er cannabis desværre dyrt i længden, hvis man skal bruge det ofte. Måske bør du forsøge dig med lidt hjemmedyrkning, det er utrolig let (Hey, gør det kun hvis det er lovligt, der hvor du bor, ikke?! ;) )

Titel:
Admin
Brugeravatar

Citat:
fordi det er udvundet fra naturen (tror på naturen har en plante der kan hjælpe på enhver sygdom der findes)....

Det gør der bestemt, navnet er Papaver Somniferum. Hvis du så gerne vil indtage stoffer der kommer fra naturen hvorfor spørger du så ikke bare din læge om du kan få morfin eller kodein? Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor naturligt fremkommende stoffer skulle være bedre end syntetiske?

Efter mine erfaringer er cannabis ikke så godt til at tage smerter. Hvis jeg har ondt i forvejen gør det ofte at jeg lægger mere mærke til det pga den psykedeliske effekt. Men som Stonez siger er det derimod fortrinligt til at forstærke effekten af opiater og det vil derfor kunne hjælpe dig til at skrue ned for dosen hvis det er det du ønsker :)

-Jimmy Carter

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

HopIFjorden skrev:
Desuden - efter min menning - burde du stole mere på kemien end naturen (strengt sagt), kemien er jo bundet ud i naturen, naturen er meget kemisk - kemien isolerer de gode egenskaber og evt modificerer dem....

Jeg stoler skam på kemien, den har ligesom hjulpet mig mod stærke smerter i 12 år nu :) , men jeg ved også godt at det kemiske ikke er vidre godt mod lever, nyrer og mavesæk, og når man som jeg er nødt til at spise noget der tager toppen af de daglige kroniske smerter 3 - 4 gange i døgnet, spekulere man også på hvordan de indre organer efterhånden har det og om de kan tage mere.

Så derfor leder jeg efter alternativer til dette og havde netop hørt om cannabis kunne tage smerterne.

Imp skrev:
Det gør der bestemt, navnet er Papaver Somniferum. Hvis du så gerne vil indtage stoffer der kommer fra naturen hvorfor spørger du så ikke bare din læge om du kan få morfin eller kodein? Jeg kan ikke rigtigt se hvorfor naturligt fremkommende stoffer skulle være bedre end syntetiske?

Efter mine erfaringer er cannabis ikke så godt til at tage smerter. Hvis jeg har ondt i forvejen gør det ofte at jeg lægger mere mærke til det pga den psykedeliske effekt. Men som Stonez siger er det derimod fortrinligt til at forstærke effekten af opiater og det vil derfor kunne hjælpe dig til at skrue ned for dosen hvis det er det du ønsker :)

Jeg tror nok jeg har samtlige smertemidler eller har prøvet dem. Startede med Brufen, men fik mavesmerter af dem til sidst, gik så efter samråd med lægen over til Codein Dak , senere Dolol eller Nobligan, så et par andre forskellige smertemidler for at ende som nu med Temgesic og Ketogan.
Dosen jeg tager er den samme i et par år nu, så sideskæv bliver jeg ikke, jo i starten, men ikke mere, og det er heller ikke det jeg overhovedet går efter, det er smerteblokeringen der er vigtigst for mig.

Og da det er kroniske smerter uden udsigt til healing som jeg vil have i resten af mit liv så kan jeg ikke lade være med at tage dem, jo det kan jeg godt (jeg tager pauser indimellem af et par ugers varighed, for at rense kroppen) men jeg ved også at de dage eller uger er et helvede ikke kun for mig, men også min familie ikke på grund af abstinenser, dem har jeg egentlig underligt nok forsvindende få af i de perioder, men på grund af smerter.

Den kombinering jeg tager, er en kombinering lavet i sammenråd med min læge. Og jeg overdosere ikke, det tør jeg ikke.

Så nej mit spørgsmål er ikke fordi jeg vil trappe ud eller ned, men fordi jeg var nysgerrig efter om andre kendte virkningen af cannabis mod kroniske smerter. :D

Stonez skrev:
. På det "sorte" marked, er cannabis desværre dyrt i længden, hvis man skal bruge det ofte. Måske bør du forsøge dig med lidt hjemmedyrkning, det er utrolig let (Hey, gør det kun hvis det er lovligt, der hvor du bor, ikke?! ;) )

Hehe, jeg tror ikke at Sydsjælland er en lovløs stat i DK :lol: så har jeg i alle fald sovet i timen hvis den er :D ...så nej tror bestemt ikke hjemmedyrkning er lovligt hernede.

Og husk jeg er en dame på 42 år :lol: med hjemmeboende børn, børn som har en meget høj moralsk mening om stoffer generelt, kan lige se deres ansigter hvis de opdager mor hun er begyndt at dyrke "grønne vækster" som hun ryger eller spiser. :lol:

Men tusind tak fordi i gad tage jer tid at svare en "Gammel Hejre" jeg er blevet en del klogere.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

DaEvilWitch skrev:
Og husk jeg er en dame på 42 år Laughing med hjemmeboende børn, børn som har en meget høj moralsk mening om stoffer generelt, kan lige se deres ansigter hvis de opdager mor hun er begyndt at dyrke "grønne vækster" som hun ryger eller spiser. Laughing

Helt forståeligt, jeg er nu ret sikker på, at du ved hjælp af cannabis, vil kunne trappe ned med de smertestillende midler. Har du aldrig røget hash/pot i den tid du har været på smertestillende?
Mht. til at dyrke et sted, (ja, jeg går stadig ud fra at det er lovligt at dyrke der hvor du bor, jeg har måske ikke nærlæst din tekst ;) ): Kolonihavehuse kan lejes for få hundrede kroner i måneden, det kunne måske være en idé? At plante en plante hist og her i grøfter, en lille lysning i skoven osv. bør heller ikke volde større problemer.
Skriv endeligt tilbage, hvis du forsøger dig med cannabisprodukter blandet med smertestilling mhp. smertelindring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DaEvilWitch skrev:
Jeg er vidst en af de "gamle" her, 42 år..men er sikker på alder kun er et begreb (en floskel folk i min alder altid kommer med! :D ), nå men frem til sagens kerne, jeg er kronisk smerte patient og derved bliver jeg medicineret syntetisk (Temgesic til de moderater smerter og Ketogan til de mere slemme smerter) Men har nu flere steder læst og hørt at, man har forsket i cannabisens effekt på netop kroniske smertepatiener med stor success, at cannabis rent faktisk er bedre som smertedræber end så mange andre smertmiddler.

Velkommen til. Jeg er selv 34 og føler mig gammel herinde, så lidt selskab er velkomment ;)

Cannabis virker på nogle områder smertestillende, men jeg er ikke helt sikker på, at det er så generelt som f.eks. opiaterne. Til gengæld lader cannabis til at virker rimelig godt overfor f.eks. inflammatoriske sygdomme. Du skulle prøve at søge efter "cannabis" og så din sygdom, f.eks. "cannabis anti-inflammatory" hvis det eksempelvis er en gigtsygdom. Cannabis virker ikke direkte smertestillende overfor eksempelvis gigt/inflammationer men hæmmer efter sigende selve sygdommen og derfor lidelsen. Nogle mennesker styrer også deres colitis/Crohn's og migræne med cannabis.

Prøv evt. at fortælle hvad dine smerter kommer af, hvis du ikke har noget imod det?

DaEvilWitch skrev:
Jeg ville jo gerne, bruge dette i stedet for at skulle fylde min krop med syntetisk stof som jeg gør hver dag af nødvendighed, for et sted, tror jeg cannabis er meget bedre for kroppen....fordi det er udvundet fra naturen (tror på naturen har en plante der kan hjælpe på enhver sygdom der findes)....

Alt efter behov kan det være godt at være opmærksom på indtagelsesmetoden. Rygning er ikke i sig selv sundt, men cannabis kan indtages på andre måder også.

DaEvilWitch skrev:
Men jeg ved det egentlig ikke er lovligt i DK endnu, at give dette til smertepatienter, men jeg håber en dag det bliver. For et sted er jeg ikke så hook på at skulle ud på det sorte markede og købe mig til dette.

Man kigger efter sigende på marinol og der ligger endda nogen produktblade derude.

Alternativet er at dyrke din hamp selv. Det er såmænd mindst ligeså strafbart som at købe det hos pusheren, men du slipper for kontakten til tvivlsomme personer med svingende, dyre og tvivlsomme kvaliteter. Men har du overskuddet til at gå igang, så er der hjælp noget hente her og andre steder (f.eks. DCF Online).

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ehm .. lige et par kommentarer mere:

DaEvilWitch skrev:
Jeg stoler skam på kemien, den har ligesom hjulpet mig mod stærke smerter i 12 år nu :) , men jeg ved også godt at det kemiske ikke er vidre godt mod lever, nyrer og mavesæk

Såvidt jeg ved skulle cannabis være neutralt på disse områder og altså ikke forårsage fysiske skader. Generelt er det mest skadelige det at folk ofte ryger cannabis.

DaEvilWitch skrev:
Og husk jeg er en dame på 42 år :lol: med hjemmeboende børn, børn som har en meget høj moralsk mening om stoffer generelt, kan lige se deres ansigter hvis de opdager mor hun er begyndt at dyrke "grønne vækster" som hun ryger eller spiser. :lol:

Givet propagandaen mod cannabis kan jeg ikke fortænke dig i at grine lidt ironisk af denne situation, men cannabissen rygte er langt værre end fakta kan rumme.

Det er for så vidt ligeså ironisk at du har spist masser af opiater (det forkætrede heroin er jo også et opiat), og at du sikkert har prøvet det direkte livsfarlige paracetamol og også NSAID'er som ibuprofen, der senest er mistænkt for at have slået op til 40 fodboldspillere ihjel i Europa ;)

Heldigvis virker du åben, og der er jo det vigtigste at man har viljen til at gå ind til benet af fakta og ikke lade sig forlede af politiske dagsordener. Som et kuriosum kan det nævnes at både opium og cannabis blev solgt side om side for hundred år siden. Opium som et tinktur, der ofte blev kaldt laudanum, og cannabis også i tinktur form.

Nå men så tager vi lige 5 minutter uden spam fra mig :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: DK
Velkommen til DaEvilWitch!

Jeg er, som du selv, kronisk smertepatiient, og har gennem en årrække forsøgt mig med diverse kombinationer af smertestillende præperater.

De erfaringer jeg har med brugen af cannabis, er at det svinger lidt hvor andvendeligt det er i situationen. Oftest har jeg fin gavn af de smertelindrende effekter(og ikke mindst de kvalmestillende), men somme tider gør det ikke den helt store forskel. I de tilfælde hvor det ikke giver lindring, gør "skæverten" det imidlertid lidt lettere at abstraherer fra smerterne, og dermed øget mulighed for ikke at rive hovedet af alle der kommer indenfor rækkevidde;o)

Erfaringen med at cannabis booster effekten af opiater, kan jeg også selv skrive under på, og kombinationen af disse benytter jeg, med held, hvis min ryg er helt vildt sløj.

Jeg er tilknyttet en smerteklinik, hvor jeg bor, og er blevet skrevet op til at få Marinol, når/hvis det på et tidspunkt bliver tilgængeligt, for en breddere patientgruppe. Kommer dog til at savne den dejlige skævert der trods alt følger med når man indtager "den ægte vare".

Skulle du begynde at forsøge dig med cannabis, kan jeg varmt anbefale dig at spise det i en kage eller en kop dejlig chokolade, da det er noget mere diskret end at sidde med en stor joint og pulse løs. Dog er det ret svært at finde den rette dosering når man spiser/drikker cannabis og kan egentligt først anbefales når du er ret fortrolig med dig selv og effekten. Til gengæld får du en bedre udnyttelse af cannabissen, og en længere tids virkning.

Håber at mit sparsomme indlæg kan hjælpe lidt og skulle du have brug for en uddybning er du meget velkommen til at skrive til mig i en PM, og jeg skal forsøge at svare efter bedste evne:o)

Held og lykke!

Mvh

Dwarfen

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dwarfen skrev:
Jeg er tilknyttet en smerteklinik, hvor jeg bor, og er blevet skrevet op til at få Marinol, når/hvis det på et tidspunkt bliver tilgængeligt, for en breddere patientgruppe. Kommer dog til at savne den dejlige skævert der trods alt følger med når man indtager "den ægte vare".

Vi glæder os til at høre erfaringerne, hvis det nogensinde sker. Efter sigende skulle Marinol dog ikke være mindre euforiserende, blot har jeg hørt at virkningen ofte er lidt mere præget af noia og at det er sværere at styre pga. pilleformen. Formodentlige skulle Marinol indeholde 100% rent delta-9-THC, mens en joint jo indeholder en række komplementære cannabinoider, som erfaringen siger modificerer rusen.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hvor der er ild
Malkavian skrev:
Vi glæder os til at høre erfaringerne, hvis det nogensinde sker. Efter sigende skulle Marinol dog ikke være mindre euforiserende, blot har jeg hørt at virkningen ofte er lidt mere præget af noia og at det er sværere at styre pga. pilleformen. Formodentlige skulle Marinol indeholde 100% rent delta-9-THC, mens en joint jo indeholder en række komplementære cannabinoider, som erfaringen siger modificerer rusen.

Da THC er det psykoaktive, men ikke smertelindrende vil dette da være hul i jorden at gøre. Er du sikker på at de indeholder THC, og ikke bare forskellige undertyper, fx cannabidiol?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ZlazkeDågge skrev:
Malkavian skrev:

Da THC er det psykoaktive, men ikke smertelindrende vil dette da være hul i jorden at gøre. Er du sikker på at de indeholder THC, og ikke bare forskellige undertyper, fx cannabidiol?

Nej, jeg er ikke sikker ... deraf mine forsigtige formuleringer. Er du til gengæld helt og holdent sikker på, at det er alle de andre cannabinoider (uder over delta-9-THC) der faktisk er smertelindrende?

Desuden ... Marinol bruges såvidt jeg ved ikke primært som smertelindrende medicin men som kvalmestillende. Det er i hvert fald mit indtryk, at det netop er denne uomtvistelige fordel, der har bragt marinol gennem nåleøjet.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/db/filarkiv/4666/produktinformation.doc skrev:
Marinol er på nuværende tidspunkt ikke registreret i Danmark. Denne produktinformation er skrevet med udgangspunkt i den FDA-godkendte produktinformation i USA (se referencer nedenfor).

Specialitetens navn
Marinol

Deklaration
Dronabinol (delta-9-tetrahydrocannabinol (THC)) 2,5 mg

Pot skulle være noget bedre til medicinsk brug, det er i hvert fald hvad jeg har fået at vide af en der brugte dem.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Først vil jeg sige...: Tusind tak for jeres svar og i giver jer tid til dette! :)

Jeg vil forsøge at forklare lidt, hvad mine kroniske smerter er og hvordan de har udartet sig, håber det ikke bliver for kedeligt at læse.

For 12 år siden måtte jeg stoppe med at arbejde inden for et fag jeg holdt meget af, fordi jeg fik flere og flere sygedage, på grund af min ryg gjorde ondt, og da mit job krævede jeg var i topform, fysisk som psykisk, så kunne jeg godt indse med tiden at jeg nok måtte se mit drømmejob gå fløjten.

Jeg blev da også afskediget på det man i den branche kalder svaglighed.

Så startede et mareridt af en løben rundt i det sociale og sundheds mæssige system, jeg gennemgik en masse undersøgelser, og kommunen ville så til sidst revalidere mig da læger og speciallæger havde fundet forandringer i min rygsøjle der kunne være årsagen til mine rygsmerter.

Men den diagnose ville jeg ikke lades mig nøje med, jeg vidste der var andet galt, for nu havde smerterne bredt sig til kroppens øvrige led, og ved en kikkertoperation i det ene knæ blev der opdaget at min brusk var ved at smuldre, rent faktisk var brusken i knæet blødt som smør for at bruge speciallægens egne ord.

Og han mente det sagten kunne være tilfældet med andre af kroppens led.

Så fik jeg taget en test på fibromyalgi, den slog jeg kraftigt ud på, rent faktisk på alle 18 triggerpoints som man kalder de speciale steder på kroppen som lægen trykker på. Dèt forklarede så min føelse af altid at være dødtræt (kunne sove konstant), have ondt i hele kroppen som ligefør man får influenza og også min altid lidt forhøjede kropstempratur.

Desværre troede kommunen ikke på disse symptomer, og sendte mig ud i en uddannelse som pædagog, det holdt jeg også til i 1½ år, men så gik min krop helt ned, det samme gjorde min psyke. Og jeg blev i første omgang langtidssygemeldt.

Jeg var længe om at acceptere jeg var kronisk syg, at jeg ikke kunne de ting jeg før kunne (har altid været meget aktiv på mange ormåder), og jeg tror fornægtelsen samt det mindreværd man føler når man skal bede om hjælp til ting man før mestrede uden problemer, udløste den første depression.

Det gjorde det så heller ikke bedre at kommunen ikke ville tro på mig når jeg sagde jeg var syg, de sendte mig ud i div. arbejdsprøvninger, test og fandens og hans pumpestok, jeg følte jeg belv kastet rundt i et system der ikke vidste hvor de skulle placere mig.

I årene der gik fik jeg det være fysisk, jeg kunne ikke skrælle kartofler feks. jeg kunne ikke bære noget tungt eller hvis jeg ryddede op en dag så lå jeg næste dag med stærke smerter.

Lægerne fandt nu ud af jeg havde slidgigt i fremskreden form, flere af min ryghvirvler var kileformede i stedet for de normale runde, og brusken i min krop blev stadig nedbrudt, og min lænd var "faldet sammen", stadig troede kommunen ikke på jeg var sådan rigtig syg, havde endda en sagsbehandler der mente jeg bare skulle i arbejde så fandt jeg ud af jeg slet ikke var syg! :x

I starten fik jeg kun svagt smertestillende middler...men da mine smerter tog til og jeg til sidst ikke kunne gå, så slog min mand i bordet hos lægen og så fik jeg endelig piller der bare kunne gøre hverdagen en smule bedre smertemæssigt.

Jeg blev såmænd også sendt til en psykiatisk test af kommunen, men det fik de nu ikke så meget ud af, andet en 25.000 kr de måtte betale til psykiateren, for han skrev i sin afsluttende rapport at der sørme ikke var noget psykisk galt i bolden på mig, det eneste psykiske der var tilstede var det pres der naturligt kom hos et menneske i min situation, socialt som sygdomsmæssigt.

Kommunen visiterede mig så til fleksjob med timeantallet 15 timer om ugen, men de fandt intet job jeg kunne klare.

Og så synes de lige jeg skulle en tur til arbejdsprøvning igen, men nu var min energi opbrugt, både fysisk som psykisk og jeg fik nr. 2 depression.

Det var kun på grund af stedets psykolog, at kommunen ikke smed mig ud af fleksjob ordningen, for de blev sure over jeg blev sygemeldt, men stedets psykolog anbefalede en sygemelding.

De tvang mig så til en pskylog med speciale i smertepsykologiske sygdomme, altså en der var udlært i at tackle folk der forstillede sig de var syge, selvklart ville jeg ikke åbne mig en disse, for hende, for jeg havde ikke det der lignede tillid til hende overhovedet, det blev så udlagt fra kommune som var jeg ikke motiveret og de fratog mig mine penge.

Jeg klagede, og gentog mine klager når Det Sociale Nævn afviste mine klager og da Statsamtet gjorde det samme ankede jeg til Ankestyrelsen...samtidig med jeg søgte pension på det forliggende grundlag, det blev også afslået men også her ankede jeg sagen.

Den første sag I Ankestyrelsen, vandt vi i år, et helt år efter den var påbegyndt, de gav Kommunen et slag over snuden, den næste sag havde jeg ikke regnet med at vinde, men for 14 dage siden 1½ år efter den var påbegyndt fik vi afgørelsen, de underkendte kommunens afslag og påpegede at kommunen overhovedet ikke havde taget hensyn til at jeg fejlede, de ting som læger, speciallæger og jeg selv havde påpeget samt at kommuen ikke heller havde kunne finde et fleksjob til mig, selvom det var 4 år siden de havde visiteret mig til et sådan......så ja, som jeg ser det nu, så kommer kommunen til at bide sig selv i læben og godtage min kroniske sygdom, men det har været en lang sej kamp og til tider var vi ved at give op, fordi vi ingen penge havde og var bange for alt det vi havde bygget op i de år vi havde boet sammen ville smuldre, og ja det har heller ikke gjort mine kroniske smerter bedre *S*...jeg kan godt mærke det 1½ år har slidt meget på mig, og at smerter og fysisk ikke har kunne magte det så godt.

Men nu, får jeg såmænd også alt det smertestillende jeg kan få :? , af lægen, fordi han godt ved, det er et valg imellem 2 onder, 1. at jeg ligger ned resten af mit liv og ikke orker noget som helst, på grund af smerter, og belaster familien. 2. At jeg måske bliver afhængig af de smertestillende, men på den anden side, får en smule livskvalitet og kan fungere nogenlunde i hverdagen. Jeg har fortaget mit valg og det har lægen accepteret, jeg tager de stærke smertestillende hver dag...og har det nogenlunde...

Når jeg siger stærke smertestillende, er det: Ketogan, Morfin, Dolol, Temgesic og Kodein, nej ikke alle sammen på en gang *Griner*....men veksler lidt i mellem dem alt efter intensiteten af mine smerter.

Så klart jeg ville være int. i noget mere alternativt, såsom cannabis i pilleform...så jeg kan aflaste mit system lidt, for al den anden kemi...helt uden kemiske smertemidler ved jeg godt jeg nok ikke bliver....men måske kunne jeg gå ned i doser via cannabisen.

MVH

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]