Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 maj 2025 19:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Ja jeg skal til at rulle for første gang.

Jeg har søgt og søgt og har fundet denne guide som jeg syntes er ret god:
http://www.weedfarmer.com/joint_rolling ... olling.htm

Skal jeg på en tank og have noget papir? hvad skal jeg spørge efter? Hvordan laver jeg filtret? bare almindeligt a4 papir rullet sammen? Hvilkien størrelse skal filteret have?
Kan man ikke købe filtre? jeg syntes det lyder lidt uholdbart bare at rulle lidt papir sammen og kalde det et filter :lol:
Første gang havde jeg regnet med 0.5 gram, jeg har skam prøvet at ryge før, men aldrig har jeg rullet slev. Min mor ruller selv cigaretter i sådan nogle færdig filtre, men de er vel for dårlige? Men jeg regner med at bruge noget af hendes tobak til mit mix.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Mht filteret så klip et stykke af et af dine mors dameblade, det skal være lidt stift men ikke helt postkortagtigt, det skal være ca. 3-4 cm langt og 1 til 1-1/2 cm bredt, lav det lidt stort så er det nemmere at lege med...
Det skal så ikke bare rulles sammen i en spiral, det kan man sikkert godt men jeg gør det ikke, du skal nærmere lave et snabelM, altså først bukke et lille M og så vikle resten rundt om hvis du forstår.
Sørg for at det blive en anelse konisk men ikke for meget så papiret flugter når du laver jointen....

Spørg om de har lange rizzla eller endnu bedre smoking...

Køb hellere nogle ultralight smøger på tanken da din mors tobak sikkert er spækket med nikotin.. De er også nemmere at riste og smager bedre!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Drøn ned på tanken og spørg efter blå smoking f.eks. det findes mange steder, men kig efter pakkerne

Dette er en af (efter min mening) bedste skabeloner til nybegyndere.

Find noget papir der er tykkere og mere stift end alm. papir. Hvis du bor i HT området så kan HT's billeter godt bruges. Lidt á la det. Det skal bare være lidt stift i det uden at spalte på midten. Indersedlen på en CD-R kan også bruges

Tag papiret og klip et firkantet stykke af f.eks. 2x5cm og klip de røde felter væk som på billedet

Målene er vejledende, jeg har heller ikke lige noget at måle på lige nu. Nogen kan lide lange filtre, andre midt imellem, og nogle kan godt lide små filtre... Prøv dig frem :)

Klip/riv/bid/flå som vist her:
Billede

Nyd dit mesterværk et øjeblik...
Billede
Fold den lange smalle del som en musetrappe, UDEN at mase dem flade, som på billedet. Det skal være så stift at det spænder igen når man bøjer det der, så det holder sig selv på plads. Fortsæt helt ind til det store stykke.
Billede
Rul det store stykke til en cone. Det gode ved denne skabelon er bla. at det er skåret så det er svært ikke at komme til at lave den rigtig.
Billede

Før der er nogen der bitcher over mit filter på billederne så er det lavet af ultratyndt papir og er skåret med en kniv. Ikke just et mesterværk, men det viser fint pointen ;)

Når det er færdigt, kan du lige give den lidt flamme fra lighteren, så ruller den ikke op igen af sig selv

Ellers kan du lige smide halvdelen af et stykke papir omkring. Gør jeg tit selvom jeg spilder et stykke på det. Den bliver helt tæt og dejligt. Du kan sagtens undvære det

Rulning er der masser af guides om

God ryger

Senest rettet af Xpert 11 okt 2006 21:30, rettet i alt 3 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Al hail the Xp3rt.... Go stil dér! :wink:

Titel:
Medlem

Nematoden skrev:
Mht filteret så klip et stykke af et af dine mors dameblade, det skal være lidt stift men ikke helt postkortagtigt, det skal være ca. 3-4 cm langt og 1 til 1-1/2 cm bredt, lav det lidt stort så er det nemmere at lege med...
Det skal så ikke bare rulles sammen i en spiral, det kan man sikkert godt men jeg gør det ikke, du skal nærmere lave et snabelM, altså først bukke et lille M og så vikle resten rundt om hvis du forstår.
Sørg for at det blive en anelse konisk men ikke for meget så papiret flugter når du laver jointen....

Spørg om de har lange rizzla eller endnu bedre smoking...

Køb hellere nogle ultralight smøger på tanken da din mors tobak sikkert er spækket med nikotin.. De er også nemmere at riste og smager bedre!

Hey tak for dit svar. Meget god info, men den beskrivelse af filtret lyder lidt forvirende :shock: man bukker et M af en firkantet (2x4 cm) firkant og trækker så hvad rundt om så er der jo ikke mere tilbage af det stykke? :S
Hvad menes der med konisk og hvordan skal det flugte :S

Xp3rt, jo sådan en kigur kunne jeg sagtens klippe, men hvordan skal det så foldes sammen? og tilpasses selve jointen når man ruller?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

zomgwtf skrev:
Hey tak for dit svar. Meget god info, men den beskrivelse af filtret lyder lidt forvirende :shock: man bukker et M af en firkantet (2x4 cm) firkant og trækker så hvad rundt om så er der jo ikke mere tilbage af det stykke? :S
Hvad menes der med konisk og hvordan skal det flugte :S

Ud af de 4 cm bruger du kun ca. 2/3 cm til m'et og resten skal rundt om... ligesom et @ bare med m i midten... Det samme gælder for xp3rt's illustration, der er der dog tale om et 4XW eller noget der ligner....

Konisk = Kegleformet/madonna-bh/blyantspids osv...

Det med at den skal flugte ka jeg sgu ikke forklare med ord... Men prøv dig frem, du har jo en hel pakke!!! :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nematoden skrev:
Det samme gælder for xp3rt's illustration, der er der dog tale om et 4XW eller noget der ligner....

Jups kan jeg bedre lide, ihvertfald i den størrelse filtre.

Plejer at lave dem ca. 2cm, og med sådan en trappe så kan man sagtens sidde på filtret uden at det smasker sammen. Jeg er ikke meget til små 1cm filtre jeg ikke kan holde på, for smalle i bunden så den bukker hvis den er lang og bla bla. De skal kunne holde til at man vælter rundt med den :twisted:

Btw. en god tommelfingerregel omkring gennemsug: Hvis du ikke kan trække vejret i 5 min igennem filteret så er det for stramt ;)

Held og lykke med det, jeg skal ryge 8)

Titel:
Medlem

Xp3rt skrev:
Nematoden skrev:
Held og lykke med det, jeg skal ryge 8)

Jo tak, god ryger :D

Jeg går i gang med eksperimentet i morgen, jeg tænker at hele beskrivelsen nok giver meget mere mening når man sidder med det i hænderne :wink:

Tak for god kvalificeret vejledning!

Xp3rt > sad og skrev mens du lavede den guide med billeder. fantastisk! dagens het i skysovs :) nu har jeg næsten ingen undskyldning for at fucke up.

Junior medlem

Hej, har ikke lige læst alle svar, så undskyld hvis jeg svarer på noget du allerede har svar på. Men du kan også købe Filter chips (Tror ikke det er så sundt at bruge et dameblad pga. alt det farve mm. bladet indeholder.)

Men jeg kunne godt tænke mig og vide hvordan i ruller jeres cone, sådan det bliver en cone, og ikke bare en lang tynd joint.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det her topic er over tre år gammelt. Jeg tror ikke rigtig han drager nytte af nye bidrag.

I øvrigt hedder det "tips" og ikke "chips" :P
Og man kan snildt bruge dameblade mm., man ryger jo ikke selve filteret, det suger man bare igennem, så det er ikke fordi man ender med at indhalere en masse giftstoffer.

Hvad angår dit spørgsmål, så er det nemmeste jo bare at sørge for filteret har en nogenlunde kegleform og så forme papiret efter det.
Men nu ruller jeg så mine i hånden, så jeg laver slet ikke cones i forvejen - det går alt alt for langsomt til mig. Det er nemmere bare at samle det hele i hånden, rulle rulle, slikke slikke og done. Perfekt konisk, stram joint hver gang.

Men bare øv dig på det... Der er ikke nogen hemmelig teknik, det hele handler bare om øvelse. Både med cones man bare fylder, men især også med håndrulning.

Medlem

Lakristian skrev:
Hej, har ikke lige læst alle svar, så undskyld hvis jeg svarer på noget du allerede har svar på. Men du kan også købe Filter chips (Tror ikke det er så sundt at bruge et dameblad pga. alt det farve mm. bladet indeholder.)

Men jeg kunne godt tænke mig og vide hvordan i ruller jeres cone, sådan det bliver en cone, og ikke bare en lang tynd joint.

Altså du kan jo rulle den som normalt. Lave den mellem. Hvis du så gerne vil have den større, løsner du lidt nede ved filtret med fingrene, og puster stille og roligt ned i conet. Så bliver det stille og roligt større. Så stopper du bare når det er stort nok til din størelse.

Dog skal du nogle gange lige huske og stramme den lidt i filtret bagefter, da det godt kan have gået lidt løst.

Det er selvfølgelig inden du har slikket ;)

Medlem
Brugeravatar

Det kan varmt anbefales om nybegynder at købe en pakke joint papir, riste en smøg også øve dig med hele den første pakke joint papir.

Junior medlem

Hey tak for svarene ;)
Så må jeg vel bare øve mig :D

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Godt nok har du fået en del svar men her kommer lige en nem udførlig guide til hvordan du kan lave dit filter :)
http://jointen.dk/bigjoint/jointrolling.html

Edit:
Dohh.. Havde ikke lige set det var et 3 år gammelt emne :D

Medlem

En af mine kammerater spurgte om jeg selv havde tegnet den guide der var på mine filtertips....

Medlem

Roland skrev:
En af mine kammerater spurgte om jeg selv havde tegnet den guide der var på mine filtertips....

haha :mrgreen:

Junior medlem

Igen tak for svarene, men altså når jeg skal rulle en joint, så tager jeg et filter, og laver den der ''musetrappe'' og ligemeget hvordan jeg gør bliver den ikke særlig keglet (dvs. den er for tynd/lige). Så når jeg skal sætte parpir på, ruller jeg det rundt om filteret, og så limer jeg den fast ved filteret, derefter går det helt galt, kan ikke få resten af papiret limet sammen, og det kludrer helt.
Den anden dag brugte jeg omkring en time på at få lavet en joint, og filteret var så dårligt at det bare var spild af tid og røg!

Ligemeget hvor mange af de der instruktioner jeg læser, hjælper det mig ikke særlig meget.
Må nok bare indrømme at jeg har en virkelig dårlig fingerfærdighed ...

Men tusind tak for svarene! :)

Medlem

når du siger limet sammen. Så håber jeg da virkelig ikke du propper lim i. Altså når jointen er som den skal være, så slikker du bare stille og roligt der hvor det er beregnet til at slikke på, på parpiret.

Det er altså ikke så fandens svært. Lav filtret. Sæt filtet nede i højre hjørne af dit papir. Så sørger du for at holde på papiret og filtret samme tid, og drejer den så rundt om ( laver den kegle formet )

Når det så er gjort. Synes du måske den er lidt for stor eller lille. Så kan du tage i den lille flap der er tilbage nede ved filtret, og kører lidt op eller ned alt efter for stort det skal være /// eller du kan puste stille og roligt ned i keglen, mens du løsner i fingrene.
Bagefter slikker du conet.
Det kan godt være lidt svært og få slikket det helt op til enden af papiret. Da den måske ikke er så pæn efter. Men du kan også sagtens nøjes med bare at slikke den 2-4 Cm nede ved filtret.

Håber du forstår det. Ellers må der da snart en video ind :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når jeg endelig laver cones, så slikker jeg ikke på limen hele vejen langs papiret. Det synes jeg bare de bliver fucking grimme af.
Jeg limer den kun lige sammen ved filteret, så den holder formen. Så fylder jeg min cone, stamper den, fylder, ryster, spiller smart, ryster, fylder, stamper og så slikker jeg endelig på det sidste lim når den er fyldt med mit mix. Så ser den ikke grim og krøllet ud :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rigtige mænd ryger uden lim... :cool: (Eller gummi som det vist er)

Men sikke et gammelt emne at hive op

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]