Drøn ned på tanken og spørg efter blå smoking f.eks. det findes mange steder, men kig efter pakkerne
Dette er en af (efter min mening) bedste skabeloner til nybegyndere.
Find noget papir der er tykkere og mere stift end alm. papir. Hvis du bor i HT området så kan HT's billeter godt bruges. Lidt á la det. Det skal bare være lidt stift i det uden at spalte på midten. Indersedlen på en CD-R kan også bruges
Tag papiret og klip et firkantet stykke af f.eks. 2x5cm og klip de røde felter væk som på billedet
Målene er vejledende, jeg har heller ikke lige noget at måle på lige nu. Nogen kan lide lange filtre, andre midt imellem, og nogle kan godt lide små filtre... Prøv dig frem

Klip/riv/bid/flå som vist her:

Nyd dit mesterværk et øjeblik...

Fold den lange smalle del som en musetrappe, UDEN at mase dem flade, som på billedet. Det skal være så stift at det spænder igen når man bøjer det der, så det holder sig selv på plads. Fortsæt helt ind til det store stykke.

Rul det store stykke til en cone. Det gode ved denne skabelon er bla. at det er skåret så det er svært ikke at komme til at lave den rigtig.

Før der er nogen der bitcher over mit filter på billederne så er det lavet af ultratyndt papir og er skåret med en kniv. Ikke just et mesterværk, men det viser fint pointen

Når det er færdigt, kan du lige give den lidt flamme fra lighteren, så ruller den ikke op igen af sig selv
Ellers kan du lige smide halvdelen af et stykke papir omkring. Gør jeg tit selvom jeg spilder et stykke på det. Den bliver helt tæt og dejligt. Du kan sagtens undvære det
Rulning er der masser af guides om
God ryger